Poslední úprava: Mgr. Vladimíra Dostálová, Ph.D. (08.09.2023)
Účastnící se prakticky seznámí se základními manažerskými funkcemi a budou schopni aplikovat teoretické poznatky především do oblasti plánování ve školách a školských zařízeních. Seznámí se s procesem tvorby poslání a vize školy (nebo ŠZ) a získají základy dovedností strategického plánování.
Poslední úprava: Mgr. Vladimíra Dostálová, Ph.D. (08.09.2023)
Participants will get acquainted with the basic managerial functions and will be able to apply theoretical knowledge, especially in the field of planning in schools and school facilities. They will get acquainted with the process of creating the mission and vision of the school (or SZ) and gain the basics of strategic planning skills.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Vladimíra Dostálová, Ph.D. (08.09.2023)
Studium se opírá o prezenční výuku dle sylabu a předpokládá i samostudium v dostatečném rozsahu a plnění zadaných distančních aktivit.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Vladimíra Dostálová, Ph.D. (08.09.2023)
Doporučená literatura:
COVEY, Stephen R. 7 návyků skutečně efektivních lidí: zásady osobního rozvoje, které změní váš život. Vyd. 2. Přeložil Aleš LISA. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-241-3. FOTR, Jiří. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3985-4
Poslední úprava: Mgr. Vladimíra Dostálová, Ph.D. (08.09.2023)
Tematické okruhy: 1. Úvod do tématu manažerských dovedností 2. Vysvětlení základní struktury předmětu 3. Manažer, vlastnosti manažera, kompetence manažera, dovednosti manažera 4. Specifika manažera v prostředí školy 5. Manažerské funkce 6. Plánování jako sekvenční manažerská funkce 7. Mise-vize-strategie 8. Walt Disney model 9. Techniky strategické analýzy vnitřního a vnějšího prostředí organizace 10. Komplexní SWOT analýza 11. Shrnutí tématu, zadání úkolu pro získání zápočtu
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Vladimíra Dostálová, Ph.D. (08.09.2023)
Splnění distančních aktivit a úkolů zadaných v rámci kontaktní výuky, online prezentace výstupů.