Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Problematika získávání a výběru zaměstnanců v systému řízení podle kompetencí.
Název práce v češtině: Problematika získávání a výběru zaměstnanců v systému řízení podle kompetencí.
Název v anglickém jazyce: The issues of the recruitment process in the competency based management system.
Klíčová slova: kompetence, řízení podle kompetencí, manažerské kompetence, Competency Based Interview, Behavioral Event Interview
Klíčová slova anglicky: competences, Competency Based Management, managerial competences, Competency Based Interview, Behavioral Event Interview
Akademický rok vypsání: 2008/2009
Typ práce: disertační práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.02.2011
Datum zadání: 03.02.2011
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 28.02.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.06.2012
Datum proběhlé obhajoby: 28.02.2013
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Iva Kirovová, Ph.D.
  doc. PaedDr. Ludvík Eger, CSc.
 
 
Zásady pro vypracování
Disertační práce se zabývá problematikou kompetencí, řízení podle kompetencí a zejména metodou Competency Based Interview. Cílem práce je zorientovat se v problematice kompetencí a zaměřit se na kompetence tak, jak jsou chápány ve smyslu pedagogickém, andragogickém a řízení lidských zdrojů. Práce se dále zaměřuje především na profesní kompetence k vynikajícímu výkonu, jejich identifikaci, rozvoj a možnosti jejich použití v získávání a výběru, vzdělávání a hodnocení, tedy v systému řízení. Hlavním cílem je pak přispět k rozvoji vědy realizací sondy v oblasti efektivity metody Competency Based Interview (CBI) a podpořit tak další zkoumání této metody.
Práce je členěna do pěti tematických celků.
První kapitola obsahuje teoretická východiska problematiky kompetencí, naznačuje vznik pojmu kompetence jako klíčové charakteristiky pro úspěch na určité pracovní pozici, zabývá se kompetencemi ve smyslu pedagogické a andragogické kategorie, odlišuje kompetence klíčové a profesní a vymezuje další související pojmy.
Druhá kapitola se zabývá vnitřním prostředím kompetence, strukturou a psychologickými aspekty kompetencí vysokého výkonu, zaměřuje se zejména na chování, osobnost, emoční inteligenci a mentální modely a jejich vztah k pojmu kompetence.
Kapitola třetí je věnována problematice řízení podle kompetencí. Obsahuje charakteristiku tohoto systému, rozbor aplikace kompetence vysokého výkonu pro jednotlivé pozice a dále úlohu kompetencí v jednotlivých procesech personálního řízení: získávání a výběru zaměstnanců, hodnocení a rozvoje.
Čtvrtá kapitola zpracovává kompetence manažerské, které představují specifickou oblast v dané problematice a navíc jsou předmětem zkoumání v empirické části disertační práce. Kapitola obsahuje zamyšlení nad východisky manažerských kompetencí, upozorňuje na některé důležité modely, manažerské modely současnosti a změny manažerského prostředí.
Poslední kapitola představuje empirickou část práce a je, dle mého názoru nosnou částí mé disertace. Zabývá se praktickým ověřením efektivity metody Competency Based Interview, srovnává efektivitu této metody s metodou Behavioral Event Interview v rámci procesu externího výběru kandidátů na nižší manažerskou pozici.
Seznam odborné literatury
ADAIR, J., 2009. How to Grow Leaders. London: Kogan Page. 208 s. ISBN 0749454806, 9780749454807.
ALEXANDER, P. M., VAN LOGGERNBER., J. J., 2005. The repertory grid: discovering a 50-year-old research technique. Conference Proceedings of SAICSIT. p. 192 – 199.
AMSTRONG, M., 2007. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada. 800 s. ISBN 9788024714073.
ARMSTRONG, M., 2009. Armstrong's Handbook of Human Resource Management Practice. 11 th edition, London: Kogan Page Ltd. 1062 p. ISBN 9780749452421, 0749452420.
ARNOLD J., et al., 2007. Psychologie práce pro manažery a personalisty, Brno: Computer Press. 629 s. ISBN 9788025115183.
ARTHUR, W., BENNETT, W., HUFFCUTT, A. I., 2001. Conducting meta-analysis using SAS. Mahwah: Lowrence Erlbuam Associates. 188 p. ISBN 0805838090, 9780805838091.
ATKINSONOVÁ, R. L., et al., 1995. Psychologie. Praha: Victoria publishing. 863 s. ISBN 808560535X.
BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I., 2007. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press. 798 s. ISBN 9788072611690.
BĚLOHLÁVEK, F., 1996. Organizační chování. Olomoc: Rubico. 343 s. ISBN: 8085839091.
BELZ, H., SIEGRIST, M., 2001. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: Východiska, metody, cvičení, hry. Praha: Portál. 375 s. ISBN 8071784796.
BENEŠ, M., 2001. Andragogika, Filosofie-věda. Praha: Eurolex Bohemia. 122 s. ISBN 8086432033.
BEVAN, S., KETTLEY, P., PATCH A., 1997. Who Cares?: A Report Commissioned by the LV Group on the Business Benefits of Carer-Friendly Employment Practices. Brighton: Institute for Employment Studies. 24 p. ISBN 1851842586, 9781851842582.
BEVAN, S., THOMPSON, M., 1992. Merit pay, performance Appraisal and Attitudes to Women´s Work. IES Report 234. Brighton: Institute of Manpower Studies. 132 p. ISBN 1851841571, 9781851841578.
BOYATZIS, R. E., 1982. The Competent Manager - A Model for Effective Performance. New York: John Wiley and sons. 308 p. ISBN 047109031X.
BRACKEN, D., TIMMERECK, C. W., CHURCH, A.H., 2001. The handbook of multisource feedback: the comprehensive resource for designing and implementing MSF processes. San Francisco: John Wiley & Sons. 557 p. ISBN 0787952869, 9780787952860.
CALDWELL, D. F., O’REILLY, Ch. Measuring person-job fit using a profile comparison process. Journal of Applied Psychology. 1990, 75, p. 648-657.
CAMPION, M. A., CAMPION, J. E. Structured interviewing: A note on incremental validity and alternative question types. Journal of AppliedPsychology. 1994, 79 (6), p. 998-1002.
CAMPION, M. A., PALMER, D., CAMPION, J. E. A review of structure in the selection interview. Personnel Psychology. 1997, 50, p. 655-702.
CEJTHAMR, V., DĚDINA, J., 2004. Manažerské kompetence a schopnosti na prahu 21. století. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze. Nestránkováno. ISBN 8024506688.
COOK, M., 2009. Personnel Selection: Adding Value Through People. Chichester: John Wiley & Sons. 364 p. ISBN 0470986468, 9780470986462.
COOPER C. L., ROBERTSON I.T., et al., 1999. International Review of Industrial and Organizational Psychology. Volume 14. Chichester: John Wiley & Sons. 310 p. ISBN 0470847034, 9780470847039.
ČÁP, J., 1996. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: ISV. 302 s. ISBN 8085866153.
DAVEY, A., DAVEY, M., Self rating and Supervisor Ratings of Graduete Employees Competences During Early Careers. Journal of Occupational and Organisational Psychology. 1992, 65, p. 235-250.
DUCHOŇ, B., ŠAFRÁNKOVÁ, J., 2008. Management: Integrace tvrdých a měkkých prvků. Praha: C. H. Beck. 378 s. ISBN 9788074000034.
DRUCKER, P. F. What Makes an Executive Effective. Harvard Business Review. 2004, june, p. 59.
DVOŘÁKOVÁ, Z., et al., 2007. Management lidských zdrojů. Praha: Nakladatelství C H Beck. 485 s. ISBN 8071798932, 9788071798934.
EGER, L., et al., 2009. Diverzity management. Praha: Česká andragogická společnost. 200 s. ISBN 9788087306031.
ELLIOT, A. J., DWECK, C. S., 2005. Handbook of Competence and Motivation. New York: Guilford Press. 704 p., ISBN 1593851235, 9781593851251.
ERAUT, M., 1997. Developing Professional Knowledge and Competence. London: The Falmer Press. 260 p. ISBN 0750703318.
EVANS, D., ZARATE, O., 2002. Evoluční psychologie. Praha: Portál. 175 s. ISBN 807178611X.
FERNANDES, E. V., 2004. Učení a jeho problémy: mozek, emoce, mysl a činnost. Litomyšl: HRG. 280 s. ISBN 8023927973.
First Line Management Standards. London: MCI, 1992. 109 s. ISBN 1897587139.
FOYSTER J., 1990. Getting to Grips with Competency-Based Training and Assessment. Leabrook: National Centre for Research and Development. 72 p. ISBN 0863970540, 9780863970542.
GAEL, S., 1988. The Job analysis handbook for business, industry and government. Chichester: John Wiley & Sons. 1384 p. ISBN 0471872377, 9780471872375.
GALLWEY, T., 2004. Tajemství vysoké pracovní výkonnosti: metoda Inner Game. Praha: Management Press. 255 s. ISBN 8072611151.
GHISELLI, E. E. The Validity of a Personnel Interview. Personnel Psychology. 1966, December 1966. Volume 19, p. 389–394.
GOLEMAN, D., 1997. Emoční inteligence. Praha: Columbus. 348 s. ISBN 8085928485.
GOLEMAN, D., CHERNISS, C., 2001. The Emotionally Intelligent Workplace. San Francisco: Jossey-Bass. 352 p. ISBN 978-0787956905.
HAMEL, G., PRAHALAND, C. K., 1996. Competing for the future. Cambridge: Harvard Business School Press. 327 p. ISBN 9780875847160.
HAMMOND, K. R., 1999. Judgments under stress. New York: Oxford University Press. 242 p. ISBN 0195131436, 9780195131437.
HARTL, P., HARTLOVÁ, H., 2000. Psychologický slovník. Praha: Portál. 774 s. ISBN 807178303X.
HERGENHAHN, B. R., 2008. An Introduction to the History of Psychology. Wadsworth: Cengage Learning. 728 p. ISBN 0495506214, 9780495506218.
HRONÍK, F., 2002. Poznejte své zaměstance – Vše o Assessment Centre. Praha: ERA. 370 s. ISBN 8086517209.
HRONÍK, F., 2007. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing a.s. 233 s. ISBN 8024714574, 9788024714578.
HUGHES, M. M., PATTERSON, L. B., TERRELL, J. B., 2005. Emotional intelligence in action: training and coaching activities for leaders and managers. San Francisco: John Wiley & Sons. 392 p. ISBN 0787978434, 9780787978433.
CHALUPA, B., 2005. Tvořivé myšlení. Brno: Barrister a Principal. 118 s. ISBN 8073640074.
JACOBS, R. L., MCCLELLAND, D. C. Moving up the corporate ladder: A longitudinal study of the leadership motive pattern and managerial success in women and men. Consulting Psychology Journal: Practice and Research. 1994, 46(1), p. 32 - 41.
JOHNSON-LAIRD, P.N., 1983. Mental models. Cambridge: Cambridge University Press. 528 p. ISBN 0674568826, 9780674568822.
KELLY, G. A., 1955. The psychology of personal constructs. Vol. 1. New York: Norton. 1218 s.
KESSLER, R., 2006. Competency-Based Interview. Franklin Lakes: The Career Press, Inc. 255 p.
KLIEME, E., MAAG-MERKI, K., HARTIG, J. Pojem kompetence a význam kompetencí ve vzdělávání. Pedagogická orientace. 2010, roč. 20, č. 1, s. 104–119.
KNECHT, P. et al. Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce na základních školách. ORBIS SCHOLAE. 2010, roč. 4, č. 3, s. 37-62, ISSN 1802-4637.
KOCIANOVÁ, R., 2004. Personální řízení. Praha: Katedra andragogiky a personálního řízení, Univerzita Karlova v Praze, Filosofická fakulta. 229 s. ISBN 8086284425. KOCIANOVÁ, R., 2010. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada Publishing a.s. 215 s. ISBN 8024724979. 9788024724973.
KOCIANOVÁ, R., 2010.Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada Publishing a.s. 215 s. ISBN 8024724979. 9788024724973.
KOONTZ, H., WEINRICH, H., 1993.Management. 10. vydání. Praha: Victoria Publishing. 659 s. ISBN 8085605457.
KOSTROŇ, L., 1997.Psychologie utváření úsudku: teorie a metodologie Egona Brunswika, K. R. Hammonda a jejich následovníků. Brno: Masarykova universita v Brně. 169 s. ISBN 8021016469, 9788021016460.
KOUBEK, J., 2008.Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. Praha: Management Press. 400 s. ISBN 9788072611683.
KOUKOLÍK, F., 2010.Lidství: neuronální koreláty. Praha: Galén. 257 s. ISBN 9788072626540.
KRESSOVÁ, P., 2008.Modely manažerských způsobilostí a rozvoj kvalifikace manažerů. Zlín. Disertační práce (Ph.D.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky.
KRONTORÁD, F., TRČKA, M., 2005.Manažerské standardy ve veřejné správě. (Úvod ke kompetenčnímu managementu). Praha: Národní informační středisko. 90 s. ISBN 8002017692.
KUBEŠ, M., SPILLEROVÁ, D., KURNICKÝ, R., 2004.Manažerské kompetence: způsobilosti vynikajících manažerů. Praha: Grada Publishing a.s. 183 s. ISBN 8024706989.
LANGER, T., 2010.Efektivní vzdělávání pro trh práce: sborník z konference konané dne 25. Listopadu 2010. Praha: Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR. 131 s. ISBN 978809045
3111.
Lidský kapitál a vzdělávací marketing v andragogickém pohledu.2004. Praha: Eurolex Bohemia, 180 s. ISBN 808686104X.
LODGE, N. Řízení tvůrčích schopností.Psychologie v ekonomické praxi. 1998, č.1 - 2/1998, ročník 33, s.1-18.
LORENZ, M., ROHRSCHNEIDER, U., 2005.Jak uspět u přijímacího pohovoru. Praha: Grada Publishing a.s. 110 s. ISBN 802471406X, 9788024714066.
MABEY, C., IIES, P., 1994.Managing Learning. Routledge: Cengage Learning EMEA. 207 p. ISBN 1861521987, 9781861521989.
MALONE, P. B., 1991.Mějte je rádi a veďte je. Praha: Práce. 177 s. ISBN 8020802355, 9788020802354.
Management standards: Operational Management. Level 5, London: MCI, 1998. 208 s. ISBN 1897587775, 9781897587775.
MATTHEWMAN T. Trends and developments in the Use of Competency Frameworks.Competency. 1995, vol. 2, no. 4, p. 1-20.
MATTEWS, G., ZEIDNER, M., ROBERTS, R. D., 2002.Emocional inteligence: Science and myth.Cambridge: Ma:MIT Press. 718 p. ISBN 0262632969, 9780262632966.
MATHIS, R.L., JACKSON, J.H. 2011.Human Resource Management: Essential Perspectives, Mason: Cengage Learning. 256 p. ISBN 0538481706, 9780538481700.
MCCLELLAND D. C. Testing for Competence Rather Than for Intelligence.American Psychologist. 1973, vol. 28, pp. 1-14.MCCLELLAND,D. C. Identifying competencies with behavioral-event interviews. Psychological Science. 1998, 9(5), p. 331-339.Middle Management Standards. London: MCI, 1992.130 s. ISBN 1897587120.
MURPHYOVÁ-WITTOVÁ, M., STAMEROVÁ-BRANDTOVÁ, P., 2007.Připravte své dítě do života. Praha: Grada Publishing a.s. 155 s. ISBN 9788024720821.
MUŽÍK, J., 1998.Marketing ve vzdělávání dospělých. Praha: D&S Design Prague, s.r.o. 55 s. ISBN 8090223222.
MUŽÍK, J., 2008.Edukce řídících dovedností. People management. Praha: ASPI. 149 s. ISBN 9788073573416.
NAKONEČNÝ, M., 1995.Lexicon psychologie. Praha: Vodnář. 397 s. ISBN 808525574X.
NAKONEČNÝ, M., 1996.Motivace lidského chování. Praha: Academia. 270 s. ISBN 8020005927.
NAKONEČNÝ, M., 1999.Sociální psychologie. Vyd. 1. Praha: Academia. 287 s. ISBN 8020006907.
O'BRIENOVÁ, P., 1996.Pozitivní řízení - asertivita pro manažery. Praha: Management Press. 212 s. ISBN 8085603985, 9788085603989.
PALÁN, Z., 2002.Výkladový slovník lidské zdroje: výchova, vzdělávání, péče, řízení. Praha: Academia. 280 s. ISBN 8020009507.
PĚTOVÁ, M., 2010.Rozvoj kompetencí manažerů jako součást firemního vzdělávání. Zahraniční trendy a česká realita. Brno. 115 s. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Ústav pedagogických věd, Sociální pedagogika a poradenství.
PFEIFER, L., UMLAUFOVÁ, M., 1993.Firemní kultura, konkurenční síla sdílených cílů, hodnot a priorit. Praha: Grada Publishing a.s. 130 s. ISBN 807169018X.
PIAGET, J., 1999.Psychologie inteligence. Praha: Portál. 164 s. ISBN 8071783099.
PITRA, Z., 1999.Odborné kompetence českých manažerů pro 21. století. Praha: separát ČMA.
PLAMÍNEK, J., FIŠER, R., 2005.Řízení podle kompetencí. Praha: Grada Publishing a.s. 179 s. ISBN8024710749, 9788024710747.
PULAKOS, E. D., SCHMITT N. Experience-based and situational interview questions: Studie sof validity.Personnel Psychology. 1995, June 1995, Vol. 48, Issue 2, p. 289–308.
PRICEWATERHOUSECOOPERS. 2002.Trénink efektivního vedení pohovoru. Praha.
PRIGOGINE, I., STENGERS, I., 2001.Řád z chaosu: nový dialog člověka s přírodou, Praha: Mladá fronta. 316 s. ISBN 8020409106, 9788020409102.
PROKOPENKO, J., KUBR, M., et al., 1996.Vzdělávání a rozvoj manažerů. Praha: Grada Publishing a.s. 632 s. ISBN 8071692506.
PROVAZNÍK, VL., et al., 1996.Psychologie pro neekonomy. Praha: VŠE. 250 s.
REIMAN B. C. Organisational Competence as a Predictor of Long-run Survival and Growth.Academy of Management Journal. 1982, 25, p. 323-333.
RYCHEN, D. S., et al., 2003. Key Competencies for a Successful Life and Well-functioning Society. Göttingen: Hogrefe & Huber. p. 230. ISBN 0889372721, 9780889372726.
SCHEIN, E., 1992. Organizational Culture and Leadership. San Francisco: Jossey Bass. 418 s. ISBN 0721408289.
SCHULZE, R., ROBERTS, R.D.,et al., 2007. Emoční inteligence: přehled základních přístupů a aplikací. Praha: Portál. 367 s. ISBN 9788073672294.
SMITHOVÁ, P.,WETTON, CH., 1993. Testy obecných schopností. Brno: Psychodiagnostika, spol. s. r.o. 106 s. upravil Smékal.
SMUTNÝ, P., 2007. Simulační hry jako nástroj zvyšování kvality lidského kapitálu organizaceu. Brno. 178 s. Disertační práce. Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta.
SPENCER L. M., SPENCER, S. M., 1993. Competence at work: Models of superior performance. New York: John Wiley and Sons. 372 p. ISBN 047154809X, 9780471548096.
STÝBLO, J., 2001. Lidský kapitál v nové ekonomice. Praha: Professional publishing. 103 s. ISBN 8086419126.
STREBLER, M., BEVAN, S., 1996. Competence – Based Management Training. Brighton: The Institute for Employment Studies, University of Sussex. 42 p. ISBN: 9781851842285.
SVOBODA, M., 2010. Psychologická diagnostika dospělých, Praha: Portál. 343 s. ISBN 9788073677060.
ŠNÝDROVÁ, I., 2008. Psychodiagnostika. Praha: Grada Publishing a.s. 143 s. ISBN 8024721651. 9788024721651.
ŠNÝDROVÁ, T., 2000. Psychologické aspekty koučování. Praha. 95 s. Diplomová práce. FF UK.
ŠTIKAR, J., et al., 1996. Základy psychologie práce a organizace. Praha: Karolinum. 203 s. ISBN 8071840912.
TOMAN, J., 1975. Sokratés. Praha: Československý spisovatel. 485 s.
TRUNEČEK, J., 2003. Znalostní organizace ve znalostní společnosti. Praha: Professional Publishing. 312 s. ISBN 8086419355.
TRUNEČEK, J., 2004. Management znalostí. Praha: C. H. Beck. 131 s. ISBN 8071798843.
TURECKIOVÁ, M., 2004. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada Publishing a.s. 168 s. ISBN 8024704056, 9788024704050.
TURECKIOVÁ, M., 2007. Klíč k účinnému vedení lidí. Praha: Grada Publishing a.s. 128 s. ISBN 9788024708829.
TURECKIOVÁ, M., et al., 2010. Trendy a možnosti rozvoje dalšího vzdělávání dospělých v kontextu sjednocující se Evropy. Praha: Česká andragogice společnost. 192 s. ISBN 9788087306062.
VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M., 2008. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada Publishing, a.s. 160 s. ISBN 9788024717708.
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I., 2008. Sociální psychologie. Praha: Grada Publishing a.s. 404 s. ISBN 8024714280, 9788024714288.
White Paper on Education and Training. Brussels: Office for Official Publications of the European Communities, 1995. 62 p. ISBN 9277971606, 9789277971602.
WHITMORE, J., 1994. Koučování. Praha: Management Press. 125 s. ISBN 8085603756, 9788085603750.
Internetové odkazy:
ALLRED, B. B., SNOW, C. C., MILES R. E. Characteristics managerial Careers in the 21 century. Academy of Management Executive [online]. 1996, Vol. 10, No. 4, [cit. 2011-05-10]. Dostupný z www:<http://web.ebscohost.com. s. 17-18>.
CARDY, R. L, A SELVARAJAN, T. T. Competencies: Alternative frameworks for competitive advantage. Business Horizons [online]. 2006, Vol. 49, No. 3. [cit. 2011-05-03]. Dostupné z WWW: <www.sciencedirect.com>.
CENTRUM PRO VÝZKUM ORGANIZAČNÍCH KULTUR. Emoční inteligence [online]. 2005 [cit. 10-10-2011]. Dostupné z WWW:<http://ei.czechian.net/webs/ei/mscvsgol.php>.
DeSeCo.The defnition and selection of key competencies. Executive summary [online]. OECD, 2005. [cit. 2010-07-17]. Dostupné z WWW: <http://www.deseco.admin.ch/bfs/deseco/en/index/02.parsys.43469.downloadList.2296.Download- File.tmp/2005.dskcexecutivesummary.en.pdf>.
Doporučení Evropského parlamentu a rady ze dne 18. prosince 2006 o klíčových schopnostech pro celoživotní učení. Úřední věstník Evropské unie [online]. 30-12-2006, (2006/962/ES), s. 10-18. [cit. 2011-09-12] Dostupné z WWW: <http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:394:0010:0018:cs:PDF>.
DUDEK, M. VŠB-TU Ostrava [online]. 2000 [cit. 2011-09-21].Rozvoj způsobilosti zaměstnanců. Dostupné z WWW:<http://katedry.fmmi.vsb.cz/639/qmag/mj13-cz.htm>.
DEPARTEMENT OF EDUCATION, SCIENCE AND TRAINING.Employability skills for the future: project final report. Australian Government: Department of Education, Employment and Workplace Relations [online]. 3/2002 [cit. 2011-01-02]. Dostupné z WWW: <http://www.dest.gov.au/sectors/training_skills/publications_resources/profiles/documents/final_report_x1_pdf.htm>.
GORDON, R., et al. Conducting a Robus interview – The Behaviorally and Competency-Based Structured Interview.HR News magazine [online]. 2008, 12 [cit. 2011-07-19]. DostupnézWWW: <http://www.cps.ca.gov/documents/resources/StructuredInterviews_Gordon_etal.pdf>.
HAYGROUP.Using Competencies to Identify High Performers: An Overview of the Basics [online]. 2003 [cit. 2009-06-13]. Dostupný z WWW: <http://www.haygroup.com/downloads/ww/Using_Competencies_to_Identify_High_Performers--An_Overview_of_the_Basics.pdf>.
CHERNIS, C.Vliv emoční inteligence na pracovní výkon v měřitelných faktech: Připraveno pro konsorcium pro výzkum EQ ve firmách (www.eiconsortium.org). APAS akademie osobního rozvoje s.r.o. [online]. [cit. 2011-10-10]. Dostupné z WWW: <http://www.apas.cz/vliv-emocni-inteligence-na-pracovni-vykon-v-meritelnych-faktech>.
IBM Corporation.IBM 2010 Global CEO Study [online]. 2011 [cit. 2011-10-10]. Dostupné z:WWW: < www.ibm.com/cz/ceostudy2010>.
KALOUSKOVÁ P., et al.Potřeby zaměstnavatelů a připravenost absolventů pro vstup na trh práce – 2004: Šetření v sekundárním sektoru. NÚOV [online]. 2004 [cit. 2011-01-06]. Dostupné z:WWW: < http://www.nuov.cz/potreby-zamestnavatelu-a-pripravenost-absolventu-pro-vstup>.
MLÁDKOVÁ, L. Dvě dimenze znalosti, explicitní a tacitní. In: BPM téma:Témata jsou zaměřena na vybrané a aktuálně diskutované oblasti BPM [online]. červen 2008 [cit. 2011-11-10]. Dostupné z WWW: <http://bpm-tema.blogspot.com/2008/06/dve-dimenze-znalosti-explicitni-tacitni.html>.
NÁHLOVSKÝ, P.Manažerské kompetence pro rozšířenou Evropu. Moderní řízení [online]. 2004 [cit. 2004-09-09]. Dostupné na www: <WWW.MODERNIRIZENI.IHNED.CZ>.
NÁRODNÍ ÚSTAV ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ. Klíčové kompetence a tvorba ŠVP [online]. 2008 [cit.. 2011-09-09]. Dostupné z WWW: <http://www.nuov.cz/kk-a-tvorba-svp>.
REDAKCE PORTÁLU 360° ZPĚTNÁ VAZBA. 360° zpětná vazba. [online]. 2010 [cit. 02-11-2011]. Dostupné z WWW: <http://360zpetnavazba.cz/>.
SPILLANE, L., SPILLANE, R. Locus of control and the assessment of managerial skills. Journal of Management & Organization [online]. July 1998, s. 37-41 [cit. 12-10-2011]. Dostupné z WWW: <http://www.atypon-link.com/EMP/doi/abs/10.5172/jmo.1998.4.2.37>.
VÚP Praha.Klíčové kompetence. Metodický portál [online]. 2005 [cit. 12-05-2010]. ISSN 1802-4785. Dostupné z WWW: <http://clanky.rvp.cz/clanek/c/P/181/KLICOVE-KOMPETENCE.html
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK