AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (PřF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Roman Matoušek, Ph.D. [31-340], Geografie města [MZ340P13, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.02.2009, 3. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Kvalitne odvedena cviceni (i prednasky v dobe nepritomnosti Doc. Sykory). V pripade slozitejsich temat myslim vhodne doplnovala prednasky. Diskuze zadavane literatury mohly byt vytezeny vice, treba i za pouziti alternativnejsich metod vyuky. Mozna neaktivita studentu plynula z toho, ze pri stavajici organizaci studia nestihali zadanou literaturu precist? Mozna by bylo lepsi zadavat jen jeden clanek, ale vic se mu venovat nebo clanky rozdelit mezi skupiny studentu a chtit po nich jejich vyklad a nasledne diskuzi. Nebo tak neco:-) Ocenuji peci venovanou organizaci seminarnich praci i priprave cviceni.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.02.2009, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Zejména bych kladně ohodnotila výběr článků, které vhodně rozšiřovaly probíranou látku. Ve srovnání s jinými předměty se stejnou kreditovou dotací jsem ovšem strávila přípravou na Geografii města nesrovnatelně víc času (články jsou docela dlouhé a angličtina v některých případech celkem složitá).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.02.2009, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Literatura byla často náročná na překlad i na pochopení, což u mě vedlo k tomu, že jsem texty často nedočetla do konce, některé z nich jsem vzdala po první stránce..i když by mě zajímaly. Ovšem trávit celý den pouze s texty do jednoho předmětu, abych je zcela pochopila, jsem nemohla. Z předchozího studia (předmět Politologie a mezinárodní vztahy) mám tuto zkušenost : podmínkou zápočtu bylo na každou hodinu přečíst cca 30 stran anglického textu. Jako kontrola vyučující, že jsme text četli, byla povinnost každého studenta vybrat si z textu 2 otázky/problémy a v pěti řádcích je shrnout. Vyučující pak tato shrnutí náhodně vybírala. Dále jsme také ke každému textu dostávaly 3 otázky, na které jsme v textu měli najít odpověď. Obvykle šlo o nejdůležitější věci, jindy o drobnosti. Výsledkem bylo, že se student mohl v textu lépe zorientovat a text chápal. V hodinách pak probíhaly diskuze, do kterých se studenti opravdu zapojovali. Výsledkem byla znalost textů a příjemná práce v hodinách. Považuji tento způsob práce s textem za velmi efektivní.
RNDr. Roman Matoušek, Ph.D. [31-340], Geografie města [MZ340P13, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.02.2009, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Jedinou výtku mám k vystupování. Já bych uvítal větší suverenitu, občas mi připadá, že si nejsi jistý sám s sebou, což je zbytečný a u mě to budí dojem nevěrohodnosti.
Naopak bych vyzdvih povinnou četbu, která má širší uplatnění v celém studiu sociální geografie (mně se třeba hodila i při dějinách geografického myšlení).
RNDr. Jakub Novák, Ph.D. [31-340], Geografie města [MZ340P13, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2007, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Cvičení přispělo k osvojení probírané látky a metod.
Komunikaci "přes web" považuji za velmi užitečnou.

Možným vylepšením by mohlo být vzájemné srovnání a diskuse výsledků jednotlivých skupin, například místo závěrečných prezentací, které byly podle mého názoru málo přínosné.

prof. RNDr. Josef Novotný, Ph.D. [31-340], Globalizace: procesy, problémy [MZ340P93, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2007, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Oceňuji poskytnutí prezentací v elektronické formě.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.02.2009, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Nevyhovovaly mi odlišné nároky jednotlivých vyučujících na četbu doporučené literatury, kdy jeden literaturu vyžadoval a druhý v podstatě ne. Tento rozdílný přístup mohl poměrně zásadně ovlivnit výsledek zkoušky - podle toho, ke komu student na zkoušku šel.
prof. RNDr. Martin Ouředníček, Ph.D. [31-340], Geografie města [MZ340P13, cvičení]
David Vogt, 30.10.2006, 5. Ročník, Sociální geografie, magisterské
Cvičení z geografie města fakticky vedli doktorandi Mgr. Jan Ilík a Mgr. Darina Posová, kteří však nejsou v seznamu vyučujících. Nejprve bohužel došlo k nedorozumění ohledně výběru zpracovávaných měst, takže část lidí musela zpracovávat některá cvičení dvakrát, ale nutno uznat, že doc. Sýkora uznal chybu a vložil se do jejího řešení. Vedoucí cvičení však i přes úvodní zmatky měli pěkné prezentace a poskytli při zpracování seminárních prací cenné rady. Lze snad vytknout jen to, že při hodnocení prací měli dosti odlišné priority. Mgr. Posová značně zdůrazňovala formální stránku práce, zatímco Mgr. Ilík měl přístup opačný, přičemž však známka z práce ovlivňovala průběh a hodnocení samotné zkoušky.
prof. RNDr. Luděk Sýkora, Ph.D. [31-340], Zpracování diplomové práce [MZ340DP4B, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.12.2007, 2. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Děkuji za vedení diplomové práce, všestrannou pomoc a schopnost motivovat k intenzivní práci.
prof. RNDr. Luděk Sýkora, Ph.D. [31-340], Geografie města [MZ340P13, cvičení]
David Vogt, 30.10.2006, 5. Ročník, Sociální geografie, magisterské
Cvičení z geografie města fakticky vedli doktorandi Mgr. Jan Ilík a Mgr. Darina Posová, kteří však nejsou v seznamu vyučujících. Nejprve bohužel došlo k nedorozumění ohledně výběru zpracovávaných měst, takže část lidí musela zpracovávat některá cvičení dvakrát, ale nutno uznat, že doc. Sýkora uznal chybu a vložil se do jejího řešení. Vedoucí cvičení však i přes úvodní zmatky měli pěkné prezentace a poskytli při zpracování seminárních prací cenné rady. Lze snad vytknout jen to, že při hodnocení prací měli dosti odlišné priority. Mgr. Posová značně zdůrazňovala formální stránku práce, zatímco Mgr. Ilík měl přístup opačný, přičemž však známka z práce ovlivňovala průběh a hodnocení samotné zkoušky. Časově náročné cvičení přes všechny obtíže jistě přispělo k osvojení problematiky i zdokonalení se v práci s GIS.
prof. RNDr. Luděk Sýkora, Ph.D. [31-340], Geografie města [MZ340P13, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.02.2009, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
pozn. ad4)Přednáška nebyla vždy jasně strukturovaná, což ale podle mě nebylo na škodu, spíš naopak.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.02.2009, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Kvituji výběr článků, které mají širší uplatnění, nejen v geografii města.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.02.2009, 3. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Jedna z nejlepsich prednasek, kterou jsem behem studia absolvovala. Zapaleny prednasejici s podnetnymi myslenkami, zajimava temata.Je pravda, ze priprava byla casove narocnejsi nez na jine, shodne obodovane predmety, ale to je problem nedotazeni implementace ECTS kreditoveho systemu. Zklamanim pro me byla zkouska, ohodnoceni meho vykonu bylo spravedlive, nelibily se mi ale podminky zkouseni. Po petihodinovem cekani jsem se setkala s vyucujicim, zkousejicim od 9 do 16 hodin (s pauzou na obed), pusobil unavene a podrazdene. Samozrejme nevim, jak by zkouska probehla v 9 rano. Myslim si ale, ze mohla byt lepe zorganizovana, uz jsem mluvila s Romanem o moznostech zapisovani se na urcity cas (nebo alespon dopoledni/odpoledni blok), obecne si myslim, ze pri vysokem poctu studentu na 1 termin je lepsi variantou pisemna zkouska, kdy jsou podminky soumeritelnejsi. Celodenni ustni zkouseni je podle me nestastne pro studenty i pedagogy.
prof. RNDr. Luděk Sýkora, Ph.D. [31-340], Transformace současných měst [MZ340P15, cvičení]
David Vogt, 30.10.2006, 5. Ročník, Sociální geografie, magisterské
Cvičení proběhlo distančním způsobem za pomoci vybraných konzultantů seminární práce, v mém případě doktoranda Mgr. Jakuba Nováka, který není uveden v seznamu vyučujících. Spolupráce, byť jsme se kvůli mně nesetkali moc často, byla dobrá.
prof. RNDr. Luděk Sýkora, Ph.D. [31-340], Globalizace: procesy, problémy [MZ340P93, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.02.2009, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Nevyhovovaly mi odlišné nároky jednotlivých vyučujících na četbu doporučené literatury, kdy jeden literaturu vyžadoval a druhý v podstatě ne. Tento rozdílný přístup mohl poměrně zásadně ovlivnit výsledek zkoušky - podle toho, ke komu student na zkoušku šel.
RNDr. Jana Temelová, Ph.D. [31-340], Globalizace: procesy, problémy [MZ340P93, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2007, 1. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Část přednášek zabývající se globálními městy nebyla u zkoušky reflektována. Oceňuji poskytnutí prezentací v elektronické formě.
---, Geografie města [MZ340P13, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.10.2005, 2. Ročník, Geografie, navazující magisterské
Nemám připomínku k doc. Sýkorovi, ale k Honzovi Ilíkovi, který vedl cvičení. Musím s politováním říci, že dohoda s ním byla poněkud obtížná. Neměl podle mě vůbec ujasněné, co po nás vlastně chce, když úkol zadával, a teprve když nám jej vracel k přepracování, dozvěděli jsme se tisíc připomínek, co všechno tam mělo být. Tak ty připomínky by kdyžtak chtělo říct už při zadání. Klidně přiznám, že tento přístup odradil některé mé kolegy od toho, aby si v létě zvolili další podobný předmět s podobnou tematikou (Transformace současných měst), kde hrozilo opětovné vedení cvičení tímto doktorandem. A taky se pod to klidně podepíšu.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK