Pedagogicko-psychologický modul a univerzitní (společný) základ: analýza studijních plánů pedagogických fakult
Název práce v češtině: | Pedagogicko-psychologický modul a univerzitní (společný) základ: analýza studijních plánů pedagogických fakult |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Pedagogical-psychological module and university (common) base: analysis of programmes of study at faculties of education |
Klíčová slova: | pedagogická fakulta, univerzitní základ, pedagogicko-psychologický modul, studijní plán |
Klíčová slova anglicky: | Faculty of Education, university base, , pedagogical-psychological module, programme of study |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 02.06.2011 |
Datum zadání: | 02.06.2011 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.11.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2012 09:20 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.06.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2012 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce se zabývá pedagogicko-psychologickým modulem a univerzitním základem ve strukturovaném studiu učitelství na 9 českých pedagogických fakultách. Analyzováno je zastoupení povinných předmětů a případné změny za jednotlivé akademické roky se zřetelem na časovou dotaci, formu výuky, způsob ukončení předmětu, kreditní ohodnocení a období výuky. Cílem je zmapovat stav v bakalářském a navazujícím magisterském studiu učitelství na pedagogických fakultách. Obsahový rámec: 1. Představení pedagogických fakult a jejich pojetí pedagogicko-psychologického modulu a univerzitního základu 2. Srovnání disciplín pedagogicko-psychologického modulu a univerzitního základu napříč fakultami v akademickém roce 2011/2012 3. Konfrontace zjištěných výsledků s dosavadními výzkumy |
Seznam odborné literatury |
HAVLÍK, Radomír. Vysokoškolská příprava očima studentů všeobecně vzdělávacích předmětů na PedF UK. In: Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém. 2.díl. Praha: Univerzita Karlova, 2001, s. 76-80. ISBN 80-7290-059-5.
MAREŠ, Jiří. Šedesátiletí pedagogických fakult : hledání svébytnosti. Pedagogika. 2007, roč. LVII, č. 4 , s. 312-325. ISSN 0031-3815. PODLAHOVÁ, Libuše. Zanedbávání pedagogické praxe v přípravě učitelů jako příčina kompetenční latence začínajících učitelů. In: Připravujeme učitele pro 21.století a vstup do Evropy?. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998, s. 210. ISBN 80-7067-871-2. ŘEZÁČ, Jaroslav. K problému psychologické přípravy učitele. Pedagogická orientace. 1993, č. 8/9., s. 117. ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogicko-psychologická příprava učitelů. In: Připravujeme učitele pro 21.století a vstup do Evropy?. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998, s. 249-252. ISBN 80-7067-871-2. ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel : Některé pedagogické problémy začínajících učitelů. Brno : Masarykova univerzita, 1994. 94 s. ISBN 80-210-0944-6. ŠVEC, Vlastimil. Kde hledat zdroje inovací pregraduální pedagogické přípravy učitelů? Pedagogická orientace. 1995, č. 16/17, s.56. ŠVEC, Vlastimil. Od znalostí k pedagogické kondici: nový vhled do pedagogické přípravy studentů učitelství?. Pedagogika. 2006, č. 1., s. 91-102. ISSN 0031-3815. ŠVEC, Vlastimil. Přípravné vzdělávání učitelů: Výzkumy přípravného vzdělávání učitelů. PRŮCHA, Jan. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009, s. 412. ISBN 978-80-7367-546-2. ŠVEC, Vlastimil. Zdokonalování přípravného vzdělávání učitelů. In: Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém. 1.díl. Praha: Univerzita Karlova, 2001, s. 47-63. ISBN 80-7290-059-5. studijní plány strukturovaného studia učitelství (bakalářský program Specializace v pedagogice/Obory se zaměřením na vzdělávání, navazující magisterské programy Učitelství pro ZŠ a SŠ) |