AnketaAnketa(verze: 728)
V letním semestru akademického roku 2024/2025 probíhá sběr dat 26.05.2025 - 14.09.2025. (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Tomáš Kekule, Ph.D. [32-KVOF], Optika [NFUF201, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2024, 2. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
pan doktor bravurne zvladal pripravu pokusu i jejich fyzikalni objasneni
Jakub Bouška, 10.01.2024, 1. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Pan doktor Kekule mě v předmětu Optika mile překvapil. Byl milý, vstřícný, lidský a skvěle vysvětloval pokusy, které byly mou oblíbenou částí hodin.
RNDr. Eva Kočišová, Ph.D. [32-FUUK], Optika [NFUF201, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 2. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Paní doktorka Kočišová mi přišla poněkud nevýrazná a tudíž mi cvičení přišla taková dezorientovaná až zmatená. Nadále si myslím, že napsat zadání příkladu na tabuli by silně pomohlo, protože se občas stávalo, že jsme neměli přehled co přesně se po nás chtělo. Myslím si, že by i pomohlo nezačínat první cvičení pomalým čtyřicetiminutovým výčtem doporučené literatury, který stejně proběhl tři dny předtím na přednášce. Navázali jsme na to volně příklady, ovšem dalo chvíli vůbec zjistit, že se najednou něco počítá.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2024, 2. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
pani doktorka vedla cviceni pomerne zvlastnim zpusobem, ktery mi ve finale vlastne velmi vyhovoval, protoze casto jsm se pri cviceni bavili o ruznych oblastech experimentalni optiky a bylo to velmi zajimave
Jakub Bouška, 10.01.2024, 1. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Velmi milá a lidská cvičící. Oceňuji ochotu vyjít vstříc. Někdy mi přišel přednes trochu zmatečný. Občas se paní doktorka Kočišová po položené otázce zapovídala, jindy se zas trochu nechala vyvést z komfortní zóny. Celkově super cvičící.
Mgr. Václava Kopecká [32-KVOF], Optika [NFUF201, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 10.02.2025, 2. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Velmi milá a obětavá. Vždy se nám snažila ukázat krásu optiky
prof. RNDr. Marek Procházka, Ph.D. [32-FUUK], Úvod do problémů současné biofyziky [NBCM094, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.06.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Jest to týpek! Má rád regraci!
prof. RNDr. Marek Procházka, Ph.D. [32-FUUK], Optika [NFUF201, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 2. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Převážně ze začátku semestru jsme byli silně nespokojeni s přednáškou, tak jsme se s panem profesorem Procházkou pokusili domluvit na možných změnách. Ač jsme se zprvu setkali spíše s vyhýbavým přístupem, tak v průběhu času bylo vidět zlepšení a vědomí, že ne všechny aspekty přednášky jsou ideální. Oceňuji, že jsme se byli schopni domluvit a že nám pan Procházka vyšel vstříc.
Zároveň se mi líbila ochota odpovídat na mé dotazy, i když mi třeba jen něco z výkladu uteklo.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 10.02.2025, 2. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Je vidět, že ví, o čem mluví, ovšem přeskakuje od myšlenky k myšlence, několikrát za výuku řekne, že se to budeme učit později, nebo že si to pamatovat nemusíme a navíc má vše v prezentaci, která je ve skutečnosti špatná koláž všech jiných prezentací na téma Optika. Tedy zlepšení bych rád viděl u celkového projevu. V ostatních odvětví byl v rámci možností průměrný.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2024, 2. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
bylo videt, ze pan profesor je s problematikou velice obeznamen a dokazal rychle odpovidat i na obtiznejsi ci nejasne dotazy, myslim, ze nam dokazal tento predmet velice priblizit
Jakub Bouška, 10.01.2024, 1. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Milý vyučující. Přednes mi přišel dosti zmatečný.
Připomínka k předmětu, Bioorganická chemie [NBCM010, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.01.2025, 1. ročník, Biophysics and Chemical Physics, navazující magisterské
More content in other languajes would be useful in order to learn better
Připomínka k předmětu, Optika [NFUF201, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2024, 2. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
skvely doprovod k prednasce a velice zajimave priklady
Jakub Bouška, 10.01.2024, 1. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Fajn předmět. Po předmětu elektřina a magnetismus, kterým jsem sotva, prošel jsem stavěl na chatrných základech, což se projevilo i v zápočtových testech. Přišlo mi, že jsme jeli mnohdy až moc rychle.
Připomínka k předmětu, Optika [NFUF201, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2025, 2. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Přednášky mě bohužel nenadchly. Ač byly s postupem semestru lepší, tak i nadále zůstávaly převážně chaotické.
Při přednáškách byly využívány prezentace, které mi silně nevyhovovaly, jelikož jejich obsah vyžaduje komentář, který při přednášce čas od času nepadl a některé slidy byly přeskočeny úplně. Přeskočené slidy se obvykle týkaly věcí, které u zkoušky nebyly třeba, pokud ale nejsou ke zkoušce potřeba a při přednášce jim čas také věnován není, pak nevidím potřebu je v prezentaci uvádět. Už jen protože se do formátu prezentace nevejde veškerý kontext týkající se dané problematiky a bez komentáře, který by se objevil na přednášce, je stejně potřeba sáhnout po jiných materiálech, do kterých lze nahlédnout nezávisle na tom, zda je daná věc uvedena v prezentaci, či nikoliv.
Myslím si, že by i pomohlo mírně zvolnit tempo, které je prezentacemi uměle zrychleno, jelikož stačí pouze komentovat a není nutno vše vypisovat na tabuli, což je v kontrastu se snahou studentů o vytváření si poznámek z přednášky. Myslím si, že převážně tématu paprskové optiky by silně pomohlo více psaní na tabuli. V prezentaci se totiž muselo neustále přeskakovat mezi slidem, který zachycoval objekty jako ohnisková, hlavní rovina atd., a slidem, který je vysvětloval. Toto neustálé měnění v kombinaci s množstvím objektů, které se takto na daném slidu objevily za mě bylo velmi náročné na pochopení. Postupné představování objektů, kdy se nakreslí optická osa okomentuje se, přejde se ohniskům, které se okomentují, bez toho aby obrázek byl rušen vším ostatním, o čem nemáme nejmenší tušení k čemu slouží a vytváří spíše chaos, by bylo za mě preferovaným postupem. Tento postup lze samozřejmě aplikovat i s prezentací, pokud se jednotlivé elementy budou objevovat postupně spíše než najednou.
Zároveň si myslím, že by chtělo trochu upravit přednášky ze začátku semestru s ohledem na to, že ne všechny pojmy a skutečnosti nám jsou známy. Ku příkladu při skládání rychlostí jsme došli k závěru, že fázová rychlost může překročit rychlost světla, k čemuž ovšem dospějeme pouze ve specifických případech, se kterými jsme se setkali až v šesté přednášce (oproti tématu skládání vln v přednášce druhé).
Mezi pozitiva za mě patřily zejména pokusy na přednáškách. Zkouška nebyla příliš náročná, což mi vykompenzovalo můj stres, který jsem měl ze snahy se zorientovat v materiálech.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 10.02.2025, 2. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Předmět sám o sobě je zajímavý. Vždy se člověk těšil na konec přednášky, kde přišli na řadu pokusy, které více osvojili probíranou látku. Literatury bylo nabídnuto hodně, ovšem vzhledem k mému oboru (FMUP) se jednalo o texty velmi velké odbornosti a tedy pro učení nepoužitelné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.02.2024, 2. ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
optika byla zatim muj fav predmet, bylo suer si postupne vysvetlovat jevy, ktere pozorujeme kazdy den, velice prinosny predmet
Jakub Bouška, 10.01.2024, 1. Ročník, Fyzika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Prezentace mi moc nedaly. Vzorce jsem z nich nepochopil. Přijde mi, že pojmy se mi totálně smíchaly (interference, difrakce,... Jak podotkl spolužák, hodiny by se daly shrnout jako "100 způsobů, jak vytvořit duhu", na čemž by nebylo nic špatného, kdyby člověk rozuměl té fyzice za tím, což se alespoň v mém případě říci nedá.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK