PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Edukační technologie - OPNI4I101C
Anglický název: Educational Technology
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (02.09.2019)
Posláním předmětu je revitalizovat, doplnit a systemizovat vědomosti studentů týkající se psychodidaktických východisek, vývoje a pojetí rolí a funkcí technických prostředků při podpoře nebo navozování inovativních přístupů ve vzdělávání. Cílem předmětu je rozvinout u studentů schopnost genetického a systémově obsahového vhledu v oblasti edukační technologie, a tak vytvořit předpoklady pro další rozvoj ve směru využití technologií ve vzdělávání. Předmět se zaměří na tato témata: 1. Hlavní soudobá paradigmata a směry vzdělávání související s technickými prostředky, psychodidaktické soustavy a jejich vazby k inovativním přístupům ve vzdělávání 2. Základní charakteristiky proudu behaviorální psychologie, historie a transfer do současnosti, systém řízeného učení 3. Základní charakteristiky proudu kognitivní psychologie, konstruktivistická teorie učení, instruktivní a konstruktivní přístup k edukaci 4. Koncept informační společnosti, konsekvence ekonomické a sociální 5. Problematika klíčových kompetencí, informační a digitální gramotnosti 6. Charakteristické vlastnosti a specifické rysy digitálních technologií z hlediska edukace 7. Didaktické aspekty technických výukových prostředků 8. Hlavní přínosy a směry aplikace technologií ve vzdělávání 9. Proměny edukačního prostředí na bázi ICT v procesuální, kurikulární a systémové
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc. (03.10.2019)

1.     CONWAY,J.  Educational Technology's Effect on Models of Instruction. Dostupné na www: <http://copland.udel.edu/~jconway/>, <http://copland.udel.edu/~jconway/EDST666.htm>.

2.     ČERNOCHOVÁ, M., FUGLÍK, V., HOLÝ, R., PROCHÁZKA, J., RAMBOUSEK, V., ŠTÍPEK, J., VAŇKOVÁ, P. Rozvoj informačně technologických kompetencí na základních školách.  Praha: ČVUT, 2013, 340 s.

3.     Explorations in Learning & Instruction: The Theory Into Practice Database. Dostupné na www: <http://www.gwu.edu/~tip/>.

4.     Instructional Design Models. Dostupné na www: <http://www.cudenver.edu/~mryder/itc_data/idmodels.html >.

5.     KALAŠ, I. a kol. Premeny školy v digitálnom veku. 1. vydání. Bratislava, Slovenská republika: Slovenské pedagogické nakladatelství. 2013. 256 s.

6.     KULIČ, V. Psychologie řízeného učení. Praha : Academia 1992. ISBN 80-200-0447-5.

7.     MAJUMDAR, S. Integrating ICT in Teaching & Learning. Thailand : UNESCO, 2004. ISBN 0‑13-117392-8. Dostupné z URL: <http://unesdoc.unesco.org/images/0014/001405/140577e.pdf>.

8.     RAMBOUSEK, V. Edukační technologie : sylaby. Praha : UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2018.

9.     The Encyclopedia of Educational Technology. Dostupné z URL: <http://eet.sdsu.edu/eetwiki/index.php/Category:EET>.

10.  Theoretical Sources in IT. Dostupné z URL: <http://anc36400.blogspot.com/2007/09/theoretical-sources-in-it-excellent.html>.

Odkaz na studijní opory: https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1908

 

 

Studijní opory
Poslední úprava: doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc. (09.01.2020)

Odkaz na studijní opory: https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1908

přístup pro hosta s heslem: "akreditace"  (bez úvozovek)

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK