Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu CŽV

    Přirozený proklientský přístup ve zdravotnictví (11793)

    Přirozený proklientský přístup ve zdravotnictví
    prezenční
    čeština
    Program je zaměřen na rozvoj dovedností potřebných pro moderní, empatickou a efektivní komunikaci s pacienty. Účastníci se naučí, jak vytvářet důvěryhodné vztahy, předcházet nedorozuměním a zvyšovat spokojenost pacientů i zdravotníků. Program propojuje teoretické poznatky s reálnými situacemi z praxe v nemocnicích.
    Důraz je kladen na aktivní naslouchání, práci s emocemi, prevenci konfliktů a efektivní komunikaci i v časovém nebo emočním tlaku. Kurz se věnuje také vlivu prostředí na vnímání péče a podporuje zavádění proklientské kultury do zdravotnických týmů.
    Česká lékařská komora
    Přirozený proklientský přístup ve zdravotnictví
    18. června 2025
    09:00 – 9:20 Úvod. seznámení s programem, cíli a účastníky

    9:20 – 10:15 Základy proklientského přístupu v lékařské praxi
    - Definice a význam proklientského přístupu kolem nás a ve zdravotnictví
    - Jak správná komunikace ovlivňuje zdravotní výsledky pacientů
    - Příklady úspěšných strategií v nemocničním a ambulantním prostředí

    10:15 – 11:00 Klíčové prvky efektivní komunikace s pacientem
    - Aktivní naslouchání a jeho význam v diagnostice
    - Srozumitelnost a jasnost při vysvětlování léčebných postupů
    - Jak přizpůsobit komunikaci různým typům klientů (senioři, děti, rodiče, chroničtí pacienti apod.)

    11:00 – 12:00 Implementace proklientského přístupu v týmu
    - Jak motivovat lékaře a zdravotníky k empatické komunikaci
    - Nastavení firemní kultury zaměřené na pacienta v nemocnicích a klinikách
    - Práce s emocionálně náročnými situacemi a předcházení vyhoření zdravotníků

    12:00 – 12:45 Přestávka - oběd

    12:45 – 13:30 Řešení konfliktů a prevence negativních zkušeností pacientů
    - Jak správně řešit zpětnou vazbu pacientů a předcházet konfliktům
    - Vliv neverbální komunikace na důvěru pacienta
    - Jaké kroky podniknout pro neustálé zlepšování pacientské zkušenosti

    13:30-14:00 Příklady z různých odvětví a zajímavá data
    - Úspěšné případy z firem, které díky proklientskému přístupu zvýšily loajalitu zákazníků
    - Statistiky a průzkumy potvrzující význam kvalitní komunikace
    - Jak lze aplikovat principy ze zdravotnictví do jiných sektorů a naopak

    14:00-14:30 Vliv prostředí na proklientský přístup
    - Jak interiér zdravotnických zařízení ovlivňuje zkušenost pacientů
    - Důležitost pocitu, soukromí a pohodlí při komunikaci s pacientem
    - Jak lze upravit prostředí pro zlepšení vztahů mezi pacientem a zdravotníkem

    14:30-15:00 Komunikace v časové tísni
    - Jak efektivně komunikovat při vysokém pracovním vytížení
    - Zásady efektivní komunikace v krizových situacích
    - Jak stručně a výstižně předávat klíčové informace pod tlakem, s důrazem na minimalizaci chyb

    15:00 – 16:00 Závěrečné shrnutí, doporučení, prostor pro otázky
    Dobrovolné sdílení zkušenosti, sebereflexe, zpětná vazba účastníků
    Lékaři připravující se na atestaci a všichni, kteří chtějí obohatit svou odbornou praxi o moderní principy zaměřené na pacienta.

      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        nejsou stanoveny
        Osvědčení o absolvování programu
        6
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        MUDr. Jitka Feberová, Ph.D.
        Oddělení specializačního a celoživotního vzdělávání
        Oddělení specializačního a celoživotního vzdělávání
        Velká zasedací místnost děkanátu 1. LF UK č.dv. 2.111
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        2024/2025
        letní semestr, Červen
        18.06.2025
        Krátkodobé
        6 hodin
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        1800 Kč / kurz
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        SIS
        Oddělení specializačního a celoživotního vzdělávání
        Eva Nováková
        eva.novakova@lf1.cuni.cz
        770316499
        15.05.2025 - 12.06.2025