Pohyb a tanec jako fenomény (nejen) ve výtvarné výchově
Název práce v češtině: | Pohyb a tanec jako fenomény (nejen) ve výtvarné výchově |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Movement and dance as phenomenons (not only) in art education |
Klíčová slova: | člověk, pohyb, tanec, výtvarná výchova, umění |
Klíčová slova anglicky: | human, movement, dance, art education, art |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jan Šmíd, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 23.03.2011 |
Datum zadání: | 23.03.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 30.05.2011 00:00 |
Místo konání obhajoby: | UK PedF - KVV |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.04.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 30.05.2011 |
Oponenti: | Mgr. Kateřina Špičková, Ph.D. |
Konzultanti: | doc. ak. mal. Jaroslav Dvořák |
Zásady pro vypracování |
Zpracujte ve své bakalářské práci problém pohybu jako fenoménu, tělesnosti a s tím související problém tance. Oblast pohybu a tance postihněte a zpracujte na základě studia odborné literatury také o fenomenologii pohybu. V teoretické části bakalářské práce proveďte exkurz do historie fenoménu tance v souvislosti se specifikami tanečního pohybu, včetně představení druhů tance a jeho využití. Zaměřte se také na společenské funkce tance a na vliv působení tanečního pohybu na člověka. V didaktické části představte taková umělecká díla dějin umění, kde je tanec stěžejním námětem a tématem a navrhněte možnosti jejich využití v koncepci výtvarné výchovy. V příloze práce prezentujte soubor obrazů jako výběr ze studijních pramenů s tématikou tance a fotografie ze současných tanečních vystoupení. |
Seznam odborné literatury |
JANEČEK, V.; Tělo a tanec.Filozofická studie. Praha: HAMU, 1997.
HOGENOVÁ, A.; Kvalita života a tělesnost. Praha: Karolinum, 2001. LEWIS, D.; Tajná řeč těla.Viktoria publishing, Praha, 1995. ISBN 80-85605-49-X HOGENOVÁ, A.; Pohyb ve výchově, umění a sportu. Praha: Univerzita Karlova Pedf, 2005. LEWIS, D.; Neverbální komunikace. (bude upřesněno) BARROW, J. D.; Teorie všeho. Praha: 1996. BARTH, K.; Boží božství a boží lidství. 1. vyd. Centrum pro studium demokracie a kultury. BĚLOHRADSKÝ, V.; Myslet zeleň světa. Praha: 1991. CORETH, E.; Co je člověk. Praha: 1994.CZECH, J.; Znění ticha. Praha: 1994. HOGENOVÁ, A.; K fenoménu pohybu a myšlení. Praha: Eurolex Bohemia,2006. ISBN 80-86861-72-4. FLUSSER, V.; Příběh ďábla. Praha: GemaArt, 1997. KOMÁREK, S.; Příroda a kultura: svět jevů a svět interpretací. Praha: Vesmír, 2000. NEUBAUER, Z.; O přírodě a přirozenosti věcí. Praha: Malvern, 1998. |
Předběžná náplň práce |
systematické studium odborných pramenů vztahujících se k tématu, řešení výtvarné a pedagogické části práce |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
systematical study of special sources about theme, solution of artwork part and pedagogical part |