PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Praktikum z herního vývoje v nativním kódu - NCGD007
Anglický název: Practical Course on Native Game Development
Zajišťuje: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)
Používání nástrojů specifických pro tvorbu počítačových her má v odvětví dlouholetou tradici. Dnes již prakticky žádné studio nevyvíjí hry bez podpory software třetích stran. V rámci předmětu bude představen vybraný software pro podporu vývoje počítačových her v nativním kódu, na kterém bude demonstrována podpora implementace: herních mechanik, herního uživatelského rozhraní, level designu, umělé inteligence, animací, hudby a zvuků včetně tvorby vlastních nástroju pro usnadnění těchto implementací.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (24.01.2019)

Získání praktických dovedností s nativní tvorbou počítačových her skrz implementaci různých herních mechanik ve zvoleném software.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)

Předmět je zakončen zápočtem. K získání zápočtu se požaduje vytvoření herního prototypu ve vybraném software podporující vývoj počítačových her v nativním kódu. Tyto počítačové hry je možné odevzdávat opakovaně, dokud nesplní požadavky cvičícího.

Literatura -
Poslední úprava: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D. (23.03.2023)

Knihy:

Romero, M. & Sewell, B. Blueprints Visual Scripting for Unreal Engine 5:

Unleash the true power of

Blueprints to create impressive games and applications in UE5, 3rd Edition.

isbn: 978-1801811583 (Packt Publishing).

Ulibarri, S. S. Unreal Engine C++ the Ultimate Developer’s Handbook: Learn

C++ and Unreal Engine by

Creating a Complete Action Game English. isbn: 979-8648492516

(Independently published).

Články:

Jokikokko, V. H. (2023). The Potential of Unreal Engine 5 in Game

Development: Exploring the Capabilities of the Unreal Engine.

McAuley, S., Hill, S., Martinez, A., Villemin, R., Pettineo, M., Lazarov,

D., ... & Zap Andersson, H. (2013, July). Physically based shading in

theory and practice. In ACM SIGGRAPH 2013 Courses (p. 22). ACM.

Internetové zdroje:

Unreal Engine 5, https://www.unrealengine.com/

Metody výuky -
Poslední úprava: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D. (23.03.2023)

Cvičení zaměřená na jednotlivé oblasti práce s Unreal Engine 5 dle sylabu.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)

Předmět nemá žádnou zkoušku, pouze zápočet.

Sylabus -
Poslední úprava: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D. (23.03.2023)

Unreal Engine 5

Přehled jednotlivých částí engine: architektura herního kódu (C++ vs Blueprints), strom scény, komponentový model herních objektů, osvětlení scény, materiály, skriptování pomocí blueprintů, fyzika, animace, pluginy, stromy chování, profilování hry.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK