AnketaAnketa(verze: 728)
V letním semestru akademického roku 2024/2025 probíhá sběr dat 26.05.2025 - 14.09.2025. (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Michal Johanis, Ph.D. [32-KMA], Funkcionální analýza 1 [NMMA401, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 1. ročník, Matematická analýza, navazující magisterské
Cvika se skládali výhradně z předvádění protipříkladů na to či ono. Od poloviny semestru se dokonce cvika zrušila a byla místo toho přednáška navíc. Co mi rozhodně chybělo, tak byla cvika na distribuce. Případně dát do cvik něco s fourierovo transformací, kterou jsme si sice zavedli již v úvodu, ale NIKDY jsme ji zatím nepoužili, ačkoliv by se mělo jednat o jeden z nejsilnějších nástrojů aplikované matematiky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2025, 1. Ročník, Matematické modelování ve fyzice a technice, navazující magisterské
Vyučujúci si dal záležať, aby študenti látku pochopili. Kým sa na začiatku semestra počítali jednoduché príklady, dával veľa času na samostatné riešenie a popri tom chodil pomedzi študentov a radil im. Tento spôsob výuky sa mi veľmi páčil. Keď sa však zmenil charakter príkladov na teoretické dôkazy, stala sa v podstate z cvičenia ďalšia prednáška (a neskôr sa z cvičenia stala prednáška oficiálne) a toto sa vytratilo. Na cvičení sme často nestíhali a keď ostalo na konci 5 minút, cvičiaci ho využil na zrýchlené prejdenie ďalšieho príkladu. Viac by sa mi páčilo, keby ten čas využil na dovysvetlenie prejdených príkladov, pretože tie boli väčšinou prejdené v časovom strese a kvôli tomu som veľa z nich musel tupo prepísať a pochopil až dodatočne.
doc. RNDr. Michal Johanis, Ph.D. [32-KMA], Funkcionální analýza 1 [NMMA401, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 1. ročník, Matematická analýza, navazující magisterské
Pan docent je extrémně zapálený do funkcionálky a jde to z něj cítit, což je naprosto super! Své zapálení dává ale také znát extrémním tempem přednášení, které může být dost náročné, pokud si chcete dělat poznámky. Na druhou stranu jsou k dispozici skvělá skripta, tedy psát si poznámky není v teorii potřeba. I tak bych zvážil, jestli by nešlo tempo snížit alespoň o 20%.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2025, 1. Ročník, Matematické modelování ve fyzice a technice, navazující magisterské
Pozitívne naladený a energický človek. Do ťažkej látky vždy dokázal vniesť potrebnú dobrú atmosféru. Snažil sa v priebehu semestra brať ohľad na modelárov, pre ktorých nie je Funkcionálna analýza 1 úplne to pravé, aj keď nie vždy mu to vychádzalo ideálne. Osobne mi trochu vadilo, že nechcel venovať veľa času vysvetleniu niektorého pojmu z teórie miery alebo topológie, predmetov, ktoré modelári štandardne nemajú a na prednáške sa tieto znalosti požadujú. Tiež by som bol rád za viac intuície (prípadne obrázkov) za dôkazmi. V snahe dôkaz pochopiť som neraz na intuitívny pohľad narazil, ale stálo to priveľa času, tak by veľmi prospelo vidieť ho už na tabuli. Myslím, že v tomto je ale prednášajúci (s ohľadom na to, že je to analýznický predmet), nadštandardný. Tempo prednášky bolo na mňa rýchle, za to ale môžu prehnané ambície predmetu a nie prednášajúceho. Docent Johanis bol vždy ochotný odpovedať na dotazy a bol pri tom veľmi trpezlivý a nápomocný. Tak isto aj pri konzultáciách po prednáške. Akurát občas bolo tempo tak rýchle, že som sa nestačil spamätať, aby som sa vedel správne opýtať, a už sme preberali ďalej. Skúška bola síce obsahom extrémne ťažká (ťažšia ako čokoľvek, čím som si prešiel na bakalári), jej formát však bol veľmi prívetivý. Otázkou bol jeden pomerne široký okruh a bolo treba napísať, čo viem (požadovalo sa zopár definícií a aspoň jedna veta s dôkazom). Jediná vec, čo musím na skúške vytknúť, bol dôraz na precízne formulácie. Docent Johanis vychádzal so študentmi veľmi priateľsky.
prof. RNDr. Ondřej Kalenda, Ph.D., DSc. [32-KMA], Funkcionální analýza 1 [NMMA401, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2024, 1. ročník, Matematická analýza, navazující magisterské
Pan profesor vše dobře vysvětloval, není co vytknout.
prof. RNDr. Ondřej Kalenda, Ph.D., DSc. [32-KMA], Funkcionální analýza 1 [NMMA401, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 1. ročník, Matematická analýza, navazující magisterské
Profesor Kalenda je vynikající učitel. Od vytištěných shrnutí kapitol, přes sady názorných a řešitelných příkladů až po návaznost vět a eleganci důkazů. Nemluvě o jeho nadlidské trpělivosti a vstřícnosti konzultovat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.02.2024, 1. ročník, Matematická analýza, navazující magisterské
Výborný přednášející, vždy skvěle připravený na přednášku. Vše vysvětluje přesně tak do hloubky, jak je potřeba, a při jakékoli nejasnosti ochotně odpovídá na dotazy jak na přednáškách, tak přes email či na konzultaci. Velmi přehledné webové stránky, podklady k přednášce vynikající. Férový zápočet a zkouška, při nejasnostech u úkolů na zápočet vždy pomůže a podmínky ke zkoušce jsou jasné a spravedlivé. Někdy mě zarazila anglická výslovnost, ale vždy jsem rozuměl.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.01.2024, 1. ročník, Matematická analýza, navazující magisterské
Pan profesor je naprosto skvělý přednášející, má opravdu velký přehled o různých odvětvích matematiky. Přednášky má skvěle připravené a dobře látku vysvětluje.
Připomínka k předmětu, Funkcionální analýza 1 [NMMA401, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2025, 1. Ročník, Matematické modelování ve fyzice a technice, navazující magisterské
Na cvičení sa počítali príklady k topologickým vektorovým priestorom. Spočiatku boli zrozumiteľné a zaujímavé (napr. nájsť pohlcujúcu množinu, ktorej vnútro nie je pohlcujúce) a napomáhali pochopeniu látky. Po pár týždňoch sa to však zmenilo a príklady boli teoretické a zdĺhavé, veľmi abstraktné a v podstate išlo o dôkazy charakterom podobné tým na prednáške. Tak isto ako na prednáške, ani tu sme nestíhali a tempo bolo príliš rýchle (hlavne s ohľadom na to, že modelári nemajú potrebné prerekvizity). Asi v polovici semestra bolo cvičenie zrušené úplne pre nedostatok času na prednáške a tak mal vo výsledku predmet dotáciu 6/0. Je to nielen znak prehnanej náročnosti predmetu, ale aj veľká škoda, pretože napríklad pri distribúciách je rozhodne čo počítať.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 1. Ročník, Matematická analýza, navazující magisterské
Na cvičeních se prezentovaly příklady ze sbírky prof. Kalendy. Nároky na zápočet by asi mohly být větší -- klidně více příkladů na vypracování během semestru (ani není myslím třeba, aby každý student měl jiné zadání). Možná by nebylo na škodu některá jednodušší tvrzení nechat jako domácí úkol (to se týkalo ale spíše kurzu UFA než FA1).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.01.2024, 1. ročník, Matematická analýza, navazující magisterské
Na cvičení studenti i vyučující předváděli řešení teoretických příkladů, což mi vyhovovalo.
Připomínka k předmětu, Funkcionální analýza 1 [NMMA401, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2025, 1. ročník, Matematická analýza, navazující magisterské
Velmi zajímavý předmět, který je pro pokračování v analýze naprosto zásadní.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.01.2025, 1. Ročník, Matematické modelování ve fyzice a technice, navazující magisterské
Predmet preberá zložité abstraktné témy topologických vektorových priestorov, teórie distribúcií, Bochnerovho integrálu a konvexných kompaktných množín. Všetky sa zaoberajú teoretickými konceptmi, pracujú s nekonečnou dimenziou a stavajú na topológii a topologických vektorových priestoroch. Pre mňa ako modelára bol predmet prehnane teoretický, nesmierne náročný a obsiahly a praktické použitie získaných vedomostí vidím veľmi slabo. Má dobré skriptá kopírujúce prednášku, ktoré sú písané veľmi zhustene a postrádajú praktické príklady. Tu by som ocenil pridať viac intuície, vysvetlení a praktických ukážok. Naviac sa v rozvrhu kryla jedna prednáška s prednáškou z maticových iteračných metód.

Obsah predmetu, ako aj jeho náročnosť a podanie, je podľa môjho názoru v prvom semestri Mgr. štúdia modelovania nevhodné. Preberajú sa štyri okruhy:

1. Topologické vektorové priestory.
Teoretická, abstraktná a intuitívne (pre mňa) takmer neuchopiteľná kapitola stavia na topológii, ktorú modelári nemajú v študijnom pláne a študenti analýzy ju majú len silno odporúčanú. Pár dní pred prvou prednáškou sme dostali výťah zo skrípt topológie s potrebnými vecami pre pochopenie prednášky. Vydesil ma a ani po dni štúdia som ho pochopiť nestihol a tak som prišiel na prvú prednášku nepripravený a mal som na nej pocit, že som prišiel doprostred semestra. Veľmi by som ocenil, keby sa základom topológie venovalo zopár prednášok na začiatku. Z topológie sme nepotrebovali celú prednášku, ako sa odporúča analýznikom, ale len jej malú časť, preto je to podľa mňa možné. Prvý okruh zaberá polovicu semestra, pritom jeho väčšiu časť modelári vôbec nepotrebujú. Neodniesol som si z neho žiaden prakticky použiteľný výsledok napr. pre riešenie rovníc, aj keď nejaké má, prednáška sa striktne orientovala na teóriu a občasné príklady boli čisto teoretické.

2. Teória distribúcií.
Pre modelárov opakovanie látky z analýzy na bakalári. Z hľadiska práce s distribúciami som sa nič nové nedozvedel. Na prednáške v bakalárskom štúdiu sme išli do podstatne väčšej hĺbky a na rozdiel od tohto predmetu som sa vtedy naučil s distribúciami počítať - tu skoro žiadne početné príklady neboli (nemali sme tu ani dôkaz, ako násobenie distribúcií vedie k sporu, ani to, že Fourier Diraca je 1). Nový bol pre modelárov topologický prístup k distribúciám, ten prinajmenšom mňa skôr zmiatol a skomplikoval pochopenie látky, namiesto prinesenia nových vhľadov, ktoré som si od toho sľuboval. Tiež bola nová súvislosť s mierou, tú považujem za prínosnú, aj keď som potrebné vedomostné predpoklady nemal. Hodilo by sa dať študentom jednu hodinu venovanú mieram, aby bola kapitola lepšie pochopiteľná.

3. Bochnerov integrál.
Zrozumiteľná a prínosná kapitola o integrácii funkcií s hodnotami v nekonečnerozmerných priestoroch. Bochnerov integrál sme používali na súbežnej prednáške PDR1. Na funkcionálke bol prebraný kvalitne, s primeranou náročnosťou aj hĺbkou. Kapitola bola zrozumiteľná.

4. Konvexné kompaktné množiny.
Jednoduchá a krátka kapitola s pochopiteľným obsahom. Kiežby aj ostatné boli také.

Okrem Bochnerovho integrálu je podľa mňa obsah tohto predmetu pre modelárov nepotrebný. Buďto sa vyskytuje na iných prednáškach, alebo ho modelári nevyužijú. Nesprávne mi tiež príde spojenie modelárov s analýznikmi na tomto predmete, keďže na tejto úrovni má každý obor už inú kultúru, požiadavky, štýl výuky a potreby. Topologické vektorové priestory sa síce využívali neskôr takmer v celom predmete, ale vzhľadom k rozsahu tejto kapitoly, ako aj faktu, že sa dalo ich použitie do veľkej miery vynechať, je podľa mňa odvodzovanie celej teórie mrhanie cenným časom. Bochnerov integrál je jediná časť, ktorú modelári potrebujú k štátniciam (distribúcie vieme z bakalára).

Predmet je mimoriadne náročný a obsiahly (za mňa aspoň 12 kreditov). Bohužiaľ ma jeho zvládanie stálo toľko času, že som sa nemohol poriadne venovať potrebnejším predmetom, napríklad maticovým iteračným metódam alebo mechanike kontinua. Určite by sa mal prinajmenšom výrazne zredukovať jeho obsah (ideálne na tretinu) - ako som spomenul, topologické vektorové priestory sú pre modelárov nepotrebné a zaberajú pol semestra. Tiež by sa mali pridať úvodné hodiny topológie a teórie miery pre tých, ktorí príslušné predmety nemali. Ako najlepšie riešenie však vidím nahradenie tohto predmetu v študijnom pláne modelárov samostatným predmetom, kde by sa preberali len témy potrebné pre modelárov, a ktorý by mal vhodnejšiu náročnosť.

Moje zlé hodnotenie tak nie je výsledkom kvality samotného predmetu, ale skôr nevhodnosti jeho zaradenia do študijného plánu pre matematické modelovanie, ako aj jeho zbytočne veľkej náročnosti.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2024, 1. Ročník, Matematická analýza, navazující magisterské
Celkově kurz je skvělý, myslím jeden z nejlepších co jsem zatím měl. Nebylo by na škodu více komentovat intuici za důkazy, ještě více zdůraznit kontext a význam pojmů a vět -- třeba typické ukázky použití v jiných oblastech matematiky.

Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Tematicky se mi topologické vektorové prostory extrémně líbí. Bavilo mě jen tak si vzít do ruky skripta a zkoušet si jednotlivá tvrzení dokázat. Bohužel předmět byl, tak jako většina ostatních předmětů na mff, veden tak, že učitel důkazy diktuje, student si je zapisuje. Jednou za čas stráví pár hodin tím, že se pokusí dokázaná tvrzení aplikovat na nějakém konkrétním příkladu, ale povětšinou se jen snaží chápat, co vyučující říká. O tomhle přesně si ale myslím, že by studium na matfyzu být nemělo. Rád bych byl veden k tomu, abych tvrzení uměl sám odvozovat, nejen se naučit chápat to, co mi řekne někdo jiný.
  • Děkuji za zpětnou vazbu. Nemyslím si ovšem, že důkazy byly "diktovány", spíše byly vysvětlovány a ty těžší byly k dispozici na webu. Samostatné odvozování bylo možné trénovat na příkladech k pochopení látky - během cvičení byla předvedena jen menší část, případní nadšenci měli spoustu problémů k řešení. Smyslem tohoto předmětu je porozumět určitým částem teorie a některým důkazovým technikám a naučit se teorii aplikovat aspoň na některých příkladech. Ideálně by to studentům mělo pomoci později dokazovat věty, které před nimi nikdo nedokázal, modifikovat známé důkazové techniky a vytvářet nové. Na to, aby studenti sami vymýšleli již vymyšlené obtížné důkazy, opravdu prostor není.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.01.2024, 1. ročník, Matematická analýza, navazující magisterské
    Naprosto skvělý předmět. Zajímavý, obohacující. Oproti úvodu mi to přišlo snazší, ale to je možná tím, že už člověk něco málo tuší a jen zobecňuje dále. Velmi doporučuji.
     
    Univerzita Karlova | Informační systém UK