AnketaAnketa(verze: 716)
Aktuálně není povolen sběr dat (PedF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. [41-KPSY], Variabilita a patologie psychického vývoje [OBPS13593, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.01.2014, 2. Ročník, Psychologie, bakalářské
Vyučující Mgr. Jana Mrázková na mě působila velmi sympatickým dojmem, do vyučování byla zapálená a zapojovala poznatky z praxe, což hodnotím velmi kladně a opravdu oceňuji její snahu dát výuce maximum. Bylo vidět, že téma má dobře obsáhlé a snažila se nám ze svých znalostí předat co nejvíce. Navíc mi na zadané úkoly vždy poskytla obsáhlou zpětnou vazbu a tento individuální přístup je velmi příjemný a podnětný, myslím, že přesně tímto způsobem by měla probíhat komunikace mezi studentem a vyučujícím a taktéž tento její přístup hodnotím velmi kladně. Pokud bych měla uvést něco, co by se mohlo změnit, jedná se čistě o pár poznámek k organizaci a struktuře předmětu, které nemají souvislost s přístupem Mgr. Jany Mrázkové, její odvedenou práci opravdu hodnotím na výbornou. Možná by stálo v předmětu upravit některá témata, která se kryjí s tématy některých z předmětů speciální pedagogiky. Pro mě je téma variability a patologie psychického vývoje zajímavé, proto předmět hodnotím jako přínosný, pouze s malými výtky k některým vyučovaným tématům. Dále by asi stálo za to zvážit poměr kreditového ohodnocení a množství požadavků k ukončení. Z mého pohledu hodnotím v předmětu tohoto druhu a zaměření přínosně krátké eseje, podněcující k zamyšlení a reflexi. Zároveň ovšem občas bylo náročné zadané téma nějakým způsobem uchopit, jelikož některé zkušenosti, které byly vyžadovány k reflexi, nám studujícím bohužel zatím chybí. Dále považuji za nešťastné poslední zadaný úkol - zpracování témat do prezentací. Témata sama o sobě byla velmi zajímavá a myslím, že by bylo pro nás přínosnější vyslechnout si je od člověka z praxí a který v nich má přehled. Jednak zpracování takového tématu ve skupinách bylo náročné na organizaci a jednak pak jednotlivá prezentování působila zmateně, zdlouhavě, nudně a nezajímavě, jelikož chyběl odborný náhled a zkušenost a zrovna u těchto témat považuji zkušenost a odbornost za zásadní. Přes tyto výtky předmět hodnotím kladně a považuji ho za významný, s tím, že by mu velmi prospělo, kdyby byly uvedené výtky brány na zřetel a byly do něj při jeho dalším vyučování a strukturaci zapracovány.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.01.2015, 2. Ročník, Psychologie, bakalářské
Vyučující byla magistra Mrázková, která svým humánním a příjemným přístupem dokázala látku jasně vysvětlit a snažila se s námi rozvíjet diskuze na daná témata. Dále nám zajistila exkurze do různých poradenských pracovišť, za což jsem jí moc vděčná. Výuku hodnotím velmi kladně.
doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. [41-KPSY], Pedagogická a školní psychologie [ONPP13101, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.01.2016, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Na můj vkus je předmět koncipován příliš teoreticky - jako bychom nebyli budoucí učitelé, ale pouze někdo, kdo o tom "má něco vědět" (a zdali to použije či nikoliv není důležité). Navrhuji více řešit konkrétní případy, např. vyzkoušet si práci s jednotlivými sociometrickými dotazníky, podívat se na život konkrétního jedince s ADHD apod.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2017, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Překvapuje mě, že odborníci na psychologii připraví takovou strukturu předmětu, která na člověka působí stresově a nemotivuje ho. Přitom to jsou jedny z klíčových otázek pedagogické psychologie.

Několikahodinová přednáška (následující po jiné několikahodinové přednášce) očividně nezaručí plnou soustředěnost a vnímání studentů. Lze oprávněně namítnout, že přednáška přináší jen vhled do odborných diskurzů, ale v této podobě právě trpí už samotný přenos základní struktury.

Byť i s pochopením narychlo načtené publikace problém nevyřeší. Zaručí sice vhled, ale struktura a hlubší znalosti posléze z paměti odpadnou.

Smysluplnější než znalostní test by mi připadalo napsat reflexi na vybranou přečtenou publikaci.

Předpokládám, že množství studentů bude mít z předmětu špatnou známku (pokud jej vůbec zvládnou), jejíž příčina ale dle mého netkví v obtížnosti předmětu či lenosti studentů, ale v jejich demotivaci závisející na koncepci předmětu.
doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. [41-KPSY], Teorie psychologického poradenství ve výchově a vzdělávání [ON913009, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2013, 1. Ročník, Psychologie, navazující magisterské
Celmi si cením obou vyučujících - paní doktorky Kucharské i druhé paní doktorky - výklad byl zajímavý, z praxe, vyučující měly velmi vstřícné
PhDr. Pavla Presslerová, Ph.D. [41-KPSY], Ontogeneze raného dětství [OK0513136, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.02.2015, 1. Ročník, Pedagogika, navazující magisterské
Výborný kurz.
PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. [41-KPSY], Variabilita a patologie psychického vývoje [OBPS13093, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2013, 4. Ročník, Psychologie, bakalářské
Kvalitní výuka a dobře vedené hodiny.
PhDr. Klára Špačková, Ph.D. [41-KPSY], Specifické poruchy učení [ON913014, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2013, 1. Ročník, Psychologie, navazující magisterské
Paní doktorka se velmi snažila, je velmi vstřícná, ale výklad mě nepřišel moc zajímavý
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK