![]() | Ve čtvrtek dne 4. září 2025 v době od 20:00 do 22:00 dojde k odstávce webového prostředí a databáze systému WhoIs. Odstávka systému WhoIs se dotkne též systému IS Studium. Kromě omezení funkcionality související s napojením na WhoIs nebude ve většině případů možné odevzdávání závěrečných prací. Omlouváme se za komplikace a děkujeme všem, kterých se odstávka jakkoliv dotkne, za pochopení. |
Pohybová gramotnost
Název práce v češtině: | Pohybová gramotnost |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Physical literacy |
Klíčová slova: | atletika, pohybová gramotnost, studenti |
Klíčová slova anglicky: | athletic, physical literacy, students |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Atletika (51-600100) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Jitka Vindušková, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 14.02.2011 |
Datum zadání: | 17.04.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 18.09.2013 09:45 |
Místo konání obhajoby: | UD1-2 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.09.2013 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 05.09.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.09.2013 |
Oponenti: | PaedDr. Irena Čechovská, CSc. |
Seznam odborné literatury |
1.ATKINSON, R. L. Psychologie. Praha: Portál, 2003. 751 s. ISBN 80-7178-640-3
2.BALCAR, K. Úvod do studia psychologie osobnosti. Praha: SPN, 1983, 231 s. 3.BLAHUŠ, P., HENDL, J. Metodologie diplomové práce. FTVS UK Praha [online]. 2013 [cit. 2013-08-08]. Dostupné z: <http:// www.ftvs.cuni.cz/hendl/metodologie> 4.BRUCE, Ch. S. Information literacy research : dimensions of the emerging collective consciousness. Australian Academic and Research Libraries, 2000, vol. 31, no. 2, s. 91-109. 5.ČECHOVSKÁ, I., VINDUŠKOVÁ, J., CHRUDIMSKÝ, J., NOVOTNÁ, V. Povědomí uchazečů o studium na FTVS UK o pohybové gramotnosti. Česká kinantropologie, 2011, vol. 15, no. 3, s. 47 – 54. 6.DOVALIL, J. a kol. Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia, 2002. 320 s. ISBN: 978-80-7033-928-2 7.GARDNER, H. Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. NY: Basic Books 2011. 459 s. ISBN: 978-0-465-02433-9 8.GOODWAY, J. Motor Development as an element of a Young Person's Physical Literacy Journey. International Physical Literacy Conference England 2011. [online]. 2013 [cit. 2013-06-06]. Dostupné z : <http:// http://www.physical-literacy.org.uk/JGpresPL.pdf 9.GREEN, K., HARDMAN, K. Physical Education: Essential Issues. Sage: 2005. 248 s. ISBN: 978-0-761-94497-3 10.HAMILTON, M., BARTON, D., IVANIC, R. Worlds of Literacy. Multilingual Matters, 1994. 274 s. ISBN 1-85359-195-5 11.HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000. 774 s. ISBN 80-7178-303-X 12.KILLINGBECK, M., BOWLER, M., GOLDING, D., SAMMON, P. Physical education and physical literacy. Physical Literacy [online]. 2007 [cit. 2013-07-07]. Dostupné z : <http://www.physical-literacy.org.uk/PEandLITERACY.pdf> 13.KUBÍČKOVÁ, I. BP: Dětská obezita. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 40 s. 14.MANDIGO, J., FRANCIS, N., LODEWYK, K. Physical Literacy Concept Paper. Canadian Sport for Life, 2007, 70 s. 15.MANDIGO, J. Position paper. Physical Literacy for Education. Brock University, 2009. 13 s. 16.NAKONEČNÝ, M. Obecná psychologie. Praha: Karolinum, 2006. 174 s. ISBN: 80-7066-524-6 17.NOVÁKOVÁ, T., ČECHOVSKÁ, I. Ontogenetické předpoklady pro konstituování plavecké gramotnosti. Česká kinantropologie, 2012, vol. 16, no. 3, s. 32 – 38 18.NOVOSAD, J., MĚKOTA, K. Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. 175 s. ISBN: 80-244-0981-X 19.NOVOTNÝ, J. Zdraví a pohybová aktivita: Hypokineze a civilizační nemoci. Masarykova univerzita [online]. 2013 [cit. 2013-08-08]. Dostupné z: <http:// www.fsps.muni.cz/impact/zdravi-a-pohybova-aktivita/hypokineze-a-civilizacni-nemoci/> 20.NUSSBAUM, M.C. Women and Human Development: The Capabilities Approach. CUP, 2001. 312 s. ISBN: 0-521-66086-6 21.ORNELAS, I. J., PERREIRA, K. M. a AYALA, G.X. Parental influences on adolescent physical activity: a longitudinal study. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Aktivity [online]. 2007 [cit. 2013-08-08]. Dostupné z : <http://www.ijbnpa.org/content/4/1/3.> 22.PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998. 270 s. ISBN 80-7184-569-8 23.PETTY, G. Moderní vyučování: praktická příručka. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7 24.PLHÁKOVÁ, A. Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia, 2013. 472 s. ISBN: 978-80-200-1499-3 25.PRŮCHA, J. (ed.) Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. 935. s. ISBN 978-80-7367-546-2 26.PUNCH, K. F. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál, 2008. 230 s. ISNB 978-80-7367-468-7 27.ROUČKA, L. BP: Zájem o studium a sport u studentů gymnázií v Českých Budějovicích. Praha: Univerzita Karlova, 2010, 50 s. 28.RYCHTECKÝ, A. FIALOVÁ, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum, 1998. 171 s. ISBN 80-7184-659-7 29.ŘEZÁČ, J. Sociální psychologie. Brno: Paido, 1998. 265 s. ISBN: 80-859361-48-6 30.SLEPIČKA, P. HOŠEK, V. HÁTLOVÁ, B. Psychologie sportu. Praha: Karolinum, 2009. 240 s. ISBN: 978-80-246-1602-5 31.STAFFORD, I. Coaching for Long-Term Athlete Development. Leeds: Coachwise Business Solutions/The National Coaching Foundation, 2005, 94 s. ISBN: 978-1-902523-70-9 32.SVOBODA, B. Pedagogika sportu. Praha: Karolinum, 2007. 250 s. ISBN: 978-80-246-1358-1 33.ŠVÁBIKOVÁ, M. BP: Hypokinetické trendy u současných dětí a jejich následky. Praha: Univerzita Karlova, 2011, 40 s. 34.VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie. Praha: Grada, 2008. 4404 s. ISBN 978-80-247-1428-8 35.WHITEHEAD, M. Physical literacy: throughout the lifecourse. London: Routledge, 2010, 230 s. ISBN 978-0-415-48742-0 36.WHITEHEAD, M. Meaningful Existence, Embodiment and Physical Education. Journal of Philosophy of Education, [online]. 1990 [cit. 2013-06-06]. Dostupné z: <http:// http://www.physical-literacy.org.uk/jpe-1990.php> 37.WHITEHEAD. M., MURDOCH, E. Physical Literacy and Physical Education. Conceptual Mapping. Physical Literacy [online]. 2006 [cit. 2013-06-06]. Dostupné z: <http:// www.physical-literacy.org.uk/conceptualmapping2006.php> 38.WHITEHEAD, M. The Concept of Physical Literacy. [online]. 2001 [cit. 2013-06-06]. Dostupné z: <http:// www.physical-literacy.org.uk/concept.php> 39.Masarykova univerzita. [online]. 2009 [cit. 2013-09-08]. Teorie motivace a pyramida A. Maslowa. Dostupné z: < http:// www.phil.muni.cz/waia/home/aktivita3/ka3f> 40.World University of Leadership. [online]. 2010 [cit. 2010-06-06]. Malow´s Hierarchy of Needs. Dostupné z: <http:// www.worlduni.com/extras/human_behavior.htm> |