AnketaAnketa(verze: 716)
V letním semestru akademického roku 2023/2024 probíhá sběr dat 27.05.2024 - 15.09.2024. (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. et Mgr. Emil Jeřábek, Dr., Ph.D. [32-KA], Úvod do matematické logiky [NMAG162, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.08.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Prvně za své studium jsem nucen hodnotit vyučujícího hodnocením menším než 3. Na logiku jsem se opravdu těšil, protože jsem chtěl alespoň z části pochopit, na čem ta matematika asi stojí, ale z tohoto předmětu jsem si neodnesl skoro nic. Je to dáno velmi neorganizovaným a chaotickým výkladem pana doktora Jeřábka. Už po druhé přednášce jsem měl sešit plný otazníků, ne snad proto, že bych nechápal koncepty, ale proto, že jsem nevěděl, jestli to co píšu je věta, lemma, důkaz, poznámka nebo něco úplně jiného. Pamatuji si, že minimálně jednou za přednášku jsem uslyšel větu "Aha, to bych možná mohl definovat, když to tady používám.", což úplně nepomáhá, když se snažíte zjistit, jestli něco jenom nechápete, nebo nemáte k chápaní ani potřebný aparát. Jediné, co zvládlo předmět alespoň trochu objasnit, byla skripta, kterých se ale přednáška držela jen dosti volně. Možná to zní, že jsem příliš hrubý, ale je to dáno tím, že jsem se na logiku opravdu těšil a odešel jsem více než zklamaný. Jsem si ale jistý, že když se zapracuje na strukturovanosti přednášky, méně chaotického výkladu, stanovení jasného sylabu a požadavků ke zkoušce, tak by Úvod do matematické logiky mohl být pro budoucí studenty lepší zážitek. Hodnocení 5 nedávám proto, že byl pan Jeřábek u zkoušky férový a neměl úmysl nikoho potopit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.05.2023, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Na přednášky jsem z velké části nechodil. Přednášky, kterých jsem se účastnil, mi přišly hodně monotónní, a tedy nudné. Výklad byl pochopitelný
doc. Mgr. Pavel Růžička, Ph.D. [32-KA], Úvod do teorie kategorií [NMAG336, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.07.2023, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičící věnoval přípravě hodiny minimální množsví času. Úlohy za domácí úkol byly obodované měsíc po termínu odevzdání. V hodinách bylo vidět, že množství jeho pozornosti tomu, co právě dělá, je pod úrovní toho, kdy ta hodina má studentům ještě šanci něco nabídnout.
doc. Mgr. Pavel Růžička, Ph.D. [32-KA], Algoritmy na mřížích [NMMB411, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2024, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, navazující magisterské
Přednášky bohužel někdy působily málo připravené. Cením si snahy o precizní, čitelný zápis na tabuli, ale pomalé tempo přednášek jim ubíralo na poutavosti.
Mgr. Sára Šůstek Vyhnalová [32-KA], Algoritmy na mřížích [NMMB411, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 2. ročník, Matematické struktury, navazující magisterské
Sára působila občas docela nesebevědomě, což trochu škodilo výkladu.
Ale domácí úkoly a zápočet byly bez problému.
Připomínka k předmětu, Úvod do matematické logiky [NMAG162, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.08.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Předmět je sám o sobě celkem zajímavý, ale opravdu záleží na přednášejícím. Zkouška je pohodová, dá se na ní naučit za jedno či dvě odpoledne. Kreditové ohodnocení je oprávněné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.07.2023, 4. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Zkouška je vzhledem k množství kreditů a doporučením pro druhý ročník trochu zvláštní. Jde o to, že 40% zkoušky je sice téměř zadarmo, pokud se člověk alespoň trošku učil, ale většina zbytku je poměrně náročná plná teoretických příkladů na které se docela špatně učí, což způsobuje nevyváženost. Jinak je obsah předmětu velmi vhodný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.05.2023, 2. Ročník, Obecná matematika, bakalářské
Předmět je nepochybně zajímavý. Nejvíce na předmětu oceňuji nahrávky přednášek, což je, podle mě, nejlepší forma výuky. Z nahrávek se pojmy, věty a jejich důkazy dají naučit i pochopit. Na předmětu mě dost zarazila písemná zkouška. Zkouška obsahuje dostatečné množství triviálních úloh, které by většina lidí vyřešila i bez absolvování tohoto kurzu, avšak písemku, jako celek, bych za jednoduchou neoznačil. Na webu profesora Krajíčka jsou příklady dvou písemek (prakticky identických), které jsou však zcela zcestné (typem úloh i náročností). Do budoucna bych ocenil příklady všech typových úloh, které studenta mohou potkat. Když se na písemce objeví 5/11 příkladů, které člověk vidí poprvé, tak to člověka dost rozhodí. Další věc, kterou bych uvítal, je přesný seznam definic a vět, které má člověk znát. Na písemce se sice neobjevila jediná úloha, která by vyžadovala znalost znění věty nebo důkazu věty nebo definice pojmu, ale i tak bych daný seznam definic a vět uvítal. To, že se na zkoušce neobjevila jediná taková úloha mi taky trochu vadilo a to ze dvou důvodů. Jednak má celá přednáška charakter, který vybízí k tomu, aby část zkoušky závisela na znalosti teorie, a jednak v zkušebních písemkách se takové otázky vyskytovaly, a tudíž jsem do jejich naučení investoval dost času, který bych nyní využil úplně jinak. Předmět bych doporučil jako takový doporučil, ale doufám, že budoucí kurzy logiky budou mít lépe strukturovanou přípravu na zkoušku.
Připomínka k předmětu, Algoritmy na mřížích [NMMB411, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 2. ročník, Matematické struktury, navazující magisterské
Kódění na cvičení je podle mne dobrý nápad, ale nebyl příliš vhodně implementovaný: začít se samotným kóděním vždy až tak 30 minut před koncem je typicky málo času na sepsání čehokoliv rozumného, zvlášť když nejčastější obtíží je hledání správných funkcí v dokumentaci (protože tématika na cviku obnáší knihovny, které průměrný student nepoužívá až tak často).
Přišlo by mi vhodnější místo toho dedikovat některá celá cvičení jako kódící a věnovat se něčemu celou hodinu. Taky mi přijde, že by prospělo rozvrhnout cvičení do počítačové učebny -- přijde mi nešťastné přímo plánovat s tím, že si studenti nosí vlastní notebooky.

Konečně, překvapila mne míra kryptografického zaměření cvičení -- na jednu stranu se hovořilo o spoustě ryze kryptografických věcech nesouvisejících s mřížemi, na druhou stranu podle mne existují zajímavé teoretické věci z přednášky, které na cvičení nevystoupili (třeba využití Minkowského věty).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, navazující magisterské
Cvičení bylo dobré, akorát mi přišlo, že obsah cvičení (a domácí úkoly) nesouvisel moc s přednáškou. Myslím, že by nebylo špatné udělat ze cvičení část přednášky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, navazující magisterské
Cvičení byla zajímavá, akorát se moc nevztahovala k přednášce.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2024, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, navazující magisterské
Průběh cvičení moc neodpovídal přednášce, podívali jsme se na různé kryptosystémy a zkoušeli programovat jejich zjednodušené verze. Domácí úkol (pro zápočet) zase příliš nesouvisel s kryptosystémy ze cvičení. Na cvičení programuju poměrně nerad, protože typicky ani nestihnu pořádně pochopit nový kryptosystém, natož abych ho za 15 minut implementoval. Raději bych asi probral méně kryptosystémů (teoreticky) více do hloubky než naopak - není mi jasné, proč vypadají takto a ne jinak, a podobně.
Připomínka k předmětu, Algoritmy na mřížích [NMMB411, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2024, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, navazující magisterské
Přednáška mě příliš nezaujala. Možná by jí prospělo začít motivací, třeba ohledně aplikací v post-kvantové kryptografii, které byly zmíněny spíše jen mimochodem na cvičení.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK