Motivace k učitelské profesi
Název práce v češtině: | Motivace k učitelské profesi |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Motivation for the teaching profession |
Klíčová slova: | Učitel, učitelská profese, příprava a profesionalizace učitelů, mýty o učitelích, prestiž učitelského povolání, motivace k učitelské profesi, demotivace k učitelské profesi,pracovní spokojenost učitelů, syndrom vyhoření , stres v učitelské profesi |
Klíčová slova anglicky: | Teacher, teaching profession, teacher training and professionalization, the myths about teachers, the prestige of the teaching profession, motivation for the teaching profession, lack of motivation to the teaching profession, teachers' job satisfaction, b |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 06.04.2011 |
Datum zadání: | 06.04.2011 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 07.02.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 18.09.2012 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.06.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.09.2012 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Zásady pro vypracování |
1. ÚVOD
2. TEORETICKÁ ČÁST 2.1 Teorie učitelské profese 2.2 Volba učitelské profese 2.3 Fáze učitelské profese 2.4 Typologie učitelů 2.5 Role učitele 2.6 Příprava a profesionalizace učitelů 2.7 Mýty o učitelské profesi 2.8 Postavení učitele ve společnosti 2.9 Prestiž učitelské profese 2.10 Motivace k učitelské profesi 2.11 Demotivace k učitelské profesi 2.12 Pracovní spokojenost učitelů 2.13 Zvládání zátěže v učitelské profesi 3. PRAKTICKÁ ČÁST 3.1 Cíl praktické části 3.2 Stanovené předpoklady 3.3 Strategie výzkumu 3.4 Použité metody výzkumu 3.5 Charakteristika zkoumaného vzorku 3.6 Vyhodnocení dotazníkového šetření 3.7 Vyhodnocení předpokladů 4. ZÁVĚR 5. SEZNAM POUŽITÝCH INFORMAČNÍCH ZDROJŮ 6. SEZNAM PŘÍLOH |
Seznam odborné literatury |
HRABAL, V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I.: Psychologické otázky motivace ve škole. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n. p., 1989. ISBN 80-04-23487-9.
KYRIACOU, CH.: Klíčové dovednosti učitele. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Portál, s.r.o., 1996. ISBN 80-7178-022-7. PAŘÍZEK, V.: Učitel a jeho povolání. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n. p., 1988. ISBN 14-563-88. PRŮCHA, J.: Moderní pedagogika. 4. vyd. Praha: Nakladatelství Portál, s.r.o., 2009. ISBN 978-80-7367-503-5. PRŮCHA, J.: Učitel – současné poznatky o profesi. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Portál, s.r.o., 2002. ISBN 80-7178-621-7. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J.: Pedagogický slovník. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Portál, s.r.o., 1995. ISBN 80-7178-029-4. SKALKOVÁ, J.: Od teorie k praxi vyučování. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n. p., 1978. ISBN 14-621-78. SPILKOVÁ, V. a kol.: Současné proměny vzdělávání učitelů. 1. vyd. Brno: Nakladatelství Paido, 2004. ISBN 80-7315-081-6. |