Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Motivace k učitelské profesi
Název práce v češtině: Motivace k učitelské profesi
Název v anglickém jazyce: Motivation for the teaching profession
Klíčová slova: Učitel, učitelská profese, příprava a profesionalizace učitelů, mýty o učitelích, prestiž učitelského povolání, motivace k učitelské profesi, demotivace k učitelské profesi,pracovní spokojenost učitelů, syndrom vyhoření , stres v učitelské profesi
Klíčová slova anglicky: Teacher, teaching profession, teacher training and professionalization, the myths about teachers, the prestige of the teaching profession, motivation for the teaching profession, lack of motivation to the teaching profession, teachers' job satisfaction, b
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 06.04.2011
Datum zadání: 06.04.2011
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 07.02.2012
Datum a čas obhajoby: 18.09.2012 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:24.06.2012
Datum proběhlé obhajoby: 18.09.2012
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. ÚVOD
2. TEORETICKÁ ČÁST
2.1 Teorie učitelské profese
2.2 Volba učitelské profese
2.3 Fáze učitelské profese
2.4 Typologie učitelů
2.5 Role učitele
2.6 Příprava a profesionalizace učitelů
2.7 Mýty o učitelské profesi
2.8 Postavení učitele ve společnosti
2.9 Prestiž učitelské profese
2.10 Motivace k učitelské profesi
2.11 Demotivace k učitelské profesi
2.12 Pracovní spokojenost učitelů
2.13 Zvládání zátěže v učitelské profesi
3. PRAKTICKÁ ČÁST
3.1 Cíl praktické části
3.2 Stanovené předpoklady
3.3 Strategie výzkumu
3.4 Použité metody výzkumu
3.5 Charakteristika zkoumaného vzorku
3.6 Vyhodnocení dotazníkového šetření
3.7 Vyhodnocení předpokladů
4. ZÁVĚR
5. SEZNAM POUŽITÝCH INFORMAČNÍCH ZDROJŮ
6. SEZNAM PŘÍLOH
Seznam odborné literatury
HRABAL, V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I.: Psychologické otázky motivace ve škole. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n. p., 1989. ISBN 80-04-23487-9.
KYRIACOU, CH.: Klíčové dovednosti učitele. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Portál, s.r.o., 1996. ISBN 80-7178-022-7.
PAŘÍZEK, V.: Učitel a jeho povolání. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n. p., 1988. ISBN 14-563-88.
PRŮCHA, J.: Moderní pedagogika. 4. vyd. Praha: Nakladatelství Portál, s.r.o., 2009. ISBN 978-80-7367-503-5.
PRŮCHA, J.: Učitel – současné poznatky o profesi. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Portál, s.r.o., 2002. ISBN 80-7178-621-7.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J.: Pedagogický slovník. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Portál, s.r.o., 1995. ISBN 80-7178-029-4.
SKALKOVÁ, J.: Od teorie k praxi vyučování. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n. p., 1978. ISBN 14-621-78.
SPILKOVÁ, V. a kol.: Současné proměny vzdělávání učitelů. 1. vyd. Brno: Nakladatelství Paido, 2004. ISBN 80-7315-081-6.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK