Využití nových médií na příkladu společnosti Vodafone
Název práce v češtině: | Využití nových médií na příkladu společnosti Vodafone |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The use of new media in marketing with the company Vodafone as an example. |
Klíčová slova: | nová média, sociální sítě, Internet, Vodafone, komunikace, firemní kultura, firemní filozofie, mobilní operátor |
Klíčová slova anglicky: | new media, social network, Internet, Vodafone, communication, cortporate culture, corporate philosophy, mobile operator |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Daniel Köppl |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 20.06.2011 |
Datum zadání: | 20.06.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 18.06.2012 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.05.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.06.2012 |
Oponenti: | Mgr. Eva Máchová |
Seznam odborné literatury |
Tištěné tituly:
Baran, Stanley J.: Introduction to Mass Communication: Media Literacy and Culture. USA: McGraw-Hill, 2007. 516 s. ISBN-10: 0073302716 Baym, Nancy K.: Personal Connections in the Digital Age. Cambrudge: Polity Press, 2020. 196 s. ISBN-13: 978-9-7456-4331-1 Bolter, J.D., Grusin, R.: Remediation: Understanding New Media. USA: MIT Press, 2000. 285 s. ISBN 0262-02452-7 Carey, James: Communication as Culture: Essays on Media and Society. NY: Routledge, 2005. 205 s. ISBN: 10: 0-425-98975-2 Jenkins, H.: Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York: NYU Press, 2008. 308 s. ISBN-13: 978-0-8147-4281 Lister, Martin: New Media: A Critical Introduction. NY: Routledge, 2003. 405str. ISBN: 0-415-22377 MacLuhan, Marshal; Fiore, Quentin: Medium is the Massage. NY: Ginko Press, 2005. 160 s. ISBN-10: 1584230703 MacLuhan, Marshal; Lapham, Lewis H.: Understanding Media: The Extensions of Man. USA: MIT Press, 1994. 400 s. ISBN-10: 0262631598 Přikrylová, Jana; Jahodová, Hana: Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. 320 s. ISBN: 978-80-247-3622-8 Stafford, Marla R.; Faber, Ronald J.:Advertising, Promotion, and New Media. NY: M.E. Sharp, 2005. 371 s. ISBN: 0-7656-1315 Online tituly Bačo, Marek: Twitter = breaking news pro novináře i bloggery [online]. 20.2 2012, [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www:http://www.mediar.cz/twitter-breaking-news-pro-novinare-i-bloggery/ Building Brands for the Connected World: A Social Business Blueprint by Facebook based on a commissioned study by Forrester Consulting. Ůnor 2012 [online]. únor 2012 [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www: http://fbrep.com/wp/building_brands.pdf businessinfo.cz: Direct marketing. [online]. 18. 3. 2011 [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www: http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/management-msp/direct-marketing/1001663/60084/ Doležal, Slavomír: Internet Advertising conference – 4.5.2011- Mobilní trh v číslech. [online]. 29. 02. 2012, [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www: http://www.reklamavtelefonu.cz/internet-advertising-conference-2011-slavomir-dolezal-t-mobile-mobilni-trh-v-cislech/ Chyefitz, Kirk: Advertising's Future Is 3 Simple Words: Paid. Owned. Earned. [online]. 27.11.2010, [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www:http://www.huffingtonpost.com/kirk-cheyfitz/advertisings-future-is-3_b_774821.html ČiliChili: oficiální web [online] aktualizováno 2012, Vodafone CZ, [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www:http://www.cilichili.cz/ Červáková, Hana: Služba Klout změří váš vliv na sociálních sítích [online]. 14.07.2011, [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www: http://www.tyinternety.cz/socialni-site/sluzba-klout-zmeri-vas-vliv-na-socialnich-sitich1-4284 Dybwad, Barbara: The state of Online Word of Mouth Marketing [Stats] [online]. 25. 4. 2010, [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www: http://mashable.com/2010/04/25/word-of-mouth-marketing-stats/ Johnson, Bobbie: Is the 1% rule dead? The BBC thinks so, but it’s wrong. [online]. 6. 5. 2012, [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www:http://gigaom.com/europe/bbc-1-percent-rule/ Kadanoff, Marcia: 12 Essential Tools for the Content Marketer. [online]. 27. 4. 2012 [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www: http://mashable.com/2012/04/27/essential-tools-online-marketing-content/ Klout: oficiální web [online] aktualizováno 2012, Klout [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www:http://klout.com/corp/about Kotler, Philip: 5 levels to a Product Marketing. [online]. Poslední update 2011, [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www: http://www.docstoc.com/docs/9962727/Brand-Kotler-defines-5-levels-to-a-Product-Marketing mam.ihned.cz: Telefonní spoelčnosti snižují invetsice do reklamy [online]. 7. 11. 2011 [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www: http://mam.ihned.cz/c1-53550270-telefonni-spolecnosti-snizuji-investice-do-reklamy knowledge@wharton (přispěvatel): Matching the Medium with the Message in Word-of-mouth Marketing [online], [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www:http://www.forbes.com/sites/knowledgewharton/2012/04/12/42012-2/ Mediafax: Nejnavštěvovanější sociální sítí v Česku je Facebook, domácí alternativy upadají [online]. 17. 1. 2012 [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www: http://www.mediafax.cz/ekonomika/3993732-Nejnavstevovanejsi-socialni-siti-v-Cesku-je-Facebook-domaci-alternativy-upadaji Mediafactory: Reference - Telekomunikace - ČiliChilli [online] aktualizováno 2012, Mediafactory [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www: http://www.mediafactory.cz/reference/telekomunikace/vodafone-cilichili/ Peterka, Jiří: Jak dopadl mobilní rok 2010? Mobilní operátoři skvěle vydělali! [online]. 7. 3. 2011, [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www:http://www.lupa.cz/clanky/jak-dopadl-mobilni-rok-2010/ Salmon, Felix: The future of online advertising. [online]. 14. 11. 2011[cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www: http://blogs.reuters.com/felix-salmon/2011/11/14/the-future-of-online-advertising/ Telefónica O2: Výroční a pololetní zprávy, [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www:http://www.telefonica.cz/vyrocni-a-pololetni-zpravy/ T-Mobile: oficiální web [online] aktualizováno 2012, T-Mobile CZ, [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www: http://http://www.t-mobile.cz/ Telefónica O2: oficiální web [online] aktualizováno 2012, Telefónica O2 CZ, [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www: http://www.telefonica.cz/ Vodafone: oficiální web [online] aktualizováno 2012, Vodafone CZ, [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www: http://www.vodafone.cz/ Vodafone: Facebook [online] aktualizováno 2012, Vodafone CZ, [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www:http://www.facebook.com/vodafoneCZ?ref=ts Vodafone: YouTube [online] aktualizováno 2012, Vodafone CZ, [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www http://www.youtube.com/user/vodafoneczech?feature=results_main Vodafone: Twitter [online] aktualizováno 2012, Vodafone CZ, [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www: https://twitter.com/#!/Vodafone_CZ Warren, Christina: How PR Pros Are Using Social Media for Real Results [online]. 16. 3. 2010, [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www:http://mashable.com/2010/03/16/public-relations-social-media-results/ Wasserman, Tod: 9 videos that are actually advertising. [online]. 31. 5. 2011 [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www: http://mashable.com/2011/05/31/viral-video-advertising/ Wasserman, Tod: 5 clever social campaigns to learn from [online]. 26.2. 2012 [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www: http://mashable.com/2012/02/26/clever-social-media-campaigns/ Wasserman, Todd: Klout + Gamification = Extra Perk for Influencers? [online]. 16. 2. 2012 [cit. 15. 5. 2012]. Dostupné na www: http://mashable.com/2012/02/16/klout-gamificaton/ Ostatní Filip, Přemysl: Společenská opdovědnost Vodafonu. 2007. Prezentace: Seminář pro malé s střední firmy. Výroční zpráva Telefónica O2, a.s. Česká republika: Telefónica, 2010 Výroční zpráva T-Mobile Česká Republika a.s., T-Mobile, 2010 Výroční zpráva Vodafone a.s. Czech repulic k 1.3. 2011, Vodafone CZ, 2011 |
Předběžná náplň práce |
Práce analyzuje využití nových médií v marketingu, a to především ve světle změn, ke kterým v posledních desetiletích dochází. Jedná se o mohutný rozvoj informačních technologií a digitalizaci, které s sebou přináší nejen nové komunikační kanály, ale způsobují i změny v používání těch současných. To klade nároky nejen na uživatele, ale i na inzerenty, kteří se těmto změnám musí přizpůsobit, pokud nechtějí ztratit své zákazníky. Způsob, jak komunikovat ve světě nových médií je velmi specifický a liší se především nutností větší interakce a bližšího kontaktu se zákazníkem. Jako příklad jsem si vybrala společnost Vodafone, která dle mého názoru v komunikaci v rámci nových médií poměrně úspěšná. V závěru práce hodnotí aktivity Vodafone i s ohledem na trendy ve světě a dotýká se i možného budoucího vývoje na tomto poli. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The thesis analyse the use of new media in marketing communication, most of all with regard to the changes which had been taking place during last few decades. The development of information technologies a digitalisation brings about not only new communication channels, but it also causes changes in usage of the present ones. This requires not only the users but also the advetisers to adapt, at leats if they are not willing to loose their customers. The means of communication in the world of new media is very specific and differs mainly in need of interaction and closer contact with the customer. I chose company Vodafone as an example, because in my opinion, when communicating in the world of new media, it is quite succesful. In conclusion, the thesis evaluates Vodafone activities considering the latest trends worldwide and it even touches the possible future development in this field. |