AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (PřF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Ludmila Tučková, DrSc. [31-151], Teorie imunologických metod [MB150P51, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.07.2006, 4. Ročník, Biologie, magisterské
Prednaselo vice lidi a tomu odpovidala i kolisava kvalita jednotlivych prednasek. Nektere byly vynikajici, nektere nerekly nic noveho. Nastesti nebyla zadna vylozene ztrata casu a jako celek byl tento prednaskovy blok, dle meho nazoru, uzitecny.
---, Teorie imunologických metod [MB150P51, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.01.2016, 1. Ročník, Parazitologie, doktorské
Předmět v teoretické rovině přehledně seznamuje se základními i pokročilejšími imunologickými metodami. Během semestru se vystřídalo několik přednášejících, což se pozitivně odrazilo v tom, že každý z nich většinou hovořil o metodách, které sám používá. Z výkladu bylo proto často cítit osobní zaujetí a v prezentacích se objevovala recentní data samotných přednášejících (el. mikroskopie, proliferační testy, pepscan aj.). Celkově však hodnotím kurz jako průměrný a dále si dovolím připojit hodnocení jednotlivých vyučujících.

DS: Vstřícný přístup ke studentům. Prezentace zhusta textové, občas byl problém rozlišit (ve spíš monotónním výkladu) informace více a méně důležité. Člověka to pak nutilo více číst než poslouchat, případně na přednášku ani nechodit (= vše jsem si mohl přečíst sám). Ubral bych textu a zařadil více schémat či obrázků. U precipitačních metod bych navrhoval doplnit nějaké konkrétní příklady použití.

OB: Stručný a srozumitelný úvod do elektronové mikroskopie, s ohledem na zaměření předmětu bych jen doplnil více o využití metod v imunologii (např. alespoň IGS). Zdařilou prezentaci by bylo fajn nahrát do Moodlu před termínem zkoušky, obzvlášť když jsme byli nabádáni k tomu, abychom spíš poslouchali a nepsali si poznámky :-)

PR: I když celkově přednáška vyzněla vlastně velmi pozitivně, některé pokusy o "interaktivitu" v podobě zkoušení studentů z lékařských encyklopedických znalostí (s nimiž průměrný student PřF UK nepřichází do styku) znalostí mi nepřišla úplně vhodná. Přednášku by možná bylo vhodné také trochu aktualizovat, klást např. více důraz na modernější přístupy (např. in situ hybridizace).

DF: Přednášky zajímavé, vhodně doplněné exkurzí přímo k fluorescenčnímu mikroskopu a FACS. Zde nešlo jen o prostou demonstraci, ale byly rozšířeny informace uvedené na přednášce. Možná bych se u těchto témat nebál zaběhnout více do detailů, náročnost výkladu mi přišla srovnatelná s bakalářskými předměty. Případně bych uvítal více informací o příkladech konkrétních aplikací přímo v imunologii.

MŠ: Dobře strukturovaný výklad, přehledně zpracované prezentace, dobře se z nich učilo.

Pokud můžu hodnotit zkoušku, přišlo by mi možná lepší, kdyby nešlo o otrocké vypisování informací na zadané téma (v duchu "detekce cytokinů - piš, co víš"), ale spíše o nějaké problémové úlohy, kde by student sám musel vymyslet řešení zadané situace, navrhnout design experimentu, interpretovat zadaná data apod.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK