Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Reklama v časopisech pro děti na příkladu časopisu ABC v roce 2008
Název práce v češtině: Reklama v časopisech pro děti na příkladu časopisu ABC v roce 2008
Název v anglickém jazyce: Advertisement in magazines for children: case study of magazine ABC in year 2008
Klíčová slova: média, děti, reklama, časopis ABC, mediální výchova, vnímání reklamy, dětský čtenář
Klíčová slova anglicky: media, children, advertisements, magazine ABC, media education, advertisement perception, children‘s readers
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Radim Wolák
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 28.12.2010
Datum zadání: 28.12.2010
Datum a čas obhajoby: 21.06.2011 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:20.05.2011
Datum proběhlé obhajoby: 21.06.2011
Oponenti: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
- Jitka Vysekalová: Psychologie reklamy (Grada, 2007) – Kniha se zabývá tématem účinnosti reklamy v denících, časopisech, rozhlase, televizi a na internetu. Obsahem jsou i aktuální výsledky testování reklamy, údaje z výzkumu postoje české veřejnosti ke značkovému zboží, informace o působení barev. Publikace též reflektuje otázky typu, jakou reklamu zákazník preferuje, co se mu líbí a co odmítá, jak na něho působí obraz či zvuk a jaká je účinnost reklamy.
- Patrick De Pelsmacker, Maggie Geuens, Joeri Van den Bergh: Marketingová komunikace (Grada, 2003) – Kniha obsahuje přehled technik a aplikací marketingových komunikací v evropském kontextu. Jednotlivé kapitoly pokrývají všechny složky komunikačního mixu, zejmána reklamy, ale i public relations, sponzoringu, podpory prodeje, direct marketingu, komunikace na místech prodeje, výstav, osobního prodeje a internetové komunikace.
- Miroslav Disman: Jak se vyrábí sociologická znalost (Praha: Karolinum, 2000) – Kniha se zabývá metodami aplikovaného sociologického výzkumu a to zejména kvantitativními. Zdůrazňuje však meze tohoto přístupu a důležitost interakce mezi metodami kvantitativními a kvalitativními. Interpretace poznatků o logice sociologického výzkumu a smyslu statistických výzkumných metod. Jednotícím ideovým prvkem výkladu se staly koncepce redukce a transformace informací, jež umožňují definovat příčiny rozdílů v postupech používaných v přírodních a společenských vědách.
- Winfried Schulz: Analýza obsahu mediálních sdělení (Praha: Karolinum, 2004) – Kniha poskytuje úvod do problematiky politické komunikace a obsahové analýzy masově mediovaných textů. První část publikace tvoří tři texty sociologů z univerzity v Erlagenu-Norimberku, vypracované v rámci společného projektu s FSV UK. Uvádějí do problematiky vztahu médií a veřejné sféry, ukazují způsoby kvantitativního rozboru masově mediovaných sdělení a vyhodnocování zpravodajství. Druhá část knihy přináší konkrétní výsledky projektu, který se zabýval zobrazováním tzv. vánoční krize v České televizi na přelomu let 2000 a 2001 ve zpravodajství Českého rozhlasu.
- Arthur Asa Berger: Media analysis techniques (Thousand Oaks: Sage Publications, 2005) – Nabízí pohled na nezávislé zpracování analýzy médií různými výzkumnými metodami. Zabývá se srovnáváním konzumování mediálních obsahů a kritickým přístupem k výkladu médií a mediálních sdělení.
- Potter, W. James: Meida Literacy (Los Angeles: Sage Publications, 2008) – Tato kniha ukazuje hranice a rozdíly mezi skutečným světem a virtuálním světem reklamy a médií. Zároveň poskytuje kritický pohled na svět médií, díky němuž se v něm člověk může lépe orientovat.
- Sonia Livingstone: Children and their changing media environment (London, Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, 2001) – Kniha shrnuje případovou studii (prováděn výzkum ve 12 různých zemích na respondentech od šesti do šestnácti let), která se zabývá zkoumáním smyslu, využití a dopadu užívání médií v dětství. Výzkum také postihuje rozšiřování
Předběžná náplň práce
Cílem práce je zmapování reklamy v časopise ABC, její typologii a množství. Práce je zaměřena na tyto otázky: Jaké je množství a typologie reklamy v titulu? Na co se reklama zaměřuje? Jak se případně jednotliví inzerenti profilují ve vztahu k cílové skupině titulu? Existuje systém reklamních kampaní tvořený inzerenty? Dalším aspektem je pohled na vnímání reklamy dětmi. Jak děti vnímají reklamu v časopise a jak hodnotí její vliv? Jaká konkrétní reklama děti nejvíce oslovuje? Jaký vývoj by situace mohla mít v budoucnu? Práce okrajově zkoumá, jak jsou děti připraveny školním curriculem k přijímání reklamních sdělení a jak samy hodnotí jejich příjem či ovlivnění.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The goal of the work ‚Advertisement in magazines for children: case study of magazine ABC in year 2008‘ is mapping the advertisements in the ABC magazine, their typology and amount. The work is focusing the questions as: What amount and typology of the advertisements is in the title? What are the advertisements focused on? How are the advertisers eventually profiled in a relation to the target group of the title? Is there any system of ad campaigns built by the advertisers? The next part is a view on perception of advertisements by children: How do the children perceive the advertisement in the magazine and how do they judge the influence of it? What evolution could the situations have in future? The work is marginally researching how the children are prepared by the school curriculum to receive advertising messages and how do they judge their reception and influence.
The topic of the work is modelled in two levels: First of them is both quantitative and qualitative case studies of the ABC magazine which are focusing the content analysis of the advertisements. The major advertisers, their advertisement campaigns and their profiles are also the biggest subjects in this part. The recipients of the ad messages – pupils of the first grade of primary school – are researched in the other level which should uncover their view on advertisements as a ‘media’, as well as their subconscious perception. The last part of the work is confronting the research results of children’s view on advertisements and the school curriculum in sence of preparing today’s children for receiving advertisement messages and possible evolution of the issue of advertisements focused on youth recipients in the future.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK