Fotorealistické zobrazování
Název práce v jazyce práce (slovenština): | Fotorealistické zobrazování |
---|---|
Název práce v češtině: | Fotorealistické zobrazování |
Název v anglickém jazyce: | Photorealistic rendering |
Klíčová slova: | ray tracing, photon mapping, KD strom |
Klíčová slova anglicky: | ray tracing, photon mapping, KD tree |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | slovenština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Josef Pelikán |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 17.05.2011 |
Datum zadání: | 17.05.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2011 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.08.2011 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 05.08.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2011 |
Oponenti: | Mgr. Ivo Pavlík |
Zásady pro vypracování |
Prostudovat dostupnou literaturu o fotorealistickém výpočtu osvětlení a zobrazování 3D scén, zaměřit se na metody založené na vrhání paprsku, Photon-mapping.
Navrhnout a implementovat systém pro realistické zobrazování 3D scén, pozornost věnovat rychlému výpočtu průsečíků paprsku s tělesy scény, implementovat vhodnou urychlovací techniku, osvětlení odhadovat fotonovými mapami a podle možností použít i další techniky zvyšující efektivitu a kvalitu dosaženého výsledku (např. "irradiance caching"). Scénu načítat z vhodné textové reprezentace, výsledné rastrové obrázky ukládat na disk. Snažit se o využití paralelního výpočtu na moderních vícejádrových CPU. Text práce musí obsahovat dobrou dokumentaci vytvořené aplikace, je třeba podrobně popsat všechny netriviální použité algoritmy a datové struktury. |
Seznam odborné literatury |
Dutre P., Bala K., Bekaert P: Advanced Global Illumination, A K Peters, 2006
Jensen H. W., Realistic Image Synthesis using Photon Mapping, A K Peters, 2001 Pharr M., Humphreys G.: Physically Based Rendering, Second Edition: From Theory To Implementation, Morgan Kaufman, 2010 |