Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza marketingových komunikací DOX Centra současného umění v letech 2009 a 2010
Název práce v češtině: Analýza marketingových komunikací DOX Centra současného umění v letech 2009 a 2010
Název v anglickém jazyce: Marketing Communications Analysis of DOX Centre for Contemporary Art in 2009 and 2010
Klíčová slova: Marketing umění, marketing muzeí, marketingová komunikace, komunikační mix, nezisková organizace, galerie, DOX Centrum současného umění.
Klíčová slova anglicky: Art marketing, museum marketing, marketing communications, promotional mix, nonprofit organization, gallery, DOX Centre for Contemporary Art.
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Pavel Dolanský
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 15.12.2010
Datum zadání: 15.12.2010
Datum a čas obhajoby: 21.06.2011 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:20.05.2011
Datum proběhlé obhajoby: 21.06.2011
Oponenti: PhDr. Jana Čeňková, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
BOURDIEU, Pierre. Distinction : A Social Critique of the Judgement of Taste. Cambridge : Harvard University Press, 2000. 613 s.
BURTON, Christine; SCOTT, Carol. Museums: Challenges for the 21st Century. In SANDELL, Richard; JANES, Robert R. Museum Management and Marketing. London : Routledge, 2007. s. 49-66.
HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Praha : Management Press, 1996. 205 s.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Praha : Grada, 2008. 269 s.
JOHNOVÁ, Radka; ČERNÁ, Jitka. Arts marketing : Marketing umění a kulturního dědictví. Praha : Oeconomica, 2007. 243 s.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha : Grada, 2008. 284 s.
KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha : Grada, 2005. 304 s.
KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době : Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha : Argo – Národní galerie, 2000. 259 s.
KOTLER, Neil; KOTLER Philip. Museum Strategy and Marketing : Designing Missions, Building Audiences, Generating Revenue and Resources. San Francisco : Jossey-Bass, 1998. 395 s.
KOTLER, Philip, et al. Moderní marketing. Praha : Grada, 2007. 1048 s.
LORD, Barry; LORD, Gail D. The Manual of Museum Management. Lanham : Altamira, 1997. 261 s.
MARTIN, Andy. The Impact of Free Entry to Museums. In SANDELL, Richard; JANES, Robert R. Museum Management and Marketing. London : Routledge, 2007. s. 406-415.
MCLEAN, Fiona. Marketing the Museum. London : Routledge, 1997. 257 s.
PELSMACKER, Patrick De; GEUENS, Maggie; BERGH, Joeri Van den. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 581 s.
PŘIKRYLOVÁ, Jana; JAHODOVÁ Hana. Moderní marketingová komunikace. Praha : Grada, 2010. 303 s.
RUNYARD, Sue; FRENCH, Ylva. The Marketing and Public Relations Handbook for Museums, Galleries and Heritage Attractions. Walnut Creek : Altamira Press, 1999. 290 s.
SLATER, Alix. Revisiting Membership Scheme Typologies in Museums and Galleries. In SANDELL, Richard; JANES, Robert R. Museum Management and Marketing. London : Routledge, 2007. s. 377-399.
ŠEDIVÝ, Marek; MEDLÍKOVÁ, Olga. Úspěšná nezisková organizace. Praha : Grada, 2009. 154 s.
WALLACE, Margot A. Museum Branding : How to Create and Maintain Image, Loyalty, and Support. Lanham : Altamira, 2006. 193 s.
Předběžná náplň práce
Tématem mé bakalářské práce je analýza marketingových komunikací relativně nové pražské galerie DOX Centra současného umění. Cílem mé práce je zejména popis reálného využití komunikačního mixu kulturní institucí a jeho srovnání s doporučenými marketingovými komunikacemi muzeí a galerií v odborné literatuře. Kromě toho se věnuji cílovým skupinám, konkurenci a SWOT analýze centra DOX, včetně nástinu jeho možností do budoucnosti.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The topic of my bachelor thesis is the marketing communications analysis of a relatively new gallery of DOX Centre for Contemporary Art in Prague. The aim of my work is primarily a description of the real use of promotional mix by the cultural institution and its comparison with the recommended marketing communications of museums and galleries in the literature. Besides, I deal with target groups, competition, and SWOT analysis of the DOX centre, including an outline of options for the future.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK