Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Úloha postav v japonské vizuální kultuře
Název práce v češtině: Úloha postav v japonské vizuální kultuře
Název v anglickém jazyce: The Role of Characters in Japanese Visual Culture
Klíčová slova: charaktery, vizuální kultura, šódžo, otaku, kawaii
Klíčová slova anglicky: characters, visual culture, shojo, otaku, kawaii
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sinologie (21-KSI)
Vedoucí / školitel: doc. Ing. Jan Sýkora, M.A., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.05.2011
Datum zadání: 18.05.2011
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 20.06.2011
Datum a čas obhajoby: 06.02.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.01.2013
Datum proběhlé obhajoby: 06.02.2013
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Martin Tirala, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza vlivu populární, především vizuální kultury na současnou generaci mladých Japonců. Diplomant se zaměří na rozbor postav v produktech vizuální kultury a s tím související fenomény; v prvé řadě vysvětlí, na jakých principech tyto fenomény fungují a jak se projevují v současné kultuře. Následně popíše, jakým způsobem tyto jevy ovlivňují spotřební chování dnešních Japonců (např. vztah mezi realitou a fikcí, upřednostňování fikce a zpětná „fiktivizace“ reality atp.) a jaký tato masová kultura a s ní spojené fenomény mají zpětný dopad na estetické vnímání, spotřebitelské zvyky či sexualitu (důsledky odloučení libida od reality, „sexualizace“ roztomilosti, posedlost charaktery-maskoty atd.) v současné japonské společnosti.
Seznam odborné literatury
Azuma, Hiroki. Dóbucukasuru posutomodan – Otaku kara mita Nihonšakai. Kódanša, 2001
Azuma, Hiroki. Gémuteki riarizumu no tandžó – Dóbucukasuru posutomodan 2. Kódanša, 2007
Ócuka, Eidži. Monogatari šómecuron – Kjarakutákasuru „Wataši“, Ideorogíkasuru „Monogatari“. Kadokawa šoten, 2004
Okada, Tošio. Otakugaku njúmon. Šinčóša, 2008
Okada, Tošio. Otaku wa sudeni šindeiru. Šinčóša, 2008
Sugijama, Tomojuki. Kúru džapan – Sekai ga kaitagaru Nihon. Šódenša, 2006
Jenkins, Henry. The Wow Climax: Tracing the Emotional Impact of Popular Culture. NYU Press, 2006
Jenkins, Henry. Fans, Bloggers and Gamers: Media Consumers in a Digital Age. NYU Press, 2006
Freedman, Alisa. Train Man and the Gender Politics of Japanese „Otaku“ Culture: The Rise of New Media, Nerd Heroes and Comsumer Communities in Intersections: Gender and Sexuality in Asia and the Pacific 20. Mark McLelland ed., 2009
Kelly, William W. Fanning the Flames: Fans and Consumer Culture in Contemporary Japan. State University of New York Press. 2004
MacWilliams, Mark W. Japanese Visual Culture: Explorations in the World of Manga and Anime. M.E. Sharpe, 2008
Debort, Guy. The Society of the Spectacle. Zone Books, 1995
Harris, Daniel. Cute, Quaint, Hungry and Romantic: The Aesthetics of Consumerism. Da Capo Press, 2001
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK