PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika FJ V - OPMN0F263B
Anglický název: Didactics of French V
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Prerekvizity : OPMN0F202B
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (20.01.2024)
Předmět se zaměřuje na nejaktuálnější otázky spojené s výukou jazyků. Jde zejména o oblast nových technologií (interaktivní materiály, interaktivní tabule, IT prostředky a AI) a oblast evaluace pomocí mezinárodních zkoušek DELF Prim. Studenti jsou dále informováni o možnostech dalšího vzdělávání a o projektech EU, dalším vzdělávání a spolkové aktivitě.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (20.01.2024)
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 1 hodina (vypraconání prakticky orientovaného úkolu)
Samostudium literatury (za semestr): 25 hodin (četba základní teoretické literatury ve vztahu k základním tématům kurzu)
Práce se studijními materiály (za semestr): 15 hodin (příprava na závěrečnou evaluaci)

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (20.01.2024)

 

Povinná studijní literatura:

TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris : CLE International, 2006. ISBN 2-09-033068-6 (br.)

VANTHIER, H. : L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris : CLE International, 2009. ISBN 978-2-09-035348-8

BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E.  Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris : CLE International, 2008. ISBN 978-2-09-035379-2 (br.)

 

Doporučená studijní literatura:

CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble : PUG, 2005. ISBN 2-7061-1301-4 (br.)

(coll.) Conseil de l’Europe Cadre européen commun de références pour les

langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001. ISBN

227805075-3

COURTILLON J. Élaborer un cours du FLE. Paris : Hachette FLE, 2014. ISBN 2-01-155214-1 (br.)

Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně ve věku 6-10 let v České republice. Praha: Fortuna, 2001.

HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988.

Mon premier Portfolio européen de langues. Paris : CIEP/ENS/Didier, 2010. ISBN 9782278064236

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2013.

Řada „Techniques et pratiques de classe“. Paris : CLE International.

 

Studijní pomůcky:

Přípravné učebnice k DELF Prim (Delf PRIM Niveau A1, CLE International; Préparation à l’examen DELF PRIM A1, Hachette FLE)

 

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (20.01.2024)

1.-3. týden – ICT ve výuce jazyků, možnosti webu 2.0, použití interaktivní tabule a interaktivního displeje, internetové zdroje (rozšíření z předchozích kurzů), tvorba vlastních výukových materiálů.

4.-6. týden –  Tvorba a reflexe evaluačních materiálů pomocí nástrojů ICT (kahoot, socrative, quizlet apod.).

7.-9. týden –  Mezinárodní zkoušky DELF Prim (struktura, organizace), tvorba a reflexe přípravných materiálů na zkoušku DELF Prim, reflexe a analýza přípravných publikací a webů ke zkoušce DELF Prim.

10.-12. týden – Aktuální nabídka kurzů DVPP, spolková činnost (SUF), možnosti publikace a vzájemného sdílení (iProf.fr); Projekty a nástroje EU (Erasmus+) jako zdroj rozvoje učitele, eTwinning, Twinspace, hledání projektových partnerů; evaluace kurzu a prezentace produktů studentů.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (20.01.2024)

Zpracování a analýza výukové jednotky s využítím ICT. Argumetovaná obhajoba did. cílů a jejich plnění před vyučujícím.

Max. jeden opravný pokus.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK