Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Jan Černý, Ph.D. [31-151], Biologie buňky [MB150P31, přednáška]
Jan Černý by ke studiu buněčné biologie přemluvil i matfyzáky...Jeho přednášky hezky běží a jsou srozumitelné. Hodinám pana Půty bych vytkla jistou neusrozumitelnost (prostě neumí vysvětlovat), ale celkově je přednáška jedna z nejlepších.
Prednaska bola velmi poucna, zabavna a zaroven dala cloveku nove myslenie (oproti stredoskolskemu) a pohlad na stavbu a procesy prebiehajuce v bunke.
Honza Cerny naozaj dobre a putavo prednasa.
Doc. Černy patri mezi nejlepe prednasejici na cele fakulte. Jeho pristup k studentum je obdivuhodny. Dokaze zaujmout posluchace, coz je zapricineno jeho obrovskym nadsenim pro danou problematiku.
Honza Černý má od Boha dar přednášet. Každá přednáška je takovou malou šou, ale co je důležité, šou, která je velmi srozumitelná a která dokáže lidi nadchnout - kolik jinak technicky dobrých přednášejících na této fakultě to nedokáže. Možná je někdy škoda, že šou až moc převáží na úkor sdělované látky - často jsem se setkal s názorem, krásně se to poslouchá, člověk má pocit, že tomu rozumí, ale nejdou z toho udělat kloudné poznámky a hůř se na to učí. Na druhou stranu ale myslím, že hodnotnost, jednoznačně převažuje. Už jsem v poznámce ke Genetice navrhoval rozšíření hodinové dotace Biologie buňky - Honza Černý by si určitě více prostoru zasloužil, i když by to bylo při jeho pracovním vytížení technologicky obtížné. V některých prezentacích by to možná chtělo přidat trochu více textu, aby byly samonosné. Díky za krásnou přednášku.
Přednáška byla velmi zajímavá,i když musím říct,že jsem se místy ztrácela a nevěděla,co si psát...je to ale pedagog,který umí zaujmout na 100% a je vidět,že ho i přednášení baví,i když tento předmět jistě už přednáší po hodněkráté:-) Přednášky určitě stojí za to!!!To samé platí i u histologie..
Prima přednes zajímavých věcí. Co k tomu dodat. Naučit se to dá, stačí přečíst Albertse (českého) a projet si CD s přednáškami - a nezmatkovat. To, že si z toho my zelení za měsíc nic nepamatujeme, je už naše chyba...:o)
Myslim ze nikto by nedokazal prvakov tak nadchnut pre vedu ako prave doc.Cerny, jeho prednasky boli vzdy zaujimave a zabavne. Vedeli sme vopred co cakat od skusky a nic ine tam naozaj nebolo. Vynikajuca prednaska na zaciatok studia, je to taky putavy prehlad toho co sa bude v nasledujucich semestroch preberat podrobnejsie, alebo na co sa bude navazovat v roznych predmetoch.
Doc. Honza Černý má velký dar, totiž přenést své nadšení pro probíranou problematiku skrze přednášku na posluchače. Přednáší srozumitelně, vtipně, zajímavě. Jedinou drobnou připomínku bych měl k tomu, že právě kvůli různým zajímavostem a odbočkám se zdá celkový výklad trochu nesystematický. To ale doc. Černý plně vynahradí svou osobností.
Povídá moc hezky a příjemně... že má člověk skoro chuť mu odpustit tu neblahou skutečnost, že není poznat o čem povídá :0) Ukazoval nám spoustu úžasných videí, třeba jak bakterie s nějakým proteinem způsobujícím polymeraci cytoskeletu běhá po buňce... všechna ta videa by sama o sobě byla moc zajímavá, ale chyběl mi nějaký kontext. Z přednášky nebylo poznat, co těmi četnými příklady vlastně dokumentuje. Ono se moc hezky kouká na neutrofila, který honí Salmonellu, ale co si z toho máme odnést? Ale musím uznat, že i to, že "hezky povídá" je důležité... ono se to pak z toho Albertse líp učí. Ale kdybych neměla Albertse, byla bych ztracená, zápisky z přednášky se dělat nedaly.
Perfektní přednášky, které dokáží zaujmout každého a zápálit jej pro danou problematiku. Oceňuji jeho přístup ke studentům i snahu vždy všem vyjít vstříc.
moc pěkná přednáška, ale tolik zajímavostí najednou, že skrz ně člověk nevidí tu výkladovou osu hlavních a podstatných informací. z toho si prostě nejde nic psát. a z "nic" a albertse se pak špatně učí. ale musím přiznat, že se to nedělo vždy. jen většinou. třeba buněčné spoje byly geniální. tato forma výuky by jistě praktikovat šla, kupříkladu doporučit přečtení té a té kapitoly na určité datum a pak k ní vyložit jen ty nadstavbové informace. toť můj skromný názor.
Přednášky s panem Černým jsou jedny z nejlepších přednášek, jeho zapálení do oboru je úžasné. Jen se někdy nechá trochu unést a stíhat ho není jednoduché, ale zase řekne hodně zajímavých věcí. Taky nápad s nepovinným seminářem je fajn.
Jsem studentka 2.rocniku biochemie a velmi me zarazi, ze se tento predmet pro nas obor nestlal povinným. Predmet jsem mela zapsany dobrovolne a muzu Vas ubezpecit, ze mi velmi rozsiril vedomosti v oblasti biologie bunky, ktere jsou zajiste velmi dulezite a vyuziji jich v nasledujicim studiu biochemie. Je pravda,ze katedra biochemie zajistila vyuku biologickych predmetu, ale ani zdaleka nepodaly tolik dulezitych a ucelenych informci jako prednaska z Biologie bunky, kterou porada Katedra fyziol. živočichů a vývojové biologie. Opravdu si myslim, ze mym spoluzakum, budou nektere zakladni informace chybet, obzvlaste tem, kteri absolvovali chemicke stredni skoly, kde se na biologii velky duraz neklade.
Nevim, jestli pisu tyto radky na spravne misto, ale velmi rada bych touto pripominkou oslovila katedru biochemie, aby zvazila moznost propojeni predmetu s biologickou sekci. Urcite by to byl velky prinos nejen pro studenty...
Já si myslím, že přednášky docenta Černého postrádají hlavu a patu. Je velmi zajímavé poslouchat všechny ty zajímavosti, ale chyběla mi osnova přednášky, stále se skáče od jednoho tématu k druhému, člověk se v tom těžko orientuje.
Přdnášky pro mě byly zábavné a poučné, jen bylo občas težší se zorientovat v tom co si psát a co je pouze zajímavost. vlastní poznámky mi pak zpětně začaly dávat smysl až po přečtení Albertse.
Přednášení s takovým nadšením se u málokoho vidí.
Výklad krásný, zajímavý a poutavý, ale není jednoduché zapsat si z něj kloudné poznámky, což se vzhledem k tomu, že prezentace jsou téměř výhradně obrázkové, jeví jako problém, protože při samotném učení není snadné vyčíst všechno pouze z obrázků.
Některé přednášky byly opravdu povedené, supr mi přišlo třeba pouštění videí, člověk si to pak mnohem líp zapamatuje a je to příjemné zpestření. jen víc takových přednášek!
Bilogie Buňky je naprosto super předmět, kde se člověk dozví opravdu zajímavé a hodnotné informace, proberou se zde i novinky ze světa vědy a podporuje se zde komunikace. Hodnotím velice kladně, materiály jsou krásně napsané, jen trvá pár dnů a týdnů pochopit a zvládnout obsah. Velice motivující a příjemný přednes, ovšem někdy na úkor hlavy a paty přednášky....ale neměnila bych ho.
Občas jsem se trochu motala v pořadí přednášek (rozdělení Půta - Černý), někdy jsem postrádala návaznost. To se však dá s Albertsem v ruce snadno vyřešit :-)Jinak skvělá přednáška, moc mě bavila a poskytla dobrou základnu, na kterou mohu stavět v dalších předmětech.
Nerozumím poslední otázce: bylo obtížné pro vyučujícího, aby zvládl vše včas a srozumitelně probrat, nebo pro studenta, aby probíranou látku zvládl pochopit? Proto radši nehodnotím.
Přednáška byla rozhodně zábavná a je škoda, že v hodnocení u "vyučující je schopen vzbudit zájem..." není možné zaškrtnout "souhlasím více než rozhodně".
Ale na druhou stranu jsem vždycky odcházela s pocitem, že se mi to sice líbilo a že se říkalo spousta věcí... ale co vlastně byla v té hromadě příkladů a zajímavostí hlavní zpráva? Asi... asi že buněčná biologie je zajímavá.
Tento předmět je kvalitní. Snad jen výtka ke koncepci. Jde o to, že pro porozumění té buňce je potřebná četba celé příslušné učebnice, např. Albertse (to je však v rámci dotace přednášky nemožné odpřednášet). Jediný semestr na buňku je málo. V důsledku tohoto je přednáška pak spíše výklad vybráných buňěčných dějů, spíše než uceleného mechanismu fungování buňky. Opakuji..myslím, že to není způsobeno vyučujícími, ale dotací a koncepcí předmětu.
Černý na mě dělá dojem, že oblíbenost u studentů je pro něj důležitější než látka, kterou přednáší. Během přednášky často přeskakuje od tématu k tématu, někdy je těžké sledovat jeho linii a hlavně odlišit důležité informace od zajímavostí navíc. Jeho vtípky, historky o kamarádech z Harvardu a hlavně dětská přirovnání (model automatická pračka atp.) jsou možná zábavné, ale z mého pohledu jsou úplně zbytečné a přednášku spíš ruší.
Sice je tady už podobných příspěvků spousta, ale musím se přidat... doc. Černý přistupuje ke každému tématu s obrovským nadšením, které dokáže přenést i na studenty. Skvělá přednáška.
Výborný výklad! Díky panu docentovi mě předmět zaujal, díky němu mám pocit, že stojí za to si přečíst i něco navíc. Má neskutečně nakažlivý enthusiasmus :)
RNDr. Lenka Libusová, Ph.D. [31-151], Biologie buňky [MB150P31, přednáška]
Výborné přednášky! Všechno bylo srozumitelně vysvětleno a bylo i jasné, co jsou ta fakta, která je třeba znát ke zkoušce. Témata probraná s paní Libusovou už jsem se skoro nemusela před zkouškou učit, protože jsem si je zapamatovala z hodin (a to o zbytku Buňky rozhodně neplatilo).
doc. RNDr. František Půta, CSc. [31-151], Biologie buňky [MB150P31, přednáška]
František Půta trochu doplácí na srovnání s Honzou Černým, asi kdyby přednášel sám, tak bych jej hodnotil o něco lépe. Rozdíl je velmi markantní po živém výkladu Honzy Černého, přednáška působí o něco kostrbatěji. Na druhou stranu jeho výklad je, podle mne, o něco lépe uspořádaný. Škoda, že někdy trochu vyskočí z kolejí a začne horečnatě listovat slidy. Přesto mé hodnocení s odstupem času (a vyslechnutými přednáškami typu Základy molekulární biologie) je stále lepší. Určitě se mi také líbí férovost a objektivita.
Přednášky byly sice trochu nudnější,avšak zase,myslím,lépe strukturované a musím říct,že byl kladen hlavně důraz na porozumění dané problematice,kontakt přednášející-posluchač...myslím,že člověk věděl lépe,co si odnést,zapsat a později se naučit...
"Zajímavý přednes" na který je nutno si zvyknout :o) Ale dá se v něm objevit jeho kouzlo. Střídání pedagogů při přednáškách bylo alespoň pro mě oživujícím prvkem s nábojem jistého očekávání "co bude dnes".
Přednášky dr. Půty se někdy zdají ve srovnání s doc. Černým trochu suché a nezajímavé, ale troufám si říct, že zdání klame. Přednášky dr. Půty jsou dobře organizované a výklad jasný.
Myslím, že přednáškám by moc pomohlo, kdyby přednášející nedával tolik najevo, jak ho obtěžuje, že nám musí vykládat. Působil strašně otráveně a bylo to dost nakažlivé. Nevím, jestli byl otrávený z nás nebo ze svého oboru... nebo jestli to byl jen takový dojem, ale měl by se snažit tenhle dojem nebudit. Můj dojem z přednášky samotné byl dost povrchní, protože v zájmu zachování kladného vztahu k Biologii buňky jsem na jeho přednášky po dvou pokusech přestala chodit, ale od několika nezávislých zdrojů (které byly trpělivější a na přednášky chodili) jsem slyšela, že jeho přednášky jsou výrazně srozumitelnější, než pana Černého... takže by vážně asi stačilo jen tvářit se trochu příjemněji a přednáška by byla super.
Velmi dobré přednášky, které měly vždy hlavu a patu. Jasný, přehledný, ne příliš rychlý výklad s pěknými prezentacemi. Někdy ale bohužel dr. Půta působil poněkud unaveně. Velmi jsem ocenila snahu dohodnout se studenty, vyjít jim vstříc a poradit pokud je třeba. Také chválím snahu o spravedlivost a objektivitu.
už jsem to napsala k panu Kotvaldovi, pan docent Půta je druhý přednášející, kterému by prospělo školení o přednesu. u něj by bylo vhodné rozšířit kurz i o mluvu na mikrofon.
Pan Půta má trochu smůlu, že přednáší s panem Černým. Ve srovnání s ním přednášky nejsou tak zajímavé, ale možná to bude i podle mě méně zajímavými přednášenými tématy (energetika,...). Přednášky jsou ale pořád na vysoké úrovni! Prezentace jsou dobré, učilo se z nich lépe než z prezentací pana Černého, protože jsou opoznámkované. I tady mi bylo líto přeskakovaných a jistě zajímavých částí.
O přednesu pana Půty se zde již nebudu rozepisovat, protože v podstatě vše shrnula Petra Jirásková (slabý přednes se značným množstvím různě (ne)souvisejících odboček, potichý přednes...). Já bych zde radši uvedl věc, která mi vadí více. Dost dobře nedovedu pochopit, proč na náhraní termín zkoušky z BioBun je tak omezen počet lidí (když těhto lidí je o dost více). Taky mi není zcela jasné, proč se na tuto zkoušku přihlašuje přes dl.cuni.cz a ne přes SIS, jak je u ostatních obvyklé (asi to musí být něco extra...). Existuje zde totiž také možnost, že někteří lidé nejsou vůbec na dl.cuni.cz zaregistrováni... Já osobně jsem zkoušku dělal na poprvé (tekže mě toto zapisování nemusí již trápit), ale co tak slyším okolo sebe, názory ostatních lidí jsou dosti podobné (jenže já už to mám za sebou, takže to mohu s klidem napsat)...
Vysvětluje věci takovou oklikou že i ty nejjednodušš se mu podaří zamotat a učinit naprosto nepochopitelnými. Přednáška o buněčné signalizaci byla zbytečně zahlceny detaily které prváci težko můžou pobrat a ani u zkoušky pak toto není vyžadováno, často to vedlo ke ztrátě pozornosit studentů
Výborná přednáška. Ačkoli někteří tvrdí, že Františkovi Půtovi nerozumí, mám dojem že je to spíše nepozorností nebo natvrdlostí oněch lidí. Při řádném sledování se dá všechno v pohodě pochopit. Navíc vše zopakuje a pole pro dotazy je taky.
ocenuji zajem pedagoga zda bylo latce porozumeno,ochota vysvetlit danou problematiku i vic krat,snaha podat vyklad co nejzrozumitelneji,hledani nejtrefnejsich slovnich spojeni na dotazy a k problematice co se mohlo jevit nekterym studentum jako neschopnost podat putave a zretelne latku,no ne kazdy je rozeny recnik... a prave proto si myslim ze je treba vyzvednout snahu dr.Puty a jeho sebareflexiu na poznamky k jeho prednaskam a viditelne zlepseni prednasek v prubehu semestru,oba pedagogove maji sve prednosti,osobne se mi lip ucilo z prednasek dr.Puty- meli hlavu a patu
Přednášky Františka Půty mají vysokou odbornou kvalitu. Při svém výkladu vychází z toho, že přednáší pro studenty vysoké školy a podle toho je nastavena i struktura a úroveň obtížnosti této přednášky. Jeho prezentace i projev jsou systematické a vždy zvažuje slova, kterými se snaží problematiku vysvětlit. Na dotazy odpovídá opakovaně, dokud nedostane zpětnou vazbu, že látka byla pochopena. Uvítala bych akorát více praktických příkladů k probírané látce. Přednášky hodntím velmi kladně.
Výuku hodnotím kladně, na obou vyučujících bylo vidět, že mají o danou problematiku velký zájem a také ji uměli vhodně podat tak, aby vzbudili zájem studentů. Vždy se soustředili na to, zda studenti porozuměli látce dostatečně. Pedagogy nejde srovnávat, abych ohodnotila pana doktora Půtu líbilo se mi, že přednášky měly svůj systém, jen bych pro příště poprosila zkuste přidat trochu na hlase , aby Vás bylo slyšet i v těch posledních řadách:)
Velmi jsem ocenil přednášky RNDr.Františka Půty CSc. jako skvělí úvod do problematiky buněčné biologie i molekulární bio. Způsob kterým byla přednáška vedena byl velmi komunikativní a reflexivní. Pan doktor Půta zejména dbal na to aby i ten poslední studen v posluchárně pochopil danný výklad. Nakonec bych opět poděkoval za skvělou přednášku v mém prvním semestru na MOBIBO.
S přednáškou biologie buňky jsem byla vcelku spokojená, jen mám připomínku k přednesu pana Půty. V zadních řadách ho občas nebylo slyšet, lepší by bylo, kdyby přednášel s mikrofonem.
přednáška byla trochu zmatená, sice chápu, že přednášet stejné věci může být nuda, ale toto experimentování nebylo moc k užitku, témata na sebe moc nenavazovaly a často jsme se dostávali do situace, kdy jsme dané téma neměli probrané a tudíž bylo velice obtížné věci pochopit přímo z přednášky, jinak ale byla přednáška velice fajn a zajímavá
Jasný a srozumitelný, pekně připravené prezentace a vše odpřednášeno srozumitelně. Má to hlavu a patu, pěkně se zapisuje a chápe. Jediné co tomu trošičku chybí je pravý zápal a cit pro věc. Ale to není nutné, je to spíše nadrámec výuky. Hodnotím velice kladně.
Přednášky s panem Půtou sice nebyly tak "akční", ale zato byly přehlednější a jasnější, takže mně se líbily víc.
A jinak taktéž děkuju, že zkouška je i přes masovost předmětu ústní :-)
Tento předmět je kvalitní. Snad jen výtka ke koncepci. Jde o to, že pro porozumění té buňce je potřebná četba celé příslušné učebnice, např. Albertse (to je však v rámci dotace přednášky nemožné odpřednášet). Jediný semestr na buňku je málo. V důsledku tohoto je přednáška pak spíše výklad vybráných buňěčných dějů, spíše než uceleného mechanismu fungování buňky. Opakuji..myslím, že to není způsobeno vyučujícími, ale dotací a koncepcí předmětu.
Přednášející dělal ve výkladu krátké pauzy, kdy jsem si stihl většinu řečeného zapsat a trochu si to v hlavě srovnat, aniž by mi utekla nějaká další myšlenka.
Půta je vynikajicí. Jeho projev není tak "napínavý" jako u Černého, ale přednáška je mnohem lépe strukturovaná, Půta zdůrazní, co je důležité a co vedlejší. Nesnaží se být zábavný - to považuji za klad, protože látka je zábavná sama o sobě a Půta ji neruší svými historkami a vtípky.
V přednáškách jsem se dost ztrácela, přišly mi trochu zmatené. Moc jsem si z nich nezapamatovala.
Na druhou stranu se mi líblo, že doc. Půtovi nevadilo zopakovat věci, které jsme nepochopili a také se snažil k těžko představitelným buněčným dějům hledat paralely, díky kterým nám je přiblížil (třeba zamotávání provázků s funkcí helikázy a topoisomerázy:)
(Ale jak už tu bylo řečeno, Doc. Půta doplácí na srovnání s doc. Černým.)
Pan doc. Půta je jeden z nejlepších přednášejících, které jsem zažil! Přednášky byly i přes poměrně nezáživné téma strhující. Vysvětluje velmi srozumitelně a nezabíhá do zbytečného rozvášňování o tématu.
jak Františěk Půta,tak Jan ˇčerný mi přijdou jako hodne fajn ucitele a mozna taky proto byla pro me biologie bunky zatim dosud nejzabavnejsim a nejzajimavejsim predmetem...
K přípravě na zkoušku většina doporučuje přepisy z přednášek, zvolil jsem jinou cestu. Načetl jsem co nejvíc z Albertse, Pollarda aj. k probíraným kapitolám a až zpětně jsem se vrátil k prezentacím a srovnal si své znalosti. To málo, u čeho jsem si nebyl jistý jsem si posledních pár dní před zkouškou dohledal et voilà - 1.
Doporučit můžu vřele Pollarda. Je to sice mírně náročnější čtení než Alberts, ale dostanete z něj mnohem víc. Byť to třeba nebudou přímo požadované příklady z přednášek, jsou zde tyto vysvětleny do takového detailu, že vám podají dostatečný základ na to správné odpovědi odhadnout popř. si je nacpat do hlavy po jednorázovém přečtení přepisů z přednášek - neboť jim budete opravdu velmi dobře rozumět. Přepisy z přednášek jako takové bych nedoporučoval bez předchozí účasti na přednáškách - jsou značně přehuštěné, jedná se spíše o stručný výpis požadovaných znalostí (a jako takové jsou velmi vhodné) než o vysvětlující materiál. Zřejmě by na složení zkoušky stačilo se naučit tyto přepisy nazpaměť, ale aby na to potom daný student nedodělal někdy v budoucnu...
Na přednášky jako takové se chodit určitě vyplatí, i kdyby jen pro letmé zopakování si již nastudovaného tématu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2016, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
Přijde mi poněkud nešťastné, že jedinou doporučenou literaturou jsou učebnice s enormním obsahem informací, případně přepisy přednášek asi 8 let staré, které jsou, notabene, klasifikovány jako "doplňující".