AnketaAnketa(verze: 716)
V letním semestru akademického roku 2023/2024 probíhá sběr dat 27.05.2024 - 15.09.2024. (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
prof. Mgr. Jakub Čížek, Ph.D. [32-KFNT], Úvod do praktické fyziky [NOFY055, laboratorní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan profesor přednášky dělil na teoretickou a praktickou část, obě často prokládal zajímavostmi ze světa experimentální fyziky. Zápočet se dal získat snadno, pokud se student smířil s obětováním každého nedělního odpoledne dobrovolnému domácímu úkolu. K těm byly vyžadovány znalosti programování, integrování a dalšího. Nebyly jednoduché, ale zároveň člověka posouvaly dál. Samotné testy obsahovaly podobné příklady, jako jsme měli k dispozici pro přípravu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan profesor je výborný vyučující. I přes relativní náročnost předmětu s ohledem na matematický aparát, který vyžaduje, pan profesor vysvětloval učivo srozumitelně a stravitelně. Myslím, že je málo učitelů, kteří to takto dovedou.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Nepovinné domácí úkoly byli velmi příjemné. Výklad je dobrý, uvádí praktické příklady. Jediná možná výtka je že přetahuje.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan profesor je výborný pedagog. Dokáže velmi dobře zaujmout, vysvětlit, pohotově odpovědět. Komunikace přes e-mail je také bezproblémová. Ve všem vyjde vstříc. Nemám co vytknout.
RNDr. Petr Hruška, Ph.D. [32-KFNT], Úvod do praktické fyziky [NOFY055, laboratorní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Vyučující je vstřícný, látku vysvětluje nadšeně a přehledně a dává si záležet, aby zdůraznil vše, co budete potřebovat jak na test, tak do praktik.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pán doktor Hruška je vynikajúci vyučujúci. Svojim nadšením pre vec a entuziazmom presvedčí aj každého študenta, že ho baví aj sebenáročnejšie učivo. štatistika sa všeobecne nepovažuje za veľmi zábavný predmet, ale pán doktor vie podať látku zaujímavo a zrozumiteľne. Testy nepatria k jednoduchým, ale každý študent, ktorý má aspoň trochu záujem, na konci kurzu bude látke v patričnej miere rozumieť, čo je nutné pre ďalšie štúdium.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Výuka byla naprosto perfektně koncipovaná. Přednášející měl rozvržený přesný čas na přednášku, cvičení i na programování. Díky tomu se nestalo, že bychom něco nestihli. Ačkoliv látka byla složitá, byl ji schopen srozumitelně a poutavě podat, často i s odvozením vzorců. Zápočtové testy velmi dobře testovaly naši schopnost porozumět daným problémům. Nakonec nám vyučující ukázal i vzorová vypracování praktik a popsal nám, jak bychom v dalším semestru měli při zpracování dat postupovat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pozitiva:
- zkušenost s předmětem a znalosti, umí naučit
- materiály. Ví, co je potřeba probrat, má k dispozici prezentace, cvičení a seminární úlohy na doma. Externí literatura není potřeba, stačí chodit na semináře. Před testem zveřejnil 2 zadání testů z předchozích let.
- kurz má dobře zorganizovaný. Když chyběl, domluvil si náhradu.
- ochota odpovídat i po emailu
- férovost. Testy nebyly lehké, ale když se student poctivě učil, v klidu je napsal. Když někdo podváděl, pan doktor se s ním nemazal.
- na tabuli píše čitelně
- chodí včas
- dal nám k dispozici užitečné programy hlavně v Pythonu na zpracování dat

Negativa:
- Někdy malinko rychlý.

Doporučuju si před seminářem prohlédnout prezentaci.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi inspirativní přednášející, který dokázal i poměrně komplikované části předmětu dobře přiblížit, výklad byl velmi dobře strukturovaný (rozdělený na teoretickou praktickou část). Zvlášť oceňuji četné praktické ukázky napříč všemožným softwarem. V případě nejasností byl vždy ochotný problémy konzultovat i mimo čas vyhrazený přednášce. Náročnost zápočtových testů je férová.
Mikuláš Fiala, 31.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
škoda, že jsem ho měl jen na jeden předmět. milý, ochotný, je s ním zábava, nebojím se s ním komunikovat. Výklad byl velmi srozumitelný i když téma nebylo nejlehčí na pochopení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.01.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Prijemny pristup vyucujuceho a dobre prepojenie teorie s praktickymi prikladmi.
doc. RNDr. Vojtěch Chlan, Ph.D. [32-KFNT], Úvod do praktické fyziky [NOFY055, laboratorní práce]
Adam Kutálek, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Pan Chlan je osobnostně příjemný a nekonfliktní lektor. O přednášené látce má dobrý přehled, umí ji vysvětlit a jakékoliv dotazy rád zodpovídá. Atmosféra ve třídě je příjemná.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Vyučující pojal předmět velmi dobře. Vysvětlování celé látky bylo fajn, ale záživnější mi přišly hlavně věci okolo, včetně detailů např. ohledně toho, co fakulta nabízí a to se v prvním semestru hodí zjistit. Zároveň látku má celkem přehledně sepsanou v prezentacích, na svých stránkách má pak ještě shrnutí a příklady, které úplně s přehledem připraví na zápočtové testy.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.01.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Pan docent je fajn člověk, velmi ochotný a příjemný. Přiznám se, že jsem se ve výkladu docela ztrácela a musela dohánět intenzivnějším samostudiem.
Testy byly tak akorát obtížné.
Líbil se mi více konec, kdy už nám ukazoval více věcí z praxe, bylo to určitě přínosné v jeho příjemném podání.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Vyucujici je na vyuku vzdy pripraven, vykladu jsem prevazne rozumela a na dotazy odpovida ochotne a srozumitelne. Dochvilny je, ferovy u zapoctu myslim tez.
Připomínka k předmětu, Úvod do praktické fyziky [NOFY055, laboratorní práce]
Adam Kutálek, 18.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Předmětu se nemusíte bát; probíraná látka není příliš poutavá, ale jak je známo: "Statistika nuda je, má však cenné údaje." Rozhodně se člověk naučí něco málo k dobru do budoucích praktik.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2024, 1. ročník, Fyzika, bakalářské
Předmět lze chápat jako teoretickou přípravu na zpracování měření. Nejprve se vybuduje základ pravděpodobnosti, proberou se různá rozdělení a jak s nimi počítat a ke konci se dostane k fitování různých měření. Studenti se naučí nejen prakticky aplikovat statistiku, ale i tu teorii za ní.

Předmět je ohodnocen 2 kredity, ale náročností to tomu vůbec neodpovídá.

Předmět je dobře postaven, témata na sebe pěkně navazují, poznatky hlavně z druhé poloviny předmětu se přímo aplikují na Praktikum I.

Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Předmět by měl sloužit podle slov přednášejícího především jako příprava na praktika, tedy jeho přínosnost zatím hodnotit nelze. Rozhodně se jedná o hezké okénko do statistického zpracování experimentálních dat, což z něj dělá celkem zajímavý předmět. Na některé pasáže se narazí i v základech statistické fyziky v rámci přednášky z mechaniky, pročež se vyplatí na úvodu dávat pozor.

Přednášející dával vždy všechny materiály k dispozici, velmi dobře uspořádané a dostupné.

V jistých pasážích začne být používaná matematika trochu nad rámec přednášek z analýzy, ale přednášející vždy rozumně dovysvětlil.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Předmět je vesměs úvodem do statistiky. Nejsem si ale jist, že student prvního ročníku má adekvátní matematický aparát na pojetí jeho obsahu. Občas jsou představovány netriviální matematické závěry bez důkazu (centrální limitní věta) nebo jsou zaváděny úmluvy, jejichž opodstatnění je mi nejasné (metody testu hypotéz). To mi přijde trochu nešťastné. Rozumím však, že je to zřejmě nutná oběť pro zvládnutí vyhodnocování praktických měření v dalších semestrech.
Martin Švanda, 04.02.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Doporučuji si k tomu půjčit nějakou doporučenou literaturu.
Mikuláš Fiala, 31.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Toto je ten předmět, ze kterého jsem si odnesl co nejvíce za 1. semest.
Látka na sebe dobře navazuje, závěry jsou použitelný v praxi, a málokterá informace je zbytečná.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Úvod do praktické fyziky byl pro mě osobně poměrně náročný hlavně po matematické stránce. Používá se o dost složitější matematika a to hned ze začátku semestru, což mě docela vyděsilo. Na druhou stranu jsou na webu dobře zpracovány materiály, které mi dost pomáhaly, jsou tam i záznamy z dob pandemie, které jsem si také někdy dodatečně pustil. Určitě doporučuji dělat bonusové úlohy, díky kterým člověk získá dost bodů a může být v klidu, když se třeba tolik nepovede zápočet. Jinak jsou ale zápočty férové. Výuka byla pestrá, nechyběly názorné ukázky i případné zajímavosti navíc.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.01.2024, 1. Ročník, Fyzika, bakalářské
Predmet je v ramci moznosti zajimavy, nicmene je uzitecny, narocnost nebyla nijak velka, usporadani temat davalo smysl.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK