AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Antonín Kučera, CSc. [32-KTIML], Vyčíslitelnost [NTIN064, přednáška]
Martin Putzer, 02.09.2023, 3. Ročník, Logika, bakalářské
Doc. Kučera je svrchovaně ochotný a sympathický člověk. Navíc má skvělé řečnické schopnosti; poslouchat jeho přednášky je skoro jako poslouchat pohádku.
RNDr. Petr Kučera, Ph.D. [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Férovosť pri domácich úlohách a možnosť si to aj opraviť ak v niečom bola chyba. Vyučujúci vedel látku ktorá sa preberala, ale občas na cvičeniach bolo ticho, lebo sa niečo spýtal a nikto nevedel odpovedať, ale stále čakal vyučujúci na odpoveď.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičení jsem nechodil, protože pro mě byla příliš pomalá a nezáživná, ale jen jsem plnil domácí úkoly, které jsou tak akorát obtížné a bavily mě - člověk se trochu zapotí a použije probíranou látku, ale nestráví nad tím zbytečně dlouhé hodiny.
Petr Tvrdek, 23.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Super cvičení - řešili jsme hodně úloh a dalších hodně bylo i za domácí úkol, což perfektně připravilo na zkoušku a ukázalo použití a úpravy algoritmů z přednášek k řešení různých problémů.
RNDr. Petr Kučera, Ph.D. [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 2 [NTIN061, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2024, 2. ročník, Computer Science, bakalářské
Fair homework grading, good explanations and understanding of the material. Highly recommended
Šimon Libřický, 10.02.2024, 2. Ročník, Computer Science, bakalářské
I found Mr Kucera to be a good tutorial teacher - very knowledgeable in the field and helpful in aiding understanding.

It may have been given my parallels very small size, but it sometimes felt almost like a second lecture as most of it was Mr Kucera at the board answering questions, so it might have helped to insist more on people coming up to the board to answer, but I am aware this is not everyone's cup of tea.

One massive plus that I must commend Mr Kucera for is how he organised homework deadlines and how quick he was with grading the homeworks. There was no late-semester stress about getting the zápočet.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2024, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičící mi vlastně ve všem vyhovoval. Na cvičení nechodilo tolik lidí, což se dá brát i jako výhoda, úlohy na cvičení byly přínosné.
RNDr. Petr Kučera, Ph.D. [32-KTIML], Základy složitosti a vyčíslitelnosti [NTIN090, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Computer Science - Artificial Intelligence, navazující magisterské
I wish he could have explained practical 5 relating to reduction of vertex cover to similar problems a little slower and in more details. Appart from that, it was well explained.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Informatika - Umělá inteligence, navazující magisterské
Cvičení byla velice dobře vedená a nemám co vytknout. Domácí úkoly byly akorát těžké, kde si procvičíte látku ze cvičení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2024, 1. Ročník, Computer Science - Artificial Intelligence, navazující magisterské
I accidentally used the following feedback in the course feedback section, so I copied the same below.

Professor Kučera is remarkably easy-going and forthright. Initially, he introduces us to the problems at hand, followed by a discussion of solving techniques without revealing the answers outright. Subsequently, we delve into the questions, creating a well-balanced communication flow within the class. The dynamics are skillfully managed, avoiding dominance either from the teacher or the students. Professor Kučera actively encourages us to generate answers, gently guiding discussions and handling incorrect trains of thought with a thoughtful approach, investigating them further to provide proper clarification.

Moreover, when faced with moments where students may not immediately know the answers, Professor Kučera patiently allows us ample time before offering hints, fostering a supportive and conducive learning environment. Additionally, his commitment to student understanding extends beyond the class hours. He graciously stayed after class to address my doubts, no matter how small, offering further clarification. Overall, his teaching style is not only effective but also inspiring.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 1. ročník, Informatika - Jazykové technologie a počítačová lingvistika, navazující magisterské
Výborné vedení cvičení. Cvičící píše na tabuli a studenti reagují na jeho dotazy. Díky cvičením jsem neměl problémy s úkoly.
RNDr. Petr Kučera, Ph.D. [32-KTIML], Základy složitosti a vyčíslitelnosti [NTIN090, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Computer Science - Artificial Intelligence, navazující magisterské
Never unavailable. Always helpful. Always answering emails and questions from the students. Always patient with the students. Prof. Kučera manages to make teaching seem like less than complex than NP.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Informatika - Umělá inteligence, navazující magisterské
Samotná přednáška mě úplně nebavila, protože často se v přednášce vyskytovaly segmenty, které se probírali již na bakaláři.

Ale k přednášce existují i nahrávky a tím pádem možnost zrychlit či přeskočit určité méně záživné pasáže jako známé definice.

Naopak velice oceňuji názornost důkazů, kde se ukazují příklady, ale má to i negativum, že důkazy jsou celkem dlouhé a když dokončíte důkaz, tak si občas říkáte, cože jsme to chtěli dokázat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 4. ročník, Informatika, bakalářské
Pan dr. Kučera přednáší pěkně. Někdy je to ale trochu hodně monotónní až uspávající. Na druhou stranu musím ocenit studijní materiály.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 2. Ročník, Učitelství matematiky pro střední školy, navazující magisterské
Přednášky pana doktora Kučery byly celkově v pořádku. Během přednášek se pravidelně vracel k již probraným záležitostem pro připomenutí, což mi velice pomohlo se lépe zorientovat v učivu a celkově o daných záležitostech mluvil dosti zajímavě. Akorát jeho výklad působí (na můj vkus) občas dost monotónně. Určitě nebude na škodu, pokud toto přednášející do budoucna zlepší. :)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2024, 1. ročník, Informatika - Diskrétní modely a algoritmy, navazující magisterské
Vše v pořádku, oceňuji extrémně dobré materiály pro samostudium.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2024, 1. Ročník, Computer Science - Artificial Intelligence, navazující magisterské
Professor Kučera is remarkably easy-going and forthright. Initially, he introduces us to the problems at hand, followed by a quick discussion of solving techniques without revealing the answers outright. Subsequently, we delve into the questions, creating a well-balanced communication flow within the class. The dynamics are skillfully managed, avoiding dominance either from the teacher or the students. Moreover, when faced with moments where students may not immediately know the answers, Professor Kučera patiently allows us ample time before offering hints.

Professor Kučera actively encourages us to generate answers, gently guiding discussions and handling incorrect trains of thought with a thoughtful approach, investigating them further to provide proper clarification instead of simply shunning them as wrong.

Additionally, Professor Kučera's commitment to student understanding extends beyond the class hours. He graciously stayed after class to address my doubts, even if they were small, offering further clarification. Overall, his teaching style is not only effective but also inspiring.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 1. ročník, Informatika - Jazykové technologie a počítačová lingvistika, navazující magisterské
Asi nejlepší materiály, jaké jsem kdy viděl. Slajdy jsou úžasné a doplňují je klasická skripta.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2024, 1. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, navazující magisterské
Připravený přednášející, dobrý výklad a velmi dobře zpracované prezentace, ze kterých se dalo skvěle připravit na zkoušku, skripta jsem ani nepotřeboval otevřít. U zkoušky se snaží dovést studenta ke správnému řešení, což je také dobrý přístup.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2024, 2. ročník, Informatika - Umělá inteligence, navazující magisterské
Skvěle vedená přednáška. Velmi precizní, vše dopředu a skvěle připraveno. Dr. Kučera odvedl skvělou práci!!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.01.2024, 1. ročník, Informatika - Umělá inteligence, navazující magisterské
Na přednáškách bylo vidět, že doktora Kučeru téma baví a zajímá. Přišlo mi, že vše podával pochopitelným způsobem a dával prostor na dotazy.

Byl jsem trošku zklamaný ze zkoušky, kde pan Kučera působil otráveně. Většinou u zkoušejících vídávám větší nadšení a milost při zkoušce. Přísnost by mi nevadila, ale v tomto případě šlo spíš o znechucení. Ale třeba to byl ojedinělý případ.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2024, 1. ročník, Computer Science - Language Technologies and Computational Linguistics, navazující magisterské
In general, it's well-explained through the presentations, but sometimes it's difficult to follow the demonstration because you are lost in the new terms and the lecturer barely points out which information is important. Considering the common length of presentation slides (50-90 slides), the whole material is very scattered and lacks some organization into compact and informative tables/lists. Once, I managed to find the same information from the lectures on a similar academic course presentation from Brno University available online and it was way more convenient to go through. However, the amount of slides is justified by the depth of material coverage - it's very informative and detailed.
Mgr. Vladan Majerech, Dr. [32-KTIML], Základy složitosti a vyčíslitelnosti [NTIN090, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2024, 1. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, navazující magisterské
Cvičení bylo poměrně pokročilé. Trochu jsem se ztrácel v tom, co se po nás vlastně chce, většinou se však vše vysvětlilo a ukázalo. Úlohy na zápočet byly přiměřeně obtížné a cvičící opravoval úkoly rychle, zápočet nebyl problém získat. Za trochu nešťastné považuji upozorňování na to, že bychom podle cvičícího "neprošli u státnic", když jsme něco nevěděli. To zmiňuji hlavně proto, že mi to přijde demotivující. Navíc tento předmět (alespoň pro mě) není státnicový, to považuji za velké plus.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.01.2024, 1. ročník, Informatika - Umělá inteligence, navazující magisterské
Doktor Majerech skvěle rozumí tématu, o tom nebylo pochyb. Bohužel nebyl moc připravený na hodiny. Většinou začínal otázkou "co jste dělali na přednášce?", což by mi nevadilo. Přijde mi to jako dobrá nabuzovací otázka, aby člověk fakt na ty přednášky chodil a dával pozor. Jenže by bylo dobré pro jistotu odpověď vědět. Taky se stávalo, že jsme řekli, co se dělalo na přednášce, a cvičící si toho zrovna k tématu moc nepamatoval/prišlo mu to nezajímavé, takže jsme dělali něco jiného.

Dr. Majerech může působit přísněji, když někoho "donutí" u tabule vyřešit problém, o kterém nemá páru, jak se řeší, ale přijde mi, že ve výsledku je to užitečné a vede to k aktivnějšímu přístupu.

Oprava úkolů byla férová a poměrně rychlá. Když jsem měl něco špatně, cvičící to jasně a stručně popsal.

Ke konci semestru už nás přímo na cvičení chodilo jen pár, což mi přijde jako škoda. Myslím si, že to bylo dané právě nepřipraveností cvičícího a tím, že jsme se moc nedrželi přednášek.
Připomínka k předmětu, Vyčíslitelnost [NTIN064, přednáška]
Martin Putzer, 02.09.2023, 3. Ročník, Logika, bakalářské
Hluboce cením snahu o podtržení toho nejdůležitějšího - předmět tak netrpí přehnanou specificitou probíraných themat.
Připomínka k předmětu, Základy složitosti a vyčíslitelnosti [NTIN090, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Computer Science - Artificial Intelligence, navazující magisterské
Well paced through out the semester, the practicals are well explained in class despite the complexity of the subject (pun intended).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. Ročník, Informatika - Diskrétní modely a algoritmy, navazující magisterské
Cvičení mi moc nevyhovovala, přišlo mi, že často přeskakujeme od jednoho tématu k jinému. Řešené příklady byly často velmi složité a bylo těžké sledovat i to, když cvičící předváděl jejich řešení. Naopak musím uznat, že zápočtové příklady byly sice docela složité, ale ne nevyřešitelné. Zabraly mi docela dost času. Na cvičeních se mi moc nelíbilo, že když někdo nevěděl řešení příkladu (jakože vůbec neměl tušení), tak ho cvičící zavolal k tabuli, že se uvidí, co vymyslí. Tento přístup mi nevyhovuje, ale upřesňuji, že to může být jenom můj subjektivní pocit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2024, 1. Ročník, Computer Science - Artificial Intelligence, navazující magisterské
The tutorial content is very much in sync with the lectures.
It also helps that we had the same teacher for both lectures and tutorials.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2024, 1. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, navazující magisterské
Oproti přednáškám mě cvičení moc nebavila. Zaprvé to bylo náročností, zadruhé samotnou látkou. Často jsem některá témata pochopil až při dělání domácích úkolů či při učení na zkoušku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.01.2024, 1. Ročník, Informatika - Umělá inteligence, navazující magisterské
Cvičení k předmětu byly trochu navíc. Občas jsme tématem dost utíkali od látky, což sice bylo zajímavé, ale ne tak důležité.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.01.2024, 2. Ročník, Informatika - Umělá inteligence, navazující magisterské
Oceňuji připravené materiály, zveřejňovaná řešení na moodle a přiměřeně obtížné domácí úkoly.
Připomínka k předmětu, Základy složitosti a vyčíslitelnosti [NTIN090, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Computer Science - Artificial Intelligence, navazující magisterské
Despite the abstract nature of the subject, the course is well organised in pieces that relate to each other, or mirror each other. The emphasis on the similarity of the concepts simplifies the learning a lot.
I had the opportunity to stumble upon Poznamky.pdf. And though I do not read or speak Czech, I couldn't be indifferent to the beauty of the math and how it is well explained there. I wish it was translated into English, or even better, into French.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 4. ročník, Informatika, bakalářské
Nemyslím si, že tenhle předmět vysvětluje něco zásadního. Většina přednesených poznatků jsou jen těžko přenositelné do čehokoliv jiného než teorie složitosti a vyčíslitelnosti. Výjimky z tohoto tvrzení jsou z velké části předneseny na jiných předmětech (převoditelnost). Teorie vyčíslitelnosti je naprosto odtržená od jakékoliv praxe; formální verifikátory existují navzdory Ricovy větě a na přednášce není dobře vysvětleno, proč tomu tak je. Přednesené výsledky teorie složitosti se také jen stěží týkají praktických algoritmů. Jsem přesvědčen, že můj názor nepramení z nepochopení -- ze zkoušky jsem odcházel se zaslouženou jedničkou. Jediná věc, kterou z přednášek oceňuji, byl úvod do kryptografie, a musím říct, že byl i dobře přednesený panem dr. Kučerou. Celkově samozřejmě nezavrhuju obory teorii složitosti a teorii vyčíslitelnosti a plně uznávám, že tyto obory mají své přínosy, nicméně jsem pevně přesvědčen, že tento předmět je zcela nevhodný jako povinný pro všechny magisterské obory.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 2. Ročník, Učitelství matematiky pro střední školy, navazující magisterské
Velice se mi líbí celková koncipace předmětu. Přednášející má velice přehledné a srozumitelné materiály a navíc poskytuje záznamy přednášek z minulých let, což je velice vyhovující pro studenty, kteří přednášky nestíhají (což byl i můj případ).

Témata vyučovaná v rámci předmětu skutečně odpovídají základům dané problematiky a u zkoušky nejsou vyžadovány žádné složitější záležitosti.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2024, 1. ročník, Informatika - Diskrétní modely a algoritmy, navazující magisterské
Povinná přednáška pro všechny specializace v navazujícím magisterském studiu. Velmi dobré materiály, ve kterých je vše vysvětlené, zajímavý předmět.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2024, 1. Ročník, Computer Science - Artificial Intelligence, navazující magisterské
Professor Kučera is very knowledgeable. He knows the contents of his course inside out. Watching his lectures is almost like watching someone freestyle rap about complexity theory.

The slides are straightforward but can be a bit hard to get used to. I think it is because of the unavoidable notation, and some abstract concepts of the abstract models of computation -- even though the slides do a good job of keeping things simple.

I think that Professor Kučera can try to put a bit more emphasis -- than he already does -- on building an intuition for turning machines, and reducibility techniques to prove undecidability. Being introduced to some of the concepts, I found them too abstract sometimes to start using them in my proofs right away.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2024, 1. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, navazující magisterské
Oproti cvičením mi přednášky přišly zajímavé a rád jsem na ně chodil, u části s vyčíslitelností mi nepřijde látka úplně jednoduchá k porozumění, je tam mnoho značení a různých pojmů. Některá z témat se trochu překrývala s jinými předměty (ADS, VaPL), ovšem většina látky byla nová. Víc mě bavila část se složitostí.

Myslím si, že by předmět neměl být povinný, ale spíše povinně volitelný. Jde o hodně teoretický předmět a měl by tedy být povinný spíše pro teoretické studijní plány, naopak ve svém plánu bych čekal jiné povinné předměty. Na druhou stranu díky dobrým materiálům byl předmět zvládnutelný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2024, 2. ročník, Informatika - Umělá inteligence, navazující magisterské
Z předmětu jsem měl docela strach a na zkoušku je potřeba se důkladně připravit, protože sice máte dané otázky, při učení ale zjistíte, že vlastně pokrývají většinu předmětu, protože se všude skrývá ještě podstatné množství definic a dalších tvrzení. V momentě, kdy jsem učivo pochopil, mě to začalo bavit, jen jsem na to potřeboval trochu víc času. Stejně bych byl ale raději, kdyby předmět povinný nebyl.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.01.2024, 1. Ročník, Informatika - Umělá inteligence, navazující magisterské
K předmětu jsou kvalitní slajdy pokrývající celou látku + i nějaké nahrávky z dřívějška (nepotřeboval jsem). Probíraná témata jsou dost zajímavá, i když občas hůře vstřebatelná.

Bylo super, že otázky ke zkoušce jsou online dostupné. Zároveň tak nějak pokrývají celou látku.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2024, 1. ročník, Computer Science - Language Technologies and Computational Linguistics, navazující magisterské
The course covers fundamentals of computer science such as turning machines, p/np classes, a bit of functions and graphs. Sometimes there are barely related to the course material slides about Impagliazzo's Five Worlds or Gödel numbers which is pretty interesting. For me as an engineer, it's a hard one due to the theoretical explanations which seem unrelated to some real-world problems. I would like to see more practical examples on some topics, besides algorithms divided into several slides proving a single theorem.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK