AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (PřF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Ondřej Demel, Ph.D. [31-260], Chemická struktura [MC260C11, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.09.2005, 3. Ročník, Biochemie, magisterské
velmi vstricny a ochotny pristup ke studentum, ocenuji snahu, abychom vse pochopili
Mgr. Ondřej Demel, Ph.D. [31-260], Chemická struktura (b) [MC260P11M, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2011, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
Pan Demel se opravdu snažil nám nelehkou látku přiblížit, dokonce po dohodě udělal dobrovolné cvičení navíc. Jednou u nás suploval pan Uhlík a jednou jsem navštívila cvičení pana Srnce a cvičení pana Demela mi z nich přišlo nejlepší.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2011, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
Snaha pana doktora Demela vysvětlit nám biochemikům, kteří jsme byli ochuzeni o velkou část fyziky, základy kvantové fyziky a spektroskopie byla skutešně obdivuhodná. Byl ochoten s nám trávit každý týden dobrovolně hodinu navíc, kterou věnoval našim dotazům. Díky domácím úkolům, které nás donutily procvičit probíranou látku nebylo pak získání zápočtu problémem.
Do studijního plánu biochemie bych zařadil povinně dvouhodinové cvičení, hodina týdně na procvičení takto náročné látky je opravdu málo.
Mgr. Ondřej Demel, Ph.D. [31-260], Chemická struktura (b) [MC260P11M, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2008, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
Vážím si ochoty pana doktora Demela vyhovět studentům! Díky častým konzultacím, jasnému výkladu a individuálnímu přístupu k případným problémům mi bylo zvládnutí zkoušky v mnohém ulehčeno.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2008, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
Cast chemickej struktury venovana spektroskopii, ktoru prednasal Ondrej Demel, bola jedna z najlepsich prednasok, za celu dobu studia. :-)
doc. Dr. rer. nat. Jiří Pittner, DSc. [31-260], Chemická struktura (b) [MC260P11M, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.01.2009, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
snaha a ochota vysvetlit latku byla uzasna, jen ne vzdy hned napoprve pochopitelna
nektera temata prednasky byla jednodussi, nektera byla pomerne obtizna pro nauceni a jeste hure na pochopeni, z casti pro nedostatecne znalosti z prislusne oblasti fyziky a matematiky.
RNDr. Martin Srnec, Ph.D. [31-260], Chemická struktura (b) [MC260P11M, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.01.2009, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
vyucujici si je vedom, ze je tema pro mnoho studentu tezko predstavitelne a vychazi maximalne vstric a je ochoten obetovat nemalo volneho casu konzultacim.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2010, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
Mgr. Srnec dostal nelehký úkol naučit studenty biochemie počítat příklady úplně rozdílného druhu, než na jaké byli do té doby zvyklí. Občasné zmatky ve výpočtech víc než nahradil vstřícností, s jakou byl ochoten poskytovat konzultace i prodlužovat cvičení.
Obecně by si Chemická struktura (b) zasloužila alespoň dvě hodiny cvičení týdně.
doc. RNDr. Filip Uhlík, Ph.D. [31-260], Chemická struktura [MC260C11, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.09.2005, 3. Ročník, Organická chemie, magisterské
Vyborne cvika
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.09.2005, 3. Ročník, Fyzikální chemie, magisterské
Ne vždy bylo řešení příkladů vysvětleno pochopitelně a srozumitelně.
doc. RNDr. Filip Uhlík, Ph.D. [31-260], Chemická struktura (b) [MC260P11M, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2009, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
Jedna z nejtezsich, ne-li nejtezsi zkouska, kterou jsem kdy delal.
  • Tezko na cvicisti, lehko na bojisti.

    Filip Uhlík, Ph.D.
    doc. RNDr. Filip Uhlík, Ph.D. [31-260], Chemická struktura (b) [MC260P11M, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.02.2007, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Jako studenti bichemie, kteri maji do teto doby pouze jeden semestr matematiky a fyziky si myslim, ze tato prednaska je opravdu trochu mimo nase znalosti. Snad mela byt myslena jako aplikace metod vedouci k urceni struktury latky (spektrofotometrie, MS, NMR), ale realita je trochu jina. Prvni tretina az polovina prednasky je skoro cista kvantova fyzika a clovek si pak pripada jako Alenka v risi divu. Toto hodne lidi na zacatku odradi a druhou polovinu prednasek, ktere jsou docela zajimave a taky prakticke uz ani nenavstevuji.
    Na druhou stranu je nutne rici, ze i kdyz je syalbus prednasky takovy (viz vyse), zkouska je opravdu pouze z praktickych veci a o do teorie se zabiha pouze mirne.
    Cchapu snahu prednasejiciho, nas nejdriv naucit zaklady metod a teprve pak jejich pouziti, ale v tom pripade by prednaska musela byt nejmin 2-semestrova aby se to stihlo.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.03.2009, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Tato prednaska, a predevsim zkouska, jsou casto povazovany za postrach, a to naprosto opravnene. Nerekl bych, ze v tomto pripade je to chyba studentu, pro nez byvaji zkousky casto spise "leteckymi dny" ani doktora Uhlika, ktereho mi, kdyz jsem videl nektere nase neznalosti, bylo leckdy az lito.
    Zarazeni teto prednasky v soucasne forme do studijniho planu je dle meho nazoru naprosto nepochopitelne. Vzhledem k tomu, ze nam byl ze studijniho planu odebran semestr matematiky a 2 semestry fyziky (coz samo o sobe take nechapu), je zachovani tohoto predmetu, jako jakehosi rudimentu, ktery na oboje navazuje a predpoklada znalosti obeho naprosto nelogicke. Jestlize jsme ve fyzice nestihli projit ani zaklady "normalni" fyziky, jak od nas muze byt ocekavano, ze budeme schopni pochopit kvantovou mechaniku? A to uz ani nemluvim o matematickem aparatu, ktery po jednom semestru matematiky proste nemuze byt dostatecny.
    Navic rozvrhovana jedna hodina cviceni za tyden je k procviceni a pochopeni probirane latky take naprosto nedostacujici.
    Myslenka teto prednasky jako takova neni spatna, bohuzel jeji realizace je pomerne nestastna.
    K vlastni zkousce se snad da jen rici, ze se rozhodne jedna o zdaleka nejobtiznejsi zkousku, jakou jsem zatim zazil. Doktor Uhlik zkousi dlouze a velmi detailne. Teprve az kdyz clovek odchazi, tak si uvedomi, ze v prubehu zkousky prisla rec snad na kteroukoliv cast latky, ktera byla v prubehu semestru probrana a kazda (ne)znalost byla dopodrobna overena.
  • Zda se, ze biochemici budou mit opet vice cviceni z matematiky, fyziky i struktury. V syllabech matematiky i fyziky je mimo funkci vice promennych vse potrebne. Chybne jsem predpokladal, ze tato latka byla dostatecne probrana a procvicena (moje generace ji mela uz na stredni skole, co se tam dela ted netusim). Struktura je na vrcholu retezce matematika->fyzika->obecna chemie->struktura a tak lze ocekavat, ze bude nejtezsi a neni moc kam ustupovat, protoze clovek, ktery nevi jak se pohybuje nabita castice v magnetickem poli (zarucene pres 50% rocniku) jen tezko pochopi jak funguje hmotovy spektrometr. jinak s vami souhlasim a vazim si vaseho nazoru i toho, ze se nebojite ho podepsat.

    Filip Uhlík, Ph.D.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.06.2010, 3. Ročník, Biochemie, bakalářské
    Přednášející se vůbec nesnažil studenty při přednáškách zaujmout, naopak působil dojmem, že ho obtěžují svou přítomností (zazněla i věta "stejně to nepochopíte, tak proč sem vůbec chodíte"). Obsah přednášky sice promítal z prezentace (kterou studentům poskytl, což není u některých vyučujících úplně samozřejmé) a během přednášky je doplňoval poznámkami elektronickou tužkou, ale samotný přednes byl nesrozumitelný, nebylo mu rozumnět. Vyučující často několik minut v kuse vůbec nezvedl oči od obrazovky počítače. Na přednášky jsem pravidelně chodila, ale většinou jsem získala jen informaci, která témata a v jakém rozsahu si mám prostudovat z jiných zdrojů.
    Druhá tematická část přednášky věnovaná různým metodám, byla o mnoho zajímavější a pro biochemiky přínosnější, než část první (kvantová mechanika), která mnoho studentů odradila. Pan Uhlík se často odvolával na nevyhovující studijní plán pro biochemiky, kteří absolvovali pouze jeden semestr matematiky a jeden semestr fyziky. Ale možná by se mohl zamyslet nad tím, že to není pouze naše chyba.
     
    Univerzita Karlova | Informační systém UK