Autorita učitele pohledem žáka
Název práce v češtině: | Autorita učitele pohledem žáka |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Teacher’s authority from the pupil’s perspective |
Klíčová slova: | Autorita, učitel, žák, třída, základní škola, chování, učení, výchova, přirozená autorita, respekt, metoda |
Klíčová slova anglicky: | Authority, teacher, pupil, class, elementary school, behaviour, teaching, upbringing, natural authority, respect, method |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 11.03.2011 |
Datum zadání: | 09.04.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2014 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt (dříve R208) |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.04.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2014 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Téma bakalářské práce „Autorita učitele pohledem žáka“ v úvodu osvětluje důvody, které autora inspirovaly k tomuto výběru. Celý život člověka je protkán autoritami, nejen jako součástí rodiny, ale také v pracovním prostředí a v neposlední řadě autorita v rámci školy. Autorita je nezbytná a všudypřítomná v existenci celé lidské společnosti. Bližší specifikace je vysvětlena v teoretické části v kapitolách: Autorita a Definice autority.
Praktická část zdůvodňuje, že přesto, že odpovědi na otázky dává samotný stav dnešního pohledu na statut učitele obecně, na školství celkově – autority a obrazu úrovně učitelského postu v komplexním vnímání široké veřejnosti, je jednou z nejlepších technik výzkumu pohledu žáků na jakékoliv téma: dotazníkové šetření. Představuje školu jako instituci, na jejíž studenty má v dané problematice pohled nejen rodičů, zákonných zástupců, členů rodiny, ale i celé společnosti zásadní vliv. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The theme of this thesis "The teacher´s autority from the pupil´s perspective" in the introduction explains the reasons that inspired the author to this choice. The whole life of man is interwoven with the authorities, not only as a part of the family, but also in the work environment and, last but not least, the authority within the school. The authority is necessary and ubiquitous in the existence of the whole human society. More detailed specification is explained in the theoretical part of the chapter, "authority" and "Definition of authority."
The practical part gives reasons for, that although, that the answers to the questions are given on status retrospect the status of teachers in general, the overall education - authority and image-level teaching post in a complex perception of the general public, is the questionnaire investigation one of the best techniques of research point of view of students on any subject. Represents the school, as an institution, where the view of parents, legal guardians, family members, but also the whole society, has in this issue a major impact on students. |