PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Animace a grafika v počítačových hrách 2 - NCGD014
Anglický název: Animation and Graphics in Computer Games 2
Zajišťuje: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.05.2023)
Předmět je vyučován na FAMU, v češtině. Student získává pokročilejší znalosti v oblasti animace v počítačových hrách. Cílem je, aby se student orientoval v technologických postupech při tvorbě 2D grafiky, 3D animací a motion capture a dokázal zvolit vhodné nástroje pro tvorbu vlastního herní projektu. Student se naučí použít existující grafické podklady ve své hře, ale také v propagačních materiálech a dalších prezentacích se hrou spojených. Zároveň se naučí na základní úrovni vytvořit vlastní grafický obsah.
Literatura -
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.05.2023)

BENDOVÁ, Helena. Umění počítačových her. Praha: NAMU, 2017. ISBN 978-80-7331-421-7.

KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha: NAMU, 2004. ISBN 80-7331-019-8.

Sylabus -
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.05.2023)

1.Současné teorie animace (2 hod.)

2.Základy 3D grafiky a animace (4 hod.) - (student získá základní znalosti o práci v 3D SW, orientuje se v různých 3D programech a zná rozdíly ve vhodnosti jejich použití)

3.Základ 3D modelování - (student je zevrubně obeznámen s postupem při 3D modelování postavy / objektu)

4.Svícení a efekty - (student je zevrubně obeznámen s problematikou svícení 3D objektů a scén)

5.Základy a principy 3D animování - (student je zevrubně obeznámen s postupy při 3D animaci)

6.Herní interface, typografie, atd. (2 hod.)

7.Herní interface - (student se na konkrétních ukázkách naučí vytvářet návrh grafiky s ohledem na její funkčnost)

8.Responsivní design - (student je obeznámen s problematikou responsivity herního interfacu)

9.Praktické cvičení - návrh vlastního herního interface (2 hod.) - (student za asistence učitele navrhne jednoduchý herní interface - menu, ingame ovládání apod., typografii, apod. - a popíše jeho funkcionalitu)

10.Rozbor výtvarného zpracování současných AAA her (2 hod.) - (student je na ukázkách obeznámen se současnými grafickými trendy počítačových her velkých studií)

11.Motion Capture - návštěva specializovaného pracoviště (2 hod.)

12.Rozbor výtvarného zpracování současných nezávislých her (2 hod.) (student je na ukázkách obeznámen se současnými grafickými trendy počítačových her malých či nezávislých studií, autorských vývojářů, apod.)

13.Case study - Amanita Design, rozbor konkrétního vývojářského modelu (2 hod.) - (student je seznámen s konkrétním herním projektem, který je aktuálně vyvíjen v některém z herních studií)

14.Praktické cvičení - rozbor hry (2 hod.) - (student vypracuje vlastní textový rozbor libovolně zvolené počítačové hry, rozsah cca 3 normostrany)

15.Sekundární grafika - grafika spojená s propagací hry

16.Trailery, teasery, work in progress prezentace - přednáška (3 hod.) - (student se na ukázkách naučí chápat komplexnost práce s grafickým - výtvarným materiálem i mimo hru samotnou. Chápe důležitost jejího použití pro propagační, marketingové a komunikační účely vůbec.)

17.Praktické cvičení - tvorba vlastního propagačního materiálu (5 hod.) - (student si připraví propagační materiál pro svůj herní projekt)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK