AnketaAnketa(verze: 716)
V letním semestru akademického roku 2023/2024 probíhá sběr dat 27.05.2024 - 15.09.2024. (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Jiří Hořejší, DrSc. [32-UCJF], Kvantová teorie pole I [NJSF068, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Pán profesor Hořejší predviedol jedno krásne celo-semestrálne predstavenie -budovanie základov QFT. Bol som rád za super skriptá, pedagogický prístup a excelentnú angličtinu.

Jediné čo by som doplnil je možno väčší dôraz na myšlienkové skoky v popise, špeciálne teda prechod k poľnej teórii (viac rozprávať o interpretácii), ale napríklad aj pri Diracovi a bispinoroch. Bolo by dobre viac zdôrazniť dosiahnuté nové myľníky a čo vlastne znamenajú, možno venovať časť jednej prednášky "recapu": kde a prečo sme od začiatku došli, možno štýlom "vtáčej prespektívy". Takisto by mohli byť podrobnejšie popísané niektoré matematické novinky, ako spomínané bispinory alebo koncept poľa, myslím že na to bol čas (ku koncu sme počítali dosť veľa procesov). All in all veľmi dobré.
prof. RNDr. Jiří Hořejší, DrSc. [32-UCJF], Základy teorie elektroslabých interakcí [NJSF085, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.09.2023, 1. ročník, Částicová a jaderná fyzika, navazující magisterské
Oceňuji poutavý projev v kvalitní angličtině, který dokáže udržet pozornost studenta i v pátek ráno.
Mgr. Marián Kolesár, Ph.D. [32-UCJF], Kvantová teorie pole I [NJSF068, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Ako som spomínal, systém cvičenia aj domácich úloh bol veľmi dobrý. Na cvičeniach sa hlavné veci zopakovali a bolo jasné čo v akom kroku počítame, pričom sme väčšinou veci stihli aj dopočítať a domáce úlohy na to dobre nadväzovali (náročnosť bola tiež dobre odhadnutá). Vytkol by som miestami možno slabšiu angličtinu cvičiaceho, čo celkovo nebol problém, ale niekedy by nemuselo byť zrejmé čo vlastne hovorí resp. niektoré výroky boli príliš harsh a neohrabané a dlhšie vysvetlenia trošku nekoherentné. Takisto by som *veľmi* ocenil keby sa viacej času vyhradilo na časť cvičení kedy sme mali preberať úvod do Lieovych grup a reprezentáciam, čo je veľmi dôležité (v hlavnej prednáške vlastne absentuje) a na cvičení nebolo prebrané dostatočne. Nakoniec však šlo o veľmi pekne štruktúrované cvičenie.
Tomáš Trachta, 12.01.2024, 1. Ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Výborné cvičení.
Mgr. Marián Kolesár, Ph.D. [32-UCJF], Základy teorie elektroslabých interakcí [NJSF085, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.09.2023, 1. ročník, Částicová a jaderná fyzika, navazující magisterské
Oceňuji připravenost na výuku, zpětnou vazbu řešení domácích úloh, a snahu každého studenta aktivně zapojit do řešení problémů vyvoláváním k tabuli.
Připomínka k předmětu, Kvantová teorie pole I [NJSF068, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Cvičenia boli veľmi dobré, vhodne dopĺňali prednášku (často sme dopočítali veci, ktoré sa na prednáške odložili na cviko) a pripravili na počítanie domácich úloh. Systém, že máme domácu úlohu zhruba jednu na každý týždeň, ale vždy čas dva týždne na odovzdanie bol skvelý. Takisto svižné prestriedanie pri počítaní na tabuľu po radoch fungovalo dobre, vyučujúci dobre vysvetlil čo sa od počítajúceho čaká.
Připomínka k předmětu, Kvantová teorie pole I [NJSF068, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Na predmete oceňujem pedagogický prístup, ktorý kopíroval historicky vývoj QFT (tzv. top to bottom prístup). Špeciálne sa mi teda páčilo, že väčšinu času boli kroky motivované a chápal som kam smerujeme. Priebeh bol príjemný, pedagogický a v dobrom tempe (aj keď išlo o veľký 4/2 predmet) a veľmi záživný. Budovať novú teóriu na základe syntézy QM a STR sa len tak nevidí. K prednáške sú dostupné veľmi dobré skriptá pána profesora a dobre sa dopĺňala s cvičením.
Připomínka k předmětu, Základy teorie elektroslabých interakcí [NJSF085, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.09.2023, 1. ročník, Částicová a jaderná fyzika, navazující magisterské
Oceňuji výbornou návaznost na nejen relevantní přednášku, ale i ostatní předměty (jmenovitě QFT2), člověk snadno poznatky z jednoho cvičení aplikuje na druhém a naopak. Pozitivně kvituji i formát zápočtu.
Připomínka k předmětu, Základy teorie elektroslabých interakcí [NJSF085, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.09.2023, 1. ročník, Částicová a jaderná fyzika, navazující magisterské
Oceňuji kvalitu a provázanost s jakou se v rámci kurzu přesouvá od jednoho tématu k následujícímu; celý kurz je neuvěřitelně koherentní a je velmi těžké se v problematice dezorientovat. Pozitivně kvituji také formát zkoušky.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK