Pojetí rodičovství u studentů vysokých škol
Název práce v češtině: | Pojetí rodičovství u studentů vysokých škol |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Concept of parenthood by university students |
Klíčová slova: | vysokoškoláci, rodičovství, demografické změny, rodina, porodnost, dítě, změny po roce 1989 |
Klíčová slova anglicky: | University students, parenthood, demographic changes, family, natality, child, changes after the year 1989 |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 07.04.2011 |
Datum zadání: | 26.01.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 31.05.2012 10:00 |
Místo konání obhajoby: | Praha |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.04.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 31.05.2012 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
První část BP se bude věnovat poznatkům o současné rodině a funkci rodičovství, přínosu rodiny pro dítě předškolního věku a specifik sociálního začleňování v primární skupině-rodině a v sekundárních vrstevnických skupinách.Rodina bude dále nahlédnuta ze statistických údajů (věk matek prvorozených dětí, rozvody, děti do svěřené péče, počet dětí v institucích před 3 rokem, čerpání rodičovské dovolené apod.).Druhá část teorie se zaměří na údaje o vysokoškolských studentech, jejich rozčlenění do základních stud. oborů, poměru Bc.a mgr.studií, průměrné doby studia, apod. V praktické části bude výchozím problémem zaměřit pozornost na plány vysokošk.studentů založit rodinu, na odhad, jak dlouho se budou věnovat dítěti na rodičovské dovolené, jak odhadují trvalost svého manželství, zda-li uvažují pouze o partnerství. Studentka si zvolí cíle, zformuluje předpoklady /výzkumné otázky/. Stěžejní metodou zkoumání bude dotazování-dotazník, případně hlouběji zaměřené rozhovory s vybranými studenty např. dvou různých studijních směrů. Výsledkem budou analýzy získaných dat ve vztahu k předpokladům a cílům. Závěr by měl také obsahovat syntézu poznatků vůči tendencím, které studentka vyvodí z odborných zdrojů a z výzkumných zjištění. |
Seznam odborné literatury |
Helus,Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004.
Vágnerová,M. Vývojová psychologie I. Portál, 2000. Vágnerová, M. Vývojová psychologie II. Portál, 2OO2. Šulová, L. Raný vývoj dítěte. Karolinum, 2005 Národní zpráva o rodině. Praha: MPSV, 2004. Statistická ročenka ČR. Praha: ČSU, Scientia, 2010. Basco,L.; Cichá,M. Rozvoj osobnosti studenta na vysoké škole-francouzský model.Čas. Pedagogická orientace, 2006, č.3. Koucký,J. Zelenka,M. Postavení vysokoškoláků a uplatnění absolventů, 2008 Ústav pro informaceve vzdělávání |