Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Dana Holá, Ph.D. [31-140], Praktikum z genetiky [MB140C15, bloková cvičení]
Já už si nevzpomínám na konkrétní vyučující, ale o předmětu Praktikum z genetiky chci říct, že je hrozně super. Konečně jsem se na něm zbavila dojmu, že genetika je nudný zbytečný předmět zabývající se teoretickým vypočítáváním pravděpodobnosti narození hemofiliků. Tenhle dojem z genetiky se ve mě držel nejen po celou střední, ale i po celou základní přednášku. A na cvičení to najednou začalo dávat smysl!!! Přidaly do toho totiž nástin mechanismu... třeba proč siamské kočky vypadají jak vypadají a proč jsou šalvěje se světlými květy tenké a neduživé. Bylo to úžasné, najednou jsem ve spoustě věcí viděla logiku a měla jsem skoro chuť brečet radostí.
Díky.
doc. RNDr. Dana Holá, Ph.D. [31-140], Genetika [MB140P17, přednáška]
Literatura nebyla prakticky dostupna v češtině, ale v anglické literatuře byla snadno sehnatelná, bohužel né každý ovládá angličtinu aby v ní mohl studovat
prednaska by mohla byt velice zajimava, ale nacasovani jeji druhe casti na patecni odpoledne bylo rozhodne nestastne, vsichni byli unaveni a tri hodinova prednaska byla opravdu hodne na to aby se dala aspon trochu vnimat. Latky na nauceni bylo opravdu hodne byla velmi narocna co se tyce pojmu a nejruznejsich nazvu
Myslím, že by tato přednáška měla být zařazena až do studijního plánu druhého ročníku, respektive po absolvování biologie buňky a molekulární biologie. Přednášející s těmito znalostmi počítaly, navzdory velkému počtu studentů prvního ročníku.
Přednášky byly velice náročné na pozornost až ubijející. V proudu informací nebylo možné rozlišit co je důležité. Ztrátaou pozornosti na krátký okamžik, nebo v zadních řadách přeslechnutím několika slov člověk přišel o pochopení celého zbytku přednášky. Z přednášek jsem získala dojem, že rozsah učiva je obrovský až nezvládnutelný, ale nakonec zkoužka nezvládnutelná nebyla.
Možná kdyby byla přednáška v menším rozsahu, byla by více zajímavá. Někdy byl rozsah informací tak velký, že to snižovalo zájem. Ke zkoušce byl rozsah informací přiměřený.
Z prednášok som bol niekedy zmätený, pretože toho bolo naozaj veľa, ale všetko bolo vysvetlené naozaj skvelo. Veľmi sa mi páčilo, že pani doktorky majú očividne dobré zázemie nie len v genetike, ale napríklad aj v chémii alebo štatistike a všetko čo sa v prezentáciách vyskytlo bolo naozaj dobre vysvetlené. Prezentácie boli pripravené tak, že keď som sa na ne potom neskôr pozrel, všetko sa mi "utriaslo". Na skúške som sa bál, že som nestihol napísať všetko a bol by som ešte zapísal pár stránok, ale hodnotenie nie je priveľmi prísne.
RNDr. Marie Kočová, CSc. [31-140], Praktikum z genetiky [MB140C15, bloková cvičení]
První den jsem myslela, že se z počítání poměrů zcvoknu. Poslední den už jsem ani kalkulačku nepotřebovala... Navíc se praktika nesestávala jen ze suchého výkladu, ale i z veselých ukázek - odjinud si kytici různobarevných šalvějí neodnesete (a navíc se k nim dozvíte, jak se která barvička květu dělá a co jí ovlivní). Nejlepší byly závěrečné kočky :-)
Praktika se mi moc líbila, člověk si zkusil věci, ke kterým se asi hned tak nedostane, třebas určování příbuznosti královských rodů...
Nebojte se si předmět zapsat už v prváku, protože genetiku budete mít v době konání praktika už pravděpodobně za sebou. A na zkoušku si v době jeho konání klidně odskočit můžete, pokud jej budete mít ve zkouškovém...
U tohoto cvičení musím kladně ohodnotit snahu o představení zajímavých genetických úloh, což se bohužel, alespoň v mém případě, míjí naprosto účinkem, kdy jsem byl rád, že je to již za mnou.
RNDr. Marie Kočová, CSc. [31-140], Genetika [MB140P15, cvičení]
Myslím, že toto cvičení je velmi dobře zpracované a i poměrně zajímavé. Dovedu si docela představit, že lidé, kteří probíranou látku slyší na vysoké poprvé si na cvičení poměrně dobře uvědomí souvislosti - možná by proto stálo za úvahu přesunout jej třeba na konec listopadu, tj. blíže k době, kdy jsou Mendelovy zákony, vazba genů atd. probírány, než až do zkouškového.
Rád bych se ještě zmínil o jedné věci - možná je to jenom mé vnímání celé věci, ale přesto mi přijde zbytečené, když Dr. Kočová nám často a systematicky dává najevo, jak málo toho umíme, nebo přesněji, že neumíme vůbec nic. Mám tím na mysli zejména její otázky v zahajovací fázi cvičení - přijde mi, že to je značně odrazující, ačkoliv jinak si myslím, že je poměrně schopným přednášejícím. Jinak ostatní přednášející mi přijdou celkem fajn.
Velmi příjemná a vždy ochotná pomoct se zvládnutím příkladů. Typy příkladů, které se vyskytují v zápočtovém testu dodá v dostatečné míře na praktiku, takže v pohodě. Stejně jako obě její kolegyně.
Literatura nebyla prakticky dostupna v češtině, ale v anglické literatuře byla snadno sehnatelná, bohužel né každý ovládá angličtinu aby v ní mohl studovat
nektere body prednasky byly trochu zmatene a pani Kocova se obcas do vysvetlovani dotazu trochu zamotavala. Latky bylo opravdu velmi hodne a na zvladnuti byla velice narocna. Jinak ale byly prednasky fajn i kdyz obcas trochu uspavajici, vzhledem k nacasovani druhe (vetsi) casti na patecni odpoledne.
Nedávat v pátek odpoledne přestávku v tříhodinové přednášce bylo nad síly všech posluchačů. Není pak divu, že v půlce ta polovina, která neusnula, odešla.
Myslím, že by tato přednáška měla být zařazena až do studijního plánu druhého ročníku, respektive po absolvování biologie buňky a molekulární biologie. Přednášející s těmito znalostmi počítaly, navzdory velkému počtu studentů prvního ročníku.
Přednášky byly velice náročné na pozornost až ubijející. V proudu informací nebylo možné rozlišit co je důležité. Ztrátaou pozornosti na krátký okamžik, nebo v zadních řadách přeslechnutím několika slov člověk přišel o pochopení celého zbytku přednášky. Z přednášek jsem získala dojem, že rozsah učiva je obrovský až nezvládnutelný, ale nakonec zkoužka nezvládnutelná nebyla.
Paní doktorka byla rozhodně maximálně vstřícná, ale její styl výkladu byl někdy tak rychlý, překotný a až zmatený - ne, že by působila zmateně, spíš vše říkala tak strašně rychle a překotně, že jme často vzdávali jakýkoli zápis a i pozornost ke konci udržet už prostě nešla.
doc. RNDr. Petr Pikálek, CSc. [31-140], Genetika [MB140P15, přednáška]
Polovinu otázek u zkoušky jsem vůbec nevěděla a jen natipovala.. Dostala jsem dvojku:). Vybrat ze tří možností jednu je fakt směšný:). Pohodová lehounká zkouška. Neúměrně vysoký počet kreditů..
Kurz genetiky mi přišel spíš středoškolský, pan Pikálek při výkladu nemění intonaci hlasu,nepokládá řečnické otázky, na šumění studentů nereaguje a výklad tudíž není příliš záživný.
Skoro ziadne nove vedomosti. Vela odpadnutych prednasok (a aj napriek tomu sa vsetko stihlo v predstihu odprednasat) => zbytocne vela hodin na prednasku. Velmi casto hrozi zaspatie na prednaske.
A vsimol som si istu skodoradost pana Pikalka ked dava prec papier z meotaru skor ako si text stihli opisat studenti :)
Musím vynachválit pana Pikálka za jeho přednášku. Přednášky jsem absolvoval rád a pokaždé v pátek odpoledne mi dokázaly zvednout náladu. Velmi pěkná přednáška!
Co se týče pana docenta Pikálka tak musím s poliutováním konstatovat, že dle mého názoru, je pedagogem, jenž minul svoji dobu asi tak 20-30 let - to se projevuje zejména studijní literatuře, z níž se vychází, a následně i na úrovni celé přednášky. Chápu, že se jedná o základní přednášku, která by měla sjednotit úroveň studentů, neboť někdo na střední genetiku měl hhodně, někdo vůbec. Na druhou stranu si opravdu myslím, že při dané hodinové dotaci by se dalo říci mnohem více a záživnější formou. Ve chvílích, kdy středoškolský výklad o mitóze slyšíte dvakrát za sebou, či když po sedmé za sebou vidíte stejný diapozitiv karyotypu člověka si už nutně říkáte něco o vlastním rozumu a inteligenci, protože být tam je, slušně řečeno, v tu chvíli neefektivní.
Nerad bych, aby to vyznělo jako mé pohrdání klasickou gentikou - osobně si myslím, že takováto přednáška by měla určitě patřit mezi ty klíčové, ale domnívámse, že je třeba přehodnotit náplň a rozsah - opravdu si nemyslím, že je normální učit se na 5-kreditovou zkoušku hodinu a půl z půjčeného sešitu.
Co se týče samotného testu, tak k němu bych měl 2 závažné výhrady - jednak evidentně jednotlivé verze testu jsou značně nevyrovnané. Dalším bodem je, že test mi přijde velmi krátký, z čehož plyne i následné velmi přísné bodování - to by nemuselo být na škodu, pokud by se to nekombinovalo se dvěma dalšími faktory. Doc. Pikálek se velmi rád hnípe v detailech, které často i na přednášce jen nakousne (viz např. gynandromorfy). Podobnou věcí, s níž bych ze své pozice nesouhlasil jsou také otázky směřující do oblasti statistiky - ta je na začátku letmo zmiňována a to ještě způsobem, vůči němuž bych po absolvování Základů biostatistiky, Praktické metodologie vědy a Biostatistiky II měl jisté výhrady. Tímto se také dostáváme k poslednímu bodu, který bych tomuto testu vytýkal - je to způsob formulace jednotlivých možností - jde cíleně o slovíčkaření, které nesměřuje k podstatě věci.
Velmi bych se přimlouval za přehodnocení náplně přednášek Biologie buňky, Genetiky a Základů molekulární biologie. Jednak aby došlo k odstarnění překryvů v probírané látce a pak také by možná dávalo smysl uvažovat o změně hodinových dotací. Myslím, že by mi přišlo rozumné třeba přidat hodinu k biologii buňky a spojit Základy molekulární biologie a genetiku a udělat z nich 4-hodinovku, kde by byl vykládán jak klasický pohled, tak i molekulára, myslím, že to velmi souvisí a klasická genetika v požadovaném rozsahu by mohla být vyložena i v kratším čase.
Pravdou je, že se člověk dozví nové informace. Já sám jsem zvyklý chodit na všechny přednášky, ale myslím, že genetika je z těch, které se dají nastudovat nasucho bez větší újmy na výsledku.
Přednáška pro mě docela fajn. Sem tam docela akční - viz. výměna některých slidů byla tak rychlá, že jsem to pouhým okem nepostřehnul. Přednáška byla doplněna hezkými perokresbami z knihy Prof. Hrubého (mimojiné velmi povedená kniha, přečetl jsem ji celou a některé pasáže jsem četl i několikrát -např. obsah jsem četl asi 5krát), jen škoda, že se dá tak těžko sehnat. Některým (asi většině) se zdála přednáška asi dost monotónní, ale jsem živoucím důkazem toho, že se dá nejen přežít, ale že si ji může člověk i užít.
Na přednášce se člověk nedověděl o moc víc informací, než na gymnáziu, klidně bych brala témata do větších podrobností (nebo nějaká další), či alespoň ubrala jednu hodinu týdně, tři hodiny jsme seděli v lavicích málokdy. Je pozitivní, že se přednáška přesunula z pátku, ještě, kdyby tolik neodpadala. Myslím si, že zkouška formou testu, kdy jedna odpověď ze tří je správná, příliš nevypovídá o znalosti studentů. Ale rozhodně bych ji nepodceňovala.
Víceméně opakování látky ze střední školy a odkazování na poměrně dosti staré zdroje, jelikož doc.Pikálek (aspoň dle jeho vlastních slov) současnou genetiku nestuduje...myslím, že by nebylo od věci doplnit přednášku alespoň o pár zajímavostí studovaných v současné době. Myslím, že ani termín přednášky není moc vhodný(i vzhledem k počtu hodin), ale zase na druhou stranu chápu, že je složité uspořádat rozvrh dle představ studentů... Doporučuji první 1, či 2 tříhodinovky (kde se probírá historie, kterou doc.Pikálek poměrně vyžaduje) a poslední hodiny, kde se možná dozvíte něco, co ještě neznáte! Uprostřed se probírá většina věcí ze střední, ale může to sloužit aspoň jako opakování(třeba pokud jste na střední nedávali moc pozor!;-) ) Každopádně je občas velice záživné pozorovat akčního p.Pikálka a obdivovat jeho neustálé nadšení vykládat látku....:-)
Doc. Pikálek má velmi příjemný přednes a dokáže posluchače zaujmout. Problémem je to, že tato přednáška obsáhne pouze základy genetiky, z nichž většinu známe ze střední školy. Za druhý nedostatek bych považoval odkazování na literaturu, která sice může být dobrá, ale přesto poněkud zastaralá (více než 30 let)...
Ocenila bych hlubší i širší záběr probírané látky, zejména směrem k součastnosti (historie genetiky je v přednášce až dost). Také způsob výkladu, resp. typ prezentace je poměrně nemoderní.
Poměrně dobrý výklad učiva, leč víceméně středoškolského obsahu. Forma zkoušky (relativně málo testových otázek s 1 správnou odpovědí, přísnější hodnocení) trochu nahrává částečně náhodným výsledkům.
Přednáška genetiky se mi líbila, připadala mi srozumitelná, navíc pan Pikálek vystupuje velmi příjemně, je vidět, že ho tematika baví. Na začátku roku, než jsem si zvykla na styl ostatních přednášek, byla pro mě genetika nejpřístupnější přednáška. Na druhou stranu bych uvítala aktualizovanější výklad a studijní materiály. I množství látky by mohlo být obsáhlejší, vzhledem k tomu, že přednáška skončila o měsíc dříve. Také bych uvítala, kdyby měli studenti k učivu promítaném na přednášce přístup přes internet, aby nemuseli stále opisovat, co se právě promítá. Často se to totiž nedalo stihnout. Studenti by pak mohli dávat větší pozor na přednášenou látku. Písemka mi přišla až zbytečně záludně formulovaná.
Negativně bych ohodnotila fakt, že se v písemné zkoušce vyskytovaly otázky, které se daly relativně snadno zodpovědět až po absolvování cvičení z genetiky. Tím myslím například štěpné poměry s různými genovými interakcemi. Byli tudíž zvýhodněni studenti, kteří absolvovali zkoušku až po praktiku. Nechci rozhodně diktovat jaké otázky mají a nemají být v testu. Tento fakt by ale měl být alespoň zmíněn na přednášce, abychom s tím mohli počítat při přípravě na zkoušku a samozřejmě také při výběru termínu.
Základní přednášky si představuji jinak - tato poskytla v poměru ke své hodinové dotaci velmi málo informací, nesledovala současné trendy a vzhledem k tomu, že zkouška byla lehká, nemělo příliš cenu na ni chodit. Doporučená literatura je velmi zastaralá.
Genetika mě bavila, ale teprve po překousnutí prvních asi 4 přednášek, kdy se probíraly opravdu základní věci, řekla bych, že většině notoricky známé. Jde ale o sjednocující přednášku, proto je to opakování pochopitelné. Pan Pikálek nám základní body přednášky promítal na fóliích, nejde sice o supermoderní techniku, ale bohatě to stačilo. Jen učebnice se scháněly špatně.
Přednáška byla zajímavá a byla opakováním a nadstavbou středoškolského studia. Obsahovala stručné, přehledné a aktualizované shrnutí starších skript. Jen občas bylo obtížné stíhat opisovat vzorce a štěpné poměry z fólií.
Přednáška má zbytečně tříhodinovou dotaci, probírá se víceméně doplněné středoškolské učivo. Pan Pikálek má zastaralá učební materiály, sneslo by to inovaci, případně prokládat nejnovějšími poznatky kterých jistě nebude málo
Probíraná látka příliš neodpovídala hodinové dotaci ani kreditovému ohodnocení. Použití fólií nebylo v tomto případě nejšťastnějším řešením, často výrazně odváděla pozornost od výkladu, který oproti tomu byl poměrně kvalitní a který hodnotím kladně.
Zkouška nebyla náročná co se znalostí týče, škoda bezúčelného slovíčkaření a nezvládnutých formulací. Nevyrovnaná náročnost mezi některými termíny.
pan pikalek sa snazi aby vsetci studenti pochopili aspon zakladom genetiky, kedze sme vsak na gympli uz nejake mali, asi polku semestra som sa nudil a povedal si ze nebudem chodit na prednasky... avsak neskor preberane temy vo mne opat vzbudili zaujem a obcas som sa na prednasky dostavil...
nevyhovoval mi vsak cas prednasky, predsa len stvrt na osem je naozaj skoro a taktiez doporucena literatura, ak mate stastie nejaku najdete v antikvariatoch, cize NO COMMENT
skuska prebahla celkom v pohode, forma testu, jedna odpoved spravna, vsetky otazky sa vyskytli na prednaskach cize stacia poznamky
doc. RNDr. Petr Pikálek, CSc. [31-140], Genetika [MB140P15U, přednáška]
Ackoli plno lidi na tuto prednasku,ci spise prednasejiciho nadavalo, mne se jeho vyklad libil a poprve z casu stravenych na gymplu, jsem pochopila a zaroven ziskala jakysi zajem o genetiku.Uznavam,ze nektera temata nebyla zazivna a videt deset stejnych obrazku s rozdilem,jestli je na nich krava,kocka nebo obili, je dosti otravne,ale jinak to bylo fajn.Mozna doporucuji absolvovat genetiku v letnim semestru,ktera je urcena primarne pro studenty ucitelskych kombinaci,jelikoz je prednasena v mensi ucebne,pan Pikalek se mi zdal vice komunikativni s temi nekolika malo studenty,kteri tam sedeli a ochotne odpovedel na pripadne dotazy.
RNDr. Olga Rothová, Ph.D. [31-140], Praktikum z genetiky [MB140C15, bloková cvičení]
Velmi příjemná a vždy ochotná pomoct se zvládnutím příkladů. Typy příkladů, které se vyskytují v zápočtovém testu dodá v dostatečné míře na praktiku, takže v pohodě. Stejně jako obě její kolegyně.
Velmi příjemná a vždy ochotná pomoct se zvládnutím příkladů. Typy příkladů, které se vyskytují v zápočtovém testu dodá v dostatečné míře na praktiku, takže v pohodě. Stejně jako obě její kolegyně.
Cvičení byla příjemná a zajímavá. Vše bylo názorně vysvětleno s pomocí pečlivě připravených prezentací. Nemyslím si, že by vyžadovala nějaké předchozí hlubší znalosti z genetiky, přestože jsme kvůli tomu byli "varováni" na přednášce.