AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Tomáš Bílý [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.01.2024, 1. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Těžké ohodnotit. Cvičící se snaží, ale dost upřednostňuje rychlý postup ve výuce.
Adam Dingle, M.Sc. [32-KSVI], Neprocedurální programování [NPRG005, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.06.2023, 3. ročník, Computer Science, bakalářské
the best. 11/10
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.06.2023, 2. ročník, Computer Science, bakalářské
One of the best teachers that I have ever had.
Adam Dingle, M.Sc. [32-KSVI], Neprocedurální programování [NPRG005, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.08.2023, 3. Ročník, Computer Science, bakalářské
Prof. Dingle is a great teacher! I was always looking forward to his lectures. I really like his way of teaching. Most of his lectures start with explaining some concept for the first 20-30 mins and after that it is just live coding together with the class to show how the concept can be applied in practice. I strongly believe this is the best and the most efficient way to teach programming courses. The best thing is that Prof. Dingle communicates really well with the class, he always asks questions to keep the students engaged and make them think. What's even better is that the atmosphere in the class is very friendly and I never felt shy to answer a question and share my opinion even though often my answers were not correct.
Prof. Dingle's punctuality is on a very high level, whenever I sent him an email I would get a reply within 30 mins. Moreover, Prof. Dingle had weekly office hours for students to come, ask any questions or just hang out and talk. I think this shows that Prof. Dingle takes his students very seriously and does more than is expected of him.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.06.2023, 3. ročník, Computer Science, bakalářské
Best teacher! he always explained everything really well, was always willing to help you, really friendly with everyone. he is the reason i loved this course so much. i was very lucky to be his student. 10/10
Adam Dingle, M.Sc. [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2024, 1. ročník, Computer Science, bakalářské
There is nothing negative to be said about Dingle. He is an excellent lecturer, providing plenty of materials and he always have the energy to answer his students' questions. Outside of the classroom, he is a laid-back and knowledgeable person. Would love to attend more classes and/or seminars hosted by him.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.01.2024, 1. Ročník, Computer Science, bakalářské
Adam is one of the best teachers out there. Always willing to help, explain some simple things again, or give his feedback on some code.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2024, 1. ročník, Computer Science, bakalářské
Mr Dingle is the best.
doc. RNDr. Tomáš Dvořák, CSc. [32-KSVI], Neprocedurální programování [NPRG005, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Fajn přednášející, Prolog od něj lze pochopit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Výklad zaujímavý a zrozumiteľný. Na prednášky sa určite oplatilo chodiť.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Byl dobry, dobre vysvetloval latku prologu. Povinnost zapoctu na skusku u podobnych predmetov povazujem za nevhodnu, vzhladem k tomu kolik casu trva udelat zapoctovy program, hlavne ked pocas semestru cas vubec nemas a musis ho delat ve skuskovym.
doc. RNDr. Tomáš Dvořák, CSc. [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Pán učiteľ bol dobrý. Rád poradil s doplnujúcimi otázkami.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Niektoré časti boli riešené až moc do detailov čo občas dosť prerušilo flow hodiny.
Mikuláš Fiala, 17.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
přišel mi velmi příjemný, lidský. když mu někdo něco řekl na konci hodiny nebo se ha na něco zeptal, tak většinou tu otázku další týden na začátku zopakoval a odpověděl na ni, aby všichni slyšeli tu odpověď, což oceňuji
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Přišlo mi, že spoustu informací jsem si musel zjišťovat od kamarádů z jiných paralelek. Také výuka způsobem napsat na tabuli zadání a nechat studenty dělat něco o čem někteří ještě neslyšeli (přednáška byla den po cvičeních), mi nepřijde zrovna efektivní. Ale kromě toho to bylo zvládnutelné, alespoň měl s námi trpělivost.
  • Jde opravdu o hodnocení přednášky z Algoritmizace? Množina „jiných paralelek“ byla v našem případě jednoprvková a na přednášce jsem určitě nepsal na tabuli žádná zadání. Problémy na rozmyšlení byly vždy součástí připravené prezentace a po přednášce byly zveřejněny s ostatními materiály na Moodle. Vypadá to spíše jako komentář k nějakému cvičení ...
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 01.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Občas si vysvětlujeme některé věci zbytečně moc do detailů - zvlášť věci z jiných předmětů např. matematickou indukci a tak.
    U zkoušky nám bylo řečeno, že nemusíme mít odladěný kód, a poté nám byly za neodladěný kód strhnuty body
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.01.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Doc. Dvořák přednáší velmi standartním způsobem, ač se zjevně snaží působit zábavně. Některé poznámky jsou ale občas trochu přes čáru běžné slušnosti. Prezentace jsou celkem pochopitelné. Přednášku bych neohodnotil ani palcem log n ani palcem n^2. Něco mezi. Tak palec n log n
  • Jsem rád, že výklad připadal posluchači pochopitelný. K „čáře běžné slušnosti“: Přednáška se nahrávala, takže lze snadno ověřit, že na ní nepadl jeden jediný výraz, který by se dal označit za neslušný. Co tedy autora komentáře tak pobouřilo?
    Dotkla se ho snad legenda o Minotaurovi, kterou tradičně využíváme pro ilustraci algoritmu průchodu bludištěm? Upozorňoval jsem, že jde jen o citaci příběhu z řecké mytologie.
    Nebo mu vadila zmínka o osvědčené metodě namlouvání z Moravského Slovácka, kterou nám - dle výzkumů zakladatele naší katedry - odkázali předkové prostřednictvím sloganu „hr na ně, a když to nepojde, tož cófnem“? Slogan velmi pregnantně vyjadřuje podstatu algoritmu průchodu do hloubky.
    Či snad považoval za neslušné, že jsme se v naší úctyhodné instituci zabývali programováním her? Šlo výhradně o seriózní deskové hry jako šachy či dáma, počítačové hry typu GTA probíráme až v magisterském studiu …
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
    Vyucujici je dobrej. Je dobre ze ho to bavi a my to citime tu dobrou naladu a diky tomu nas to taky bavi. Klidne trosku treba o 10% vice vtipnych casti prednasky a top. Nekdy se mi totiz stava ze tam spim na prednasce. Jeste by bylo dobre kdyby jsme mohli k nemu na konzultace kdyz neco nechapu aby mi to vysvetlil (je mozny ze to je ale ja to nevim)
    Co jsem nezminil mi prijde dobry
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.01.2024, 1. ročník, Bioinformatika, bakalářské
    zverejnuje prednášky online, milý prístup ku študentom, zprístupnenie materiálov ku výuke
    doc. RNDr. Tomáš Dvořák, CSc. [32-KSVI], Algoritmy komprese dat [NSWI072, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 1. ročník, Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her, navazující magisterské
    Doc. Dvorak je opravdu perfektni vyucujici, ktery behem prednasek vysvetloval vsechno detailne a zajimave, a moc ocenuji ten fakt, ze opravdu slozite veci vysvetloval tak, ze bylo to opravdu pochopitelne.
    Behem ustni zkousky byl hodne vstricny.
    Vojtěch Kycelt, 02.01.2024, 1. Ročník, Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her, navazující magisterské
    Kvalitní výklad a příjemný poslech.
    doc. RNDr. Tomáš Dvořák, CSc. [32-KSVI], Speciální oborový seminář [NUIN017, seminář]
    Lukáš Macek, 17.06.2023, 2. Ročník, Učitelství matematiky pro střední školy, navazující magisterské
    Vyučující byl velmi hodný a ochotný, vždycky se snažil maximálně zajistit naši spokojenost. Vše bylo předmětem dohody.
    Semináře probíhaly přes Zoom v termín, kdy jsme se dohodli podle toho, kdy nikdo z nás zrovna neučil. Na tématech jsme se dohodli na prvním semináři nahrubo a dále jsme upřesňovali.
    Vyučující vysvětluje velmi srozumitelně a názorně, k dispozici jsme navíc dostali prezentace, což bylo super, protože jsme se měli čeho držet při výkladu. Já osobně ještě navíc preferuji dělání poznámek ručně, a tak v případě, že jsem něco nestihl, mohl jsem zpětně do prezentací nahlédnout a prázdná místa si doplnit.
    Velmi si vážím ochoty vyučujícího v ohledech, kdy se ptal na požadavky SZZ jiných vyučujících. Většinou byly jejich komentáře velmi užitečné, protože alespoň mým častým problémem u požadavků SZZ bylo, že jsem přesně nevěděl, co všechno se v daném tématu ode mě očekává za znalosti.
    Samotná SZZ byla v pohodě, vyučující byli velmi příjemní a vstřícní.
    Nevím úplně, co vytknout. Možná jenom napíšu myšlenku, kterou jsem si nesl v hlavě: Přišlo mi, že některá témata jsme probírali velmi, velmi podrobně. Výhodou toho bylo, že nás u daného tématu nemohlo nic překvapit, ale efektivně to vlastně zvýšilo objem učiva k opakování na SZZ a ubralo na čase ostatním tématům. Když na nějaké téma čas nezbyl, tak jsme byli obdařeni materiály, což bylo skvělé, protože jsme měli přehled, jak na téma máme asi nahlížet. Nevýhodou bylo, když dané materiály byly nepřiměřeně dlouhé a připomínaly spíš skripta. V takovém případě bylo jasné, že to nemáme šanci nastudovat a zopakovat si přitom zbytek témat, a tak vlastně byly "příliš dlouhé" texty či záznamy ve výsledku k ničemu, alespoň v mém případě.

    Co se týče SZZ, tak si myslím, že když už existuje, bylo by dobré ji tak nějak připomínat od prváku (ať už prváku Bc. pro Bc. SZZ, anebo Mgr. pro Mgr. SZZ), aby studenti věděli a uvědomovali si, že ve výsledku směřují k této poslední "překážce". Moje zkušenost byla, že jsem se v průběhu semestru soustředil na zápočty, ve zkouškovém období na zkoušky a vlastně samotná témata na SZZ jsem si pročítal až někdy na začátku posledního letního semestru. Mohl jsem to udělat i dřív, ale můj point je v tom, že si myslím, že to moc studentů dřív neudělá, protože se soustředí právě na aktuální předměty a momentální cíle, kam se SZZ prostě nevejde. Za utopický scénář považuju, že by se v každém předmětu u probíraných témat zdůraznilo, že jsou (pokud jsou) vyžadovány u státnic + co by se očekávalo, že má být řečeno. Z praktického hlediska to ale nemusí být dobře proveditelné, pokud je předmět například sdílen mezi obecnými informatiky a učitelstvím, a taky určitě existují dobré protiargumenty, proč to nedělat. Jenom mě to tak napadlo, protože mi přijde, že by to o hodně usnadnilo práci tomuto semináři a také studentům. (Inspiroval jsem se přípravou na maturitu na středních školách, kde se o maturitě mluví několik let předem – alespoň tam, kde to znám já. Studenti mají tak větší čas se připravit, a to i psychicky.)

    Moc děkuji vyučujícímu za práci, kterou si s námi dal. Tento seminář byl skvělý a myslím si, že je úžasné, že existuje, protože jinak by opakování na SZZ bylo (alespoň pro mě) opravdovým hororem. Děkuji.
    Mgr. Jiří Frantál [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Cvičící zadává rozumně těžké úlohy na doma, které jsou akorát na dva týdny, které student dostane na jejich splnění. Cvičení ve škole jsou pak příjemnou kombinací procvičení nových konceptů, prezentací vyřešených úkolů a řešení menších problémů na místě.
    Mikuláš Fiala, 16.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
    asi jeden z top 3 vyučujcích, které jsem měl první semestr. Vše srozumitelně vyložil, pomohl když byl problém...
    Jakub Klesa, 15.02.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
    Skvělý cvičící. Je pohodový, férový a umí dobře poradit. Cvičení mě velice bavila.
    RNDr. Tomáš Holan, Ph.D. [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Pan doktor Holan je člověk na svém místě. Cvičení má vždy připravená a pokud čemukoliv z přednášky nerozumíte, je ochoten učivo dovysvětlit.

    Na začátku cvičení vždy jeden vyvolený (vybraný panem Holanem) jde k tabuli prezentovat své řešení domácího úkolu. Tím prospěje jak sobě (učí se vyjadřovat), tak ostatním, kteří mohou nahlédnout do jeho procesu přemýšlení nad problémem.

    Během cvičení se pak společně řeší různé úlohy, které dovedou někdy dost potrápit. Naštěstí v úkolech se podobné věci neobjevují. Získat zápočet tak nebylo až tak náročné (čistě z mého subjektivního pohledu).

    Cvičení celkově hodnotím velmi kladně.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Pán doktor vždy navodil príjemnú atmosféru na cvičení, dôkladne s nami prešiel látku prebranú na prednáške, aby sme si učivo zapamätali a pochopili ho. Dával priestor na otázky a spravodlivo hodnotil pravidelné domáce úlohy.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Velmi dobře vedené cvičení. Pan doktor Holan u důležitých témat vždy dbal na to, aby vyvolal každého (např. u procvičování stavění minimové haldy). Navíc nás vždy povzbuzoval, zdali nemáme nějaké otázky k minulé přednášce (nebo něčemu jinému). Na cvičeních se často spolupracuje ve dvojicích, správné řešení úkolů z minulého týdne úkáže někdo ze studentů u tabule.
    RNDr. Jan Hric [32-KTIML], Neprocedurální programování [NPRG005, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
    Haskell nebyl řádně vysvětlen. Nepřijde mi to adekvátní styl přednášky na úroveň MFF.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
    Výklad nie až tak pútavý, no skriptá sú postačujúce na porozumenie učivu.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
    Stejny problem ako se vsema prednaskama a cvicenama co vede Hric, neni to vubec zazivny tam byt. Povinnost zapoctu na skusku u podobnych predmetov povazujem za nevhodnu, vzhladem k tomu kolik casu trva udelat zapoctovy program, hlavne ked pocas semestru cas vubec nemas a musis ho delat ve skuskovym.
    Mgr. Martin Mareš, Ph.D. [32-KAM], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Pokročilé cvičenie mi vyhovovalo, Mareš je skvelý učiteľ a dokáže látku dobre vysvetliť.

    Zápočet mi prišiel primerane náročný.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Bezchybné cvičení pro pokročilejší.
    Adam Jahoda, 30.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
    Medvěd výborně povídá a co je určitě výhodou, tak rychle a jasně odpovídá na emaily.

    Cvičení vedl spolu s Jirkou Kalvodou, kterého mi to tady nenabízí, tak jen zmíním, že jeho přínos byl na hodinách míň výrazný, ale často nabízel k Medvědovi alternativní pohledy, které mi často dávaly větší smysl.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.01.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Oni pro jednou v tom SISu nelhali, když říkali, že cvičení jsou těžká...
    Tato cvika byla náplní většiny mého času vyhrazeného na učení se během semestru. Ač jsem si mnohdy myslela, že to nezvládnu, ve výsledku to stálo za to. Myslím, že tato cvika posunula mé algoritmizační schopnosti dost daleko a jsem ráda, že jsem nemusela půl roku ztratit chozením na cvičení pro začátečníky.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.01.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Úlohy jsou obtížné, ale zajímavé.
    Vysvětlení je srozumitelné, oceňuji, že se dozvíme řešení všech zadaných úloh.
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.01.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Obcas trochu rychlo vysvetluje, no je to zrozumitelne.
    Priebeh hodin je najlepsi aky som zazil na informatike.
    RNDr. Martin Pergel, Ph.D. [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Lepšie pripravený na hodinu, prechádzať veci čo boli na prednáške.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
    Nejlepsi ucitel rozhodne. Ale mel bych zajem o invidualni hodiny protoze z hodin co casto iplne cele nepochopim
    Mgr. Martin Pilát, Ph.D. [32-KTIML], Neprocedurální programování [NPRG005, cvičení]
    Dominik Farhan, 07.06.2023, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
    Skvělý cvičící. Dbal na to, abychom látku dobře pochopili. Na maily odpovídal rychle. V čemkoliv, co jsme spolu řešili, byl vstřícný a přátelský.
    Mgr. Vít Šefl [32-KSVI], Neprocedurální programování [NPRG005, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
    Výborný cvičící
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
    Cvičiaci je veľmi ochotný počas cvičení aj mimo nich. Hodiny boli skvelé čo sa týka obsahu, prípravy na ne aj samotného prevedenia.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
    Ochotnost cviciciho. Jeden z najlepsich cvicicich co som kdy mnel. Vzdy byl velmi ochoten vsetko trpezlive vysvetlit i poradit(coz bylo potreba casto). Dalo se mu napsat na discord a vzdy rychle odpovedel a pomohl. Rozhodne odporucuju, ak mate Neprocko povinne anebo ho chcete zapsat tak rozhodne to je najlepsia moznost kteru mate na cviceni.
    Plus existuju nahravky z cviceni co taky velmi pomohli.
    Mgr. Vít Šefl [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
    best teacher I have ever had
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.01.2024, 1. ročník, Computer Science, bakalářské
    Vit is a great teacher. The tutorials are always engaging, Vit asks a lot of questions and gives us a chance to think on our answers and propose some solutions. Vit is also always willing to help with a home assignment or whatnot.
    Mgr. Jiří Šejnoha [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.01.2024, 1. ročník, Bioinformatika, bakalářské
    Milý ku študentom, trochu sa strácam počas výkladu, škaredo píše na tabuľu, ale dobrá atmosféra na hodinách
    Mgr. Michal Töpfer [32-KDSS], Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
    Výborně připravené hodiny. Probíraná látka na cvičení, vždy obsahovala, co jsme si přáli, nebo netriviální problémy, které je vhodné si v praxi implementovat. Během celé výuky byla dobrá atmosféra a jak připravila skvěle na zkoušku, tak přidala i něco navíc.
    doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. [32-KSVI], Algoritmizace [NPRG062, přednáška]
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Pan docent Topfer byl velmi energický, takže jsem během přednášek vůbec neztrácel pozornost. U každého z algoritmů vždy nejprve neformálně řekl jeho "ideu", což dost pomohlo k intuitivnímu pochopení.

    Občas bych jen ocenil přehlednější kreslení na tabuli, když se probíralo něco složitějšího. Když člověk píše do sešitu a ztratí se v tom, o čem je řeč, přehledná tabule mu pomůže rychleji se zorientovat.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Pán docent vždy prednášal s nadšením a energiou, ochotne odpovedal na otázky študentov.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Přednášky jsem většinou nenavštěvoval, ale k těm, na kterých jsem byl, výtky nemám.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Vyučující je sympatický a na každou hodinu je skvěle připraven. Zároveň se snaží látku všem srozumitelně vysvětlit a tomu i upravuje výklad.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Skvělý vyučující, který přednáší s neuvěřitelnou energií.
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Energetický přednášející, přednášky byly záživné, zkouška přiměřeně náročná.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    nice
    Filip Stupka, 01.02.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
    Příjemný a vstřícný přednášející otevřený dotazům. Přednášky s panem Töpferem mě bavily a zůstával jsem během nich ve většině případů i po ránu bdělý.
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.01.2024, 1. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
    Pro začátečníka, který se s programováním v životě nesetkal, byl tento předmět opravdu oříšek. Ostatním začátečníkům bych radila se naučit základy sám a až potom docházet na přednášky a cvičení.
    Tobiáš Salva, 07.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
    Líbí se mi nadšení docenta Töpfera
    Připomínka k předmětu, Neprocedurální programování [NPRG005, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
    Cvičení pomohlo vysvětlit přednášku
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
    Cvičenia k tomuto predmetu sú nevyhnutné. Obsahovo sa s prednáškou dobre doplňajú.
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.06.2023, 3. ročník, Computer Science, bakalářské
    very nice and interesting, i loved it. 10/10
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
    Cviceni bylo super, nemam pripomienky
    Připomínka k předmětu, Neprocedurální programování [NPRG005, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
    Chápu nutnost předmětu, ale ne moc využití.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
    Veľmi zaujímavý predmet, určite jeden z tých náročnejších.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.08.2023, 3. Ročník, Computer Science, bakalářské
    NPP is a really great course. Not only it introduces students to functional programming paradigm, Prolog and Haskell but it also teaches students to think about programming problems in a new, recursive, way. The course was very well structured, lecture notes were provided by Prof. Dingle and books were recommended for self study and for going a bit further. The difficulty of the course developed gradually which made it stress free and interesting.
    The exam included 4 programming questions which the students had to complete in around 3 hours. I think this is very fair. What's more is that the questions are challenging but not too hard. They are around the same difficulty as the homework assignments. I really liked the NPP exam because it really made me feel like I accomplished something after I completed it.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.07.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
    Čo sa týka prednášok z tohto predmetu, tak prítomnosť na nich mala za následok jedine to, že si človek dokázal pokaziť deň už hneď o 9 ráno. Štýl prednášania mi osobne vôbec nesadol (a pravdepodobne ani väčšine ostatných študentov, nakoľko na prednášky po pár týždňoch takmer nikto nechodil). Akonáhle sa počas prednášky vyskytol na slidoch nejaký zaujímavý problém, ktorý by človeku pomohol pochopiť prednášanú látku, pán Dvořák ku nemu nepovedal odpoveď, ale zadal ho ako dobrovoľné cvičenie na doma. Navštevovať prednášky ku tomuto predmetu je teda zbytočná strata času.

    Veľmi odporúčam si na tento predmet nájsť dobrého cvičiaceho. Tí väčšinou vysvetlili obsah celej prednášky za 10-15 minút, a navyše zrozumiteľne.

    Čo sa týka skúšky, osobne bola pre mňa jednou z najhorších na matfyze, a to z nasledujúcich dôvodov:
    1) Skúška netestuje, či si počas semestra študent vybudoval myslenie v daných programovacích jazykoch, namiesto toho je cieľom vymyslieť efektívny algoritmus na daný problém. (na skúške Vám povedia, že efektívny byť nemusí, čo sa však ale následne veľmi výrazne odzrkadlí na bodovom hodnotení).
    2) Schopnosť vymyslieť algoritmus nezodpovedá skúške z Neprocedurálneho programovania, ale algoritmizácii… Skúška teda neodpovedá povahe predmetu, možno aj preto ju ľudia toľkokrát opakujú.
    3) Ďalším problémom skúšky je zákaz používať niektoré príkazy, ktoré sú prakticky v danom jazyku bežne používané. (ex. počas mojej práce na ročníkovom projekte v Prologu bolo používanie príkazov ako findall alebo assert úplne bežné a žiadané, avšak na skúške boli zakázané…). Pre úspešné zloženie skúšky teda nie je nutné naučiť sa v týchto jazykoch programovať, ale prejsť si všetky minuloročné úlohy na fóre a dúfať, že na skúške sa vyskytne niečo podobné.

    Myslím, že je naozaj čas zamyslieť sa, či je normálne, že aj v takto pokročilej fáze štúdia, tak obrovské percento študentov nezvláda nejaký predmet. V takom prípade totiž väčšinou býva chyba inde ako v študentoch…

    Neprocedurálne programovanie je krásne, pokiaľ ho ľudia vedia učiť. To však žiaľ nebol prípad tohto predmetu.
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.06.2023, 3. ročník, Computer Science, bakalářské
    My favorite course so far. It is difficult but it is so interesting and new that you will forget how difficult it is. Simply amazing! 10/10
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
    Predmet je hodne velky "nezvyk" protoze se programuje uplne jinak nez v obycajnom programovani ale potroska se na to zvykne. Najvecsi problem ale je ze na skusku je nuten zapocet, to je hrozna strela do nohy pro vsech, protoze na zapocet treba udelat zapoctovy program na ktery ne vzdy mate cas pocas semestru, takze musite to delat ve skuskovym. Tento problem ale maju vsichni co vede k tomu ze terminy skusek na zacatku skuskovyho su prazdny, protoze tam skoro nikdo nemuze. Proc se neda spriestupnit skusku bez zapoctu ja nechapu, u vecsiny programovacich predmetov se da zapoctovy program udelat v lete a nestresovat zbytecne. Toto povazujem za hodne velky nedostatek danneho predmetu.
    Dominik Farhan, 07.06.2023, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
    Téma předmětu je velmi zajímavé a je škoda, že na mff nevím o pokročilejším předmětu.
    Zkouška mě mile překvapila. Ani s jedním z přednášejících jsem se až do dne zkoušky nesetkal, a tak jsem nevěděl co čekat. Oba však byli velmi milí a nápomocní. Formát zkoušky mi vyhovoval. Hodnocení mi přišlo mírné a spíš než o to vyřešit všechny úlohy, šlo o to demonstrovat, že člověk těm jazykům základně rozumí.
    Myslím, že přístup studentů k předmětu, se výrazně změnil kvůli příchodu ChatGPT a Copilota. Přijde mi, že se ale vyplatí zvolit těžší cestu a opravdu se těmi domácími úkoly prokousat než si to nechat napsat AI. Téměř kompletně mě to totiž připravilo na zkoušku.
    Připomínka k předmětu, Algoritmizace [NPRG062, cvičení]
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Nebol som si istý či si zapísať pokročilé cvičenie, ale nakoniec som si ho dal a bol som spokojný. Odporúčam tým, čo už vedia proframovať a majú aspoň nejaké skúsenosti s algoritmickými úlohami.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Cvičení neslouží jako přímé procvičení konceptů z přednášek, ale spíše k rozvíjení logického myšlení v oboru algoritmizace. Ale i tak se jedná o skvělý úvod pro 1. semestr studia.
    Mikuláš Fiala, 16.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
    zajímavé úlohy, středně náročné, dobře zadané, navazuje na přednášku a na programování.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Veľa času sme strávili počuvaním historiek a vtipov, ale určite nemôžem povedať že cvičenie bolo zbytočné, v niektorých oblastiach mi dalo veľa
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    also too complicated, and too pressuring and anxiety inducing but fun
    Adam Jahoda, 30.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
    Toto cvičení není pro každého, rozhodně má ale svou cílovou skupinu a pokud do ní patříte, tak to bude jeden z nejlepších, ne-li ten úplně nejlepší předmět v prváku na MFF. Určitě se hodí mít velmi netriviální množství zkušeností z různých soutěží (KSP, MO-P apod.) Také zabere hodně času, ale dovolím si tvrdit, že to stojí za to, a pokud tomu věnujete dost času za začátku semestru (kdy ještě nějaký čas máte), tak se dá mít zápočet během prvních dvou měsíců.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.01.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Hrozně bych ocenila, kdybych si nemusela vybírat mezu cviky pro úplné algoritmizační nováčky a mezi brutálně těžkými cviky pro lidi, kteří se algoritmizací a programováním zabývají už několik let. Chybí mi jakýsi middle ground mezi těmito dvěma možnostmi.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
    Predmet mame silne propojeny s cvicenim Programovani I. Mame je hned po sobe se stejnym ucitelem. Me to osobne je asi jedno hlavne aby jsme se ucili a ja umel to co potrebuji. Rad bych kdyby jsme si treba nejaky algoritmus nakreslili na tabuli a naprogramovali spolecne a koukali se co dela algoritmus na tabuly a co v kodu a jak to tam funguje atd
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.01.2024, 1. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
    Zajímavé, ale velmi složité. Doporučoval bych zvolnit
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.01.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Oceňuji širokou škálu témat.
    Absolvoval jsem cvičení pro pokročilé, klasická cvičení hodnotit nemůžu.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.01.2024, 1. ročník, Bioinformatika, bakalářské
    Chcelo by to lepšie rozostavenie úloh na doma vrámci semestru,
    Inak môže byť, celkom v súvislosti s prednáškou
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.01.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    "Entering exams" na pokrocile cvika boli trochu tazsie ako by clovek cakal, no dalo sa.
    Zapocet bol trochu zdlhavy, pretoze bolo treba dovysvetlit vela veci v spisanom rieseni a spatna vazba bola relativne pomala v porovnani s tym ako dlho trvalo priklady vyriesit, no splnit kriteria bolo relativne lahke ak clovek co to naprogramoval. Super bol ale priebeh hodin kde sme si najprv povedali riesenia k domacim uloham a potom sme diskutovali o novych, vzdy to malo nejaku temu a pekne to na seba nadvazovalo - clovek mohol vidiet ako skladacky lega do seba zapadaju.

    Prvaci, ak sa bojite ze nebudete mat cas, budete. Dolezite je sa bavit v skupine a dochadzat na to spolu, co sa na tomto predmete vyslovene ziada a je to neraz povedane.
    Připomínka k předmětu, Algoritmizace [NPRG062, přednáška]
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Předmět byl poměrně dobrým úvodem do světa algoritmů. Jen jsem měl pocit, že např. definici "velkého O" se na začátku nevěnovalo moc pozornosti. Na jednom slajdu v prezentaci to probliklo a už jsme to začali používat. Naštěstí jsem díky cvičení koncept pochopil.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Pomerne dobré prednášky. Zrozumiteľné a podrobné. Na mňa trochu pomalé.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Předmět je zajímavý, myslím, že vyučované algoritmy byli zvolené vhodně.

    Forma zkoušky mi vyhovovala, jen někdy není jasné, kolik toho má člověk napsat.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Předmět je skvělým úvodem pro úplné nováčky v tomto oboru. Témata na sebe logicky navazují a jsou navzájem provázaná. Občas by se ale hodily u některých konceptů animované vizualizace.
    Mikuláš Fiala, 17.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
    dobrý, možná trochu moc lehký. dobrá provázanost s programováním I.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    too hard, too pressuring, too much anxiety
    Samuel Vaško, 02.02.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
    Spravil som 600leetcode uloh, venoval sa ksp 3 roky, doucujem deti informatiku a este pracujem v informatickom sektore, no skusku som aj tak nedal na prvy pokus. Nie preto ze by bola tazka ale preto ze sa strhavali body za uplne nezmyselne banality.

    Na (pokrocilych) cvikach sme na tychto vedomostiach stavali a napr. povedat preco ma binarne vyhladavanie O(lgn) casovu zlozitost alebo ze bfsko naozaj na konecnom grafe niekedy skonci, bolo v podsate jasne uplne kazdemu, na skuse zasa naopak predpokladali ze vasou ulohou to je vysvetlit cloveku ktory nema minimalnu snahu a chut to pocut a tym padom sa z ulohy za 10b automaticky stavala uloha za 3b.

    Je pravda ze som priprave venoval <15mins casu (dokopy za oba terminy) a odisiel o hodinu skorej zo skusky, prisiel symbolicky len na prvu prednasku, teda mohol som nepocut nejake dolezite rady, ale stale mi nejak nejde do hlavy preco na algoritmizacii bolo programovanie ked tomu je dedikovany iny predmet a preco sa to vlastne vobec skusa pisomne ked sa tym nic neusetri a vysledky sa len skreslia komunikacnym sumom? To by som aj dokazal predychat, vyskusat nas nejak museli ale nebolo by naskodu predpokladat ze clovek ktory pise skusku uz niekedy pocul slovo algoritmus a nie je tu lebo nema co s casom.

    Okrem toho tento predmet prebehne najma zaklady a uzitocne veci ktore sa hodia vediet neskor na komplexnejsie projekty, netreba to uplne ze podcenit no...
  • Velice děkujeme za upřímnost! Snad tento komentář poslouží dalším generacím jako varovné memento o tom, že ani zkušenosti z korespondenčního semináře z programování (který založil a dlouhá léta vedl jeden z přednášejících), ani vedení informatického kroužku pro děti (neobyčejně záslužné), ani absolvování supertěžkého cvičení (účast jen na vlastní nebezpečí) nezaručí složení zkoušky, když nechodíte na přednášky ani si nedoplníte jejich obsah. Posluchač má naprostou pravdu v tom, že odpovědi na všechny výše položené otázky by nalezl na přednáškách, které nenavštěvoval.
    Filip Stupka, 01.02.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
    Jako úvod do algoritmizace fajn. Student dostane přibližnou představu o teoretické náročnosti programů, ale nic extra exaktního. Možná dobře, toho si ještě užijeme. Ocenil bych, kdyby byly materiály používané na přednášce, dostupné v plném rozsahu ještě před přednáškou. V zimním semestru jsme měli předem k dispozici alespoň verzi z minulých let, ale bez ukázkových programů a aktualizovaných částí.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2024, 1. ročník, Computer Science, bakalářské
    The course provides a pretty well-rounded introduction to ADS. It is a fast-paced course however, and it is easy to get lost when you have a lot of stuff happening at school as well. Homework can also be a pain as it gets progressively and significantly harder every week.
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.01.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    Předmět má velmi podivnou koncepci. Zkouška je vedena oběma přednášejícími, ač každý z nich učí něco trochu jiného. Témata jsou na sebe ne příliš navazující, je to spíš takový průlet světem algoritmů, ač raketovou rychlostí. Celkově ve mně předmět zachoval spíš zmatení, než cokoliv jiného.

    Nevím jestli bylo například třeba se věnovat některým velmi specifickým algoritmům, jako je minimax, které řeší značně specifické problémy, na úkor mnohem obecnějších algoritmů s poli a dalšími datovými strukturami.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
    Predmet je docela zajimavy. Ocenil bych vice dane tema vzdy vysvetlit. Prezentace jsou clean a ctive ale treba jeste nejake doplneni na tabuly a k tomu treba rikat co se tam deje a jak premyslime u toho atd. Asi by to chtelo lepsi provazanost na cviceni ale to bude spise chyba na strane cviceni nez na strane prednasek
    Ostatni co jsem nepsal je dobry
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 13.01.2024, 1. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
    Pro začátečníka, který se s programováním v životě nesetkal, byl tento předmět opravdu oříšek. Ostatním začátečníkům bych radila se naučit základy sám a až potom docházet na přednášky a cvičení.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.01.2024, 1. ročník, Bioinformatika, bakalářské
    záznamy su online, dostupnosť zdrojov a materiálov
    Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.01.2024, 1. ročník, Informatika, bakalářské
    uwu
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.01.2024, 1. Ročník, Computer Science, bakalářské
    This course was really good to learn data structures and algorithms although a little bit harder for me. I don't think that any improvement urgently needed for the course at least for now. It was challenging and interesting at the same time going through the assignments on this course. I guess that the fundamentals of python contained the most boring topics since I knew them before :). In my opinion, the so-called DSA was genuinely the most captivating part throughout the entire course.
    Připomínka k předmětu, Algoritmy komprese dat [NSWI072, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2024, 1. ročník, Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her, navazující magisterské
    Ocenil bych více shrnutí při začátku nového téma/krátce na konci přednášek
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 1. ročník, Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her, navazující magisterské
    Predmet je velmi zajimavy a uzitecny.
    Připomínka k předmětu, Speciální oborový seminář [NUIN017, seminář]
    Lukáš Macek, 17.06.2023, 2. Ročník, Učitelství matematiky pro střední školy, navazující magisterské
    Speciální oborový seminář (SOS) mi velmi pomohl objasnit jednak už probraná témata, u kterých jsem se buď bál zeptat, nebo jsem nebyl v obraze dostatečně na to, abych se nějak smysluplně zeptat mohl, ale také mě seznámil s dalšími tématy, které byly vyžadovány u SZZ. Díky tomu byl pro mě velkou záchranou a zároveň i motivací při opakování si na SZZ z informatiky.
    Témata probíraná na SOSu jsou volitelná, a tedy se mohou přizpůsobit potřebám většiny studentů. Jelikož my jsme v ročníku byli pouze 2, úroveň individualizace byla vysoká.
    Podmínkou zápočtu bylo přednést alespoň jedno téma z požadavků SZZ ostatním.
     
    Univerzita Karlova | Informační systém UK