AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (PedF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. [41-KG], Textová lingvistika [OB2307A15, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2015, 3. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
Rozebírání textů a poznávání jejich podstaty je inspirující. V seminářích bych uvítala více zajímavých textů k rozboru (byť bychom na začátku rozebírali texty velmi jednoduché a soustředili se jen na omezený počet textových kritérií).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2017, 3. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
Paní doktorka se velmi snažila, abychom tento předmět pochopili. Zvolené texty se mi líbily, zejména Küchenuhr. Možná bych zapojil více skupinovou výuku a texty rozdělil do menších částí, aby byla práce více efektivní, občas je nutné studenty probudit z klímání nějakou aktivitou - práce ve dvojicích či menších skupinách a něco tvůrčího by určitě předmětu pomohlo. Napadá mě třeba vynechat místo v nějakém textu a dát studentům úkol: dokončete text tak, aby byl koherentní a použijte vhodné kohezivní prostředy apod. Následné diskuze by pak mohly být zajímavé. :)
Závěrečnou práci hodnotím kladně, bylo možné vybírat ze zajímavých témat a člověk se mohl soustředit na aspekty, které mu samotnému připadaly zajímavé a pro text zásadní.
PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. [41-KG], Stylistika [OB2307A32, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2015, 3. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
Je to takový trénink psaní v němčině. Tento předmět na textech, které studenti píšou doma za úkol, závisí. Nejvíce jsem ocenila zpětnou vazbu vyučující.
PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. [41-KG], Německá literatura, divadlo a film [OB2307A44, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.01.2013, 3. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
Skvělý předmět, který mi přinesl hodně nového. Zajimavě připravené, každý si mohl najít to své, co ho zajímá. Klidně bych takový předmět navštěvovala každý semestr
PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. [41-KG], Vybrané kapitoly ze stylistiky [ON2307009, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.01.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Cením si nácviku na esej a celkově koncepce výuky zaměřené na studenta a jeho potřeby vzhledem ke státnicím. Možná bych při výkladu nějakého členění či při začleňování tématu do systému použila tabuli, aby bylo jisté, že se studenti orientují.
Předmět byl přínosný, ale část jsem znala již z druhého oboru (což je pochopitelně situace pouze několika studentů).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Teoretická část předmětu nebyla až tak rozsáhlá a dala se celkem dobře zvládnout. Bohužel výklad byl občas trochu chaotický, což se ukázalo v testu, neboť některé termíny, které obsahoval, jsme v hodinách neprobírali. Při přípravě na zkoušku jsem si hodně věcí musela sama vyhledat, protože zápisky nedostačovaly. Jinak ale měly hodiny příjemnou atmosféru. Líbily se mi domácí úkoly i to, že jsme k nim dostali pečlivě zpracovanou zpětnou vazbu.Děkuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Zlepšení - konkrétnější znění sylabu a více stilistických analýz v hodině (10 min na samostatné vypracování a pak společná kontrola...)
PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. [41-KG], Vybrané kapitoly ze stylistiky [ON2307009, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.01.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
hodnocení viz přednáška
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Praktická část hodin byla velmi zábavná. Věnovali jsme se především diskuzím a aktivitám připravujícím na psaní eseje. To bude skvělé pro psaní souborné zkoušky. Naopak mi chybělo více praktických úkolů přímo ze stylistiky, které se pak objevily v testu. Např. určování figur, charakterizování textů a celkovou analýzu bych si ráda trochu víc procvičila. Jinak ok.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Oceňuji tvůrčí přístup k výuce a zajímavé materiály.
PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. [41-KG], Literatura II (1960 - do současnosti) [ON2307010, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.01.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Vážím si toho, že na tomto semináři nemusím psát práce jen pro psaní samo, ale vyučující se všemi pracemi, které vyžaduje zabývá. Zajímavé bylo zapojení filmů a hostujících přednášejících do výuky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Propojení přednášky a semináře mi vyhovovalo. Co se týče výkladu, ocenila bych jasnější strukturu a nějaké ucelené podklady. Dostali jsme sice spoustu materiálů, ale tím, že byly velmi různorodé, se z nich pak těžko připravovalo na zkoušku, protože k některým tématům chyběl přehled. Naopak se mi líbil dostatek ukázek a zajímavosti, které vyučující vyprávěla díky bohatým osobním zkušenostem.

Organizační problém byl, že jsme museli dohánět část učiva z Literatury 1, takže bylo na vše málo času. Podle mého názoru by se mohl zrušit zbytečný předmět "Vývoj německého dramatu od baroka po naturalismus" a Literaturu 1918-součastnost rozdělit do tří semestrů. Pak bychom to stihli akorát.

Také bych si přála, aby se v 1 semestru nemusely dělat 2 samostatné velké zkoušky z 1 předmětu, protože to je velká zátěž a ohromný rozsah. Za smysluplnější bych považovala, kdyby se zkouška z Literatury 1 dělala normálně v tom semestru, kdy se vyučuje. A nebo kdyby po Literatuře 2 byla 1 dvousemestrální zkouška u jedné vyučující, která by zahrnovala oba semestry v trochu menším rozsahu.

Toto jsou samozřejmě problémy celého studijního plánu, a ne samotné vyučující. Ale myslím si, že by bylo dobré je zvážit. Děkuji
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2015, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Škoda, že paní doktorka umístila do moodle handouty k přednáškám pouze pro prvních pár prezentací!
PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. [41-KG], Literatura II (1960 - do současnosti) [ON2307010, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Velmi se mi líbila interaktivní metoda výuky - propojení úvah nad obsahem, formou díla, filmové ukázky či představení autora formou prezentací s fotkami apod. Velmi inspirativní a přínosné.
PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. [41-KG], Literatura pro děti a mládež [ON2307013, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.06.2014, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Velmi semi tento předmět libil. Dá se použít I do praxe.
PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. [41-KG], Literatura pro děti a mládež [ON2307013, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.08.2013, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Upřímný a otevřený zájem vyučující probudí zájem o obsah předmětu i u studentů. Nové uchopení a pochopení literatury.
Děkuji
Mgr. Eva Markvartová, Ph.D. [41-KG], Seminář k bakalářské práci [OB2307A40, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.12.2014, 4. Ročník, Specializace v pedagogice, bakalářské
Příjemné a užitečné hodiny, oceňuji pozitivní a lidský přístup ke studentům a podporu a motivaci k individuální práci. Rovněž oceňuji přiměřené požadavky - žádné zbytečné seminárky či práce, které nás většinou stejně neobohatí, ale praktické rady. Díky
Mgr. Eva Markvartová, Ph.D. [41-KG], Literatura II (1960 - do současnosti) [ON2307010, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.01.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Cením si vlastních zkušeností s přednášenou literaturou a velmi vstřícného přístupu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Líbilo se mi využití interaktivní tabule a dobře zpracovaný handout. Škoda, že jsme neměli společně více hodin.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2013, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Cením si různých doplňujícíh materiálů (audio, video atd...)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2015, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Paní doktorka Markvartová je na své studenty příliš hodná! Nezlobí se na ně, když nečtou předepsané knihy, a ti se pak tím spíš na čtení vykašlou. Podle toho to pak taky na semináři vypadá - jediný, kdo přispívá do diskuze, je sama paní doktorka. Tato benevolence přetrvává i při zkoušení, a když student blekotá pochybnou charakteristiku hlavních postav románu, paní doktorka to přejde poznámkou, že každý interpretuje literární dílo jinak. To je jistě legitimní tvrzení, avšak všechno má své meze, a tak i relativisté naší postmoderní doby rozlišují mezi dobrými a špatnými interpretacemi. Všichni si přátelského přístupu vždy dobře naladěné paní doktorky Markvartové velice ceníme, ale takováto přednost může být i kontraproduktivní a domnívám se, že v tomto případě kontraproduktivní je. Obávám se, že u státnic tak široké spektrum interpretací vítáno nebude.
Další připomínkou je, že o požadovaném seznamu přečtené literatury čítajícím deset položek jsme se dozvěděli až na posledním semináři. Během semestru jsme probrali jen šest položek, takže kdo neměl načteno z vlastní iniciativy, ten musel zbývající čtyři dohánět narychlo o zkouškovém (pokud se ovšem nespoléhal na svobodu interpretace).
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK