Strategie značek Louis Vuitton a Alfred Dunhill v roce 2009: komparativní studie
Název práce v češtině: | Strategie značek Louis Vuitton a Alfred Dunhill v roce 2009: komparativní studie |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Strategies of the brands Louis Vuitton and Alfred Dunhill in 2009: A Comparative Study |
Klíčová slova: | Louis Vuitton, Alfred Dunhill, marketing luxusních značek, LVMH, Richemont, mýtus, symbol, luxus |
Klíčová slova anglicky: | Louis Vuitton, Alfred Dunhill, luxury marketing, LVMH, Richemont, myth, symbol, luxury |
Akademický rok vypsání: | 2008/2009 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 28.12.2010 |
Datum zadání: | 28.12.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2011 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.05.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2011 |
Oponenti: | doc. PhDr. Jan Halada, CSc. |
Seznam odborné literatury |
AAKER, D. A. Brand Building: Vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 80-7226-885-6.
ATRAN, S. The trouble with memes: Inference versus imitation in cultural creation. Human Nature, 2001, vol. 12, no. 6, s. 351 – 381. BARTHES, R. Mytologie. Výbor z francouzského originálu Mythologies přeložil Josef Fulka. Vyd. 1. Praha: DOKOŘÁN, 2004. 170 s. ISBN 80-86569-73-X. BARTHES, R. Système de la mode. 1. vyd. Paříž: Éditions du Seuil, 1967. 358 s. ISBN 978-2-02-006379-1. BAUDRILLARD, J. O svádění. Olomouc: Votobia, 1996. 213 s. ISBN 80-71-98-078-1. BERRY, CH. J. The Idea of Luxury: a conceptual and historical investigation. 1. vyd. Cambridge University Press, 1994. 292 s. ISBN 9780521466912. BLUTTAL, S. – HICKEY, D. Andy Warhol: Giant Size. 1. vyd. London: Phaidon Press, 2006. 624 s. ISBN 978-0714845401. BRUCE, M. – HINES, T. Fashion Marketing – Contemporary issues. 2. vyd. Oxford, 2007. 324 s. ISBN 978-0-7506-6897-2. ČERNÝ, J. – HOLEŠ, J. Sémiotika. 1. vyd. Praha: Portál, 2004. 363 s. ISBN 80-7178-832-5. D’AGOSTINI, P. Legendární Filmy. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2009. 600 s. ISBN 978-80-204-2042-8. DUBOIS, B. – LAURENT, G. – CZELLAR, S. Consumer rapport to luxury: Analyzing complex and ambivalent attitudes. 1. vyd. Groupe HEC, 2001. 56 s. ISBN 2854187369. ECO, U. Dějiny krásy. 1. vyd. Praha: Argo, 2005. 439 s. ISBN 80-7203-677-7. FOULKES, N. Dunhill by Design: A Very English Story. 1. vyd. Flammarion, 2006. 224 s. ISBN 9782080304957. FREUD, S. Totem a tabu. 1. vyd. Praha: Psychoanalytické nakladatelství, 1997. 157 s. ISBN 80-86123-01-4. HALADA, J. Osudy moudrých: Průvodce evropským myšlením. 1. vyd. Praha: Epocha, 2010. 200 s. ISBN 978-80-7425-036-1. CHEVALIER, M. – XIAO LU, P. Luxury China: Market Opportunities and Potential. 1. vyd. Wiley, 2009. 300 s. ISBN 978-0470823415. KEULS, E. C. The Reign of the Phallus: Sexual Politics in Ancient Athens. Berkeley: University of California Press, 1993. 477 s. ISBN 978-0520079298. KYBALOVÁ, L. Doba turnýry a secese. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2006. 295 s. ISBN 80-7106-148-4. KYBALOVÁ, L. Od „zlatých dvacátých“ po Diora. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2009. 253 s. ISBN 978-80-7106-142-7. LEHU, J.-M. Branded Entertainment: Product Placement and Brand Strategy in the Entertainment Business. Kogan Page Ltd., 2007. 276 s. ISBN 9780749451431. LEIBENSTEIN, H. Bandwagon, Snob, and Veblen Effects in the Theory of Consumers' Demand. The Quarterly Journal of Economics, May 1950, vol. 64, no. 2, s. 183 – 207. LIPOVETSKY, G. Říše pomíjivosti: Móda a její úděl v moderních společnostech. Přeložil Martin Pokorný. 1. vyd. Praha: PROSTOR, 2002. 450 s. ISBN 80-7260-063-X. LURKER, M. Slovník Symbolů. Praha: Euromedia Group, 2005. 616 s. ISBN 80-242-1588-8. MÁCHALOVÁ, J. Móda 20. století. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Lidové Noviny, 2003. 229 s. ISBN 80-7106-587-0. MCCRACKEN, G. Culture and Consumption: New Approaches to the Symbolic Character of Consumer Goods and Activities. Indiana University Press, 1990. 192 s. ISBN 978-0253206282. MORGAN, K. O. Dějiny Británie. 2. vyd. Praha: Nakladatelství Lidové Noviny, 2008. 656 s. ISBN 978-80-7106-432-9. POSTMAN, N. Ubavit se k smrti. 2. vyd. Praha: Mladá fronta, 2010. 192 s. ISBN 978-80-204-2206-4. SEGRAVE, K. Product Placement in Hollywood Films. 1. vyd. Jefferson: McFarland&Company, 2004. 250 s. ISBN 0-7864-1904-0. SIMMEL, G. Peníze v moderní kultuře a jiné eseje. Přeložil Otakar Vochoč. 1. vyd. Praha: SLON, 2006. 205 s. ISBN 80-86429-59-8. ŠPAČEK, L. Velká kniha etikety. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2005. 232 s. ISBN 80-204-1333-2 THOMPSON, H. S. Hell’s Angels: a strange and terrible saga. Modern Library, 1999. 265 s. ISBN 9780679603313. TUNGATE, M. Fashion Brands. 2. vyd. Londýn: Kogan Page, 2008. 264 s. ISBN 978-0-7494-5305-3. VEBLEN, T. Teorie zahálčivé třídy. Přeložila Jana Ogrocká. 1. vyd. Praha: SLON, 1999. 344 s. ISBN 80-85850-71-0. VETTRAINO-SOULARD, M.-C. L’internalisation de la mode. Communication et langages, 1998, no. 118, s. 70-84. |
Předběžná náplň práce |
Tato bakalářská práce se snaží proniknout pod povrch komunikačních strategií módních domů, popsat je a analyzovat sdělovaný obsah. Chce odhalit část symbolů a mýtů, které stojí za dnešní komunikací luxusu. Vzorkem, na kterém se tato snaha uskuteční, budou vizuály kampaně dvou předních světových módních domů – Louis Vuitton a Alfred Dunhill. |