Analýza marketingových komunikací DOX Centra současného umění v letech 2009 a 2010
| Název práce v češtině: | Analýza marketingových komunikací DOX Centra současného umění v letech 2009 a 2010 |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Marketing Communications Analysis of DOX Centre for Contemporary Art in 2009 and 2010 |
| Klíčová slova: | Marketing umění, marketing muzeí, marketingová komunikace, komunikační mix, nezisková organizace, galerie, DOX Centrum současného umění. |
| Klíčová slova anglicky: | Art marketing, museum marketing, marketing communications, promotional mix, nonprofit organization, gallery, DOX Centre for Contemporary Art. |
| Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
| Typ práce: | bakalářská práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
| Vedoucí / školitel: | PhDr. Pavel Dolanský |
| Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
| Datum přihlášení: | 15.12.2010 |
| Datum zadání: | 15.12.2010 |
| Datum a čas obhajoby: | 21.06.2011 00:00 |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.05.2011 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2011 |
| Oponenti: | PhDr. Jana Čeňková, Ph.D. |
| Seznam odborné literatury |
| BOURDIEU, Pierre. Distinction : A Social Critique of the Judgement of Taste. Cambridge : Harvard University Press, 2000. 613 s.
BURTON, Christine; SCOTT, Carol. Museums: Challenges for the 21st Century. In SANDELL, Richard; JANES, Robert R. Museum Management and Marketing. London : Routledge, 2007. s. 49-66. HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Praha : Management Press, 1996. 205 s. JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Praha : Grada, 2008. 269 s. JOHNOVÁ, Radka; ČERNÁ, Jitka. Arts marketing : Marketing umění a kulturního dědictví. Praha : Oeconomica, 2007. 243 s. JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha : Grada, 2008. 284 s. KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha : Grada, 2005. 304 s. KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době : Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha : Argo – Národní galerie, 2000. 259 s. KOTLER, Neil; KOTLER Philip. Museum Strategy and Marketing : Designing Missions, Building Audiences, Generating Revenue and Resources. San Francisco : Jossey-Bass, 1998. 395 s. KOTLER, Philip, et al. Moderní marketing. Praha : Grada, 2007. 1048 s. LORD, Barry; LORD, Gail D. The Manual of Museum Management. Lanham : Altamira, 1997. 261 s. MARTIN, Andy. The Impact of Free Entry to Museums. In SANDELL, Richard; JANES, Robert R. Museum Management and Marketing. London : Routledge, 2007. s. 406-415. MCLEAN, Fiona. Marketing the Museum. London : Routledge, 1997. 257 s. PELSMACKER, Patrick De; GEUENS, Maggie; BERGH, Joeri Van den. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 581 s. PŘIKRYLOVÁ, Jana; JAHODOVÁ Hana. Moderní marketingová komunikace. Praha : Grada, 2010. 303 s. RUNYARD, Sue; FRENCH, Ylva. The Marketing and Public Relations Handbook for Museums, Galleries and Heritage Attractions. Walnut Creek : Altamira Press, 1999. 290 s. SLATER, Alix. Revisiting Membership Scheme Typologies in Museums and Galleries. In SANDELL, Richard; JANES, Robert R. Museum Management and Marketing. London : Routledge, 2007. s. 377-399. ŠEDIVÝ, Marek; MEDLÍKOVÁ, Olga. Úspěšná nezisková organizace. Praha : Grada, 2009. 154 s. WALLACE, Margot A. Museum Branding : How to Create and Maintain Image, Loyalty, and Support. Lanham : Altamira, 2006. 193 s. |
| Předběžná náplň práce |
| Tématem mé bakalářské práce je analýza marketingových komunikací relativně nové pražské galerie DOX Centra současného umění. Cílem mé práce je zejména popis reálného využití komunikačního mixu kulturní institucí a jeho srovnání s doporučenými marketingovými komunikacemi muzeí a galerií v odborné literatuře. Kromě toho se věnuji cílovým skupinám, konkurenci a SWOT analýze centra DOX, včetně nástinu jeho možností do budoucnosti. |
| Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
| The topic of my bachelor thesis is the marketing communications analysis of a relatively new gallery of DOX Centre for Contemporary Art in Prague. The aim of my work is primarily a description of the real use of promotional mix by the cultural institution and its comparison with the recommended marketing communications of museums and galleries in the literature. Besides, I deal with target groups, competition, and SWOT analysis of the DOX centre, including an outline of options for the future. |
- zadáno vedoucím/školitelem