AnketaAnketa(verze: 716)
Aktuálně není povolen sběr dat (PřF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Jiří Makovička, CSc. [31-710], Výpočetní technika [MS710P07B, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.12.2007, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
Vypocetni technika byla pomerne zbytecny predmet, clovek by cekal ze se nauci alespon neco uzitecneho, ale cely semestr se dela excel. zaroven velice spatny pristup je, ze kdyz udelate jiny postup nez vyucujici tak je to spatne
RNDr. Jiří Makovička, CSc. [31-710], Výpočetní technika [MS710P07B, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.10.2005, 2. Ročník, Klinická a toxikologická analýza, bakalářské
opravdu zvlastni ucebni postupy povest ktera pana makovicku predchazi neni moc dobra ale nezaklada se z vetsi casti na pravde
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.06.2006, 1. Ročník, Klinická a toxikologická analýza, bakalářské
Nedá se zrovna říct, že bych tam mockrát byla. Každopádně pro někoho, kdo si s počítačema moc nerozumí, je to rozhodně velmi přínosný předmět.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.12.2006, 2. Ročník, Biochemie, bakalářské
Vyborny predmet, jsem rad, ze nam ho tam fakulta dala. V soucasnosti se da delat s pocitacem temer cokoliv a neveril jsem, kolik toho zvladne Excel (a to jsme neprobrali skoro nic). Ale poznatky ziskane ve vypocetce uz ted rad vyuzivam normalne v zivote.
Zvlaste pouziti grafu, linearni regrese, extrapolace apod. je pro chemiky dulezite a kreslit to na mm-papir uz neni moc moderni (a casto i presne).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.09.2007, 1. Ročník, Biochemie, bakalářské
Hodiny s panem Makovičkou probíhají pořád stejně. Za celý rok jsme neprobírali nic jiného než MS Excel. Výklad spočívá v tom, že pan Makovička si něco tiše mumlá u svého učitelského počítače a dále než 3 - 4 metry ho téměř není slyšet. K tomu promítá dataprojektorem na tabuli, co právě dělá na počítači. Jenže vzhledem tomu, že není slyšet výklad, člověk se většinou může pouze domýšlet, proč ten který krok vlastně dělá a k čemu to dále bude. Výsledkem bývá, že když se probírá něco náročnějšího, většina lidí odchází naprosto dezorientována, protože v lepším případě pouze bez pochopení papouškovala postup, v horším to rovnou vzdala.
Co se týče zápočtu, získat jej není zase až tak náročné. Problémem může být pouze to, že jediné správné řešení je to, které ukazoval pan Makovička. Vlastní invence je naprosto nežádoucí.
  • Reakce pedagoga na připomínky studentů

    Opravdu neuznávám každé správné řešení. Z duše nenávidím zdlouhavá řešení, která lze přirovnat k cestě z Brna do Prahy přes Košice. Zvláště, když jsem vyvinul značné úsilí na prezentaci a procvičení elegantního řešení, které je běžnou součástí použitého programu a každý profesionál po něm ihned sáhne. Hned jsem však veřejně obviněn z toho, že nepřipouštím invenci.
    Tu vlastnost, po které při výuce lačně bažím a zřídkakdy se mi jí od studentů dostane. On mně také každý při výkladu nemusel věnovat pozornost, nebo měl zrovna něco důležitějšího na práci, než přijít na hodinu. Potom o zápočtovém testu, konečně, invence je tu! Jenže ta nepravá, neelegantní. Představte si, já si dovolím ji nepřijmout a vyžadovat jakousi jinou, neznámou! Však se mi za to dostane patřičné odměny na stránkách ankety. Já jsem však nepoučitelný. Zůstávám na svém. Pořád vyžaduji jen elegantní postupy. Neodpustitelné!

    Probíraná látka se orientuje na Excel (zbude-li čas i na Access). Excel však nejsou jen tabulky a grafy. Obsahuje i základní praktické postupy vyhodnocování experimentálních dat a příbuzné matematické metody, které může student ihned využit v laboratorních cvičeních. Jsem si jist, že i když někteří posluchači Excel povrchně znají, jsou tyto pokročilé kapitoly pro ně novinkou.

    Poprvé za své dlouholeté působení pedagogické zjišťuji, že pro někoho nemluvím dostatečně nahlas. Jsem ochoten přiznat různé jiné moje vady, ale toto ne. Proč bychom však chodili blíže k pedagogovi, když vzadu je tak příjemně a nikdo nás moc neruší při prohlížení Internetu. Minulý rok jsem mimořádně učil několik paralelek v počítačové učebně geografie. Ta je rozdělena v polovině přepážkou s posuvnými dveřmi, snižujícími srozumitelnost v druhé části učebny. Je možné, že šlo o tento případ. Dotazoval jsem se, jak je tam vzadu slyšet. Stížnosti však nebyly. Mimochodem, vzpomínám si, že v přední části učebny bývalo ještě nějaké místo volné.

    Jiří Makovička


    Moderátor ankety
    RNDr. Jana Rubešová, Ph.D. [31-710], Matematika I [MS710P00, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2007, 1. Ročník, Geologie, bakalářské
    Cvíčko s paní Forstovou bylo mnohem lepší než hodiny pana Kotvalta!!Děkuji za srozumitelné vysvětlení matematických výrazů,které na přednáškách není sto pochopit většina lidí...
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2009, 1. Ročník, Geologie, bakalářské
    Perfektní cvičení! Velice mě mrzí, že se v letním semestru už nebudeme potkávat.
    RNDr. Jana Rubešová, Ph.D. [31-710], Matematika II [MS710P01, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.10.2007, 3. Ročník, Geologie, bakalářské
    Tento člověk je jedním z těch, kterých si vážím a mají můj obdiv.
    RNDr. Jana Rubešová, Ph.D. [31-710], Matematika (pro geogr. a dem.) [MS710P02, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.12.2008, 2. Ročník, Geografie, bakalářské
    V tomto cviceni byl sympaticky predevsim lidsky pristup pani doktorky a jeji vstricnost, kterou predevsim studenti prvnich rocniku oceni.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2010, 1. Ročník, Demografie, bakalářské
    RNDr. Jana Rubešová mi velmi pomohla, nebýt častých konzultací s ní, tak by to bylo mnohem těžší. Takže rada: když něco nevíte, zajděte k někomu, kdo to umí a vysvětlí vám to (mile a ochotně).
    RNDr. Jana Rubešová, Ph.D. [31-710], Základy matematiky [MS710P03A, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.10.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Trochu by som vytkol tu skutocnost ze cviciaci niekedy nevie vypocitat vzorove priklady uvedene v skriptach od pana Kotvalta. Trochu to potom znevyhodnuju v priprave na skusku...
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.01.2008, 1. Ročník, Klinická a toxikologická analýza, bakalářské
    Cvičení mi hodně pomohlo k osvojení probírané látky. Paní Forstová je člověk na svém místě.
    RNDr. Jana Rubešová, Ph.D. [31-710], Výpočetní technika [MS710P07B, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.05.2006, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
    V průběhu semestru to vypadalo, že se s excelem nikdy nezžiju - ale nakonec se povedlo. Zápočet byl docela lehký - navíc se nám dok. Forstová snažila pomáhat. Myslím, že to bylo přínosné a v budoucnu znalosti využiju.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.11.2007, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
    Nelíbilo se mi, že jsme celou dobu dělali jen v exelu a nic jiného jsme nedělali!! Spousty věcí z toho, co jsme se všechno v exelu naučili myslím nikdy nepoužiju! Myslím, že jsme zacházeli do zbytečných podrobností! Užitečněší by bylo kdybysme se taky naučili dělat třeba prezentace v powerpointu nebo vytvářet www stránky. Myslím, že v syllabu přednášky toho je mnohem víc než jen exel a my jsme celou dobu dělali jen exel! :-(
    RNDr. Jana Rubešová, Ph.D. [31-710], Výpočetní technika [MS710P07B, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.07.2006, 1. Ročník, Biologie, bakalářské
    Pani Forstova se pri hodinach VT zdala byt prisna a neprilis ochotna vam neco vysvetlovat v pripade,ze jste neco behem jejiho rychleho vykladu nestihli ci nepochopili, ale nakonec byla u zapoctu velmi hodna a ochotna poradit a jeste si s vami pratelsky popovidala mimo tema.Co se tyce samotne naplne hodin,tak doufam,ze neco z toho preci jen jednou vyuziji,pokud to do te doby nezapomenu.
    RNDr. Jana Rubešová, Ph.D. [31-710], Základy biostatistiky [MS710P09, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.08.2006, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
    Velmi dobré, ale rozhodně ne zadarmo.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.05.2010, 1. Ročník, Ekologie a ochrana prostředí, navazující magisterské
    V hodinách jsme toho probrali dost. Hodně jsme procvičovali a měli samostatnou práci na něco v Rku a na závěr ještě 4 úlohy na doma k zápočtu. Tempo bylo občas vražedné, ale aspoň jsme opravdu něco dělali :-).
    Iveta Štolhoferová, 24.09.2016, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
    Mně paní doktorka Rubešová vyloženě sedla. Je ochotná všechno vysvětlit i několikrát, hledá příklady z běžného života a díky neustálému opakování znova a znova si člověk klíčové informace zapamatuje, snad i kdyby nechtěl. Hodinu zahajuje zhurta, což mě nejdřív trochu polekalo, ale brzy si na to člověk zvykne. :-)
    Ing. Stanislav Saic, CSc. [31-710], Výpočetní technika [MS710P07B, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.10.2005, 2. Ročník, Klinická a toxikologická analýza, bakalářské
    Výpočetní technika byla vedena srozumitelnou formou a dokázala jsem se díky ní naučit základy práce s počítačem.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.05.2006, 1. Ročník, Klinická a toxikologická analýza, bakalářské
    Mrzí mě, že jsme se nedostali dál, než k Excelu. Více než probírání různých funkcí, které tento program umí, ocenila bych spíše příklady, se kterými se můžeme setkat v praxi. To znamená např., že bychom dostali seznam jmen a adresami atd. a prováděli bychom operace jako filtrování... Také jsme se sice naučili vepisovat různé funkce, ale nemyslím si, že až se zase s Excelem setkám, jako například na cvičení z fyziologie, nebudou mi tyto znalosti k ničemu.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.11.2006, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
    Oceňuji pěkný přístup a srozumitelné vysvětlení příslušné problematiky.
    Mgr. Petr Toman [31-710], Výpočetní technika [MS710P07B, cvičení]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.05.2006, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Část věnovaná tvorbě html stránek byla naprosto zbytečná, obzvlášť, když půlku času zabralo zařizování načtení na diskový prostor. Místo toho jsme se třeba mohli věnovat např. PowerPointu.
  • Zdravím,
    a díky za názor. Tato část výpočetky má vždy 2 tábory studentů: prvnímu se tvorba web stránky nelíbí, neb to už buď umí nebo nemá zájem. Ten druhý tábor studentů to dost oceňuje, neb jim to otevírá nové možnosti nejen vlastní realizace. Zřízení přístupu ke stránkám na fakultě je bohužel poněkud neobratné (už se pracuje na zjednodušení), ale dělá se to pouze jednou, poté už stačí jen stránky aktualizovat.
    Naštěstí je ten druhý tábor studentů o něco početnější než první.
    PT


    Petr Toman
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.10.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Velmi pohodový cvičící, jeden z nejnormálnějších informatiků, které znám. V kurzu bylo dost začínajících uživatelů a taky jedna LAMA(tím myslím sebe), takže se tempo probírání mohlo zdát pokročilejším pomalé, ale ti, co to či ono znali si vždy našli způsob jak se zabavit a Mgr. Toman jim v tom nijak nebránil, což je od něj hezké. Úlohy na každé cvičení měl vždy poctivě připravené, zadání zápočtové práce bylo srozumitelné. Vždy ochotně poradil s jakýmkoliv problémem. Prostě člověk alá Dr. Krylová, nebo doc. Černý.
  • Díky za hodnocení,
    snažím se vypadat a tvářit se normálně, každý den si beru čisté ponožky a u počítače prosedím jen několik desítek hodin :o)
    PT

    Petr Toman
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.10.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Petra Tomana nam seslalo samo nebe:-)
  • Narodil jsem se 30.11.1978 v Ostravě v rodině lékárníka a železničáře. Žádné nebíčko to rozhodně nebylo a děti přece nosí čáp, že? :o)

    Petr Toman
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.12.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Pan Toman mal vsetko na hodiny dobre pripravene, naucili sme sa zakladnu pracu s Excelom, co je naozaj velmi uzitocne, no a bola s nim sranda :) V zapoctovych prikladoch neboli veci ktore by sme neprebrali, takze to mozem ohodnotit jedine pozitivne.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.05.2007, 1. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Z doslechu jsem slyšela, že je tohle nejlepší člověk na počítače,a můžu jen potvrdit a doporučit!!!
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.06.2007, 1. Ročník, Klinická a toxikologická analýza, bakalářské
    Fakt pohodář, doporučuju.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.12.2007, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Výpočetní technika s panem Tomanem byla velmi užitečná. Neboť se na ní probírají použitelné a užitečné věci.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.01.2008, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Informatika s p.Tomanem byl jeden z nejlepších předmětů. Nejvíce oceňuji, že jsme probírali samé užitečné věci, které člověk v praxi využije a že vše bylo v naprosté pohodě-informatika mě opravdu bavila.
    Mgr. Petr Toman [31-710], Výpočetní technika [MS710P07B, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.10.2005, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
    Výpočetní technika s panem Tomanem byla výborná - srozumitelně a vtipně vysvětlená látka a nezaobírání se zbytečnostmi.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.10.2006, 2. Ročník, Speciální chemicko-biologické obory, bakalářské
    Docela pozdě jsem si všinmul, že jsem udělal chybu, kterou bych tímto chtěl napravit a omlouvám se za ní. V poslední kolonce, která se týká obtížnosti učiva jsem totiž u hodnocení cvičení zatrhnul možnost "rozhodně souhlasím", samozřejmě, že jsem chtěl zatrhnout "rozhodně nesouhlasím", protože zvládnout učivo bylo snadné jako udělat z malé housenky větší housenku.
  • A sakra, teď přijdu o prémie!!!!! :o)
    Já tedy nevím, jak se dělá z malé housenky velká, ale to musí být docela problém, pokud postupem času sama nevyroste, ne?

    Petr Toman
    doc. RNDr. Karel Zvára, CSc. [31-710], Statistika [MD360P03U, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.10.2006, 2. Ročník, Biologie, bakalářské
    Prednasky byly trochu nudne, je to zcasti dano nudnosti predmetu a zcasti i prednesem doc. Zvary.
    doc. RNDr. Karel Zvára, CSc. [31-710], Statistika [MD360P03Z, přednáška]
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.10.2006, 2. Ročník, Demografie, bakalářské
    Přednášky byly brilantně pedagogicky zvládnuty. Přednášející aktivně vybízel studenty k pozornosti a vždy ocenil, když někdo nalezl nějakou chybu v prezentaci. Tu také průběžně zdokonaloval. I přes značný obecný nezájem o statistiku, byla účast velmi vysoká. Prakticky po celou dobu semestru bylo narváno. Viděli jsme, že statistika se dá přednášet zajímavou a poutavou formou. Materiály jsou volně dostupné na webové stránce přednášejícího, cvičení jsem žel s ním neměl. Nevzpomínám si na jedinou věc, kterou bych mohl Karlu Zvárovi vytknout. Mé výtky směřují k organizaci cvičení ze statistiky na demografických oborech. Tato cvičení vedou povětšinou doktorandi demografie, nikoli ze zájmu, ale zřejmě spíše „aby měli čárku“, nebo pedagogickou praxi atd. Za semestr se jich vystřídá víc, v průměru tak 3. To také neprospívá kvalitě cvičení. Přestože jsem se sice přeci jenom na cvičeních něco naučil, myslím, že jsou cesty jak cvičení zefektivnit. Hlavně při srovnání s vysokou laťkou přednášek vycházejí cvičení dost bídně. (toto se týče pouze demografických cvičení!) Uvědomuji si, že organizaci cvičení nemůže přednášející zřejmě výrazně ovlivnit, nepíši to jako výtku, aby s tím něco dělal. Spíš jako vysvětlení, když bude mít pocit, že někteří studenti při zkoušce nemají dostatečný cvik. Zkouška byla zaměřena na pochopení a praktické využití získaných poznatků na počítači. Jinak oceňuji jeho progresivitu v propagaci programu R a snahu ukázat studentům nejefektivnější, byť třeba neznámé, pracovní prostředí a software. Také chci ocenit i když to může vypadat trochu jako perpetum mobile aktivní účast pedagoga v této anketě. Je to poprvé co jsem se setkal s tím, že pedagog v anketě odpovídal a bral vážně připomínky studentů. I podle toho se pozná, že mu na kvalitě výuky hodně záleží.
  • Ano, mily kolego, anketu sleduji. Zajímají mne názory studentů, snažím se vybrat z nich něco konstruktivního. Ne vždy to však jde, ne vždy tam něco užitečného dokážu najít. Mohu Vás ujistit, že se nepřestanu program R nabízet, nejen pro to, že i pro geografy je v tomto prostředí k disposici řada pěkných knihoven. Za úroveň cvičení se cítím odpovědný, i když možností ovlivnit jejich průběh nebylo mnoho. Třeba jsem je všechny dost nevyužil. Letos je sestava cvičících poněkud jiná, jsou to zkušení kantoři, i když mnozí mají blíže statistice než geografii, demografii ... . Jsem zvědav na odezvu. Za pochvalu děkuji, udělá samozřejmě radost. Kdyste si však přecejen na nějaký problém vzpomněl (jistě se najdou), neváhejte a seznamte mne s ním.

    Karel Zvára, CSc.
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2007, 1. Ročník, Geografie, bakalářské
    Pan Zvára je člověk, před kterým by se měl každý sklánět k zemi. Kdyby tak takoví byli všichni. Budu ho chválit, kudy budu chodit!
    Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2007, 1. Ročník, Demografie, bakalářské
    Statistika je v teoretické rovině pro mě nepříliš záživný předmět. Je však jistě potřebný a jeho aplikace v praxi zajímavá je. Přístup pana docenta Zváry ke studentům je dobrý, u zkoušky vytváří přátelské klima a nevyžaduje detaily a podrobnosti.
     
    Univerzita Karlova | Informační systém UK