Termín podání přihlášky 1: | 31.03.2024 |
---|---|
Termín podání přihlášky 2: | 12.08.2024 |
Poznámka k termínu 2: | týká se dodatečného přijímacího řízení |
Fakulta: | Filozofická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Učitelství ruského jazyka pro střední školy (N0114A300080) |
Forma studia: | prezenční |
Druh studia: | navazující magisterské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 35 |
Standardní doba studia: | 2 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce
2 / 8Termín podání přihlášky 1: | 31.03.2024 |
---|---|
Termín podání přihlášky 2: | 12.08.2024 |
Poznámka k termínu 2: | týká se dodatečného přijímacího řízení |
Poplatek za elektronickou formu přihlášky: | 880, 440 a 1200 Kč |
---|---|
Poznámka: | 4 Poplatek za úkony spojené s přijímacím řízením 4.1 Výše poplatku za úkony spojené s přijímacím řízením (dále jen „poplatek“) je pro přijímací řízení ke studiu začínajícímu akademickým rokem 2024/2025 stanovena následovně: a) 880 Kč za jednu přihlášku ke studiu programu umožňujícímu samostatné i sdružené studium, b) 440 Kč za jednu přihlášku ke studiu programu umožňujícímu pouze sdružené studium – je třeba podat nejméně dvě přihlášky, c) 1 200 Kč za jednu přihlášku ke studiu programu uskutečňovaného v cizím jazyce. 4.2 Za každou přihlášku je nutné poplatek uhradit samostatně. 4.4 Poplatek je možné uhradit on-line platbou, převodem na účet, vkladem v bance na účet nebo v hotovosti v pokladně Filozofické fakulty UK. 4.5 Stav přijetí, zpracování a úhrady poplatku může uchazeč sledovat ve svém účtu v informačním systému. 4.6 Poplatek je nevratný v kterékoli fázi přijímacího řízení. 4.7 Uchazeč v tíživé sociální situaci může za stanovených podmínek podat přihlášku ke studiu na Univerzitě Karlově zdarma (více informací zde: https://centrumcarolina.cuni.cz/CC-200.html). |
kombinovatelnost: pouze sdružené studium; kombinovatelnost se všemi navazujícími magisterskými programy učitelství
-----
Informace pro dodatečné přijímací řízení:
Lhůta pro podávání přihlášek: do 12. 8. 2024
Termín přijímacích zkoušek: 26.–30. 8. 2024, náhradní termín 2.–4. 9. 2024
Předpokládaný počet přijímaných v dodatečném řízení pro tento program: 20
přijímací zkouška: jednokolová (ústní)
popis přijímací zkoušky:
ústní zkouška
1) ověření orientace v pedagogicko-psychologických souvislostech edukační praxe vycházející ze znalostí a dovedností bakalářského studijního programu zaměřeného na vzdělávání (max. 10 bodů)
2) motivace ke studiu a zájem o obor (max. 20 bodů)
3) prokázání znalosti ruštiny nejméně na stupni C1 podle SERR – uchazeči bude zadána otázka z jazykového systému současné ruštiny, jehož znalost při pohovoru vedeném v ruštině též prokáže (max. 35 bodů)
4) prokázání znalosti literatury a kultury Ruska (max. 35 bodů)
V prvním okruhu zkoušky půjde o strukturovaný rozhovor zaměřený na orientovanost uchazeče v pedagogicko-psychologických souvislostech edukační praxe. Uchazeči, který přijímací komisi odevzdá ověřenou kopii diplomu nebo doklad (vystavený studijním oddělením příslušné vysoké školy) potvrzující absolvování libovolného bakalářského programu se zaměřením na vzdělávání, bude od této části zkoušky upuštěno a uchazeč za ni získá plný počet bodů (10).
kritéria hodnocení motivace a zájmu obor:
• přesvědčivá motivace – konkrétně a jasně formulovaná a dostatečně obhájená, odpovídající náplni studia programu na FF UK: 20–14 bodů
• částečně přesvědčivá motivace – poměrně konkrétně formulovaná a obhájená, vcelku odpovídající náplni studia programu na FF UK: 13–7 bodů
• nepřesvědčivá motivace – vágně vysvětlená a nedostatečně obhájená, příliš neodpovídající náplni studia programu na FF UK: 6–0 bodů
doporučená literatura k prvnímu okruhu zkoušky:
pedagogika
Kalhous, Z.; Obst, O. (2003). Didaktika sekundární školy. Olomouc: UP.
Kasíková, H.; Vališová, A. a kol. (2011). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing.
Petty, G. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
Strouhal, M. (2013). Teorie výchovy. Praha: Grada Publishing.
psychologie
Čáp, J.; Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha, Portál (1. část).
Krejčová, L. (2013). Žáci potřebují přemýšlet. Co pro to mohou udělat jejich učitelé. Praha: Portál.
Říčan, P. (2016). Psychologie osobnosti (obor v pohybu). Praha: Grada Publishing.
Vágnerová, M. (2005). Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
další požadavky ke zkoušce:
• seznam prostudované literatury (uchazeč předloží seznam literatury s alespoň 30 položkami, zahrnujícími beletrii a odbornou literaturu) – předkládá se ve vytištěné podobě k nahlédnutí u přijímací zkoušky
-----
Podmínky přijímacího řízení ke studiu na FF UK: https://is.cuni.cz/studium/prijimacky/index.php?do=info_fakulta&fak=11210
Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou. Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu, který navazuje na bakalářský studijní program, je rovněž řádné ukončení studia v kterémkoliv typu studijního programu.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 11.05.2024 | Do: | 14.06.2024 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 17.06.2024 | Do: | 21.06.2024 |
další informace:
• vizitka studijního programu: https://www.ff.cuni.cz/prijimaci-rizeni/studijni-obory/navazujici-magisterske-obory/ucitelstvi_nmgr/ucitelstvi-ruskeho-jazyka_nmgr/
• web Ústavu východoevropských studií: https://uves.ff.cuni.cz
• web Učitelství na FF UK: https://ucitelstvi.ff.cuni.cz/
Absolventi programu jsou připraveni:
• vykonávat učitelskou profesi na základní či střední škole v příslušném oboru i v aprobacích tomuto oboru blízkých,
• působit v dalších pozicích ve vzdělávacím systému vyžadujících plnou učitelskou kvalifikaci,
• uplatnit se v médiích, nakladatelstvích, komunikačních agenturách, státní správě či odborných institucích na nejrůznějších pozicích, které vyžadují plně rozvinuté odborné kompetence v daném oboru.