Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Brand building freestylových značek na příkladu Quiksilver
Název práce v češtině: Brand building freestylových značek na příkladu Quiksilver
Název v anglickém jazyce: Brand Building of Freestyle Brands on the Example of Quiksilver
Klíčová slova: Quiksilver, snowboarding, surfing, skateboarding, identita značky, značka, brand building, sport, móda, oblečení, trend, životní styl, image značky
Klíčová slova anglicky: Quiksilver, snowboarding, surfing, skateboarding, brand identity, brand, brand building, sport, fashion, clothing, trend, lifestyle, image of the brand
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 27.12.2010
Datum zadání: 27.12.2010
Datum a čas obhajoby: 20.06.2011 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:18.05.2011
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2011
Oponenti: PhDr. Nora Dolanská
 
 
 
Seznam odborné literatury
AAKER, David. Brand Building. Brno: Computer Press, 2003. 312 s. ISBN: 80-
7226-885-6.

DE PELSMACKER, Patrick; GEUENS, Maggie; VAN DEN BERGH, Joeri.
Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2009. 600 s. ISBN 80-247-
0254-1.

DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost. 3. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Nakladatelství Karolinum, 2002. 374 s. ISBN 80-246-0139-7.

HAIG, Matt. Království značky. Praha : Ekopress, 2006. 322 s. ISBN: 80-86929-
09-04.

HARTL, Pavel; HARTLOVÁ, Helena. Psychologický slovník. 2. vyd. Praha : Portál, 2009. 774 s. ISBN: 978-80-7367-569-1.

HINES, Tony; BRUCE, Margaret. Fashion Marketing: Contemporary issues. 2 vyd. Burlington : Elsevier Ltd., 2007. 324 s. ISBN: 978-0-7506-6897-2.

JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 2008. 272 s. ISBN: 978-80-247-2690-8.

JARRATT, Phil. The mountain and the wave. Quicksilver entertainment, Inc., 2006. 320 s. ISBN 0-9786674-0-9.

KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 800 s. ISBN: 978-80-247-1481-3.

KLEIN, Naomi. Bez loga. 1. vyd. Praha : Argo, 2005. 510 s. ISBN 80-7203-671-8.

KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Gary. Principles of Marketing. 13. vyd. New Jersey: Pearson Education, Inc., 2010. 613 s. ISBN: 0-13-700669-1.

MASTERALEXIS, Lisa Pike; HUMS, Mary A. Principles and Practice of Sport Management. 3. vyd. Ontario: Jones and Bartlett Learning, 2008. 534 s. ISBN: 0-7637-4958-3.

MIKEŠ, Jiří; VYSEKALOVÁ, Jitka. Reklama: Jak dělat reklamu. 2. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 184 s. ISBN: 978-80-247-2001-2.

VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb – efektivně a moderně. Praha : Grada Publishing, 2008. 232 s. ISBN: 978-80-247-2721-9.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce „Brand building freestylových značek na příkladu Quiksilver“ pojednává o značce Quiksilver, jejím vzniku, postupném vývoji, globálním působení, příchodu na český trh a její marketingové strategii na tomto trhu. Nejprve je nastíněna problematika fenoménu freestylových značek, jejich vývoje a kulturního prostředí, ve kterém vznikaly. Je zde zaveden termín „freestylová značka“ a vysvětlen jeho význam. Dále se práce věnuje historii značky Quiksilver a jejímu světovému významu, od vzniku prvních šortek Quiksilver v australském Torquayi po přesun do kalifornské Huntington Beach a následné globální expanzi. Značka Quiksilver byla původně malou lokální firmou a postupně se vyvíjela a rozšiřovala svou produktovou řadu natolik, až se z ní stala jedna z největších nadnárodní společností na poli freestylových značek. Práce se dále zabývá marketingovými aktivitami značky na globálním i českém trhu, na kterém se objevuje zhruba od roku 1991. Popisuje současně pořádané události, reklamu i komunikaci v místě prodeje a zároveň je hodnotí. V této práci byla použita metoda deskriptivní analýzy a současně je zde uveden také výzkum oblíbenosti značky mezi mladou českou generací pomocí elektronického dotazníku. V závěru je hodnocena strategie značky Quiksilver a její úspěšnost na českém trhu na základě hodnocení cílové skupiny, včetně návrhů na její zlepšení.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis “Brand Building of Freestyle Brands on the Example of Quiksilver” deals with the brand Quiksilver, its origin, development, global agency, its place on the Czech market and marketing strategies. The first part of this thesis covers the issues incorporated within the market of freestyle brands, their development and cultural environment in which they were formed. Furthermore, the term "freestyle brand" is introduced and its meaning is explained. In addition, a historical background of Quiksilver is provided. The brand’s global importance is also described, starting with the sewing of the first shorts of Quiksilver in Torquay, Australia and moving to Huntington Beach, California, and subsequent global expansion. Quiksilver was originally a small local company, and gradually developed and expanded its product line to become one of the largest multinational companies in the field of freestyle brands. This thesis depicts Quicksilver’s marketing activities on the global and the Czech market, where it has been around since 1991. This section describes event marketing, advertising and sales promotion, and provides an evaluation alongside these descriptions. In this study the method of descriptive analysis was used. Research using an electronic public survey on the brand’s popularity among the young Czech generation was used. In conclusion, the strategy and success on the Czech market of Quiksilver is evaluated, based on the evaluation of the brand’s target audience, including suggestions for improvement.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK