V úterý 2.7.2024 v době mezi 20:00 a 22:00 proběhne odstávka Studijního informačního systému z důvodu údržby databázového serveru. |
Geneze filmového festivalu
Název práce v češtině: | Geneze filmového festivalu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Genesis of film festival |
Klíčová slova: | filmový festival, výzkum plánové události, kulturní instituce |
Klíčová slova anglicky: | film festival, research of a planned event, cultural institutions |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav etnologie (21-UETN) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Ondřej Hubáček, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 03.05.2011 |
Datum zadání: | 03.05.2011 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum a čas obhajoby: | 18.06.2012 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.06.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.06.2012 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Lenka Opletalová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce se bude skládat ze tří částí:
Úvodní popis fenoménu filmového festivalu na základě rešerše. Prezentace výsledků vlastní analýzy – případové studie vybraného filmového festivalu. Závěrečné shrnutí hlavních poznatků Práce se primárně zabývá růstem a na něm závislé proměně tváře filmového festivalu. V návaznosti také vtahem tvůrců festivalu ke svým divákům. Sekundárně bych se pak chtěla věnovat rituálům, jenž festival provází. Důraz bude vždy kladen na tvůrce a organizaci festivalu, ne na mínění diváků. Pro sběr dat bude použit výzkum – částečně strukturovaný rozhovor a studium dokumentů. Základní myšlenka: Každý filmový festival vzniká pro určitou menšinu, ale každý filmový festival chce také růst, a tak rozšiřuje svou původně vybranou skupinu diváků, díky čemuž postupně mění svůj vlastní výraz. Hypotézy : I. Hypotézy spojené s tvůrcem festivalu § Filmový festival tvůrci neorganizují za účelem finančního zisku, ale za jiným účelem. § Zakladatelé filmového festivalu působí ve filmové branži na profesionální úrovni. § Filmový festival vychází tematicky ze vkusu tvůrců. § Změna ředitele festivalu může změnit tvář festivalu. II. Hypotézy popisující obecný charakter festivalu § Tvůrci festivalu chtějí oslovit co nejvíce lidí. § Změna filmového festivalu jde od vyhraněnosti k větší všeobecnosti. § Tvůrci rozšiřují skupinu svých diváků eliminací jasných hranic mezi původní minoritní skupinou a potencionální větší skupinou. Tím se může změnit cílová skupina. § Změna cílové skupiny změní tvář filmového festivalu. § Filmový festival prochází procesy změny, než nalezne svou ideální formu. Mění se množství promítaných filmů, celková délka trvání festivalu, prostory, hosté aj. § Filmový festival prochází stejným vývojem jako instituce: ZALOŽENÍ – RŮST - STAGNACE – ÚPADEK. III. Hypotézy vztahující se k marketingové strategii festivalu § Účel předávání cen spočívá ve zvýšení prestiže festivalu. § Jedním z marketingových nástrojů je hledání nových autorů, kteří budou prezentováni v rámci festivalu. § Rozšíření stávající tématiky nebo zavedení nové má marketingový účel. § Doprovodné akce zvyšují atraktivitu festivalu, v první řadě jsou ale prostorem pro prezentaci sponzorů. § Předmět činnosti sponzorů se vztahuje k tématu festivalu. § Sponzoři zpravidla neovlivňují dramaturgickou stránku festivalu |
Seznam odborné literatury |
Bordwell, K., & Thompsonová, K. (2007). Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. (1. vyd., p. 827). Praha: AMU.
Casetti, F. (2008). Filmové teorie 1945-1990. (p. 406). Praha: Akademie múzických umění. Getz, D. (2007). Event studies: theory, research and policy for planned events. (1st ed.) Oxford, UK: Butterworth-Heinemann. Hendl, J. (2008). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. (2., aktualiz. vyd., p. 407). Praha: Portál. McRobbie, A. (2006). Aktuální témata kulturálních studií. (p. 236). Praha: Portál. Miller, F. et al. (2009). Art film: independent film, auteur theory, national cinema, experimental film, film genre, Independent Spirit Award, Sundance Film Festival, Independent Film Channel. (p. 67). Mauritius: Alphascript Publishing. Mucha, I. (2004). Sociologie: základní texty. (2. rozš. vyd., p. 302). Pelhřimov: Vydavatelství 999. Petrusek, M., Maříková, H., Vodáková, A. et al (1996). Velký sociologický slovník: I. svazek A-O. (Vyd. 1., p. 747). Praha: Karolinum Soukup, V. (2005). Dějiny antropologie: (encyklopedický přehled dějin fyzické antropologie, paleoantropologie, sociální a kulturní antropologie). (p. 667). Praha: Karolinum. Soukup, V. (2008). Základy kulturologie. Praha: Akademie veřejné správy. Szczepanik, P., & Anděl, J. (Eds.). (2008). Stále kinema. (p. 430). Praha: Národní filmový archiv. Turner, V. (2004). Průběh rituálu. (Vyd. 1., p. 194, Překlad Lucie Kučerová). Brno: Computer Press. Valck, M. (2007). Film festivals: from European geopolitics to global cinephilia. (p. 276). Amsterdam:Amsterdam University Press. |