Osobnost a role katechety v katechetické službě církve
Název práce v češtině: | Osobnost a role katechety v katechetické službě církve |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Personality and role of catechists in the Church's catechetical service |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pastorálních oborů a právních věd (do 2023) (26-KPAO) |
Vedoucí / školitel: | ThLic. Mariusz Gerard Kuźniar, Th.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 20.03.2011 |
Datum zadání: | 26.04.2011 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 06.10.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 30.01.2013 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.12.2012 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 05.12.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 30.01.2013 |
Oponenti: | doc. ThLic. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Studentka pravidelně bude konzultovat výsledky svého vědeckého úsilí. Pravidelná konzultace po jednotlivých kapitolách.
2. Studentka připraví podrobnější literaturu (tuzemskou a zahraniční) zabývající se tímto tématem - tu předloží ke konzultaci. 3. Nejprve se bude věnovat profesnímu profilu katechety. 4. Připraví přehled církevních dokumentů magisteria v oblasti katecheze, se zaměřením na úlohu a význam katechety. 5. Na závěr studentka se bude zabývat základní a také následnou permanentní formaci katechetů. 6. Předloží celou práci ke konzultaci. |
Seznam odborné literatury |
Prameny:
PAULUS PP. VI. Evangelii Nuntiandi. Adhortatio Apostolica de Evangelizatione in mundo huius temporis. In AAS LXVIII (1976), s. 5-76; v češtině publikováno pod titulem Hlásání evangelia. Řím: Křesťanská akademie (edice Skála-5), 1978; Praha: Zvon, 1990; 2. vyd. 1996; IOANNES PAULUS PP. II. Catechesi Tradendae. Adhortatio Apostolica de catechesi nostro tempore tradenda. In AAS LXXI (1979), s. 1277-1340; v češtině publikováno pod titulem Katecheze v církvi. Řím: Křesťanská akademie (edice Skála-11), 1982; IOANNES PAULUS PP. II. Redemptoris missio. Litterae Encyclicae de perenni vi mandati missionalis. In AAS LXXXIII (1991), s. 251-340; v češtině publikováno v Praze: Zvon, 1994; Všeobecné direktorium pro katechezi Katechetické směrnice České biskupské konference. Praha: Sekretariát ČBK, 1994 KONGREGACE PRO KATOLICKOU VÝCHOVU. Náboženský rozměr výchovy v katolické škole. Čes. překlad péčí ČBK, Praha: 1994; KONGREGACE PRO KATOLICKOU VÝCHOVU. Katolická škola na prahu třetího tisíciletí. Originál: Citta del Vaticano: Libreria Editrice Vaticana, 1997. Čes. překlad: Praha: sekretariát ČBK, 1998. Národní program rozvoje vzdělávání v ČR Zákon o pedagogických pracovnících Kodex kanonického práva (hlava 1) CIC Etický kodex křesťanského učitele (2005) Listina základních práv a svobod ALBERICH, E., DŘÍMAL, L. Katechetika. Praha:Portál, 2008. DŘÍMAL,L. František Tomášek jako katecheta dětí a mládeže. Olomouc.2002. HORÁK ,J. Výchova a hodnoty v současné společnosti a škole (2006) VALIŠOVÁ, A. Jak získat, udržet a neztrácet autoritu. Grada, 2008 WEBER, M., Autorita, etika a společnost. Praha 1997. Další prameny: Obsahové analýzy 1. a 2.kola diskuze ke standardům učitele. Výstupy z konference na UJEP – „Pedagogika v reflexi aktuálních společenských proměn.“ HORÁK, J. Kapitoly z teorie výchovy. Tvorba hodnot a hodnotové orientace l. díl. Liberec: TU, 1996. HORÁK, J. Kapitoly z teorie výchovy. Problematika hodnot a hodnotové orientace 2. díl. Liberec: TU, 1997. Další zdroje: http://katechet.cirkev.cz/vzdelavani/ http://www.msmt.cz/standarducitele http://pf.ujep.cz/ostatni-kpg/almanach-kpg |
Předběžná náplň práce |
Práce zabývá se zajímavým tématem: Osobnost a úloha katechety v katechetické službě církve
V první kapitole jde o zmapování významu úlohy katechety v procesu katecheze církve. Katecheta vystupuje zde v různých rolích. Především jako svědek, potom jako profesionál v oblastí náboženství a pedagogiky.V další kapitole se práce zaměří na církevní katechetické dokumenty v této oblasti.Na závěr práce se dotkne problému formace katechetů. Předběžná osnova: 1)Katecheta jako svědek, učitel a pedagog (Profesní profil: odborná, motivační, osobnostní, společenská způsobilost) 2)Úloha a význam katechety ve světle dokumentů magisteria 3)Základní a permanentní formace katechety |