Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Martin Čížek, Ph.D. [32-UTF], Numerické metody pro teoretické fyziky I [NTMF057, přednáška]
Prednášajúci prednášal dobre a svedomito. Miestami však pôsobil možno menej pripravene na výuku, vedel sa tak povediac trocha stratiť, čo vedelo pôsobiť metúco. Možno by bolo lepšie keby mal výklad väčšiu štruktúru a systém (niečo ako motivácia, príklady, definície a až potom detaily, dôkazy a na konci ešte recap). Vyučujúcemu však záležalo na predmete a mnoho veci bolo pochopiteľných a pekných.
Petr Rašek, 21.01.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Přednášky se mi velmi líbily a byly pro mě zajímavé, ikdyž jsem už předtím měl kurs numeriky a některé partie jsem znal. Tady byl přístup s větším důrazem na praktičnost oproti matematické rigoróznosti. Skvělé jsou programovací ukázky včetně samostatné práce.
doc. RNDr. Martin Čížek, Ph.D. [32-UTF], Numerické metody pro teoretické fyziky II [NTMF058, přednáška]
Petr Rašek, 07.06.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Předmět se mi velmi líbil, pan docent přednáší zajímavě.
doc. RNDr. Karel Houfek, Ph.D. [32-UTF], Simulace ve fyzice mnoha částic [NTMF021, přednáška]
Skvělý předmět, kde se člověk konečně dozví, jak se některé problémy opravdu řeší.
Zároveň bylo příjemné se po dlouhé době cítit jako na střední škole, kde člověk během přednášky přesně ví, co se děje a jak všechna odvození fungují.
Připomínka k předmětu, Numerické metody pro teoretické fyziky I [NTMF057, cvičení]
Cvičenie väčšinu času vlastne nebolo. Vďaka tomu sa síce stíhalo prebrať viac látky, ale vyskúšanie si rôznych numerický metód vlastne neprebiehalo až na odovzdanie zápočtovej úlohy, ktoré boli zaujímavé. Možno by stálo popremýšľať nad systémom ako by sme si mohli viacej vecí vyskúšať a naučiť sa aj na reálnych numerických problémoch (napríklad vo forme práce v tíme).
Připomínka k předmětu, Numerické metody pro teoretické fyziky I [NTMF057, přednáška]
Ide o úvod/základy numerickej matematike. Predmet šiel v dobrom tempe a na dobrej úrovni pre fyzikov (boli definície aj zopár viet a dôkazov, ale (skoro) vždy v dobrej miere detailov). Súčasťou predmetu boli aj príklady a motivácie, ale ilustrácie použitia metód mohli byť preberané viacej/hlbšie. K predmetu sú skriptá, ale nedokončené, čo je škoda pretože existujúca časť bola nápomocná.
Připomínka k předmětu, Numerické metody pro teoretické fyziky II [NTMF058, přednáška]
Tento semester sme v rámci kurzu numerickej matematiky pokračovali témami diskrétnej fourierovej transformácie, úvodom do Monte Carlo metódy. Gro predmetu však tkvelo v riešení parciálnych diferenciálnych rovníc (hlavne metóda diferencii, ale aj FEM), vyšetrovaniu konvergencie použitých metód... Často sme koncepty vysvetľovali na príkladoch, boli tak veľmi prístupné a dobre motivované (miestami sme možno mohli dokonca kúsok zrýchliť :)). Inak štruktúra podobná zimnému semestru. Možno by som na zápočet privítal viacero menších napríklad domácich úloh (úlohy na zápočet boli zaujímavé a rád by som si toho v rámci predmetu vyskúšal viac). Možno by teda boli prínosnejšie aj viac interaktívnejšie cvičenia.
Petr Rašek, 07.06.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Předmět je velmi zajímavý. Přestože jsem už měl přednášky z numeriky, dozvěděl jsem se nové věci. Programové ukázky a důraz na praktické použití jsou užitečné. Ty mi trochu chyběly na matematických přednáškách, které jsou více teoretické.
Připomínka k předmětu, Odborné soustředění ÚTF [NTMF100, soustředění]