Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 379)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Pravda v současné fotožurnalistice: Digitální manipulace obrazu jako prostředek přesvědčování
Název práce v češtině: Pravda v současné fotožurnalistice: Digitální manipulace
obrazu jako prostředek přesvědčování
Název v anglickém jazyce: Truth at photojournalism: Digital image manipulation as a means of persuasion
Klíčová slova: fotografie, fotožurnalistika, manipulace, digitální manipulace, přesvědčování, média
Klíčová slova anglicky: photography, photojournalism, manipulation, digital manipulation, persuasion, media
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Alena Lábová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 22.12.2010
Datum zadání: 22.12.2010
Datum a čas obhajoby: 16.06.2011 00:00
Místo konání obhajoby: FSV UK Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:19.05.2011
Datum proběhlé obhajoby: 16.06.2011
Oponenti: Mgr. Josef Chuchma
 
 
 
Seznam odborné literatury
LESTER, Paul Martin: Phojournalism An Ethical Approach. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, 1991.
LÁBOVÁ, A., LÁB., F.: Soumrak fotožurnalismu? Praha: Karolinum, 2009. 155 s.
LUTZ, C. A., COLLINS, J. L.: Reading National geographic. Chicago [u.a.] : University of Chicago Press, 1993 xvii, 309 s. : il.
SRPOVÁ, Hana et al: Persuasion through words and images. Ostrava: Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 2007.
KOLEKTIV: Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích. Ostrava : Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 2005
ROSE, G.: Visual methodologies: an introduction to the interpretation of visual materials. London: Sage, 2007 xvi, 287 s. : il.
LEEUWEN, Theo van, JEWITT, Carey: Handbook of visual analysis. London: Sage Publications, 2002.
Předběžná náplň práce
Věrnost realitě tak, jak proběhla, respektive tak, jak ji fotografický přístroj zachytil, je základním kritériem profesionální fotožurnalistiky, a je nutná pro udržení důvěry recipienta v produkty fotoreportérů, potažmo žurnalistiky jako oboru.
Ve věku snadné technické manipulovatelnosti fotografií a ve světle minulých či probíhajících kauz fotografických manipulací je dnes však více než dříve zřejmé, že fotografie je nejen reprezentací, ale také interpretací.
Persvaze je s žurnalistikou spjatá a fotografie působí v tištěných médiích jako jeden z jejích klíčových prostředků. Ve své práci se budu zabývat otázkou digitální manipulace fotografie jako prostředku k ovlivnění postojů recipientů. Budu se snažit zodpovědět otázku, zda má digitálně manipulovaná fotografie na rozdíl od nemanipulované větší moc vytvářet v lidech určité postoje, a pokud ano, z jakých důvodů tomu tak je.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Thruthfulness is one of the basic and most important characteristics of professional photojournalism. For photojournalism, it is necessary to be as truthful as possible to maintain the reliance of the recipients to its products and to survive.
Today, in the age of digital photography, the manipulation of photographs became very simple and in the light of past and present cases of digital manipulation of photographs it is now clearer than ever that the medium of photography is interpretation as well as representation.
Persuasion is associated with journalism, and photography is one of its most important tools in printed media. In my bachelor thesis I will focuse on the digital manipulation of photography as a tool of influencing the recipient's attitudes towards specific event. I will focuse on question whether the digitally manipulated photography is more powerfull in influencing recipient's attitudes than a non-manipulated photography.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK