Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Ladislav Peška, Ph.D. [32-KSI], Databázové systémy [NDBI025, cvičení]
Samuel Vaško, 16.02.2025, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
vysvetlil veci genialne, skoda ze to je tak trochu useless
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.02.2025, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Byl bych rád, kdyby si vyučující přidal na svůj web stránku s informacemi o cvičení. Jinak byla cvičení v pořádku.
Jak řekl cvičící na prvním cvičení, že jsme jeho pokusní králíci, protože předmět cvičí poprvé, tak to tak i vypadalo. Dost často říkal informace zmateně a občas i špatně. Ale snažil se a byl milý, to se mu upřít nedá.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 26.01.2025, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Skvělá, zábavná cvičení. Bylo vidět, že cvičící necvičí databáze běžně, občas nevěděl něco, jak kolegové zamýšlí, ale nijak to nevadilo, jen maličkosti.
Oceňujem humor a svojskosť s akou ste pristupovali k výkladu a precvičovaniu konceptov. Rovnako tak, ochotu odpovedať na otázky a dovysvetľovať veci, ktoré som nepochytila alebo si nepamätala z prednášok.
Počas semestra som navštívila jedno cvičenie od pána Lokoča, jeho cvičenie sa mi zdalo o niečo štrukturovanejšie(?), malo inú atmosféru, videla som jasnejšie predely v tom čo a kedy sa na cvičení robilo.
Cvičení se mi velmi líbila v tom, že jsme celých 90 minut opravdu něco dělali a neseděli jen na místě - často jsem úkoly stíhal dodělat na místě s minutovou rezervou a opravdu jsem se nenudil :)
Vytýkám jedinou věc, a to je poměr kredity/práce. Studenti musí chodit na cvičení, dále z nich odevzdávat práci; je nutno přečíst pár článků a nakonec zvolit si téma semestrálního projektu a tento projekt o celkových třech částech úspěšně implementovat a odprezentovat. Ne, že by se jednalo o enormní práci a je možné to zvládnout v rozumném čase, ovšem v porovnáním s některými jinými kurzy je to o trochu náročnější čtyřkreditový předmět, s čímž je dobré počítat předem. Navíc musím říct, že ne vždy jsem z přednášky hned pochopil, o čem jsme se tam bavili (možná to je i tím, že byla v angličtině), ovšem na cvičení se to vyjasnilo.
Připomínka k předmětu, Úvod do doporučovacích systémů a uživatelských preferencí [NSWI166, přednáška]
Předmět mě zaujal tím, že probíraná tematika je velmi aktuální a jde o zajímavé problémy, kterým čelí mnoho větších i menších firem na trhu. Kromě klasického výkladu jsme měli za úkol přečíst i několik článků, což bylo také trochu neobvyklé, ale zajímavé. Obecně se mi to tedy velmi líbilo. Co by šlo zlepšit jsou možná slides k předmětu - je jich mnoho a přitom některé jsou až moc detailní a vlastně zbytečně složité, na druhou stranu některá témata ve slidech tolik rozepsaná nejsou a přitom u zkoušky jsou potřeba. Zkouška byla v každém případě férová a nemůžu si stěžovat. Líbila se mi i guest lecture.
Ještě přidám dodatek k lineárnímu modelu - přednášky mi k tomuto tématu přišly zajímavé, ale možná by se hodilo ukázat nějaké větší propojení i s praxí (resp. kódem) a přestože chápu, že šlo o ukázání doporučovacího systému na papíře, tak mi to až tak podstatné nepřijde a do zkoušky poměrně zbytečné.