Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Možnosti využití terapií u dětí s kombinovanými vadami v předškolním věku
Název práce v češtině: Možnosti využití terapií u dětí s kombinovanými vadami v předškolním věku
Název v anglickém jazyce: Possibilities of using therapies for children with combined disabilities during preschool age
Klíčová slova: mateřská škola, dítě, terapie, terapeut, kombinované vady, mentální retardace, dětská mozková obrna, autismus, epilepsie, muzikoterapie, arteterapie, ergoterapie, Snoezelen, canisterapie, hipoterapie
Klíčová slova anglicky: nursery school, child, therapy, therapist, multiple disabilities, mental retardation, infantile cerebral paralysis, autism, epilepsy, music therapy, art therapy, occupational therapy, Snoezelen, canistherapy, hippotherapy
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 15.06.2011
Datum zadání: 15.06.2011
Datum a čas obhajoby: 11.06.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:02.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 11.06.2013
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití terapií u předškolních dětí s kombinovanými vadami ve speciálních mateřských školách a běžných mateřských školách se speciálními třídami. Přináší přehled terapií, které se na školách vyskytují nejvíce. Na základě teoretických poznatků o jednotlivých terapiích mapuje, jak jsou začleněny do výchovně vzdělávacího procesu v mateřských školách. Analýza dotazníkového šetření poukazuje na nedostatky, které byly podkladem k vytvoření návrhu na zefektivnění terapií v těchto zařízeních.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis considers possibilities of using therapies for preschool children with multiple disabilities in special nursery schools and in common nurseries with special classes. Provides an overview of therapies which mostly occur in schools. Based on the theoretical knowledge about single therapies identifies, how are integrated into the educational process in kindergartens. The analysis of the questionnaire survey highlights the shortcomings, that were the basis for a proposal to streamline therapies in these facilities.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK