Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Jiří Blažek, Ph.D. [31-340], Územní rozvoj [MZ340P06U, přednáška]
Zatím nejlepší přednáška kterou jsem měla možnost navštěvovat. Vše bylo srozumitelné, výborně organizované. I když se přednášející střídali, učivo na sebe navazovalo a bylo podáváno v zajímavé formě s praktickými příklady. Děkuji.
prof. RNDr. Jiří Blažek, Ph.D. [31-340], Regionální rozvoj a regionální politika [MZ340P06Z, přednáška]
Výborný projev, znalosti. Vysoké požadavky, ale zcela oprávněné.
Konečně někdo, kdo má velkou budoucnost a hodně toho předá studentům. Nechápu, proč je stále ještě na TÉTO škole...
Jiří Blažek přednáší první polovinu tohoto kurzu, prezentace posílá vždy mailem, technicky má přednášku zvládnutou. Začíná vždy přesně, nemá rád opozdilce, proto doporučuji chodit včas a nenarušovat přednášku. Na prezentacích je přesto dobře patrná hluboká nejistota pedagoga z hlediska odborného i pedagogického. Pokud má kvalitní výsledky, neměl by touto nejistotou trpět. Věřím a moc mu přeji, aby nalezl vnitřní integritu, která by ho posunula kupředu a řádově vylepšila jeho přednášky.
doc. Blazek si, zpusobem, kterym pred posluchaci vystupuje, dokaze ziskat naprosty respekt. Na jeho prednaskach je klid a kazdy dava pozor nejen kvuli obtizne latce. Prednasky jsou logicky cleneny a dostupne v elektronicke podobe.
kurz Regionalni rozvoj a regionalni politika Jiriho Blazka a Radima Perlina byl v tomto semstru jednoznacne nejlepsi a bohuzel take skoro jediny opravdu kvalitni, ktery jsem navstevovala. nemam vytek
Vážený pane docente,
teoriemi se na katedře zabýváme velmi usilovně a dlouze. Jsou nesporně důležité, zajímavé a nezbytné, ale prosil bych o trošku praxe.
Aplikovaná geografie je výborný počin, ale proč nepřidat další? (možná proto, že už máte přednášek a diplomantů až na půdu – u Vás je to pravda) Třeba předmět "SWOT, studie proveditelnosti a cost-benefit analýza". Obsahem tohoto předmětu by mohla být společná příprava těchto jednotlivých analýz. Celý semestr by byl rozdělen na tři části podle jednotlivých studií. První hodina bloku by rozebrala danou analýzu z hlediska teorie a historie. Vybral by se úkol a společně zkoušelo, co je nejlepší použít pro zpracování uvedených analýz. Bylo by možné použít povinných osnov jednotlivých analýz (kromě SWOT) podle jednoho vybraného OP nebo JPD. Vše by se dalo doplnit Vašimi zkušenostmi, jaká data byla použita na dokázání reálnosti konkrétních projektů. Ve škole pracujeme s počtem obyvatel, hustotou zalidnění, indexem EAO, indexem stáří. Ale v praxi se používají i jiná data, někdy pro nás zcela neznámá (cena pozemků, willigness to pay analýza apod.). A SWOT? Ten ve třetím a čtvrtém ročníku již každý děláme rádoby briskně a precizně. Za pět minut ji máme hotovou, ale opravdu podrobně a do hloubky je vysvětlena až ve čtvrťáku. To je trošku zvláštní. Jen pan profesor Hampl všem lehce naznačí, že první je poloha pak dlouho nic a pak zbytek...
Chodil jsem na aplikovanou geografii a byla výžně výborná. Ale přece jen dokud jsem v práci nedokončil kompletaci žádosti do SROPu, tak jsem pořád nevěděl, jaké místo v žádosti zabírá feasibiltka, jakou povinné a nepovinné přílohy apod. Ale je samozřejmé, že tohle všechno naučit nemůžete. Praxe je praxe a tu nám škola nenahradí.
Za Váš přístup k nám a k výuce děkuji, Laďa Čermák
Předmět Lokální a regionální rozvoj považuji za jeden z nejlépe vedených a nejpřínosnějších předmětů. Byla jsem spokojena i s přístupem pana doc.Blažka.
prof. RNDr. Jiří Blažek, Ph.D. [31-340], Aplikovaná geografie [MZ340P452, přednáška]
Aplikovaná geografie vhodně navazuje na přednášku Lokální a regionální rozvoj II. Umožní Vám lépe se zorientovat v problematice strukturálních fondů a formou vytváření fiktivního projektu financovaného z ESF také pochopit základní logiku, pravidla a praktické aspekty vytváření projektů. Přednášky doc. Blažky se týkají zpracování jednotlivých fází přípravy projektu a jsou doplněny kratšími přednáškami externích odborníků z praxe. Jsou zváni lidé ze všech oborů týkajících se SF - odborný konzultant, vedoucí odboru regionálního rozvoje krajského úřadu aj. Díky praktickému zaměření je tato přednáška ideální pro studenty 5. ročníku.
RNDr. Radim Perlín, Ph.D. [31-340], Územní rozvoj [MZ340P06U, přednáška]
Zatím nejlepší přednáška kterou jsem měla možnost navštěvovat. Vše bylo srozumitelné, výborně organizované. I když se přednášející střídali, učivo na sebe navazovalo a bylo podáváno v zajímavé formě s praktickými příklady. Děkuji.
RNDr. Radim Perlín, Ph.D. [31-340], Regionální rozvoj a regionální politika [MZ340P06Z, přednáška]
Oba vyučující byli brilantní
-jen bych řekl že byly ohromné rozdíly v přísnosti hodnocení studentů(ústní forma zkoušky)u těchto dvou pedagogů
(Blažek -mírný, Perlín -přísný)
na konci zkoušky u pana Perlína jsem měl velice dobrý pocit a trochu mě rozladilo když z toho byla jen 3ka(a to možná jen taktak)
Zajímavé, ale někdy podané formou "formulačne". Někdy by bylo dobré uvést příklad,na kterém by se daný problém ukázal. + Podat to také jako takové vyprávění o problému,aby do toho člověk nějak vniknul. Jinak nemohu vyučujím upřít snahu:)Velké + jim dávám za velké množství termínů!
Přednášky Radima Perlína jsou srozumitelné, přehledné, vtipné a mají strhující spád. Projev je velice energický a nelze prakticky usnout. Vyučující má velkou přirozenou autoritu, přitom se chová mile a vstřícně. Má smysl pro humor a umí navázat vztah a kontakt s posluchači. Prezentace jsou skvěle zpracovány, navíc je posílá mailem ihned po přednášce. Zkouška je ústní, buďto u něj, nebo u jeho kolegy Blažka. Pokud uděláte zkoušku na první termín, přijdete o možnost porovnat přísnost obou pedagogů. Možná proto tuto zkoušku mnozí opakují. Neměl jsem při zkoušení pocit, že by byl Radim Perlín zvlášt přísný, drobné chyby v detailech pro něj nejsou rozhodující, i při zkoušce udržuje uvolněnou a bezstresovou atmosféru a pokud student věcně, správně a přesvědčivě vyloží položenou otázku a zodpoví případné doplňující dotazy, pak ho výborné hodnocení nemine.
Komplexní hodnocení: výborně.
Citáty:
Postavit barák je skvělá škola státní správy, potřebujete asi 50 razítek.
Pokračujeme močálem černým kolem bílých skal. (když jsme načali kraje)
Na poli nemůžete pěstovat rodinné domky, jak by si to mnozí přáli. (o zákoně na ochranu zemědělského půdního fondu)
Sejdou li se 3, získají 4 názory na to, jak zajistit ochranu a rozvoj území.
Obce také mohou zakládat různé akciové společnosti, to jsou známé Sady, lesy, pralesy a.s.
Kraje mají cennou pravomoc, navrhovat zákony. To třeba takový spolek chovatelů drobného zvířectva nemůže.
Neznám nic nebezpečnějšího než rozzuřené demonstrující matky, když chce zastupitelstvo zrušit školu.
kurz Regionalni rozvoj a regionalni politika Jiriho Blazka a Radima Perlina byl v tomto semstru jednoznacne nejlepsi a bohuzel take skoro jediny opravdu kvalitni, ktery jsem navstevovala. nemam vytek
nehodnotim zkousku, nebot me zkousel docent Blazek
Skvělý předmět i vyučující, rozhodně jeden z nejvíce kvalitních předmětů, který jsem navštěvoval.
Jediná výtka by snad byla, že v nynějším roce u zkoušky se u některých otázek zbytečně slovíčkařilo.