Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 379)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Posthumanistické tendence v performance art : interakce těla a kódu
Název práce v češtině: Posthumanistické tendence v performance art : interakce těla a kódu
Název v anglickém jazyce: Posthumanist Tendencies in Performance Art : Interaction of Body and Code
Klíčová slova: Posthumanismus, technologie, technokultura, postčlověk, kyborg, síť, performance art
Klíčová slova anglicky: Posthumanism, technology, technoculture, cyborg, net, performance art
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: Mgr. Denisa Kera, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.05.2011
Datum zadání: 03.05.2011
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 05.02.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:03.01.2013
Datum proběhlé obhajoby: 05.02.2013
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Dita Malečková, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Prohlašuji, že jsem diplomovou práci vypracovala samostatně, že jsem řádně citovala všechny použité prameny a literaturu a že práce nebyla využita v rámci jiného vysokoškolského studia či k získání jiného nebo stejného titulu.
Seznam odborné literatury
AMTOWER, Laurel. Freud, The Uncanny [online]. [Cit. 23.11.2012]. Dostupné z: <http://www-rohan.sdsu.edu/~amtower/uncanny.html>
ARZIPE, Lourdes. Women@internet: Creating New Cultures in Cyberspace. Zed Books, 1999. ISBN 978-1-85649-572-1.
BADMINGTON, Neil. Posthumanism. New York: Palgrave, 2000. ISBN: 978-0415310239.
BATESON, Gregory. Steps to an Ecology of Mind: Collected Essays in Anthropology, Psychiatry, Evolution, and Epistemology. University Of Chicago Press, 2000. ISBN: 978-0226039053.
BAUDRILLARD, Jean. The Gulf War Did Not Take Place. Bloomington: Indiana University Press, 1995. ISBN: 978-0253210036.
BISSELL, Laura. The posthuman body in performance. University of Glasgow, 2007.
BISSELL, Laura. The female body, technology and performance: performing a feminist praxis. Dizertační práce. University of Glasgow, 2011.
BOURRIAUD, Nicholas. Relational Aesthetics. Les Presse Du Reel,Franc, 1998. ISBN: 978-2840660606.
BRAIDOTTI, Rosi. Affirming the Affirmative: On Nomadic Affectivity [online] In: Rhizome. 2005/2006, č. 11/12. Ed. Michael O'Rourke [cit. 02.06.2012]. Dostupné z:
<http://www.rhizomes.net/issue11/braidotti.html#_ftn1>
BRAIDOTTI, Rosi. Posthuman, All Too Human: Towards a New Process Ontology. In: Theory Culture Society [online]. SAGE, London, Thousand Oaks and New Delhi, 2006, roč. 23, p. 197-208 [cit. 12. 07. 2012]. Dostupné z: <http://tcs.sagepub.com/content/23/7-8/197.full.pdf+html>
BROADHURST, Susan. Digital Practices. Aesthetic and Neuroesthetic Approaches to Performance and Technology. Palgrave McMillan, 2007. ISBN: 978-0-230-29364-9.
BUKATMAN, Scott. Terminal Identity: The Virtual Subject in Postmodern Science Fiction. Durham, NC: Duke University Press, 1993. ISBN: 978-0822313403.
BUTLER, Judith. Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identity. Routledge, 2006, s. 187. ISBN: 978-0415389556.
CARLSON, Marvin. Performance: A Critical Introduction. Routledge; 2 edition, 2003. ISBN: 978-0415299275.
CASTELLS, Manuel. The Internet galaxy. Reflections on the Internet, business, and society. Oxford: Oxford University Press, 2001. ISBN 0-19-924153-8.
CAUSEY, Matthew. Theatre and Performance in Digital Culture: From Simulation to Embeddedness. London: Routledge, 2006. ISBN: 978-0415544108.
CLYNES, Manfred E.; KLINE, Nathan S. Cyborgs and Space. In: Astronautics [online]. 1960, s. 74-76 [cit. 15.06.2012]. Dostupné z: <http://web.mit.edu/digitalapollo/Documents/Chapter1/cyborgs.pdf>
DELEUZE, Gilles; GUATTARI, Félix. Tisíc plošin. Herrmann & synové, 2011. ISBN: 9788087054253.
DIXON, Steve. Digital performance. MIT Press, 2007. ISBN: 978-0262042352.
FOSTER, Thomas. The Souls of Cyberfolk: Posthumanism as Vernacular Theory. Minneapolis: University of Minnesota Press, 2005. ISBN 978-0-8166-3406-4.
GANE, Nicholas. When We Have Never Been Human, What Is to Be Done? Interview with Donna Haraway. In: Theory, Culture & Society [online]. SAGE, London, Thousand Oaks and New Delhi, 2006, roč. 23(7–8), s. 135–158 [cit. 12.9.2012]. Dostupné z: <http://tcs.sagepub.com/content/23/7-8/135.full.pdf+html>
GIANNACHI, Gabriella. Virtual Theatres: An Introduction. Routledge; New edition, 2004. ISBN: 978-0415283793.
GOLDBER, RoseLee. Performance: Live Art, 1909 to the Present. Harry N Abrams Inc, 1979. ISBN:9780810921818.
GOLDBER, RoseLee. Performance Art From Futurism to the Present. Thames & Hudson, 2011. ISBN: 9780500204047.
GRAY, Chris Hables (ed). The Cyborg Handbook. New York: Routledge, 1995. ISBN 978-0-415-37622-8.
HALBERSTAM, Judith; LIVINGSTONE, Ira. Posthuman Bodies. Indiana University Press, 1995.ISBN 0-253-32894-2.
HARAWAY, Donna. Simians, Cyborgs and Women: The Reinvention of Nature.
London: Free Association Books, 1991. ISBN: 978-0415903875.
HARAWAY, Donna. Manifest kyborgů: věda, technologie a socialistický feminismus ke konci dvacátého století. In: Sociální studia. 2002, č.7, s. 51-59. ISBN 80-210-2834-3.
HARAWAY, Donna. The Companion Species Manifesto: Dogs, People and
Significant Otherness. Chicago: Prickly Paradigm Press, 2003. ISBN:0-9717575-8-5.
HASSAN, Ihab. Prometheus as Performer: Toward a Postmodern Culture? In: Performance in Postmodern Culture .Ed. Michel Benamou, Charles Caramello. Madison, Wisconsin: Coda Press, 1977. ISBN 0-930956-00-1.
HAYLES, N. Katherine. How We Became Posthuman: Virtual Bodies in Cybernetics, Literature, and Informatics. Chicago: The University of Chicago Press, 1999. ISBN: 0-226-32145-2.
HEIDEGGER, Martin. Letter on Humanism. Basic Writings, London, 1993. ISBN: 978-0061627019.
HEIM, Michael. The Metaphysics of Virtual Reality. NY: Oxford University Press, 1993. ISBN: 978-0195092585.
JACOBSON, Linda. Cyberarts: Exploring Art and Technology. Backbeat Books, 1992. ISBN: 978-0879302535.
KROKER, Arthur; WEINSTEIN, Michael A. Data Trash: The Theory of the Virtual Class. New York: St. Martin's Press, 1994. ISBN: 978-0312122119.
LATOUR, Bruno. Reassembling the Social: An Introduction to Actor-Network-Theory. New York: Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0199256051.
LOEFFLER, Carl E; TONG,Darlene. Performance Anthology. Last Gasp, 1989. ISBN: 9780867193664.
MATURANA, Humberto J.; VARELA, Francisco J. Autopoiesis. The Organization of the Living. In: Autopoiesis and Cognition. The Realization of the Living. Ed. Robert S. Cohen and Marx W. Wartofsky, Boston Studies in the Philosophy of Science 42. Dordrecht: Reidel Publishing Company, 1980.ISBN 90-277-1015-5.
MCLUHAN, Marshall. Člověk, média a elektronická kultura; výbor z díla. JOTA, Brno, 2000. ISBN: 80-7217-128-3.
MITCHELL, Melanie. Complexity: A guided tour. Oxford University Press, New York, 2009. ISBN: 978-0199798100.
NORRIS, Pippa. Digital Divide. Cambridge University Press, 2001. ISBN: 9780521807517.
O’REILLY, Sally. The Body in Contemporary Art. Thames & Hudson, 2009. ISBN: 978-0500204009.
PEPPERELL, Robert. The Posthuman Condition: Consciousness Beyond the Brain. Intellect Ltd; 2nd edition, 2003. ISBN 1-84150-048-8.
PETRŮ, Marek. Fyziologie mysli. Úvod do kognitivní vědy. Triton, 2007. ISBN 978-80-7254-969-6.
PLANT, Sadie. Zeroes and Ones: Digital Women and the New Technoculture. New York: Doubleday, 1997. ISBN: 978-038548260.
SHANNON, Claude E.; WEAWER, Warren. A mathematical theory of communication [online]. Chicago: University of Illinois Press, 1965 [cit. 14.07.2012]. Dostupné z:
<http://cm.bell-labs.com/cm/ms/what/shannonday/shannon1948.pdf>
SILVER, Lee M. Remaking Eden: Cloning and Beyond in a Brave New World. New York: Avon Books, 1998. ISBN 978-0380974948.
STOCK, Gregory. Redesigning humans: choosing our children's genes. London: Profile Books, 2002. ISBN: 978-0618340835.
THACKER, Eugene. Data Made Flesh: Biotechnology and the Discourse of the Posthuman. In: Cultural Critique, 2003, č. 53, s. 72-97 [online]. University of Minnesota Press [cit. 10.08.2012]. Dostupné z: <http://www.jstor.org/stable/1354625>
TURKLE, Sherry. Life on the Screen: Identity in the Age of the Internet. Simon & Schuster; First Edition edition, 1997.ISBN 978-0684833484.
VITA-MORE, Natascha. The New [human] Genre Primo [first] Posthuman [online]. Prezentováno na: Ciber@RT Conference, 2004 [cit. 17.11.2012]. Dostupné z: <http://www.natasha.cc/paper.htm>
VON BERTALANFFY, Ludwig. General System theory: Foundations, Development, Applications. New York: George Braziller, revised edition 1976. ISBN: 0-8076-0453-4.
WEBSTER, Frank. Theories of the Information Society. Routledge, 1995. ISBN: 978-0-415-10574-3.
WIENER, Norbert. Cybernetics or the Control and Communication in the Animal and the Machine. Kessinger Publishing, 2010. ISBN: 9781164485766.
WIESING, Urban. The History of Medical Enhancement: From Restitutio ad Integrum to Transformatio ad Optimum? In: Medical Enhancement and Posthumanity. Ed. B. Gordijn, R. Chadwick. Springer Science + Business Media B.V, 2008. ISBN: 978-1402088513.
WILSON, Stephen. Information Arts. Intersections of Art, Science and Technology. The MIT Press, 2002. ISBN: 9780262731584.
WOLFF, Janet. Reinstating Corporeality: Feminism and Body Politics. In: The Feminism and Visual Culture Reader, s. 419-420. Ed. Amelia JONES. Routledge; 2 edition, 2010. ISBN: 978-0415543705.
ZYLINSKA, Joanna. The Ethics of Cultural Studies. Continuum, London, 2005. ISBN: 978-0826475244.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK