Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Význam sebereflexe v procesu rozvoje osobnosti žáka (S přihlédnutím k ostatním motivačním faktorům)
Název práce v češtině: Význam sebereflexe v procesu rozvoje osobnosti žáka
(S přihlédnutím k ostatním motivačním faktorům)
Název v anglickém jazyce: The Importance of Self-Assessment in the Pupil´s Personality Development
(With Consideration to Other Motivational Factors)
Klíčová slova: Rozvoj osobnosti, sebereflexe, autoregulace, sebepojetí, rodina, škola
Klíčová slova anglicky: Personality development, self-reflection, autoregulation, self-concept, family, school
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Krykorková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 31.05.2011
Datum zadání: 31.05.2011
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 01.11.2011
Datum a čas obhajoby: 19.06.2012 09:20
Datum odevzdání elektronické podoby:17.05.2012
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2012
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce se zabývá otázkami rozvoje osobnosti dítěte a zaměřuje se především na vliv sebereflexe ve vztahu k utváření sebepojetí. Zmiňuje autoregulaci nebo např. význam rodiny a školy jako dvou hlavních vlivů působících v rozvoji osobnosti. Cílem je poukázat na pojmovou nejasnost a zdůraznit význam otázky sebereflexe v rozvoji osobnosti dítěte.
Obsahový rámec:
1. Rozvoj osobnosti žáka
2. Sebereflexe
3. Rodina a škola, dva základní vlivy v rozvoji žákovy osobnosti
Seznam odborné literatury
DOBŠÍKOVÁ, E. Děvčata jsou dnes ve škole úspěšnější než chlapci. In: Komenský : časopis pro učitele základní školy. 2009/2010, roč. 134, č. 3, s. 27-29. ISSN: 0323-0449.
DRAPELA, V. Přehled teorií osobnosti. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-505-9.
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-628-5.
HELUS, Z. Úvod do psychologie. Učebnice pro střední školy a bakalářská studia na VŠ. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3037-0.
HELUS, Z. Zřetel k autoregulaci jako složka osobnostního přístupu k žákům. In: Pedagogika, 1990, roč. 40, č. 1, str. 27-37.
HRABAL, V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I. Psychologické otázky motivace ve škole. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1989. ISBN 80-04-23487-9
HRBÁČKOVÁ, K., ŠVEC, V. et al. Analýza procesu autoregulace učení studentů pomáhajících profesí. HRBÁČKOVÁ, K. et al. Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje autoregulace učení studentů. Brno : Paido, 2010, s. 47 – 72. ISBN 978-80-7315-214-7.
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3
KRYKORKOVÁ, H. Autoregulace a metakognice v kontextu psychologie školního učení. HRBÁČKOVÁ, K. et al. Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje autoregulace učení studentů. Brno : Paido, 2010, s. 27 – 44. ISBN 978-80-7315-214-7.
MAREŠ, J. Autoregulace žákovského učení a chování. HRBÁČKOVÁ, K. et al. Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje autoregulace učení studentů. Brno : Paido, 2010, s. 15 – 26. ISBN 978-80-7315-214-7.
PELIKÁN, J. Hledání těžiště výchovy. Praha : Karolinum, 2007
PELIKÁN, J. Pomáhat být: otevřené otázky teorie provázející výchovy. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-0345-2.
PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava : Amosium servis, 1995. ISBN 80-85498-27-8.
VÁGNEROVÁ, M. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha : Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1074-4.
VÁGNEROVÁ, M. Základy psychologie. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-0841-9.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK