AnketaAnketa(verze: 716)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. RNDr. Pavel Cejnar, Dr., DSc. [32-UCJF], Kvantová teorie I [NOFY076, přednáška]
Matěj Dvořák, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Lidský, přívětivý, hlídal, zda se neztrácíme (palec nahoru/dolů během přednášky mi přišel jako super nápad).
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Prof. Cejnar je výborný přednášející, na výuku je skvěle připraven. Tématu velmi dobře rozumí, nepůsobi ovšem nijak povýšeným dojmem a nebojí se přiznat, že odpověď na otázku nezná. Při zkoušce je v pohodě, nedává zapeklité otázky a studenta se nesnaží stresovat.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Poměrně ležérní tempo výkladu, připraven odpovědět na všechny dotazy a se smyslem pro humor.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Vyučující podle mě přednášel v ideálním tempu, ne příliš rychle ani příliš pomalu. Na zkoušce byl příjemný a zkouška díky tomu byla v pohodě.
Eliška Korcová, 15.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělé přednášky, dobře srozumitelné, tempo tak akorát a člověk se i zasměje. Chodila jsem na ně vždycky ráda!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan profesor má velmi poutavý přednes a skvěle vysvětluje probíraná témata. Je velmi otevřený zpětné vazbě studentů i v průběhu semestru i jednotlivých přednášek a ochotně zodpovídá jakékoliv dotazy. Na přednáškách čiší dobrou náladou a je zábavný. Zkoušky jsou u pana profesora velmi férové a objektivní. Nemám naprosto co vytknout, pana profesora doporučím kdykoliv komukoliv na cokoliv :)
doc. RNDr. Martin Čížek, Ph.D. [32-UTF], Kvantová teorie II [NOFY079, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.06.2023, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Druhý semestr Kvantové teorie byl pro mě osobně trochu moc uspěchaný. Některá témata jsou více nahuštěna než v předchozích letech. Vinu ale nepřisuzuji přednášejícímu, který se akorát musel přizpůsobit novému sylabu.
doc. RNDr. Martin Čížek, Ph.D. [32-UTF], Numerické metody pro teoretické fyziky I [NTMF057, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Prednášajúci prednášal dobre a svedomito. Miestami však pôsobil možno menej pripravene na výuku, vedel sa tak povediac trocha stratiť, čo vedelo pôsobiť metúco. Možno by bolo lepšie keby mal výklad väčšiu štruktúru a systém (niečo ako motivácia, príklady, definície a až potom detaily, dôkazy a na konci ešte recap). Vyučujúcemu však záležalo na predmete a mnoho veci bolo pochopiteľných a pekných.
Petr Rašek, 21.01.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Přednášky se mi velmi líbily a byly pro mě zajímavé, ikdyž jsem už předtím měl kurs numeriky a některé partie jsem znal. Tady byl přístup s větším důrazem na praktičnost oproti matematické rigoróznosti. Skvělé jsou programovací ukázky včetně samostatné práce.
doc. RNDr. Martin Čížek, Ph.D. [32-UTF], Kvantová teorie - vybrané aplikace [NTMF112, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2023, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Ochotný a sympatický přednášející. U zkoušky je férový. Velmi ochotný vyjít studentům vstříc. Bohužel v angličtině byl výklad trochu méně srozumitelný a plynulý, než by asi býval česky.
Mgr. Jakub Novotný [32-UCJF], Kvantová teorie I [NOFY076, cvičení]
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičící byl dobře připraven, dokázal témata dobře vysvětlit, dělal cenná shrnutí a opakování. Působil mile a přátelsky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Především ze začátku semestru skvělý výklad ve velmi dobrém tempu. S postupem semestru se však tempo zvýšilo, což mělo dle mého i dopad na kvalitu výkladu. Vždy velmi pečlivě odpověděl na dotazy.
Mgr. Pavel Stránský, Ph.D. [32-UCJF], Kvantová teorie I [NOFY076, cvičení]
Matěj Svidenský, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělé cvičení.
Během semestru je hodně úkolů, které se přes jejich náročnost rozhodně vyplatí dělat (body u zápočtového testu se dobývají sakra těžko). Úkoly jsou ale zajímavé, zábavné (modulo hodiny práce a upravování výrazů), a člověku hodně dají.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Skvělý cvičící, odcházel jsem ze cvičení většinou s pocitem, že jsem díky vysvětlení pochopil něco nového. Na druhou stranu bylo časté, že část cvičení bylo "tupé" počítání, které nevedlo k hlubšímu pochopení. Také domácích úkolů bylo zadáno více, než kolik bylo avizováno (byly ovšem hodnoceny férově a byly užitečné, i když náročné).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Doktor Stránský podle mě cvičil velmi dobře. Sice často vyvolával k tabuli, ale byl velmi nápomocný a čas u tabule tak nebyl vůbec stresující. Rozhodně ho jako cvičícího doporučuji.
Eliška Korcová, 08.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Super cvičící, vždy dobře naladěný a ochotný. Úplně skvělá je řešená sbírka příkladů. Úkoly jsou zejména ze začátku hodně časově náročné, ale připadalo mi, že po nějaké době jsem si zvykla a šly stihnout čím dál rychleji. Navíc se z nich člověk fakt hodně naučí a oceňuju, když mě někdo dokáže dokopat k průběžné práci.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan doktor je velmi příjemný, vstřícný a přátelský. Velmi dobře vysvětluje látku z hlediska početního a má perfektně zpracovanou sbírku úloh. Cvičení byla zábavná a neúnavná i jako závěr dne plného přednášek a i ve "slabší" dny byl velmi ochotný poradit, dovysvětlit či najít hloupou chybu. Pana doktora jako můžu cvičícího i jako cokoli jiného velmi vřele doporučit :)
Připomínka k předmětu, Kvantová teorie I [NOFY076, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Dobře strukturované cvičení.
Matěj Dvořák, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Domácí úkoly byly dost časově náročné, ke konci semestru někdy i na víc dní, ale nebylo nutné (ani očekávané) je spočítat všechny. Zápočtová šestihodinová písemka je trochu strašák, ale vlastně to byla celkem zábava, mohli jsme mít libovolné materiály a hodnocení bylo více než mírné. Doporučuju naučit se s Mathematicou, SciPy, nebo podobným softwarem na úpravu výrazů, ušetří to spoustu práce.
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení ke Kvantové teorii I považuji za velmi důležitá. Ze začátku semestru jsme chodili k tabuli, nicméně cca od 2/3 semestru (možná kvůli nestíhání?) se od tohoto upustilo a počítal již jen Mgr. Novotný; osobně mi to nevadilo.
Oceňuji mechanismus získávání zápočtu: kombinace dú a zápočtové písemky. Domácí úkoly mi vždy zabraly hodně času - odhadem cca 7 hodin každý, což s frekvencí 1/týden není málo. Musím ovšem uznat, že jejich vypracováváním člověk dosáhl mnohem většího porozumění probírané látky. Co mi ovšem na systému odevzádávní du nevyhovovalo, byl systém odevzádávání. Bylo možné jej buď fyzicky odevzdat na cvičení, či jej den předem odevzdat elektronicky. Není mi moc jasné, proč není možné odevzdat úkol elektronicky se stejným deadlinem jako fyzicky na cvičení. Osobně jsem nejednou řešil problém, kde si naposlední chvíli stihnu vytisknout x papírů a jednou jsem kvůli návštěvě lékaře úkol téměř nestihl odevzdat.
Zápočtová písemka má tu výhodu, že k ní lze používat libovolné pomůcky a je na ní prakticky neomezený čas. Cvičící nicméně prezentují, že je možné ji napsat pohodlně za 1,5 hodiny jen s tužkou. Osobně se domnívám, že to není tak úplně pravda, zdála se mi obtížná a ze skupiny, ve které jsem ji psal já, ji nikdo nedopsal dříve než za asi 5 hodin. Na druhou stranu, je pravda, že dělá-li člověk dú, není z ní potřeba kdovíjaký bodový zisk.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Náročné cvičení s velkým počtem domácích úkolů, které byly často náročné nejen myšlenkově, ale i výpočetně - na druhou stranu nebylo potřeba pro zápočet udělat všechny a často jsem díky nim pochopil látku z přednášky. Doporučil bych ale dělat méně technického počítání na cvičení a ukázat například zápočtovu písemku z minulého roku, aby studenti věděli jakou obtížnost mohou očekávat a zveřejnit opravené písemky pro zpětnou vazbu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Ke cvičení mám jedinou výtku, a tou je objem domácích úkolů. Jejich děláním jsem podle mě trávil až 10 hodin týdně, což už mi přijde moc. Na druhou stranu je fajn, že za udělání všech domácích úkolů bylo možné získat zápočet. Ale i tak bych ocenil, kdyby ty úkoly byly kratší.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Příklady a především domácí úkoly byly často zajímavé, avšak velmi náročné.
---, Kvantová teorie I [NOFY076, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičení je dobře provázané s přednáškou, cvičící si před cvičením zjišťují od přednášejícího na přednášce probranou látku a tu poté cvičí. Cvičení je na začátku semestru zahájeno několika hodinami opakování základní práce s operátory a vlnovými funkcemi, což je tři čtvrtě roku po posledním setkání s kvantovou mechanikou užitečné a vítané. Domácí úkoly jsou velmi poučné a typicky motivované poutavými aplikacemi kvantové mechaniky, bohužel řada z nich je velmi časově náročná (>10 hodin práce). Závěrečná zápočtová písemka byla poměrně nepříjemná; obsahovala sice příklady z probrané látky, ovšem v rozsahu a použitích, se kterými jsme se do té doby nesetkali. Jelikož al sloužila hlavně k doplnění potřebného počtu bodů z domácích úkolů, nehodnotím toto jako příliš velkou vadu.
Připomínka k předmětu, Kvantová teorie I [NOFY076, přednáška]
Matěj Dvořák, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Oproti předchozímu Úvodu do kvantové mechaniky mnohem srozumitelnější předmět, kde jsme toho probrali daleko víc, a hlavně v logickém pořadí.

Zejména cením, že u každého tématu padly příklady z různě komplexních systémů (např. konečné i nekonečné dimenze, různé počty částic apod.), takže jsme na jednu stranu měli ke každému tématu nějaký jednoduchý systém, který šlo pochopit, na druhou stranu se všechno složité a aplikační nenakupilo na konci semestru.

Materiály jsou hodně zhuštěné, takže doporučuju chodit na přednášky pravidelně. Na druhou stranu je přehled vzorečánků dobrý materiál na přípravu na zkoušku, když už člověk všechnu "omáčku" okolo zná a jen si dává znalosti dohromady.
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Předmět je náročný jak rozsahem, tak obsahem - což se dá čekat. Nicméně výuka tématu je dle mého velmi kvalitní a stojí za to. Dostupná učebnice je skutečně "condensed" verze, bez podrobných komentářů výpočtů, což někomu nemusí vyhovovat (byť je před tímto varováno jak v anotaci knihy, tak přednášejícím).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Kvantová teorie vybudovaná odzačátku, kde člověk více pochopí mnoho věcí z předcházejícího kurzu. Je ovšem jednoduché podcenit, kolik látky bylo probráno.
---, Kvantová teorie I [NOFY076, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 3. Ročník, Fyzika, bakalářské
Dobře koncipovaný kurz se spíše volnou návazností na předmět Úvod do kvantové teorie. Obsah a rozsah předmětu umožňuje příjemné tempo výuky, při kterém se dá bez potíží stíhat dělat si poznámky a zároveň probíranou problematiku pochopit. Přednášky a cvičení jsou také velmi dobře provázány. Jediné, co mne trochu mrzí, je, že ani v tomto kurzu se vůbec neřeší, jak se kvantová měření a experimenty provádějí.
Připomínka k předmětu, Numerické metody pro teoretické fyziky I [NTMF057, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Cvičenie väčšinu času vlastne nebolo. Vďaka tomu sa síce stíhalo prebrať viac látky, ale vyskúšanie si rôznych numerický metód vlastne neprebiehalo až na odovzdanie zápočtovej úlohy, ktoré boli zaujímavé. Možno by stálo popremýšľať nad systémom ako by sme si mohli viacej vecí vyskúšať a naučiť sa aj na reálnych numerických problémoch (napríklad vo forme práce v tíme).
Připomínka k předmětu, Numerické metody pro teoretické fyziky I [NTMF057, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 1. ročník, Teoretická fyzika, navazující magisterské
Ide o úvod/základy numerickej matematike. Predmet šiel v dobrom tempe a na dobrej úrovni pre fyzikov (boli definície aj zopár viet a dôkazov, ale (skoro) vždy v dobrej miere detailov). Súčasťou predmetu boli aj príklady a motivácie, ale ilustrácie použitia metód mohli byť preberané viacej/hlbšie. K predmetu sú skriptá, ale nedokončené, čo je škoda pretože existujúca časť bola nápomocná.
Připomínka k předmětu, Kvantová teorie - vybrané aplikace [NTMF112, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2023, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Jedná se o zajímavé doplnění hlavní kvantovky pro bakaláře i magistry. Předmět de-facto neměl cvičení, pouze přednášky, a neměl zápočet. Zkouška nebyla obtížná, což je adekvátní rozsahu předmětu. Student byl zkoušen pouze z jednoho tématu, které si předem mohl vybrat. Mohl si tak zvolit téma, které ho zaujalo, což byla velká výhoda. Ke zkoušce musel spočíst předem zadaný domácí úkol, jehož řešení pak na zkoušce rozebíral.

Předmět byl vyučován anglicky, což trochu snižovalo srozumitelnost a kvůli čemuž bylo těžší se na něj soustředit.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK