Význam sebereflexe v procesu rozvoje osobnosti žáka (S přihlédnutím k ostatním motivačním faktorům)
Název práce v češtině: | Význam sebereflexe v procesu rozvoje osobnosti žáka (S přihlédnutím k ostatním motivačním faktorům) |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Importance of Self-Assessment in the Pupil´s Personality Development (With Consideration to Other Motivational Factors) |
Klíčová slova: | Rozvoj osobnosti, sebereflexe, autoregulace, sebepojetí, rodina, škola |
Klíčová slova anglicky: | Personality development, self-reflection, autoregulation, self-concept, family, school |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Hana Krykorková, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 31.05.2011 |
Datum zadání: | 31.05.2011 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.11.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 19.06.2012 09:20 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.05.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.06.2012 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Zásady pro vypracování |
Práce se zabývá otázkami rozvoje osobnosti dítěte a zaměřuje se především na vliv sebereflexe ve vztahu k utváření sebepojetí. Zmiňuje autoregulaci nebo např. význam rodiny a školy jako dvou hlavních vlivů působících v rozvoji osobnosti. Cílem je poukázat na pojmovou nejasnost a zdůraznit význam otázky sebereflexe v rozvoji osobnosti dítěte.
Obsahový rámec: 1. Rozvoj osobnosti žáka 2. Sebereflexe 3. Rodina a škola, dva základní vlivy v rozvoji žákovy osobnosti |
Seznam odborné literatury |
DOBŠÍKOVÁ, E. Děvčata jsou dnes ve škole úspěšnější než chlapci. In: Komenský : časopis pro učitele základní školy. 2009/2010, roč. 134, č. 3, s. 27-29. ISSN: 0323-0449.
DRAPELA, V. Přehled teorií osobnosti. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-505-9. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-628-5. HELUS, Z. Úvod do psychologie. Učebnice pro střední školy a bakalářská studia na VŠ. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3037-0. HELUS, Z. Zřetel k autoregulaci jako složka osobnostního přístupu k žákům. In: Pedagogika, 1990, roč. 40, č. 1, str. 27-37. HRABAL, V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I. Psychologické otázky motivace ve škole. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1989. ISBN 80-04-23487-9 HRBÁČKOVÁ, K., ŠVEC, V. et al. Analýza procesu autoregulace učení studentů pomáhajících profesí. HRBÁČKOVÁ, K. et al. Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje autoregulace učení studentů. Brno : Paido, 2010, s. 47 – 72. ISBN 978-80-7315-214-7. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3 KRYKORKOVÁ, H. Autoregulace a metakognice v kontextu psychologie školního učení. HRBÁČKOVÁ, K. et al. Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje autoregulace učení studentů. Brno : Paido, 2010, s. 27 – 44. ISBN 978-80-7315-214-7. MAREŠ, J. Autoregulace žákovského učení a chování. HRBÁČKOVÁ, K. et al. Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje autoregulace učení studentů. Brno : Paido, 2010, s. 15 – 26. ISBN 978-80-7315-214-7. PELIKÁN, J. Hledání těžiště výchovy. Praha : Karolinum, 2007 PELIKÁN, J. Pomáhat být: otevřené otázky teorie provázející výchovy. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-0345-2. PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava : Amosium servis, 1995. ISBN 80-85498-27-8. VÁGNEROVÁ, M. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha : Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1074-4. VÁGNEROVÁ, M. Základy psychologie. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-0841-9. |