Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pojetí rodičovství u studentů vysokých škol
Název práce v češtině: Pojetí rodičovství u studentů vysokých škol
Název v anglickém jazyce: Concept of parenthood by university students
Klíčová slova: vysokoškoláci, rodičovství, demografické změny, rodina, porodnost, dítě, změny po roce 1989
Klíčová slova anglicky: University students, parenthood, demographic changes, family, natality, child, changes after the year 1989
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.04.2011
Datum zadání: 26.01.2012
Datum a čas obhajoby: 31.05.2012 10:00
Místo konání obhajoby: Praha
Datum odevzdání elektronické podoby:13.04.2012
Datum proběhlé obhajoby: 31.05.2012
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
První část BP se bude věnovat poznatkům o současné rodině a funkci rodičovství, přínosu rodiny pro dítě předškolního věku a specifik sociálního začleňování v primární skupině-rodině a v sekundárních vrstevnických skupinách.Rodina bude dále nahlédnuta ze statistických údajů (věk matek prvorozených dětí, rozvody, děti do svěřené péče, počet dětí v institucích před 3 rokem, čerpání rodičovské dovolené apod.).Druhá část teorie se zaměří na údaje o vysokoškolských studentech, jejich rozčlenění do základních stud. oborů, poměru Bc.a mgr.studií, průměrné doby studia, apod. V praktické části bude výchozím problémem zaměřit pozornost na plány vysokošk.studentů založit rodinu, na odhad, jak dlouho se budou věnovat dítěti na rodičovské dovolené, jak odhadují trvalost svého manželství, zda-li uvažují pouze o partnerství. Studentka si zvolí cíle, zformuluje předpoklady /výzkumné otázky/. Stěžejní metodou zkoumání bude dotazování-dotazník, případně hlouběji zaměřené rozhovory s vybranými studenty např. dvou různých studijních směrů. Výsledkem budou analýzy získaných dat ve vztahu k předpokladům a cílům. Závěr by měl také obsahovat syntézu poznatků vůči tendencím, které studentka vyvodí z odborných zdrojů a z výzkumných zjištění.
Seznam odborné literatury
Helus,Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004.
Vágnerová,M. Vývojová psychologie I. Portál, 2000.
Vágnerová, M. Vývojová psychologie II. Portál, 2OO2.
Šulová, L. Raný vývoj dítěte. Karolinum, 2005
Národní zpráva o rodině. Praha: MPSV, 2004.
Statistická ročenka ČR. Praha: ČSU, Scientia, 2010.
Basco,L.; Cichá,M. Rozvoj osobnosti studenta na vysoké škole-francouzský model.Čas. Pedagogická orientace, 2006, č.3.
Koucký,J. Zelenka,M. Postavení vysokoškoláků a uplatnění absolventů, 2008
Ústav pro informaceve vzdělávání
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK