Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. RNDr. Martin Čížek, Ph.D. [32-UTF], Numerické metody pro teoretické fyziky I [NTMF057, přednáška]
Prednášajúci prednášal dobre a svedomito. Miestami však pôsobil možno menej pripravene na výuku, vedel sa tak povediac trocha stratiť, čo vedelo pôsobiť metúco. Možno by bolo lepšie keby mal výklad väčšiu štruktúru a systém (niečo ako motivácia, príklady, definície a až potom detaily, dôkazy a na konci ešte recap). Vyučujúcemu však záležalo na predmete a mnoho veci bolo pochopiteľných a pekných.
Petr Rašek, 21.01.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Přednášky se mi velmi líbily a byly pro mě zajímavé, ikdyž jsem už předtím měl kurs numeriky a některé partie jsem znal. Tady byl přístup s větším důrazem na praktičnost oproti matematické rigoróznosti. Skvělé jsou programovací ukázky včetně samostatné práce.
doc. RNDr. Martin Čížek, Ph.D. [32-UTF], Numerické metody pro teoretické fyziky II [NTMF058, přednáška]
Petr Rašek, 07.06.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Předmět se mi velmi líbil, pan docent přednáší zajímavě.
doc. RNDr. Karel Houfek, Ph.D. [32-UTF], Mathematical methods in natural sciences [NSCI020, cvičení]
Oceňuji styl výuky a možnost skládat zkoušku ještě před splněním zápočtu. Tento přístup výrazně usnadňuje organizaci studia na konci semestru, zejména díky možnosti využít předtermín.
Přednášející velmi dobře vysvětluje probíranou tématiku s občasnou dávkou humoru se z přednášky stává nezapomenutelný zážitek.
doc. RNDr. Milan Předota, Ph.D. [32-UTF], Simulace ve fyzice mnoha částic [NTMF021, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2025, 1. ročník, Matematické a počítačové modelování ve fyzice, navazující magisterské
velmi oceňuji záznamy cvičení z dob covidu, s pomocí nich se dali krásně dělat domácí úkoly, člověk se do nich mohl podívat, když si nepamatoval ze školy nějakou část výkladu
doc. RNDr. Milan Předota, Ph.D. [32-UTF], Simulace ve fyzice mnoha částic [NTMF021, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2025, 1. ročník, Matematické a počítačové modelování ve fyzice, navazující magisterské
líbili se mi "kulturní" vložky, zpestřovali výklad :)
V tomto předmětu jsme se zabývali matematikou (např. praktické využití derivací, integrálů), která mi pomohla porozumět odvození zákonů v chemii nebo ve fyzice, které jsme zrovna probírali.
The topics from the course such as polar and spherical coefficients, partial derivatives or integrals were useful especially in Princilples of Physics and in Chemical Principles. Timewise it aligned well with what we were learning in these other courses.
I also liked the homeworks, it was a great summary of the topics.
Připomínka k předmětu, Simulace ve fyzice mnoha částic [NTMF021, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2025, 1. ročník, Matematické a počítačové modelování ve fyzice, navazující magisterské
úkoly od pana Předoty mě velmi bavili, bylo zajímavé s přístupem na vzdálený počítač modelovat různé systémy (tedy tady oceňuji proces jakým se úkol vypracovával)
úkoly od pana Houfka byli zajímavé z hlediska výsledků, které z nich plynuli (tedy oceňuji co vzniklo, když byl úkol hotov)
Připomínka k předmětu, Simulace ve fyzice mnoha částic [NTMF021, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2025, 1. ročník, Matematické a počítačové modelování ve fyzice, navazující magisterské
velmi oceňuji online dostupné záznamy přednášek od pana Předoty, z dob covidu, při přípravě na zkoušku jsem se k nim mohl vrátit
stejně tak, velmi oceňuji sepsané poznámky od pana Houfka, ze kterých se dobře učilo na zkoušku
velmi oceňuji možnost konat zkoušku v před termínu už před vánoci
Skvělý předmět, kde se člověk konečně dozví, jak se některé problémy opravdu řeší.
Zároveň bylo příjemné se po dlouhé době cítit jako na střední škole, kde člověk během přednášky přesně ví, co se děje a jak všechna odvození fungují.
Připomínka k předmětu, Numerické metody pro teoretické fyziky I [NTMF057, cvičení]
Cvičení vnímám spíše jako prodloužení přednášky, což však považuji za lepší variantu. Snažit se o vlastní implementaci během 45 minut by bylo spíše ztrátou času, a tento formát mi proto připadal efektivnější.
Zápočet se sestává z vypracování jednoho programovacího úkolu. Náročností se jedná o přiměřenou formu zápočtu, která ovšem nemusí vyhovovat studentům, kteří obecně programování využívají spíše méně.
Cvičení samotná se prolínala s přednáškou a nebyla striktně oddělena. Velikým plusem bylo, že studenti nebyli nuceni prezentovat příklady u tabule, ale cvičení probíhalo spíše formou diskuze, nebo byly úlohy počítány přímo doc. Houfkem, díky čemuž se v nich dalo dobře orientovat.
Cvičenie väčšinu času vlastne nebolo. Vďaka tomu sa síce stíhalo prebrať viac látky, ale vyskúšanie si rôznych numerický metód vlastne neprebiehalo až na odovzdanie zápočtovej úlohy, ktoré boli zaujímavé. Možno by stálo popremýšľať nad systémom ako by sme si mohli viacej vecí vyskúšať a naučiť sa aj na reálnych numerických problémoch (napríklad vo forme práce v tíme).
Připomínka k předmětu, Numerické metody pro teoretické fyziky I [NTMF057, přednáška]
Výuku hodnotím pozitivně, zejména díky praktickým ukázkám aplikace jednotlivých metod během výkladu. Velmi se mi líbil zápočtový úkol zaměřený na implementaci řešení fyzikálně motivovaného problému. U zkoušky oceňuji možnost ji skládat ještě před dokončením zápočtového programu.
Předmět naštěstí není příliš náročný, jelikož je probíraná látka podávána přehledným a srozumitelným způsobem, a ani nároky na zkoušku nejsou nijak přehnané. Zápočet se sestává z vypracování jednoho programovacího úkolu.
Velkým plusem jsou dostupné poznámky od přednášejícího doc. Houfka, které pokrývaly probranou látku a byly tak velkou pomocí při studiu.
Předmět slouží spíš jako doplněk k fyzikálním předmětům, a užitečný je především pro ty, kteří se plánují více zabývat numerikou např. ve složitých výpočtech a simulacích. Pro studenty plánujicí řešit fyzikální problémy spíše analyticky a bez většího využití programování však již natolik užitečný být nemusí, a lepší by proto možná byl spíš jako povinně volitelný (podobně jako např. různé předměty z matematických metod) než povinný.
Ide o úvod/základy numerickej matematike. Predmet šiel v dobrom tempe a na dobrej úrovni pre fyzikov (boli definície aj zopár viet a dôkazov, ale (skoro) vždy v dobrej miere detailov). Súčasťou predmetu boli aj príklady a motivácie, ale ilustrácie použitia metód mohli byť preberané viacej/hlbšie. K predmetu sú skriptá, ale nedokončené, čo je škoda pretože existujúca časť bola nápomocná.
Připomínka k předmětu, Numerické metody pro teoretické fyziky II [NTMF058, přednáška]
Tento semester sme v rámci kurzu numerickej matematiky pokračovali témami diskrétnej fourierovej transformácie, úvodom do Monte Carlo metódy. Gro predmetu však tkvelo v riešení parciálnych diferenciálnych rovníc (hlavne metóda diferencii, ale aj FEM), vyšetrovaniu konvergencie použitých metód... Často sme koncepty vysvetľovali na príkladoch, boli tak veľmi prístupné a dobre motivované (miestami sme možno mohli dokonca kúsok zrýchliť :)). Inak štruktúra podobná zimnému semestru. Možno by som na zápočet privítal viacero menších napríklad domácich úloh (úlohy na zápočet boli zaujímavé a rád by som si toho v rámci predmetu vyskúšal viac). Možno by teda boli prínosnejšie aj viac interaktívnejšie cvičenia.
Petr Rašek, 07.06.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Předmět je velmi zajímavý. Přestože jsem už měl přednášky z numeriky, dozvěděl jsem se nové věci. Programové ukázky a důraz na praktické použití jsou užitečné. Ty mi trochu chyběly na matematických přednáškách, které jsou více teoretické.
Připomínka k předmětu, Teorie grup a její aplikace ve fyzice [NTMF061, cvičení]
Zápočet se sestává ze splnění několika úkolů, které jsou časově trochu náročnější, ne však nepřiměřeně složité, a slouží jako rozumný způsob zápočtu. Cvičení samotná se prolínala s přednáškou a nebyla striktně oddělena. Velikým plusem bylo, že studenti nebyli nuceni prezentovat příklady u tabule, ale cvičení probíhalo spíše formou diskuze, nebo byly úlohy počítány přímo doc. Houfkem, díky čemuž se v nich dalo dobře orientovat.
Připomínka k předmětu, Teorie grup a její aplikace ve fyzice [NTMF061, přednáška]
Zajímavý matematický povinně volitelný předmět sloužící jako dobrý doplněk k fyzikálním předmětům. Velikou výhodou je, že není příliš náročný, jelikož je probíraná látka podávána přehledným a srozumitelným způsobem, a ani nároky na zkoušku nejsou nijak přehnané. Zápočet se sestává ze splnění několika úkolů, které jsou časově trochu náročnější, ne však nepřiměřeně složité, a slouží jako rozumný způsob zápočtu.
Velkým plusem jsou dostupné poznámky od přednášejícího doc. Houfka, které pokrývaly probranou látku a byly tak velkou pomocí při studiu.
Soustředění bylo zábavné, program byl ideálně vybalancovaný (zajímavé přednášky i možnost sportovního vyžití), zajištěné ubytování (zámek Nečtiny) a strava byly také v pořádku.