Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výtvarná výchova a její aplikace na mimoškolní zájmovou činnost
Název práce v češtině: Výtvarná výchova a její aplikace na mimoškolní zájmovou činnost
Název v anglickém jazyce: Art education curiculum and its application on afterschool activities
Klíčová slova: Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, Školní vzdělávací program základní školy, Školní vzdělávací program školní družiny, výtvarné techniky, výtvarná řada, homonyma, fantazie, představivost, kreativita, spolupráce, komunikace.
Klíčová slova anglicky: Framework Education Programme for Elementary Education, School Education Programme for Elementary Schools, School Education Programme for After-School Centre, art techniques, art chain, homonyms, fantasy, imagiation, creativity, cooperation, communication
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Linda Arbanová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 28.03.2011
Datum zadání: 28.03.2011
Datum a čas obhajoby: 24.05.2012 00:00
Místo konání obhajoby: UK PedF - KVV
Datum odevzdání elektronické podoby:12.04.2012
Datum proběhlé obhajoby: 24.05.2012
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: Mgr. Helena Kafková, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Ve své práci se zaměřte na možnosti využití kurikula výtvarné výchovy pro základní školy na plánování a realizaci výtvarných činností ve vzdělávacích institucích libovolného typu, například ve školní družině. navrhněte a realizujte didaktické ředy, zdokumentujte a vyhodnoťte. Popište, jakým způsobem se dá ve školní družině pracovat s pomocí systému daného RVP pro ZŠ a jak se lze RVP inspirovat při vytváření plánů pro školní družinu. Doložte na konkrétních příkladech z praxe. Srovnejte způsob přípravy na hodinu učitelky na ZŠ a vychovatelky ve školní družině.
Seznam odborné literatury
ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996. ISBN 80-902267-1-X.

Roeselová, V.: Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově, SARAH, Praha 2003

ROESELOVÁ, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1997. ISBN 80-902267-2-8

ROESELOVÁ, V.: Námět ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2002. ISBN: 80-902267-4-4

SLAVÍKOVÁ,Vl; SLAVÍK, J; HAZUKOVÁ,H.Výtvarné čarování. Artefiletika pro předškolákya mladší školáky.1.vyd. Praha: UK-Pedagogická fakulta,2000.212.s. ISBN: 80-7290-016-1.

Fulková, M., Novotná, M.: Výtvarná výchova pro 6. a 7. ročník základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd., Fortuna, Praha 1999

Fulková, M. a kol.: Výtvarná výchova pro 8. a 9. roč, ZŠ a víceletá gymnázia, Fortuna, Praha 1997

Hazuková, H.: Nová pojetí výtvarné výchovy, plán a výtv. Projekty in Metodické listy pro předškolní vzdělávání, Raabe,duben 1999

Roeselová, V.: Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově, SARAH, Praha 2003

Šamšula, P.: Obrazárna v hlavě 1, 2, Výtvarná čítanka pro 2. - 5. roč. ZŠ, Praha 1996
Předběžná náplň práce
- srovnání práce ve školním vyučování a ve školní družině ve vztahu k VV a výtvarným činnostem
- možnosti aplikace RVP pro ZŠ na plánování výuky výtvarných činností ve školní družině
- návrh a relaizace výtvarných řad inspirovaných kurikulem VV pro ZŠ
- vyhodnocení, reflexe realizované výuky
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK