AnketaAnketa(verze: 653)
Aktuálně není povolen sběr dat
   Přihlásit přes CAS
Připomínky k výuce (Oba semestry)
   
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. Ing. Jan Kolář, CSc. [31-370], Dálkový průzkum Země [MZ350P35, cvičení]
06.04.2006, Geografie, bakalářské
vyucující byl LODIN, pedagogicke a organizacni schopnosti na nule
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.04.2006, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Cvičené vedené panem Lodinem bylo silně nedostačující. Cvičení se totiž odehrávala formou samostudia, což je důsledek velkého množství studentů ve skupině. Vyučovaný počítačový porgram jsem si neosvojil a studium mě od něj spíše odradilo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.06.2006, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
hodnoceni pro mgr. lodina: cviceni probihala naprosto chaoticky, bez osobni ucasti pana lodina (chapu, ze je nas hodne, ale my za to preci nemuzeme). nekolik hodin tydne jsme prosedeli u geomatiky u zpracovavani prikladu cviceni, jehoz rozsah mel byt 45 min (+45 min tydne probihala prednaska k cvicenim...). osobne jsem z si z celeho cviceni neodnesla VUBEC nic (krome poznatku, ze geomatica pada) - coz tak mimochodem bylo vyucujicimu u zkousky uprimne jedno a zpracovani zapoctoveho cviceni v danem case bylo tim padem nemozne. nebyt par schopnych kartografu v mem okoli, sedim u zpracovavani uloh doted a dale slepe klikam a cekam, ze "neco" konecne vyjde!
doc. Ing. Jan Kolář, CSc. [31-370], Dálkový průzkum Země [MZ350P35, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.09.2005, 4. Ročník, Regionální geografie, magisterské
vůbec jsem nenanavštěvoval-zbytečný předmět (alespoň pro mně)
06.10.2005, Sociální geografie, magisterské
Styl zkoušky, kdy není dáno třeba i po celou hodinu najevo, jaká odpověď je vlastně správná, jak si zkoušený stojí, je sice originální, ale nemusí působit na psychiku zkoušeného příliš dobře.
04.01.2006, Regionální geografie, magisterské
poměrně náročný předmět (pro nekartografy), ale oceňuji odborný přístup pedagoga
03.04.2006, Geografie, bakalářské
Předmět byl pro mne spíše okrajovým, neboť se chci věnovat sociální geografii a doporučila bych ho spíše jako volitelný, podobně jako se stal volitelným předmět Teorie sociální geografie. Na začátku roku nám byly sděleny požadavky ke zkoušce, které ovšem byly na konci semestru změněny (ztíženy). Dále byl velký problém s termíny na zkoušku, bylo jich sice vypsáno poměrně velké množství, ale v malých časových rozestupech. Vzhledem k tomu, že na předmět nás bylo přihlášeno povinně velké množství na termíny se při 1. nebo 2. opravném termínu nedostalo a nemělo šanci zkoušku dokončit.
06.04.2006, Geografie, bakalářské
arogance pedagoga v nedodrzováni studijniho radu nezna mezi, neposkytl dostatek termínu a odmitl po zkouskovem vypsat nove... take podminky ke zkousce behem semestru zmenil asi trikrat
04.05.2006, Geografie, bakalářské
- naprosto negeografický předmět koncipovaný k nenavázání na geografické znalosti
- nejednotnost s cvičeními
-neschopnost porozumět dotazům studentů
+ vyučující komunikuje se studenty
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.05.2006, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Nebylo to tak nezajímavé jako GISy, člověk tam mohl leccos pochopit, ale na druhou stranu výklad často postupoval velice pomalu, takže student se tu a tam ptal na věci o voze, zatímco vyučující ještě uvažoval o koze. A pak to měl člověk chápat, nebát se ptát, a když už se zeptal, nebýt za blbce.
A s vypisováním termínů ke zkoušce to byl podraz na studenty.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.05.2006, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Přednášky by bylo dobré zaměřit kromě fyziky (kterou lze jistě pro nás geografy omezit na základní a podstatné věci, tj. tak 2-3 přednášky) především na pořízení, dostupnost, interpretaci, způsoby vyhodnocení a uplatnění výstupů dálkového průzkumu. Myslím že na základě tohoto předmětu bych měl být trochu schopen zpracovat a zhodnotit třeba satelitní snímek (nebo se orientovat v práci odborníka), nikoli vyrábět doma v garáži spektrální radiometr.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.05.2006, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Souhlasím z kolegou Šatrou ohledně přístupu doc. Koláře k vypisování termínů zkoušek. Vypsané termíny byly v rozporu se studijním řádem! Přístup doc. Koláře považuji za nekorektní a vůči studentům unfair.

Kvalitě předmětu též neprospěla naprostá nekoordinovanost přednášek z cvičeními, které podle mého názoru probíhaly tak, jak by cvičení na Přírodovědecké fakultě University Karlovy probíhat v žádném případě neměly. Slova zmatek, nejednoznačnost, nepřipravenost a organizační neschopnost vystihují dostatečně situaci. Osobně mohu říci, že jsem měl často pocit, že je mým studijním časem plýtváno.
10.06.2006, Geografie, bakalářské
Hlavne bych se chtela vyjadrit ke stanoveni podminek pro zkousku, ktere byly behem semestru nekolikrat meneny, naposledy potom tesne pred zkouskovym testem. Dale nebyl dostatecny duraz kladen na priklady, kdyz jsme meli nejaky problem, bylo nam receno, ze bude zaslan vysledek, ale nic se nestalo a pak tento priklad byl v pisemnem testu. Take nesouhlasim k pristupu vyucujiciho k terminum zkousek. Vypsat termin den predem a divit se, ze na nej nikdo neprisel je posetile... Krome toho diky tomuto a dalsim podobnym malickostem melo mnoho lidi problemy, bylo receno ze uz nebude vypsan termin, tak si nepodali prihlasku na magistra... Hlavne mi tento predmet pride zcela bezpredmetny pro beznou praxi socialniho a regionalniho geografa...
Mgr. Michal Lodin [31-370], Dálkový průzkum Země [MZ350P35, cvičení]
03.04.2006, Geografie, bakalářské
K výuce tohoto předmětu mám, jako mnoho mých kolegů, značné výhrady. První měsíc a půl výuka téměř neprobíhala, což výrazně chybělo. Aby vyučující nemusel vykládat teorii každé skupině zvlášť, byla rozdělena část teoretická a praktická na jiné dny v týdnu, což nepřispělo k osvojení problematiky, na více teoretických částí se vyučující nedostavil. Při praktické části cvičení vyučující nebyl téměř nikdy přítomen, neboť skupin bylo více zasebou, účastnil se jenom té první a v dobu, kdy jsem měla výuku já, byl prý na obědě. Práci nám zadával pomocí internetu, a vypracování bylo časově tak dvakrát až třikrát náročnější, než by odpovídalo přiděleným hodinám. Výuka a cvičení nenavazovalo na přednášky DPZ a tudíž se značně míjelo účinkem. Jednání vyučující se mi zdálo dost neprofesionální.
03.04.2006, Geografie, bakalářské
naproste fiasko, mgr.lodin absolutne minimalne poznamenal kohokoliv z nas jakymikoliv vedomostmi. cviceni byla zadavana neuplne, strucne (v prostredi geomatiky jsme pracovali prvne, takze i jasne veci je treba sdelit), zadani se menila i po odevzdani, takze se musela i nekolikrat zpetne predelavat, pro naprostou vetsinu z nas spocivalo vypracovani ukolu ve slepem klikani a nadeji, ze neco vyjde. nemluve o problemech s programem, o zbytecnych neohlasenych odpadani cviceni a nepritomnosti ucitele na nich pro pripadne dotazy. kdyby par jedincu nemelo program doma, nezpracovali ukoly tam a pak vse ostatnim podrobne nepopsali, dodnes bychom vsichni slepe klikali...zpracovani melo trvat i nezasvecenemu 45 min (druhych 45min byla prednaska) - casto zabralo i 6-7-8h po nekolika marnych snahach zjistit o co jde. samotny zapocet byl take zajimavy - konecne se v praktickem testu vyskytly veci, ktere by se nam opravdu hodily vedet drive (zaklady, kde co najit apod. namisto prace s nicnerikajicimi algoritmy, histogramy apod.) pri testu take geomatika padala, na coz nebyl vubec bran ohled (cituju: hmm, to mate holt smulu...)a samotne hodnoceni? vysmech... na procenta (jak muze byt vytvorena bitmapa ohodnocena treba 37%?!!) nevim... kazdopadne doufam, ze mistra uz nepotkam, neberu mu, ze je to chytry clovek, ale ve skolstvi opravdu (!) nema co delat... hodnotim 4 mesice zpetne a porad mam vse v zive pameti, tak verte, ze sem si to nevymyslela.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.05.2006, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Organizace cvičení byla dosti těžkopádná, i když za to do značné míry sám vyučující nemůže (hodně studentů, malé kapacity). Oceňuji flexibilní formu cvičení se zadáním pomocí instrukcí kombinovaných s s okopírovanou obrazovkou v různých krocích. Přesto by místy potřebovalo doplnit. Nevýhodou byla samozřejmě nemožnost konzultovat na místě problémy, padající Geomatika, případně potíže s přístupem do některých složek na síti, ať už kvůli podkladům nebo odevzdávkám. Problémy bych označil jako porodní bolesti cvičení vedených panem Lodinem, jistě bude lépe.
22.05.2006, Geografie, bakalářské
Neschopnost vyučujícího vzbudit zájem o předmět. Nechodil na cvičení, pouze zřídka.
11.06.2006, Geografie, bakalářské
Mohl by se na cvičení občas zastavit a vysvětlit daný problém. Ne jenom rozdávat úkoly, které kontroluej jen někomu. Kritérium pro uznání neznámé.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.09.2006, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
Oceňuji materiály v pdf, nebyly vsak 100% a vyzadovalo to byt spise na prednasce ke cviceni, ktere se konalo velmi stridave ve vecernich hodinach:( Nevadila mi snad ani casova narocnost cviceni, co mi vsak velmi vadilo, ze ukoly ktere sem delal vubec nevim jaky mely smysl:( Vyzadoval bych po pedagogovi, aby vysvetlil, co ktere ukoly znamenaji a k cemu mi jsou.Stacilo by napsat na papir 1-2s. pozadavky a cile cviceni + urcity popis cile daneho ukolu a co znamena. Student by ziskal zajem a nebylo by to pouze o tukani do klavesnice a klikani na mysi. Bylo by to dobre prevazne i pro psani protokolů, u kterých byly velké problémy, když nevím co znamenají:( Urcite by neuskodilo popsat napr. pri generaci tabulky co znamenaji cisla,....Zaverem - Pan Lodin je natolik zkuseny s geomatikou, ze by to pro nej nemel byti problem napsat nejake stručné poadavky a vysvetlivky, mel by byt vic napomocen a mel byt pritomen alespon v sude cviceni pro pripadne dotazy, cviceni by tim padem nebyly strasakem a otravným predmetem pro studenty. P.S. V zapoctu by meli byt pozadovany veci, ktere byly probirany na cvicenich a ne o kterych se student dozvi na zapoctu.
26.10.2006, Geografie, bakalářské
Studenti jsou ochotni se přizpůsobit čas.potřebám vyučujícího ale když pak vyučující ani na cvičení nepřijde a situace se opakuje bez jediného slova znovu a znovu, tak to je síla. Zvlášť pro ty pracující studenty.
Mgr. Michal Lodin [31-370], Získávání informace z geodat [MZ370P08, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 26.05.2006, 5. Ročník, Kartografie, magisterské
Počet zadaných úloh (celkem 10 za semestr) byl pro mě těžko časově zvládnutelný. Software "Geomatica" myslím není nejvhodnější pro výuku. Podle mého názoru by bylo vhodnější používat jiný software, nejlépe typu open source. Při práci s SW Geomatica jsem měl často pocit, že pracuji s "černou skříňkou", protože u mnoha používaných algoritmů byla dokumentace nedostatečná. Často vůbec nebyly popsány ani základní matematické rovnice používané v algoritmu. Také často docházelo k nepředvídatelným pádům softwaru. K obsahu cvičení si myslím, že úlohy zaměřené pouze na ovládání softwaru a kartografický výstup pro mě vůbec nebyly přínosné. Naopak více prostoru by mělo být věnováno pokročilým metodám klasifikace (objektově orientovaná klasifikace), případně i tvorbě DMT na základě dvojice družicových snímků.
Mgr. Michal Lodin [31-370], Získávání informace z geodat [MZ370P08, přednáška]
23.06.2006, Kartografie, magisterské
Pedagog v podstatě žádnou teorii neodpřednášel, popisoval pouze jak funguje program.
26.06.2006, Kartografie, magisterské
Pan magistr Lodin je dobrym praktikem, bohuzel by mel zapracovat na strukture predmetu a ucelit prednasky
Ing. Markéta Potůčková, Ph.D. [31-370], Dálkový průzkum Země [MZ350P35, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 19.10.2005, 4. Ročník, Fyzická geografie, magisterské
Jestli toto cvičení měla na starosti ing. Potůčková, pak je nehoráznost, že se na něm neobjevila ani jednou. Místo toho "zaskakoval" doktorand této "pseudokatedry" Honza Krátký a pak ještě jeden mládenec, o kterém vůbec nic nevím a také nám téměř nic nevysvětlil. Skoro až do konce semestru jsme nevěděli, jak se dostaneme k zápočtu (že by špatné instrukce od doc. Koláře?).
06.02.2008, Geografie, bakalářské
Jedním slovem: TRAGÉDIE
---, Dálkový průzkum Země [MZ350P35, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 17.06.2006, 3. Ročník, Geografie, bakalářské
cvičení z dpz mi nedalo vůbec NIC, naprostá ztráta času pro velkou část studentů. často se zadané úkoly musely zpracovávat i několik hodin, ačkoli týdenní dotace byla 45 min (+45 min přednáška ke cvičením). postupy ke cvičením byly dobře zpracované (ale neúplné, takže i úplná banalita nám zabrala pár hodin). zápočtový test CHAOS, podivně hodnocený... kdyby nebylo pár zdatnějších kartografů v našich řadách, sedím u geomatiky dodnes.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK