Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
V úterý 2.7.2024 v době mezi 20:00 a 22:00 proběhne odstávka Studijního informačního systému z důvodu údržby databázového serveru.
Geneze filmového festivalu
Název práce v češtině: Geneze filmového festivalu
Název v anglickém jazyce: Genesis of film festival
Klíčová slova: filmový festival, výzkum plánové události, kulturní instituce
Klíčová slova anglicky: film festival, research of a planned event, cultural institutions
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav etnologie (21-UETN)
Vedoucí / školitel: PhDr. Ondřej Hubáček, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 03.05.2011
Datum zadání: 03.05.2011
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 18.06.2012 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.06.2012
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2012
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Lenka Opletalová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce se bude skládat ze tří částí:
Úvodní popis fenoménu filmového festivalu na základě rešerše. Prezentace výsledků vlastní analýzy – případové studie vybraného filmového festivalu. Závěrečné shrnutí hlavních poznatků

Práce se primárně zabývá růstem a na něm závislé proměně tváře filmového festivalu. V návaznosti také vtahem tvůrců festivalu ke svým divákům. Sekundárně bych se pak chtěla věnovat rituálům, jenž festival provází. Důraz bude vždy kladen na tvůrce a organizaci festivalu, ne na mínění diváků. Pro sběr dat bude použit výzkum – částečně strukturovaný rozhovor a studium dokumentů.


Základní myšlenka:
Každý filmový festival vzniká pro určitou menšinu, ale každý filmový festival chce také růst,
a tak rozšiřuje svou původně vybranou skupinu diváků, díky čemuž postupně mění svůj vlastní výraz.
Hypotézy :
I. Hypotézy spojené s tvůrcem festivalu
§ Filmový festival tvůrci neorganizují za účelem finančního zisku, ale za jiným účelem.
§ Zakladatelé filmového festivalu působí ve filmové branži na profesionální úrovni.
§ Filmový festival vychází tematicky ze vkusu tvůrců.
§ Změna ředitele festivalu může změnit tvář festivalu.

II. Hypotézy popisující obecný charakter festivalu
§ Tvůrci festivalu chtějí oslovit co nejvíce lidí.
§ Změna filmového festivalu jde od vyhraněnosti k větší všeobecnosti.
§ Tvůrci rozšiřují skupinu svých diváků eliminací jasných hranic mezi původní minoritní skupinou a potencionální větší skupinou. Tím se může změnit cílová skupina.
§ Změna cílové skupiny změní tvář filmového festivalu.
§ Filmový festival prochází procesy změny, než nalezne svou ideální formu. Mění se množství promítaných filmů, celková délka trvání festivalu, prostory, hosté aj.
§ Filmový festival prochází stejným vývojem jako instituce: ZALOŽENÍ – RŮST - STAGNACE – ÚPADEK.

III. Hypotézy vztahující se k marketingové strategii festivalu
§ Účel předávání cen spočívá ve zvýšení prestiže festivalu.
§ Jedním z marketingových nástrojů je hledání nových autorů, kteří budou prezentováni v rámci festivalu.
§ Rozšíření stávající tématiky nebo zavedení nové má marketingový účel.
§ Doprovodné akce zvyšují atraktivitu festivalu, v první řadě jsou ale prostorem pro prezentaci sponzorů.
§ Předmět činnosti sponzorů se vztahuje k tématu festivalu.
§ Sponzoři zpravidla neovlivňují dramaturgickou stránku festivalu
Seznam odborné literatury
Bordwell, K., & Thompsonová, K. (2007). Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. (1. vyd., p. 827). Praha: AMU.

Casetti, F. (2008). Filmové teorie 1945-1990. (p. 406). Praha: Akademie múzických umění.

Getz, D. (2007). Event studies: theory, research and policy for planned events. (1st ed.) Oxford, UK: Butterworth-Heinemann.

Hendl, J. (2008). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. (2., aktualiz. vyd., p. 407). Praha: Portál.

McRobbie, A. (2006). Aktuální témata kulturálních studií. (p. 236). Praha: Portál.

Miller, F. et al. (2009). Art film: independent film, auteur theory, national cinema, experimental film, film genre, Independent Spirit Award, Sundance Film Festival, Independent Film Channel. (p. 67). Mauritius: Alphascript Publishing.

Mucha, I. (2004). Sociologie: základní texty. (2. rozš. vyd., p. 302). Pelhřimov: Vydavatelství 999.

Petrusek, M., Maříková, H., Vodáková, A. et al (1996). Velký sociologický slovník: I. svazek A-O. (Vyd. 1., p. 747). Praha: Karolinum

Soukup, V. (2005). Dějiny antropologie: (encyklopedický přehled dějin fyzické antropologie, paleoantropologie, sociální a kulturní antropologie). (p. 667). Praha: Karolinum.

Soukup, V. (2008). Základy kulturologie. Praha: Akademie veřejné správy.

Szczepanik, P., & Anděl, J. (Eds.). (2008). Stále kinema. (p. 430). Praha: Národní filmový archiv.

Turner, V. (2004). Průběh rituálu. (Vyd. 1., p. 194, Překlad Lucie Kučerová). Brno: Computer Press.

Valck, M. (2007). Film festivals: from European geopolitics to global cinephilia. (p. 276). Amsterdam:Amsterdam University Press.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK