AnketaAnketa(verze: 642)
V zimním semestru akademického roku 2017/2018 probíhá sběr dat 04.01.2018 - 25.02.2018.
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Ing. Vojtěch Aschenbrenner [32-KDSS], Administrace Unixu [NSWI106, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.01.2016, 3. ročník, Informatika, bakalářské
S cvicicim se da rozume domluvit a rozhodne si nemohu stezovat na responsivitu nebo na kvalitu webovych stranek.(prehled zadani ukolu a co bylo probrano) Nicmene, cvicici se drzi pravidla "nechat se studenta v zadanem problemu poradne vymachat" a casto si je treba poradit sam. Coz ma mozna pozitivni efekt na ziskane znalosti, ale mozna tak ne vzdy tak uplne. Jeste bych podotknul misty rychlost prednesu, opravdu se spatne rozumi prave recene veci, soucasne s zapisovanim.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2016, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Prijemny a pratelsky pristup cviciciho, na cviceni kladl duraz na samostatnou praci s vyuzitim zdroju typickych pro danou problematiku (manpages, archwiki), coz sice vedlo k narocnejsi praci, ale i kdukladnejsimu porozumneni predmetu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2016, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Ked bolo treba rad pomohol a vysvetlil. Bolo super, ze pred konfiguraciou novej technologie sme si najskor presli ako to funguje. Takztiez bolo vhodne, ze vzdy sme si presli aj dalsie nastroje a technologie pouzivane v praxi.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2016, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Na vyučujícím bylo znát že má administraci rád a má s ní zkušenosti. Oceňuji vyučování moderních technologií a velkou volnost studentů. Dle mého názoru se ale hodně práce nakupilo na konec semestru.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2016, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičící je zábavný, vede studenty k samostatné práci a je ochotný poradit, vysvětlit, povzbudit i pomoci.
RNDr. Leo Galamboš, Ph.D. [32-KDSS], Administrace Unixu [NSWI106, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.01.2007, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Cvičení jsou báječná! ;)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2008, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Na mna az prilis rychle a zbesile pisanie a konfigurovanie, kto nema blizssi vztah k openBSD tak neodporucujem zapisovat, ale inac fajn predmet.
RNDr. Leo Galamboš, Ph.D. [32-KDSS], Administrace Unixu [NSWI106, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.02.2009, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Jeden z najzaujimavejsich predmetov z mojho doterajsieho studia, za co ma velku zasluhu p. Galambos. Mrzi ma len, ze tato prednaska nema pokracovanie.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.03.2009, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Vynikajuca prednaska!

Odporucal by som ju kazdemu, kto sa chce trosku otukat v sietovani. Treba sa vsak dobre a pravidelne pripravovat na cvicenia. Po absolvovani tohto predmetu mam pocit, ze by som zvladnol administraciu nejakej mensej jednoduchej siete.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.03.2010, 1. Ročník, , Program CŽV - zájmový
Velmi zajímavý předmět. Líbilo se mi, že p. Galamboš přednášel poutavě, srozumitelně a spisovně (což rozhodně není zvykem).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.03.2011, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Přednáška byla opravdu zajímavá, je vidět, že pan Galamboš opravdu ví o čem mluví a velmi pozitivní je, že se snaží předat pokud možno praktické informace, protože administrace je o zkušenostech a ne jen vědomostech. Dokonce měla být na jedné z přednášek ukázka toho, jak prolomit zabezpečení na reálném serveru, která bohužel ze zdravotních důvodů odpadla. Zkouška byla relativně jednoduchá, hlavně díky tomu, že všechny otázky byly přístupné pomocí online testu, takže si každý mohl průběh zkoušky nanečisto vyzkoušet kolikrát chtěl.
Celkově tedy spokojenost, jen to neustálé rytí do windows přestávalo být ke konci vtipné. :)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.02.2014, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Škoda, že probíraná látka obsahovala pouze zastaralé technologie. Praktická ukázka na poslední přednášce byla příjemným zakončením.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2016, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Přednáška byla velmi poutavá a doplňená spousta příhodami, které jsou pravděpodobně z praxe, a to nejen akademické. Zejména v oblastech bezpečnosti.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.01.2016, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Ocenuji obrovsky vhled vyucujiciho do latky. Nicmene se student lehko ve vykladu ztrati, jelikoz vyucujici vyuziva casto studentovi nezname pojmy nebo predpoklada, ze je neco trivialni, ackoli to tak pro studenta byt nemusi. Rozhodne by pomohlo psat vice na tabuli, vetsim "pismem" a prehledneji(carovani rukou bylo casto dosti zmatecne)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2016, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Na přednášejícím je vidět, že má dobré zkušenosti v oboru a přednášku prokládá praktickými poznatky a zkušenostmi. Možná by nebylo špatné rozdělit prezentace podle témat, nemít je všechny v jedné, jelikož se v tom podle mého názoru hůře orientuje.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 21.02.2016, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Přednáška by mohla být orientována více na Linux než *BSD.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi se mi líbila první přednáška, na které si člověk udělá přehled o možných hrozbách a na co si dát pozor. Další přednášky mi občas nepřišly tak zajímavé, zejména asi proto, že se občas probíraly např. konkrétní parametry příkazů/konfiguračních souborů, které se sice hodí znát, ale člověk je stejně zapomene a v praxi dohledává (hodí se ale znát, že existují).
Formát zkoušky mi nepřišel příliš sympatický, je to ale čistě osobní názor člověka, co nemá v lásce zaškrtávací testy. Naopak možnost použít manuálové stránky a internet mi přijde jako velmi osvícené rozhodnutí dobře reflektující skutečné možnosti při práci administrátora.
RNDr. Leo Galamboš, Ph.D. [32-KDSS], Administrace Unixu [NSWI106, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2006, 4. ročník, Informatika, magisterské
Chci pokracovani seminare - Administrace Unixu 2.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2006, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Takychto predmetov by na matfyze mohlo byt kludne aj viacej. Konecne predmet, ktory ma zaujal. Mozem uz len hadat preco takyto predmet nie je zaradeny medzi zakladne predmety pre ludi, ktory su na obore ISPS ako ja. Oproti ostatnym doporucenym predmetom mi tento prisiel viac praktickejsi. Dal mi pocit, ze ak by som bol poziadany o spravu nejakej siete tak by som sa toho nebal a prave naopak, bol by som si isty ze to zvladnem, aj vdaka tomuto predmetu. Dufam ze tento predmet nebude poslednym z podobnym zameranim a postupne vzniknu navazujuce kedze tato oblast je siroka a rozhodne 1 semester nestaci :).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 21.02.2006, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Predmet sa mi velmi pacil a bol by som rad keby sa v takychto predmetoch na tuto temu dalo pokracovat.
Mgr. Jan Houštěk [32-REPRO], Administrace Unixu [NSWI106, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.03.2009, 1. Ročník, Informatika, navazující magisterské
Cvicenia by som hodnotil ako priemerne. Viaceri z nas by privitali, ak by p.Houstek nielen zadaval ulohy, ale pocas cviceni nam predvadzal aj riesenia. Takto sme boli odkazani na google a cely potencial cviceni vysiel navnivoc.
RNDr. Vladimír Matěna [32-KDSS], Administrace Unixu [NSWI106, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2016, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení bylo zajímavé tím, že nás tam bylo málo. Spoustu věcí jsme si vyzkoušeli, přestože jít s nimi na cvika je šílenost.

Obecně, Gentoo člověk nerozchodí správně na první pokus. Asi nám to přineslo příliš zbytečných komplikací a sebralo to síly do začátků.

Cvičící se přiznal, že na tom není se znalostmi o moc lépe než my. Přiznání oceňuji, pro začátečníky by to chtělo někoho zkušenějšího. Já jsem si cvičení užil, ale měl jsem se vším předchozí zkušenosti (byť velmi amatérské).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.01.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Veľmi príjejemné cvičenia. Najprv nám cvičiaci vysvetlil, čo budeme robiť a mal pripravené postupy k tomu ako to spraviť. Cvičenia boli individuálne a všetkým sa nám dokázal venovať a pomáhať nám. Taktiež reagoval na emaily a bol ústretový.

Takýto štýl cvičení som zažila po prvýkrát a boli úplne super.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičící mi přišel nadšený a byl ochotný pomoci s řešením problémů, se kterými jsme si nevěděli rady. Zároveň jsme dostali ke každému programu krátké shrnutí, co dělá a jak funguje a také (ne vždy úplně úplný a polopatický) návod (tj. člověk musel občas přemýšlet, co, proč, kam doplnit).
Systém virtuálních strojů byl poměrně spolehlivý, vyskytnul se jeden několikadenní plánovaný výpadek, za který cvičící úplně nemohli. Jen webová konzole před nastavením přístupu přes ssh se chovala dost divně, a později přibyla možnost, jak se bez ní obejít.
RNDr. Miroslav Novotný, Ph.D. [32-KSI], Administrace Unixu [NSWI106, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 24.06.2009, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Skvele cvicenie. Chvalim hlavne za podrobne navody uverejnovane na webovej stranke cviciaceho i za jeho vecnu trpezlivost pri odhalovani chyb v konfiguraciach virtualnych strojov :)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.03.2011, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Toto cvičení bylo opravdu výborné. Ze začátku pan Novotný vždy shrnul látku, která bude potřeba pro danné cvičení a celý souhrn sepsal v relativné přehledném pdfku které bylo ke stažení z jeho stránek. Během cvičení se instaluje OpenBSD na několik virtuálních počítačů a vytváří se funkční síť včetně firewallu, NATu nebo třeba AMD a NFS. Poznatky získané při nastavování virtuálních PC jsou natolik praktické, že může využít každý, kdo má doma přístup k internetu a modem/router běžící na unixu, který lze konfigurovat i jinak než přes webové klikátko.
S cvičením jsem byl velmi spokojen, dokonce víc než s přednáškou.
Bc. Martin Pelikán [32-KDSS], Administrace Unixu [NSWI106, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2012, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi přínosné cvika, skvělý přístup ke studentům, učitel je ochotný a nadšený pro tuto problematiku, na každých cvikách slidy s teorií a praktickými příklady. Osobně mě tento předmět hodně obohatil.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.02.2013, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Řešit zápočet třemi velkými etapami, mi nepřijde jako dobré řešení, zvláštěpak když zadání bylo k dispozici až opravdu ke konci přednáškového období.
Osobně se domnívám, že daleko lepším řešením by byly průběžné menší úkoly každé cvičení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.01.2014, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Pěkně zpracované slajdy, ze kterých se dobře učí. Bohužel nechápu, proč jsme dostali 60% domácích úkolů až o zkouškovém (zvlášť když na zkoušku nelze jít bez zápočtu).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2014, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičícímu jsem vůbec nerozuměl. Látku vysvětloval strašně chaoticky a podobně nepřehledný byl také jeho výklad v textové podobě. Přečíst a pochopit zadání domácího úkolu mi vždy trvalo několik hodin a téměř všechno jsem si k tomu musel dostudovat individuálně. Navíc většina domácích úkolů potřebných pro zisk zápočtu byla vypsána až po novém roce, což je neúměrné k tomu, že to měla být práce během celého semestru, kdy jsme na to měli čas, a ne tomu věnovat poslední týden semestru a celý první týden zkouškového.

Na druhou stranu byl přístup cvičícího ke studentům velice vstřícný, přátelský a nápomocný.
Připomínka k předmětu, Administrace Unixu [NSWI106, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2016, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení je u tohoto předmětu kriticky důležité, protože člověk si odnese zejména to co si vyzkouší. Na naší paralelce nás bylo velmi málo, takže jsme měli dostatek výkonu na virtuálních strojích, díky tomu jsme mohli vyzkoušet Gentoo.

Oceňuji zejména volnost při výběru konkrétních implementací služeb.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 04.02.2016, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení bylo zaměřeno ryze prakticky, s důrazem na běžně používané technologie (linux, bird, nsd, unbound...). Vše bylo dostatečně vysvětleno. Prostor pro vyzkoušení používaných technologií byl poměrně velký (včetně domácích úkolů). Škoda jen, že nezbyl čas i na ostaní unixové systémy.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2016, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Narocnejsi prace behem semestru (v porovnani s jinymi predmety), ale pokud student ziska zapocet, ma dostatek znalosti k jednoduchemu slozeni zkousky a jejich aplikaci v praxi.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.02.2016, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvicenie hodnotim velmi kladne. Pomohlo mi sa lepsie zorientovat v administracii Linuxov. Ziskal som potrebne skusenosti, takze myslim, ze by som bol schopny si rozchodit mesiu siet bez vacsich problemov. Cvicenie si vyzaduje dost vela casu ak to chcete robit poriadne a dostudovavat si aj rozsirujuce veci pre ziskanie komplexnych vedomosti.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2016, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení bezvadně doplňuje přednášku, studenti si mají možnost vyzkoušet probíranou látku téměř v praxi díky poskytnutým strojům.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.01.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Obsah cvičení občas skúšal ľudskú trpezlivosť. Ukázali mi presne stránku administrácie, kedy človek netuší, čo je zle. Síce to boli častokrát hodiny strávené nad tým, tak si myslím, že to k administrácii patrí. Napriek tomu, že som nemala skoro žiadne skúsenosti, tak cvičenia sa s poctivým prístupom dali zvládať. S predmetom som bola veľmi spokojná.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Mnoho technologií se nestihlo (zejména na cvičeních) probrat - ocenila bych pokračování předmětu, s možností naučit se konfigurovat jiné (alternativní) programy, na jiné distribuci a obecně si vyzkoušet nastavovat komunikaci na počítačích s různými distribucemi nebo dokonce jinými (Unixovými) operačními systémy. Nebo vyzkoušet další technologie.

Předmět byl poměrně časově náročný, ale asi ještě pořád v rámci doporučené doby na daný počet kreditů. Cvičení bylo hodně o tom naučit se poradit si sám (cvičící byli ochotní pomáhat, ale není možné po nich chtít radu s každým problémem, protože jich je prostě příliš mnoho), což je podle mě naprosto v pořádku. Zajímavým aspektem byla možnost bavit se s ostatními studenty o problémech a nefunkčnostech a případně si navzájem poradit, na co si dát pozor.
Připomínka k předmětu, Administrace Unixu [NSWI106, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.01.2016, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Určitě zajímavý a užitečný předmět. Doporučuji zapsat nejen zarytým unixákům. Vytknul bych akorát to, že na přednášce se probírá OpenBSD, kdežto na cvičení jsme dělali ArchLinux.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 25.01.2016, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Přednáška mě velmi bavila. Oceňuji přístup k vyučované látce, tj. vysvětlení funkce a principu využitých služeb a ukázky historicky relevantních implementací, které jsou důležité pro pochopení současných implementací.

Přestože na přednášce byly implementace ze světa Open BSD, na cvičení jsme pracovali s Gentoo Linuxem. Oba světy se pěkně doplňují.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.01.2016, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Naucil me opravdu sirokou skalu latky.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2016, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Probere se vše, co je potřeba, přednáška je udržována a není zastaralá, nechybí nic podstatného. Co se týče zkoušky, ta je jednodušší, ale to je vyváženo obtížnějším získáním zápočtu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 21.02.2016, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Obsah přednášky a zkouška naprosto neodpovídá tomu, co se probírá na cvičení. Celé cvičení probíhá na Arch Linuxu, kde se učíme používat nejnovější věci (a poznatky typu "sendmail používat nebudeme"), a u zkoušky se pak zkouší OpenBSD a věci, které jsou na cvičení považovány za zastaralé, jako např. sendmail.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 23.01.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Skúška z tohto predmetu bola príjemná, prišlo mi, že menej náročná než získať zápočet (aspoň časovo). Prednášky boli síce prednášané dobre, bohužiaľ som im neprišla na chuť. Predmet mi prišiel celkovo ako fajn a uvítala by som jeho voľné pokračovanie, kľudne len z praktickej stránky (teda len cvičenia bez prednášky).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.02.2017, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Některé části jsme probrali na přednášce až poté, co jsme je nastavovali na cvičení. Líbila se mi provázanost s předmětem Programování v Unixu a Počítačové sítě I a Ochrana informace. Doporučuji si to zapsat dohromady - často jsem se v těchto předmětech setkávala se stejnými věcmi/principy/technologiem nahlíženými z různých úhlů a to mi přišlo velmi zajímavé.
Přednáška a zkouška se týkala BSD, ale na cvičeních se pracovalo s linuxovou distribucí CentOS. Ocenila bych pokračování předmětu s možností naučit se konfigurovat jiné (alternativní / sofistikovanější) programy, na jiné distribuci a obecně si vyzkoušet nastavovat komunikaci na počítačích s různými distribucemi nebo dokonce jinými (Unixovými) operačními systémy.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK