Role sestry při prevenci dětských úrazů
Název práce v češtině: | Role sestry při prevenci dětských úrazů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Role of nurse in childhood injuries prevention |
Klíčová slova: | prevence úrazů, dětské úrazy, role sestry, dětské nehody, dětská bezpečnost, bezpečnost na cestách, domácí úrazy |
Klíčová slova anglicky: | injuries prevention, childhood injuries, role of nurse, childhood accidents, childhood safety, road safety, household injuries |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav ošetřovatelství (13-342) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. RNDr. Daniel Jirkovský, Ph.D., MBA |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 23.05.2011 |
Datum zadání: | 29.05.2011 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 16.04.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 10.06.2014 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.04.2014 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 15.04.2014 |
Do kdy má student odevzdat: | 15.04.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.06.2014 |
Oponenti: | Mgr. Zlatica Dorková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce musí splňovat požadavky uvedené v Opatření děkana UK 2. LF č. 12/2010. Zpracováním bakalářské práce student/ka prokáže, že se umí samostatně orientovat ve studovaném oboru a že v průběhu studia získal/a a zároveň je i schopen/a v praxi uplatňovat teoretické poznatky a praktické postupy (metody). Bakalářská práce musí být původním a samostatně zpracovaným odborným textem. Při zpracování bakalářské práce se student/ka může opírat o výsledky a zkušenosti získané jinými autory, avšak vždy musí tyto výsledky a zkušenosti konfrontovat s vlastními názory, úvahami, hodnoceními a závěry. Rozsah bakalářské práce vyplývá z povahy zpracovávaného tématu, přičemž její minimální rozsah činí 40 stran normovaného textu. Referenční seznam musí obsahovat nejméně 25 položek časopiseckých, literárních či elektronických zdrojů informací. Do referenčního seznamu se nezapočítávají pouhá abstrakta. Zpracováním bakalářské práce musí student prokázat schopnost pracovat s aktuální odbornou literaturou vztahující se k řešené problematice, včetně práce s cizojazyčnou literaturou a s dalšími prameny. Citace typu “ústní sdělení” a “nepublikovaná data” (s výjimkou vnitřních předpisů a standardů) nelze v bakalářské práci použít. |
Seznam odborné literatury |
Barss, Peter: Injury prevention: an international perspective epidemiology, surveillance and policy, New York, Oxford University Press, 1998
Benešová, V. a Nencka, P. : Bezpečný domov pro děti – Rady jak zabránit úrazům dětí, Centrum úrazové prevence UK 2. LF a FN Motol, Praha 2003 Benešová V. a Truellová I. : Pediatrie pro praxi 2009 – Prevence domácích úrazů v praxi praktických lékařů pro děti a dorost, Bezpečné domácí prostředí pro děti, Roč. 10, F 6 – F 7, ISSN 1213-0494 Priorities for Child Safety in the European Union: Agenda for Action, European Child Safety Alliance, Amsterdam, 2001 Welander, Glenn; Svanström, Leif; Ekman, Robert: Safety Promotion - An introduction, Karolinska Institutet, Stockholm, 2000 Christoffel, Tom; Gallagher; Susan Scavo: Injury prevention and public health: practical knowledge, skills and strategies, Gaithersburg, Aspen Publishers, 1999 „Zpráva o plnění úkolů vyplývajících z Národního akčního plánu prevence dětských úrazů na léta 2007-2017 za období let 2007-2009 a návrh úkolů na nejbližší další období“, Ministerstvo zdravotnictví ČR, 2010 European status report on road safety, Towards safer roads and healthier transport, Copenhagen, WHO Regional Office for Europe, 2009 World report on road traffic Injury prevention, Summary, WHO, Geneva, 2004 Národní akční plán prevence dětských ůrazů:http://www.mzcr.cz/dokumenty/narodni-akcni-plan-prevence-detskych-urazu_2049_1009_3.html Metodika prevence dětských úrazů pro první stupeň základní školy http://www.vychovakezdravi.cz/download/file/metodika-prevuraz-deti.pdf Metodika k prevenci dětských úrazů: www.urazneninahoda.cz/dokumenty/unn_metodika_prevence.pdf |
Předběžná náplň práce |
Definice a dělení úrazů, rizikové faktory, rozdělení úrazové prevence, kde je možné úrazovou prevenci provádět, uvedení do problematiky dětských úrazů, úrazová prevence v rámci preventivních prohlídek, role zdravotníka – rozeznání úrazu, ošetření úrazu, prevence úrazů, v čem spočívá prevence úrazů ve škole.
Cíle práce: Zjistit prostřednictvím dotazníkového šetření postoje lékařů a sester k problematice prevence úrazů Provést srovnání statistických údajů o dětských úrazech Navrhnout činnosti sestry v prevenci úrazů při preventivních lékařských prohlídkách. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Definition and dividing of injuries, risk factors, distribution of injuries prevention, where are possibilities to provide injuries prevention, introduction in to the area of childhood injuries, injuries prevention in preventive medical examination, role of health worker – recognition of injuries, treatment of injuries, injuries prevention, in what consist in injuries prevention in schools.
Objectives of study Identifying of attitudes of GPs and nurses to the injuries prevention via questionnaire axamination/quest Comparision of statistical data in childhood injuries Make a proposal of nurses activities in providing injuries prevention in range of preventive medical examination |