Výtvarná výchova a její aplikace na mimoškolní zájmovou činnost
Název práce v češtině: | Výtvarná výchova a její aplikace na mimoškolní zájmovou činnost |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Art education curiculum and its application on afterschool activities |
Klíčová slova: | Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, Školní vzdělávací program základní školy, Školní vzdělávací program školní družiny, výtvarné techniky, výtvarná řada, homonyma, fantazie, představivost, kreativita, spolupráce, komunikace. |
Klíčová slova anglicky: | Framework Education Programme for Elementary Education, School Education Programme for Elementary Schools, School Education Programme for After-School Centre, art techniques, art chain, homonyms, fantasy, imagiation, creativity, cooperation, communication |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Linda Arbanová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 28.03.2011 |
Datum zadání: | 28.03.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 24.05.2012 00:00 |
Místo konání obhajoby: | UK PedF - KVV |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.04.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.05.2012 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | Mgr. Helena Kafková, Ph.D. |
Konzultanti: | Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Ve své práci se zaměřte na možnosti využití kurikula výtvarné výchovy pro základní školy na plánování a realizaci výtvarných činností ve vzdělávacích institucích libovolného typu, například ve školní družině. navrhněte a realizujte didaktické ředy, zdokumentujte a vyhodnoťte. Popište, jakým způsobem se dá ve školní družině pracovat s pomocí systému daného RVP pro ZŠ a jak se lze RVP inspirovat při vytváření plánů pro školní družinu. Doložte na konkrétních příkladech z praxe. Srovnejte způsob přípravy na hodinu učitelky na ZŠ a vychovatelky ve školní družině. |
Seznam odborné literatury |
ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996. ISBN 80-902267-1-X.
Roeselová, V.: Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově, SARAH, Praha 2003 ROESELOVÁ, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1997. ISBN 80-902267-2-8 ROESELOVÁ, V.: Námět ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2002. ISBN: 80-902267-4-4 SLAVÍKOVÁ,Vl; SLAVÍK, J; HAZUKOVÁ,H.Výtvarné čarování. Artefiletika pro předškolákya mladší školáky.1.vyd. Praha: UK-Pedagogická fakulta,2000.212.s. ISBN: 80-7290-016-1. Fulková, M., Novotná, M.: Výtvarná výchova pro 6. a 7. ročník základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd., Fortuna, Praha 1999 Fulková, M. a kol.: Výtvarná výchova pro 8. a 9. roč, ZŠ a víceletá gymnázia, Fortuna, Praha 1997 Hazuková, H.: Nová pojetí výtvarné výchovy, plán a výtv. Projekty in Metodické listy pro předškolní vzdělávání, Raabe,duben 1999 Roeselová, V.: Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově, SARAH, Praha 2003 Šamšula, P.: Obrazárna v hlavě 1, 2, Výtvarná čítanka pro 2. - 5. roč. ZŠ, Praha 1996 |
Předběžná náplň práce |
- srovnání práce ve školním vyučování a ve školní družině ve vztahu k VV a výtvarným činnostem
- možnosti aplikace RVP pro ZŠ na plánování výuky výtvarných činností ve školní družině - návrh a relaizace výtvarných řad inspirovaných kurikulem VV pro ZŠ - vyhodnocení, reflexe realizované výuky |